1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 9 травня 2023 р. № 469
Київ
Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо нотаріату, державної реєстрації та функціонування державних електронних інформаційних ресурсів в умовах воєнного стану
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Внести до постанов Кабінету Міністрів України щодо нотаріату, державної реєстрації та функціонування державних електронних інформаційних ресурсів в умовах воєнного стану зміни, що додаються.
2. Ця постанова набирає чинності через п’ять днів з дня її опублікування, крім підпункту 2 пункту 3 змін, затверджених цією постановою, який набирає чинності через один місяць з дня її опублікування.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 29


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 травня 2023 р. № 469
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України щодо нотаріату, державної реєстрації та функціонування державних електронних інформаційних ресурсів в умовах воєнного стану
1. У постанові Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 р. № 1133 "Про надання послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у скорочені строки" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 2, ст. 113; 2017 р., № 28, ст. 818):
1) пункт 2 виключити;
2) доповнити постанову пунктом 3-1 такого змісту:
"3-1. У разі відмови в державній реєстрації плата за проведення державної реєстрації у скорочені строки не повертається, крім випадку, передбаченого пунктом 4 цієї постанови. Якщо протягом місяця з дня прийняття рішення про відмову заявником повторно подано документи для відповідної державної реєстрації, плата за проведення державної реєстрації у скорочені строки не справляється. Така державна реєстрація проводиться у скорочені строки, передбачені пунктом 1 цієї постанови, за які справлялася відповідна плата.";
3) у пункті 4 слово "виключно" виключити.
2. У Порядку здійснення Міністерством юстиції контролю за діяльністю у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень і державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2016 р. № 990 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 2, ст. 47; 2020 р., № 3, ст. 134; 2021 р., № 9, ст. 407, № 53, ст. 3277; 2023 р., № 2, ст. 124):
1) у підпункті 7 пункту 4 слова "не перебували на посаді державного реєстратора або на іншій посаді, що передбачала виконання функцій державного реєстратора (далі - посада державного реєстратора) у певного суб’єкта державної реєстрації." замінити словами і цифрами "претендують на посаду державного реєстратора або на іншу посаду, що передбачає виконання функцій державного реєстратора (далі - посада державного реєстратора) у суб’єкта державної реєстрації, крім Мін’юсту чи його територіального органу. Тестування на знання законодавства у сфері державної реєстрації не проводиться щодо осіб, які раніше виконували функції державного реєстратора, перебуваючи у трудових відносинах із суб’єктом державної реєстрації, крім Мін’юсту чи його територіального органу. Тестування на знання законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань не проводиться щодо осіб, які виконували функції державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, перебуваючи у трудових відносинах із Мін’юстом чи його територіальним органом у період після 1 травня 2016 р. не менше ніж три місяці.";
2) пункт 20 після абзацу першого доповнити новим абзацом такого змісту:
"Рішення Мін’юсту про результати проведення камеральної перевірки та притягнення державного реєстратора, уповноваженої особи суб’єкта державної реєстрації, нотаріуса до передбаченої законом відповідальності та акт про проведення камеральної перевірки, на підставі якого Мін’юстом прийнято відповідне рішення, розміщуються на офіційному веб-сайті Мін’юсту протягом двох робочих днів з дня прийняття такого рішення.".
У зв’язку з цим абзаци другий - п’ятий вважати відповідно абзацами третім - шостим;
3) пункт 22 викласти в такій редакції:
"22. Тестування на знання законодавства у сфері державної реєстрації проводиться Мін’юстом у разі надходження від суб’єкта державної реєстрації, на посаду державного реєстратора в якому претендує особа, відповідного запиту в паперовій формі, в якому зазначаються такі відомості:
прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) претендента (у разі зміни таких відомостей також зазначаються прізвище, ім’я та по батькові до зміни);
серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України, відомості про дату та орган, що здійснив видачу паспорта громадянина України;
реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім випадків, коли фізична особа через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідному контролюючому органу і має відмітку в паспорті);
тип, серія та номер документа про освіту в Єдиній державній електронній базі з питань освіти;
електронна адреса для офіційного листування з Мін’юстом;
сфера державної реєстрації для проходження тестування на знання законодавства у сфері державної реєстрації.
