1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 7 квітня 2003 р. N 475
Київ
Про затвердження Програми розвитку системи національних рахунків на період до 2010 року
Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити Програму розвитку системи національних рахунків на період до 2010 року (додається).
Перший
віце-прем'єр-міністр України

М.АЗАРОВ
Інд. 18
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 7 квітня 2003 р. N 475
ПРОГРАМА
розвитку системи національних рахунків на період до 2010 року
I. Мета Програми
Метою Програми розвитку системи національних рахунків на період до 2010 року (далі - Програма) є забезпечення належної якості, повноти та оперативності макроекономічної інформації, необхідної для здійснення моніторингу, прогнозування та регулювання економіки, оцінки результатів державної економічної політики, проведення економічних зіставлень між країнами відповідно до вимог міжнародних економіко-статистичних стандартів і рекомендацій.
Заходи, передбачені Програмою, визначаються відповідно до Концепції розвитку системи національних рахунків, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25 липня 2002 р. N 413.
Терміни, що використовуються у Програмі, вживаються у значенні, поданому в Системі національних рахунків, прийнятій у 1993 році Комісією Європейських співтовариств, Міжнародним валютним фондом, Організацією економічного співробітництва і розвитку, Організацією Об'єднаних Націй та Світовим банком.
II. Очікувані результати виконання Програми
У результаті виконання Програми передбачається насамперед впровадити щорічне складання повномасштабного набору національних рахунків виробництва, утворення, розподілу та використання доходу, нагромадження і формування національного багатства країни в цілому та інституційних секторів її економіки - нефінансових і фінансових корпорацій, сектору загального державного управління, домашніх господарств та некомерційних організацій, які їх обслуговують. Найважливіші національні рахунки буде поглиблено до підсекторного і регіонального рівня, а також запроваджено їх розроблення на щоквартальній основі.
Планується досягти істотного удосконалення і деталізації розрахунків головного макроекономічного показника - валового внутрішнього продукту (далі - ВВП) за такими напрямами:
підвищення методичного рівня обліку показників економіки, яку важко охопити статистичними спостереженнями (тіньової економічної діяльності);
здійснення розрахунків реального ВВП поряд із порівнянними цінами попереднього року також у постійних цінах, що залишатимуться незмінними у середньостроковій перспективі;
розширення інформаційної бази для обґрунтування індексів-дефляторів окремих складових виробництва та використання ВВП, насамперед експорту та імпорту;
запровадження обчислень ВВП з виділенням сезонної компоненти його динаміки;
поглиблення аналітичної деталізації складових ВВП на основі застосування міжнародних класифікацій споживання і нагромадження;
здійснення ретроспективних розрахунків ВВП згідно з Класифікацією видів економічної діяльності (КВЕД) для забезпечення порівнянності за старою і новою методологією;
запровадження щоквартальних прогнозних оцінок динаміки ВВП, у тому числі на основі оцінки очікувань суб'єктів господарювання;
відновлення практики періодичного складання таблиць "витрати-випуск" (міжгалузевих балансів) за розширеною програмою починаючи з розрахунків за 2005 рік.
Розвиток національного рахівництва спиратиметься на постійне удосконалення системи збирання інформації усіма іншими галузями статистики.
III. Основні етапи виконання Програми
Виконання Програми передбачається здійснити у два етапи.
На першому етапі (2003-2006 роки) буде виконано основний обсяг робіт, зокрема із впровадження міжнародних рекомендацій і стандартів національного рахівництва у сферу розрахунків ВВП, складання фінансового рахунку, забезпечення ув'язки обліку фінансових потоків з потоками продукції та доходів, поглиблення національних рахунків до підсекторного та регіонального рівня, інтеграції рахунків результатів та факторів виробництва.
На другому етапі (2007-2010 роки) здійснюватиметься перехід до складання національних рахунків з квартальною періодичністю, розроблення таблиць "витрати-випуск" за розширеною програмою та використання одержаних даних у макроекономічному прогнозуванні, формування закінченої системи рахунків національного багатства, побудова сателітних (допоміжних) рахунків пріоритетних сфер діяльності.
IV. Замовник Програми
Державним замовником Програми визначається Держкомстат.
V. Фінансове забезпечення Програми
Виконання Програми здійснюватиметься за рахунок коштів Державного бюджету України, а також інших джерел, не заборонених законодавством.
VI. Звітність про виконання Програми
Звіт про результати виконання Програми подається Держкомстатом Кабінетові Міністрів України у грудні кожного року.
