- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 8 липня 2015 р. № 469
Київ
Про затвердження Положення про спеціалізовані служби цивільного захисту
Відповідно до частини п’ятої
статті 25 Кодексу цивільного захисту України Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Положення про спеціалізовані служби цивільного захисту, що додається.
Прем'єр-міністр України | А.ЯЦЕНЮК |
Інд. 75 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 8 липня 2015 р. № 469
ПОЛОЖЕННЯ
про спеціалізовані служби цивільного захисту
( У тексті Положення слова "(загрози виникнення)" виключено на підставі Постанови КМ
№ 127 від 16.02.2022 )
1. Це Положення визначає основні завдання, порядок утворення та склад спеціалізованих служб цивільного захисту (далі - спеціалізовані служби), організацію управління ними та їх функціонування.
2. У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:
1) розвідка - комплекс заходів, що організовуються і проводяться в місцях виникнення надзвичайної ситуації для визначення загального характеру і орієнтовного обсягу руйнувань в осередку ураження, зони надзвичайної ситуації та умов проведення рятувальних робіт;
2) спеціальна розвідка - комплекс заходів, що організовуються і проводяться в місцях виникнення надзвичайної ситуації з метою одержання в повному обсязі відомостей про пожежну, інженерну, радіаційну, хімічну, бактеріологічну обстановку тощо.
3. Спеціалізовані служби (енергетики, захисту сільськогосподарських тварин і рослин, інженерного та транспортного забезпечення, комунально-технічні, матеріального забезпечення, медичні, пожежно-рятувальні, охорони публічного (громадського) порядку, зв’язку та оповіщення та інші) входять до складу сил цивільного захисту та складаються з галузевих, територіальних та об’єктових спеціалізованих служб відповідно до функціональної спрямованості.
4. Галузеві спеціалізовані служби утворюються у системі центрального органу виконавчої влади з метою реагування на надзвичайні ситуації державного рівня шляхом зведення об’єктових підрозділів у відповідну галузеву спеціалізовану службу для проведення спеціальних робіт у визначених таким органом сферах.
5. Територіальні спеціалізовані служби утворюються для проведення спеціальних робіт і заходів з цивільного захисту та їх забезпечення відповідно в територіальних підсистемах єдиної державної системи цивільного захисту, їх ланках.
Територіальні спеціалізовані служби є місцевого та регіонального рівня.
Територіальні спеціалізовані служби місцевого рівня утворюються в районі, районі мм. Києва та Севастополя, на території міських територіальних громад, адміністративними центрами яких є обласні центри, районною, районною в мм. Києві та Севастополі держадміністраціями, органами місцевого самоврядування.
Територіальні спеціалізовані служби регіонального рівня утворюються в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі відповідно Радою міністрів Автономної Республіки Крим (іншим органом, визначеним відповідно до нормативно-правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим), обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями шляхом об’єднання об’єктових підрозділів, об’єктових та територіальних формувань цивільного захисту відповідного галузевого спрямування в регіональну спеціалізовану службу цивільного захисту.
Територіальні спеціалізовані служби утворюються з урахуванням їх функціональної спрямованості, наведеної у пункті 3 цього Положення.
6. Об’єктові спеціалізовані служби утворюються для проведення спеціальних робіт і заходів з цивільного захисту та їх забезпечення на суб’єктах господарювання.
Об’єктові спеціалізовані служби утворюються керівником суб’єкта господарювання на суб’єкті з чисельністю працівників більше 50 осіб.
7. Спеціалізована служба провадить свою діяльність відповідно до положення про службу, що затверджується органом, суб’єктом господарювання, який утворив таку службу.
Положення про галузеві спеціалізовані служби погоджуються із ДСНС, а територіальні та об’єктові спеціалізовані служби - з підрозділом з питань цивільного захисту відповідно Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації.
8. Основними завданнями спеціалізованих служб є:
1) участь у розробленні планів реагування на надзвичайні ситуації, планів цивільного захисту на особливий період;
2) здійснення заходів з переведення спеціалізованих служб до функціонування в умовах надзвичайної ситуації та особливого періоду;
3) підготовка та забезпечення готовності до дій за призначенням спеціалізованих служб;
4) організація та проведення навчання за програмою спеціальної підготовки фахівців певної спеціальності, які входять до складу спеціалізованої служби;
5) підтримання у готовності техніки і майна спеціального призначення для виконання завдань з цивільного захисту в мирний час та особливий період;
6) підготовка пропозицій щодо проведення спеціальних робіт і заходів з цивільного захисту та їх забезпечення під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та управління підрозділами спеціалізованих служб, що залучаються до таких робіт і заходів;
7) організація та взаємодія з органами управління та силами цивільного захисту функціональних і територіальних підсистем, їх ланок, які залучаються до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
8) створення та поповнення матеріальних та інших ресурсів спеціалізованих служб.