До запиту додаються засвідчені в установленому порядку копії:
паспорта громадянина України;
документа про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків, крім випадків, коли фізична особа через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідному контролюючому органу і має відмітку в паспорті (подається у разі невнесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків);
документа про освіту (подається у разі відсутності відомостей про документ про освіту в Єдиній державній електронній базі з питань освіти);
трудової книжки (за наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.";
4) доповнити Порядок пунктом 28-1 такого змісту:
"28-1. Тестування на знання законодавства у сфері державної реєстрації, під час якого надійшов сигнал (повідомлення) оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій за місцем проведення тестування (далі - сигнал тривоги), переривається до надходження сигналу (повідомлення) про завершення або відбій тривоги (далі - сигнал відбою тривоги).
Тестування на знання законодавства у сфері державної реєстрації, перерване сигналом тривоги, проводиться заново того ж дня у разі надходження сигналу відбою тривоги до 18 години, а у разі відсутності такого сигналу станом на 18 годину переноситься на іншу дату.
Про дату, час і місце проведення перенесеного тестування на знання законодавства у сфері державної реєстрації запрошеним на нього особам повідомляється відповідно до пункту 23 цього Порядку.
Тестування на знання законодавства у сфері державної реєстрації, яке проводиться в захисній споруді цивільного захисту (укритті, сховищі тощо), у разі надходження сигналу тривоги не переривається.".
3. У постанові Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 164 "Деякі питання нотаріату в умовах воєнного стану" (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1250, № 37, ст. 1987, № 53, ст. 3084, № 99, ст. 6191; 2023 р., № 30, ст. 1661):
1) у пункті 1:
підпункт 3 викласти в такій редакції:
"3) для перевірки дійсності довіреності, яка була викладена без використання спеціальних бланків нотаріальних документів на білих аркушах паперу та посвідчена нотаріусом відповідно до законодавства, яке передбачало таке посвідчення, заінтересована особа звертається з її копією до відповідного нотаріуса, який зобов’язаний протягом двох робочих днів видати довідку про підтвердження або спростування посвідчення ним такої довіреності;";
підпункт 8 після слів "поділу (виділу) нерухомого майна" доповнити словами ", об’єкта незавершеного будівництва або майбутнього об’єкта нерухомості (далі - нерухоме майно)";
в абзацах третьому і четвертому підпункту 9 слово "місяця" замінити словами "двох місяців";
підпункт 10 після слів "Нотаріус, якому відмовлено у включенні до переліку" доповнити словами ", якого виключено з переліку";
у підпункті 11 слово "двох" замінити словом "п’яти";
у підпункті 12 слово "чотирьох" замінити словом "десяти";
у підпункті 13 слово "п’яти" замінити словом "десяти";
підпункт 15 викласти в такій редакції:
"15) вчинення нотаріальних дій нотаріусами, робоче місце (контора) яких розташовано в межах тимчасово окупованих Російською Федерацією територій, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, для яких не визначена дата завершення тимчасової окупації, забороняється;";
підпункти 17 і 18 виключити;
2) пункт 3 виключити.
4. У постанові Кабінету Міністрів України від 6 березня 2022 р. № 209 "Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану" (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1293, № 27, ст. 1494, № 37, ст. 1987, № 53, ст. 3084, № 99, ст. 6191; 2023 р., № 2, ст. 124):
1) у пункті 1:
в абзаці другому підпункту 1 слова ", на яких ведуться активні бойові дії або тимчасово окупованих" замінити словами "активних бойових дій (крім територій активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси) та тимчасово окупованих Російською Федерацією територій, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, для яких не визначена дата завершення бойових дій або тимчасової окупації";

................
Перейти до повного тексту