1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 8 липня 2015 р. № 469
Київ
Про затвердження Положення про спеціалізовані служби цивільного захисту
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1158 від 27.12.2018 № 127 від 16.02.2022 № 456 від 23.02.2022 № 134 від 14.02.2023 № 923 від 13.08.2024 )
Відповідно до частини п’ятої статті 25 Кодексу цивільного захисту України Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Положення про спеціалізовані служби цивільного захисту, що додається.

Прем'єр-міністр України

А.ЯЦЕНЮК

Інд. 75


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 8 липня 2015 р. № 469
ПОЛОЖЕННЯ
про спеціалізовані служби цивільного захисту
( У тексті Положення слова "(загрози виникнення)" виключено на підставі Постанови КМ № 127 від 16.02.2022 )
1. Це Положення визначає основні завдання, порядок утворення та склад спеціалізованих служб цивільного захисту (далі - спеціалізовані служби), організацію управління ними та їх функціонування.
2. У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:
1) розвідка - комплекс заходів, що організовуються і проводяться в місцях виникнення надзвичайної ситуації для визначення загального характеру і орієнтовного обсягу руйнувань в осередку ураження, зони надзвичайної ситуації та умов проведення рятувальних робіт;
2) спеціальна розвідка - комплекс заходів, що організовуються і проводяться в місцях виникнення надзвичайної ситуації з метою одержання в повному обсязі відомостей про пожежну, інженерну, радіаційну, хімічну, бактеріологічну обстановку тощо.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Кодексі цивільного захисту України та інших законодавчих актах.
3. Спеціалізовані служби (енергетики, захисту сільськогосподарських тварин і рослин, інженерного та транспортного забезпечення, комунально-технічні, матеріального забезпечення, медичні, пожежно-рятувальні, охорони публічного (громадського) порядку, зв’язку та оповіщення та інші) входять до складу сил цивільного захисту та складаються з галузевих, територіальних та об’єктових спеціалізованих служб відповідно до функціональної спрямованості.
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1158 від 27.12.2018; в редакції Постанови КМ № 134 від 14.02.2023 )
4. Галузеві спеціалізовані служби утворюються у системі центрального органу виконавчої влади з метою реагування на надзвичайні ситуації державного рівня шляхом зведення об’єктових підрозділів у відповідну галузеву спеціалізовану службу для проведення спеціальних робіт у визначених таким органом сферах.
( Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 127 від 16.02.2022 )
5. Територіальні спеціалізовані служби утворюються для проведення спеціальних робіт і заходів з цивільного захисту та їх забезпечення відповідно в територіальних підсистемах єдиної державної системи цивільного захисту, їх ланках.
Територіальні спеціалізовані служби є місцевого та регіонального рівня.
Територіальні спеціалізовані служби місцевого рівня утворюються в районі, районі мм. Києва та Севастополя, на території міських територіальних громад, адміністративними центрами яких є обласні центри, районною, районною в мм. Києві та Севастополі держадміністраціями, органами місцевого самоврядування.
( Абзац третій пункту 5 в редакції Постанови КМ № 1158 від 27.12.2018; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023; в редакції Постанови КМ № 923 від 13.08.2024 )
Територіальні спеціалізовані служби регіонального рівня утворюються в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі відповідно Радою міністрів Автономної Республіки Крим (іншим органом, визначеним відповідно до нормативно-правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим), обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями шляхом об’єднання об’єктових підрозділів, об’єктових та територіальних формувань цивільного захисту відповідного галузевого спрямування в регіональну спеціалізовану службу цивільного захисту.
( Абзац четвертий пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 134 від 14.02.2023 )
Територіальні спеціалізовані служби утворюються з урахуванням їх функціональної спрямованості, наведеної у пункті 3 цього Положення.
( Абзац п'ятий пункту 5 в редакції Постанови КМ № 1158 від 27.12.2018 )
6. Об’єктові спеціалізовані служби утворюються для проведення спеціальних робіт і заходів з цивільного захисту та їх забезпечення на суб’єктах господарювання.
Об’єктові спеціалізовані служби утворюються керівником суб’єкта господарювання на суб’єкті з чисельністю працівників більше 50 осіб.
