- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 26 січня 2021 р. № 47
Київ
Деякі питання надання у 2021 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я
Відповідно до частини восьмої
статті 23, частини другої
статті 97, частини шостої
статті 108 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок та умови надання у 2021 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я, що додаються.
2. Здійснити у межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених Міністерству охорони здоров’я на 2021 рік у загальному фонді
державного бюджету, перерозподіл видатків споживання у сумі 131384,7 тис. гривень шляхом:
1) зменшення обсягу видатків за програмами:
2301350 "Організація і регулювання діяльності установ та окремі заходи у системі охорони здоров’я" у сумі 28050,4 тис. гривень (у тому числі на оплату праці - 21813,8 тис. гривень, на комунальні послуги та енергоносії - 367,6 тис. гривень);
2301040 "Громадське здоров’я та заходи боротьби з епідеміями" у сумі 103334,3 тис. гривень (у тому числі на оплату праці - 84700,3 тис. гривень);
2) збільшення обсягу видатків за програмою 2311500 "Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я" у сумі 131384,7 тис. гривень.
3. Затвердити розподіл обсягу видатків за бюджетною програмою 2311500 "Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я" між місцевими бюджетами згідно з додатком.
4. Обласним та Київській міській державним адміністраціям:
у разі потреби вжити заходів до планування та здійснення з місцевих бюджетів починаючи з 1 січня 2021 р. оплати поточних видатків закладів охорони здоров’я, які не уклали договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з Національною службою здоров’я;
здійснити у разі потреби розподіл видатків на лікування хворих на цукровий діабет інсуліном та нецукровий діабет десмопресином між місцевими бюджетами адміністративно-територіальних одиниць відповідної області;
здійснити протягом двох днів розподіл видатків на підтримку окремих закладів охорони здоров’я, які зазначені в додатку 10 ( 80-19 ) до Закону України "Про Державний бюджет України на 2015 рік" та додатку 10( 1801-19 ) до Закону України "Про Державний бюджет України на 2017 рік" і станом на 1 січня 2021 р. перебувають у процесі передачі, між обласним бюджетом та відповідними бюджетами адміністративно-територіальних одиниць області з метою недопущення виникнення заборгованості з виплати заробітної плати працівникам таких закладів та нарахувань на неї;
вжити заходів до планування та здійснення з місцевих бюджетів оплати поточних та капітальних видатків закладів охорони здоров’я на проведення робіт з монтажу (реконструкції) систем централізованої подачі кисню для їх встановлення у закладах охорони здоров’я, які надають стаціонарну медичну допомогу пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2;
здійснити у разі потреби розподіл видатків для достатнього фінансового забезпечення оплати поточних видатків спеціальних закладів з надання психіатричної допомоги, що визначені у затвердженому Міністерством охорони здоров’я переліку спеціальних закладів з надання психіатричної допомоги, на застосування примусових заходів медичного характеру;
вжити заходів з метою недопущення до кінця року утворення кредиторської заборгованості з виплати заробітної плати з нарахуваннями на неї працівникам закладів охорони здоров’я.
4-1. Врахувати, що:
субвенція місцевим бюджетам адміністративно-територіальних одиниць, в яких закладами охорони здоров’я допущена заборгованість з виплати заробітної плати, строк виплати якої закінчився, спрямовується, насамперед, на обов’язкові виплати із заробітної плати;
видатки, пов’язані із заохочувальними виплатами працівникам закладів охорони здоров’я таких адміністративно-територіальних одиниць, здійснюються виключно після погашення заборгованості з виплати заробітної плати, строк виплати якої закінчився;
розпорядники та одержувачі бюджетних коштів до погашення такої заборгованості не беруть бюджетні зобов’язання та не здійснюють видатки, пов’язані із стимулюванням, преміюванням працівників.
5. Міністерству охорони здоров’я разом з обласними та Київською міською державними адміністраціями до 30 червня 2021 р. з урахуванням заходів медичної реформи провести аналіз за кожним напрямом субвенції з
державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я та визначити шляхи подальшої реорганізації та упорядкування мережі закладів охорони здоров’я, що фінансуються за рахунок субвенції, і про результати поінформувати Кабінет Міністрів України та Міністерство фінансів.
Прем'єр-міністр України | Д.ШМИГАЛЬ |
Інд. 73 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 січня 2021 р. № 47
ПОРЯДОК ТА УМОВИ
надання у 2021 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я
1. Ці Порядок та умови визначають механізм надання субвенції з
державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я (далі - субвенція).
2. Головним розпорядником субвенції є МОЗ. Розпорядники та одержувачі субвенції за місцевими бюджетами визначаються рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства.