VII. Заходи щодо виконання Програми
------------------------------------------------------------------
Найменування заходу |Строк |Відповідальні
|вико- |виконавці
|нання,|
|роки |
------------------------------------------------------------------
I. Поглиблення розрахунків валового
внутрішнього продукту
1. Удосконалення методики річної оцінки
окремих складових ВВП у зв'язку з
переглядом показників статистичних
спостережень та запровадженням нових
міжнародних класифікацій:
виробничим методом та методом 2004 Держкомстат
доходів
методом кінцевого використання 2006 -"-
2. Забезпечення синхронізації річних
розрахунків ВВП з макроекономічним
прогнозуванням та бюджетним процесом:
перехід до чотириетапної схеми 2003 -"-
актуалізації річних розрахунків ВВП
розширення та уточнення джерел даних 2004 Мінекономіки
розрахунків ВВП і його складових для Мінфін
розроблення макроекономічних Національний
прогнозів банк
Держкомстат
3. Удосконалення підходів до обчислення
та відображення у національних рахунках
показників економіки, яку важко охопити
статистичними спостереженнями (тіньової
економічної діяльності) внаслідок:
ухилення підприємств від подання 2003 Держкомстат
статистичної звітності з виробництва НДІ статистики
товарів і послуг Держкомстату
викривлення підприємствами
статистичної звітності з виробництва
товарів і послуг:
- проведення вибіркового обстеження 2004 -"-
- здійснення розрахунків 2005 -"-
існування неформальних трудових
відносин та викривлення
підприємствами статистичної звітності
з використання робочої сили:
- удосконалення системи вимірювання -"- Держкомстат
показників зайнятості
- здійснення розрахунків прихованої 2006 Держкомстат
зайнятості та пов'язаних з нею
обсягів виробництва товарів і
послуг
4. Запровадження розрахунків річного ВВП
у постійних цінах 2001 року:
опрацювання методик 2003 -"-
проведення обчислень починаючи з 2004 -"-
підсумків за 2003 рік
5. Удосконалення методик розрахунку -"- -"-
індексів-дефляторів та індексів фізичного
обсягу ВВП і його складових з урахуванням
змін у підходах до обчислення індексів
цін виробників за видами економічної
діяльності, споживчих цін та індексів цін
у зовнішній торгівлі
6. Ретроспективний перегляд рахунків
виробництва і утворення доходу у зв'язку
із запровадженням КВЕД:
розроблення методики перегляду та 2003- Держкомстат
здійснення розрахунків починаючи з 2004 НДІ статистики
підсумків за 1996 рік Держкомстату
Інститут
економічного
прогнозування
Національної
академії наук
здійснення розрахунків за 1990-1995 2005 Держкомстат
роки
7. Розроблення методики ретроспективного 2010 Держкомстат
перегляду рахунків виробництва і НДІ статистики
утворення доходу у зв'язку із Держкомстату
запровадженням третьої версії КВЕД та Інститут
класифікації продукції за видами економічного
економічної діяльності прогнозування
Національної
академії наук
8. Участь у Програмі міжнародних від- Держкомстат
зіставлень ВВП на основі розрахунків по-
паритету купівельної спроможності відно
національної валюти до
стро-
ків
про-
веде-
ння
зі-
став-
лень
між-
на-
род-
ними
орга-
ніза-
ціями
II. Розвиток річних національних рахунків
1. Удосконалення оцінювання національного 2004 Держкомстат
доходу та первинних доходів інституційних Національний
секторів національної економіки шляхом банк
досягнення повноти охоплення операцій з Мінфін
економікою інших країн світу та Державна
покращення координації національних податкова
рахунків з платіжним балансом адміністрація
2. Запровадження фінансового рахунку:
розроблення методики визначення 2003 Держкомстат
фінансових потоків між інституційними Національний
секторами економіки, а також між банк
національною економікою та економікою Мінфін
інших країн світу згідно з
міжнародною класифікацією фінансових
активів і зобов'язань
започаткування складання фінансового 2004 -"-
рахунку для економіки в цілому та її
інституційних секторів
3. Опрацювання методичних підходів до
побудови рахунків інших, крім операцій з
капіталом, змін в активах, зокрема:
рахунку інших змін в обсязі активів 2009 Держкомстат
(унаслідок природних явищ, Мінфін
непередбачених економічних процесів Національний
та інших надзвичайних подій) рахунку банк
переоцінки:
- запасів матеріальних оборотних 2004 Держкомстат
засобів Мінфін
- фінансових активів -"- Держкомстат
Національний
банк
- основних засобів (фондів) і 2008 Держкомстат
нематеріальних активів Мінфін
4. Складання балансу активів і
зобов'язань та розрахунок національного
багатства за елементами:
основні засоби (фонди) і -"- Держкомстат
нематеріальні активи
матеріальні оборотні засоби 2009 -"-
фінансові активи та зобов'язання 2010 Держкомстат
Національний
банк
5. Удосконалення статистичних
спостережень згідно з класифікацією
інституційних секторів економіки:
визначення критеріїв віднесення 2004 Держкомстат
інституційних одиниць до Національний
інституційних секторів та підсекторів банк
Мінфін
Державна
податкова
адміністрація
введення до статистичного реєстру 2005 Держкомстат
ознаки інституційної належності
статистичних одиниць
запровадження розроблення підсумків -"- -"-
обстеження умов життя домогосподарств
за підсекторами сектору домашніх
господарств
6. Започаткування розроблення річних
національних рахунків на підсекторному
рівні:
нефінансових корпорацій (з виділенням 2006 -"-
державних корпорацій, національних
приватних корпорацій та корпорацій
під іноземним контролем)
фінансових корпорацій (з виділенням 2005 Держкомстат
центрального банку, інших депозитних Мінфін
корпорацій, страхових корпорацій та Національний
пенсійних фондів) банк
сектору загального державного 2004 Держкомстат
управління (з виділенням центральних, Мінфін
місцевих органів державного
управління та фондів соціального
забезпечення)
домашніх господарств (з виділенням 2006 Держкомстат
господарств роботодавців, Державна
самозайнятих працівників, найманих податкова
працівників, одержувачів доходів від адміністрація
власності та трансфертів)
7. Удосконалення методики розрахунку 2005 Держкомстат
частки монопольного сектору економіки в Антимонопольний
показниках національних рахунків комітет
Мінекономіки
8. Опрацювання методичних підходів та
запровадження сателітних (допоміжних)
рахунків:
науки та досліджень 2005 НДІ статистики
Держкомстату
Держкомстат
еколого-економічних показників -"- Держкомстат
НДІ статистики
Держкомстату
Інститут
економіки
Національної
академії наук
Рада по
вивченню
продуктивних
сил
Національної
академії наук
агропромислового комплексу 2008 Держкомстат
НДІ статистики
Держкомстату
Інститут
економіки
Національної
академії наук

................
Перейти до повного тексту