( Абзац другий пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 127 від 16.02.2022 )
7. Спеціалізована служба провадить свою діяльність відповідно до положення про службу, що затверджується органом, суб’єктом господарювання, який утворив таку службу.
Положення про галузеві спеціалізовані служби погоджуються із ДСНС, а територіальні та об’єктові спеціалізовані служби - з підрозділом з питань цивільного захисту відповідно Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації.
8. Основними завданнями спеціалізованих служб є:
1) участь у розробленні планів реагування на надзвичайні ситуації, планів цивільного захисту на особливий період;
2) здійснення заходів з переведення спеціалізованих служб до функціонування в умовах надзвичайної ситуації та особливого періоду;
3) підготовка та забезпечення готовності до дій за призначенням спеціалізованих служб;
( Підпункт 3 пункту 8 в редакції Постанови КМ № 1158 від 27.12.2018 )
4) організація та проведення навчання за програмою спеціальної підготовки фахівців певної спеціальності, які входять до складу спеціалізованої служби;
5) підтримання у готовності техніки і майна спеціального призначення для виконання завдань з цивільного захисту в мирний час та особливий період;
6) підготовка пропозицій щодо проведення спеціальних робіт і заходів з цивільного захисту та їх забезпечення під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та управління підрозділами спеціалізованих служб, що залучаються до таких робіт і заходів;
7) організація та взаємодія з органами управління та силами цивільного захисту функціональних і територіальних підсистем, їх ланок, які залучаються до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
8) створення та поповнення матеріальних та інших ресурсів спеціалізованих служб.
9. Галузеві спеціалізовані служби відповідно до покладених на них завдань:
1) проводять розвідку районів, зон, ділянок, об’єктів проведення спеціальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
2) організовують і проводять на суб’єктах господарювання, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, який утворив такі служби:
спеціальні роботи із забезпечення сталого функціонування в умовах надзвичайних ситуацій та мінімізації їх наслідків;
( Абзац другий підпункту 2 пункту 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 127 від 16.02.2022 )
аварійні, відновлювальні та інші спеціальні роботи на уражених об’єктах і територіях з використанням спеціальних технічних засобів, обладнання, спорядження та матеріалів;
3) беруть відповідно до функціональної спрямованості участь у:
проведенні спеціальних робіт і заходів із життєзабезпечення постраждалих;
визначенні потреби у матеріальних, технічних та фінансових ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також повного відновлення пошкоджених (зруйнованих) об’єктів і територій;
роботі комісій з розслідування причин виникнення надзвичайних ситуацій та визначення збитків;
4) надають відповідно до компетенції методичну допомогу територіальним та об’єктовим спеціалізованим службам відповідно до функціональної спрямованості щодо проведення спеціальних робіт, забезпечення їх необхідними матеріально-технічними засобами, технікою та оснащенням;
( Підпункт 4 пункту 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 127 від 16.02.2022 )
5) здійснюють інші заходи відповідно до призначення.
10. Територіальні та об’єктові спеціалізовані служби відповідно до покладених на них завдань:
1) служби енергетики:
організовують і проводять аварійно-відновлювальні роботи на пошкоджених об’єктах мережі електропостачання;
забезпечують енергопостачання сил цивільного захисту під час проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, у тому числі з використанням автономних джерел енергопостачання (у разі їх наявності);
забезпечують енергопостачання суб’єктів господарювання, що забезпечують життєдіяльність населення;
визначають шкоду, заподіяну суб’єктам господарювання паливно-енергетичного комплексу внаслідок виникнення надзвичайних ситуацій, потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також повного відновлення їх функціонування;
координують заходи, які здійснюються суб’єктами господарювання незалежно від форми власності, щодо дотримання встановленого режиму світломаскування в особливий період;
2) служби із захисту сільськогосподарських тварин і рослин:
проводять моніторинг стану забруднення радіоактивними та небезпечними хімічними речовинами, біологічними засобами сільськогосподарських угідь, продукції рослинництва, поверхневих вод, призначених для сільськогосподарських потреб;