3. Субвенція спрямовується на:
1) оплату поточних видатків закладів у системі охорони здоров’я, визначених підпунктом "є" пункту 3 частини першої
статті 90 Бюджетного кодексу України;
2) фінансове забезпечення діяльності, пов’язаної з проведенням судово-психіатричної експертизи;
3) оплату поточних видатків патолого-анатомічних бюро;
5) забезпечення лікування хворих на цукровий діабет інсуліном та нецукровий діабет десмопресином у період з 1 січня 2021 р. по 30 вересня 2021 р.;
6) оплату поточних видатків на здійснення центрами громадського здоров’я (обласних, м. Києва) заходів, спрямованих на дотримання здорового способу життя, та координації закладів охорони здоров’я щодо дотримання єдиної системи збору, обробки, зберігання та передачі медико-статистичної інформації до 30 червня 2021 р.;
7) підтримку окремих закладів охорони здоров’я, які зазначені в додатку 10 ( 80-19 ) до Закону України "Про Державний бюджет України на 2015 рік" та додатку 10( 1801-19 ) до Закону України "Про Державний бюджет України на 2017 рік" і станом на 1 січня 2021 р. перебувають у процесі передачі, з метою недопущення виникнення заборгованості з виплати заробітної плати працівникам таких закладів та нарахувань на неї;
8) фінансування оглядів водіїв з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції;
9) забезпечення закупівлі кисневих концентраторів для закладів охорони здоров’я та/або фізичних осіб - підприємців, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг з НСЗУ договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, які надають первинну медичну допомогу пацієнтам;
9-1) оплату поточних видатків на здійснення інформаційно-аналітичними центрами медичної статистики заходів, пов’язаних із збором, обробкою, зберіганням та передачею медико-статистичної інформації з 1 липня 2021 р.;
9-2) забезпечення централізованою подачею кисню ліжкового фонду закладів охорони здоров’я, які надають стаціонарну медичну допомогу пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2.
Перелік закладів охорони здоров’я, які надають стаціонарну медичну допомогу пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, затверджується керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації медико-біологічного характеру державного рівня, пов’язаної із поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2;
9-3) забезпечення закладів охорони здоров’я, які проводять попередню діагностику гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, експрес-тестами для визначення антигена коронавірусу SARS-CoV-2 та наборами для відбору біологічного матеріалу методом полімеразної ланцюгової реакції;
9-4) капітальні видатки, у тому числі проведення робіт з капітального ремонту, реконструкції приміщень закладів охорони здоров’я, придбання медичного обладнання, устаткування;
9-5) закупівлю обладнання для розвитку послуг з трансплантації гемопоетичних стовбурових клітин;
9-6) підтримку окремих закладів охорони здоров’я, які надають первинну, вторинну (спеціалізовану), третинну (високоспеціалізовану) та екстрену медичну допомогу за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення, та комунальних закладів охорони здоров’я, які утримуються за рахунок місцевих бюджетів, з метою недопущення виникнення заборгованості з виплати заробітної плати працівникам таких закладів і нарахувань на неї;
9-6) забезпечення діагностичним обладнанням закладів охорони здоров’я, які залучені до здійснення заходів, пов’язаних із запобіганням поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та боротьбою з її наслідками.
3-1. Умовою надання субвенції за напрямом, передбаченим підпунктом 9- 2 пункту 3 цих Порядку та умов, є забезпечення введення в експлуатацію всіх елементів системи централізованої подачі кисню у закладах охорони здоров’я, які надають стаціонарну медичну допомогу пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2.
3-2. Кошти, визначені розподілом субвенції як видатки розвитку, для закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення централізованою подачею кисню ліжкового фонду закладів охорони здоров’я, які надають стаціонарну медичну допомогу пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, можуть спрямовуватися у разі потреби на видатки споживання для таких закупівель.
3-3. Умовою надання субвенції за напрямом, передбаченим підпунктом 9- 4 пункту 3 цих Порядку та умов, є завершення робіт з капітального ремонту, реконструкції приміщень закладів охорони здоров’я до 31 грудня 2021 року.
3-4. Умовою надання субвенції за напрямом, передбаченим підпунктом 9- 5пункту 3 цих Порядку та умов, є збільшення кількості послуг з третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги методом трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів.
3-5. Умовою надання субвенції за напрямом, передбаченим підпунктом 9- 6 пункту 3 цих Порядку та умов, є збільшення потужностей закладів охорони здоров’я з діагностики випадків захворювання на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2, та наявність приміщень для встановлення діагностичного обладнання та персоналу для його експлуатації.
4. Відповідні місцеві ради у разі потреби:
додатково понад обсяги субвенції планують та здійснюють з місцевих бюджетів оплату видатків, визначених пунктом 3 цих Порядку та умов, включаючи погашення бюджетних зобов’язань минулих періодів, узятих на облік в органах Казначейства;
можуть передавати кошти на здійснення окремих видатків місцевих бюджетів іншій місцевій раді у вигляді міжбюджетного трансферту до відповідного місцевого бюджету, зокрема у разі, коли на території територіальної громади недостатньо бюджетних установ, інших суб’єктів господарювання комунальної власності, які забезпечують надання публічних послуг з метою оплати поточних видатків спеціальних закладів з надання психіатричної допомоги, що визначені у затвердженому МОЗ переліку спеціальних закладів з надання психіатричної допомоги, на застосування примусових заходів медичного характеру.
Передача коштів між місцевими бюджетами здійснюється на підставі рішень відповідних місцевих рад, прийнятих кожною із сторін, і укладеного договору.
4-1. Умовами надання субвенції за напрямом, передбаченим підпунктом 9 пункту 3 цих Порядку та умов, є забезпечення до 31 грудня 2021 р. обласними та Київською міськими держадміністраціями закупівлі кисневих концентраторів для закладів охорони здоров’я та/або фізичних осіб - підприємців, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг з НСЗУ договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, які надають первинну медичну допомогу пацієнтам.
Перелік закладів охорони здоров’я та/або фізичних осіб - підприємців, які одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг з НСЗУ договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, які надають первинну медичну допомогу пацієнтам, для яких закуповуються кисневі концентратори, на які розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня спрямовуються кошти, оприлюднюється на веб-сайтах розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня.
................Перейти до повного тексту