проводять спеціальну розвідку в місцях виникнення надзвичайних ситуацій, шляхів руху сил цивільного захисту та маршрутів евакуації;
проводять роботи з ліквідації епізоотій та епіфітотій, здійснюють епізоотичний, фітосанітарний і токсикологічний контроль під час проведення робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
здійснюють відповідно до компетенції контроль за безпечністю харчових продуктів і кормів під час виникнення надзвичайних ситуацій, беруть участь у здійсненні заходів щодо забезпечення безпечності харчових продуктів та сировини для їх виготовлення рослинного та тваринного походження;
беруть участь у здійсненні заходів щодо спеціальної обробки територій, приміщень, сільськогосподарських тварин і рослин, продукції тваринництва та рослинництва;
беруть участь у підготовці сільськогосподарської та спеціальної техніки для роботи на зараженій місцевості, спеціальної обробки тварин і рослин, що заражені (уражені), знезаражені території, приміщень, де зберігається продукція тваринництва та рослинництва;
здійснюють агрохімічне обстеження, ветеринарну діагностику, лікування тварин, що заражені (уражені), знезаражують посіви, пасовища і продукцію тваринництва та рослинництва;
здійснюють ветеринарно-санітарні та фітосанітарні заходи;
беруть участь у здійсненні заходів щодо захисту джерел і систем водопостачання для тварин від впливу небезпечних факторів ураження;
організовують заходи із знищення зерна, продовольства, харчової сировини, фуражу та інших матеріальних засобів, що не підлягають знезараженню;
забезпечують створення резерву спеціального майна і засобів для захисту свійських тварин та сільськогосподарських рослин у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
беруть участь у сільськогосподарському виробництві на забруднених територіях, здійснюють контроль за безпечністю такого виробництва;
беруть участь у зборі, утилізації або знищенні загиблих тварин і відходів тваринного походження;
3) служби інженерного забезпечення:
( Абзац перший підпункту 3 пункту 10 в редакції Постанови КМ № 134 від 14.02.2023 )
проводять спеціальну розвідку в місцях виникнення надзвичайної ситуації, шляхів руху сил цивільного захисту та маршрутів евакуації;
організовують будівництво протизсувних, протиповеневих, протиселевих, протилавинних, протиерозійних та інших інженерних споруд спеціального призначення;
організовують обстеження будівель, споруд, інженерних мереж і транспортних комунікацій, здійснюють заходи щодо їх безпечної експлуатації;
здійснюють інженерне забезпечення сил цивільного захисту в місцях їх розташування під час висування до зон надзвичайних ситуацій, зон можливого ураження та на визначені об’єкти для виконання робіт;
здійснюють методичне забезпечення робіт і заходів під час будівництва та інженерного захисту об’єктів і територій;
визначають шкоду, заподіяну суб’єктам господарювання внаслідок виникнення надзвичайних ситуацій, потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також повного відновлення пошкоджених (зруйнованих) об’єктів;
ведуть облік інженерної техніки, що може бути залучена для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, залучають її до проведення таких робіт;
4) комунально-технічні служби:
проводять спеціальну розвідку в місцях виникнення надзвичайних ситуацій;
( Абзац другий підпункту 4 пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 127 від 16.02.2022 )
визначають шкоду, заподіяну об’єктам житлово-комунального господарства і нерухомому майну громадян внаслідок виникнення надзвичайних ситуацій, потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також повного відновлення пошкоджених (зруйнованих) об’єктів;
( Абзац третій підпункту 4 пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 127 від 16.02.2022 )
беруть участь у розчищенні шляхів руху сил цивільного захисту та маршрутів евакуації;
( Абзац четвертий підпункту 4 пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 127 від 16.02.2022 )
організовують та здійснюють організаційно-технічні заходи щодо підвищення стійкості об’єктів житлового фонду, благоустрою, теплопостачання, централізованого питного водопостачання та централізованого водовідведення, проводять невідкладні аварійно-відновлювальні роботи на них та їх спорудах;
( Абзац п’ятий підпункту 4 пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 127 від 16.02.2022 )
здійснюють посипання спеціальними сумішами вулиць і доріг населених пунктів, а також очищення зливової каналізації та дренажних систем населених пунктів, зливостоків, систем поверхневого водовідведення та зливоприймальних колодязів;

................
Перейти до повного тексту