9. Галузеві спеціалізовані служби відповідно до покладених на них завдань:
1) проводять розвідку районів, зон, ділянок, об’єктів проведення спеціальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
2) організовують і проводять на суб’єктах господарювання, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, який утворив такі служби:
спеціальні роботи із забезпечення сталого функціонування в умовах надзвичайних ситуацій та мінімізації їх наслідків;
( Абзац другий підпункту 2 пункту 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 127 від 16.02.2022 )
аварійні, відновлювальні та інші спеціальні роботи на уражених об’єктах і територіях з використанням спеціальних технічних засобів, обладнання, спорядження та матеріалів;
3) беруть відповідно до функціональної спрямованості участь у:
проведенні спеціальних робіт і заходів із життєзабезпечення постраждалих;
визначенні потреби у матеріальних, технічних та фінансових ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також повного відновлення пошкоджених (зруйнованих) об’єктів і територій;
роботі комісій з розслідування причин виникнення надзвичайних ситуацій та визначення збитків;
4) надають відповідно до компетенції методичну допомогу територіальним та об’єктовим спеціалізованим службам відповідно до функціональної спрямованості щодо проведення спеціальних робіт, забезпечення їх необхідними матеріально-технічними засобами, технікою та оснащенням;
5) здійснюють інші заходи відповідно до призначення.
10. Територіальні та об’єктові спеціалізовані служби відповідно до покладених на них завдань:
1) служби енергетики:
організовують і проводять аварійно-відновлювальні роботи на пошкоджених об’єктах мережі електропостачання;
забезпечують енергопостачання сил цивільного захисту під час проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, у тому числі з використанням автономних джерел енергопостачання (у разі їх наявності);
забезпечують енергопостачання суб’єктів господарювання, що забезпечують життєдіяльність населення;
визначають шкоду, заподіяну суб’єктам господарювання паливно-енергетичного комплексу внаслідок виникнення надзвичайних ситуацій, потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також повного відновлення їх функціонування;
координують заходи, які здійснюються суб’єктами господарювання незалежно від форми власності, щодо дотримання встановленого режиму світломаскування в особливий період;
2) служби із захисту сільськогосподарських тварин і рослин:
проводять моніторинг стану забруднення радіоактивними та небезпечними хімічними речовинами, біологічними засобами сільськогосподарських угідь, продукції рослинництва, поверхневих вод, призначених для сільськогосподарських потреб;
проводять спеціальну розвідку в місцях виникнення надзвичайних ситуацій, шляхів руху сил цивільного захисту та маршрутів евакуації;
проводять роботи з ліквідації епізоотій та епіфітотій, здійснюють епізоотичний, фітосанітарний і токсикологічний контроль під час проведення робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
здійснюють відповідно до компетенції контроль за безпечністю харчових продуктів і кормів під час виникнення надзвичайних ситуацій, беруть участь у здійсненні заходів щодо забезпечення безпечності харчових продуктів та сировини для їх виготовлення рослинного та тваринного походження;
беруть участь у здійсненні заходів щодо спеціальної обробки територій, приміщень, сільськогосподарських тварин і рослин, продукції тваринництва та рослинництва;
беруть участь у підготовці сільськогосподарської та спеціальної техніки для роботи на зараженій місцевості, спеціальної обробки тварин і рослин, що заражені (уражені), знезаражені території, приміщень, де зберігається продукція тваринництва та рослинництва;
здійснюють агрохімічне обстеження, ветеринарну діагностику, лікування тварин, що заражені (уражені), знезаражують посіви, пасовища і продукцію тваринництва та рослинництва;
здійснюють ветеринарно-санітарні та фітосанітарні заходи;
беруть участь у здійсненні заходів щодо захисту джерел і систем водопостачання для тварин від впливу небезпечних факторів ураження;
організовують заходи із знищення зерна, продовольства, харчової сировини, фуражу та інших матеріальних засобів, що не підлягають знезараженню;
забезпечують створення резерву спеціального майна і засобів для захисту свійських тварин та сільськогосподарських рослин у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
беруть участь у сільськогосподарському виробництві на забруднених територіях, здійснюють контроль за безпечністю такого виробництва;
беруть участь у зборі, утилізації або знищенні загиблих тварин і відходів тваринного походження;
3) служби інженерного забезпечення:
проводять спеціальну розвідку в місцях виникнення надзвичайної ситуації, шляхів руху сил цивільного захисту та маршрутів евакуації;
організовують будівництво протизсувних, протиповеневих, протиселевих, протилавинних, протиерозійних та інших інженерних споруд спеціального призначення;
організовують обстеження будівель, споруд, інженерних мереж і транспортних комунікацій, здійснюють заходи щодо їх безпечної експлуатації;
здійснюють інженерне забезпечення сил цивільного захисту в місцях їх розташування під час висування до зон надзвичайних ситуацій, зон можливого ураження та на визначені об’єкти для виконання робіт;
здійснюють методичне забезпечення робіт і заходів під час будівництва та інженерного захисту об’єктів і територій;
визначають шкоду, заподіяну суб’єктам господарювання внаслідок виникнення надзвичайних ситуацій, потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також повного відновлення пошкоджених (зруйнованих) об’єктів;
ведуть облік інженерної техніки, що може бути залучена для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, залучають її до проведення таких робіт;
4) комунально-технічні служби:
проводять спеціальну розвідку в місцях виникнення надзвичайних ситуацій;
( Абзац другий підпункту 4 пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 127 від 16.02.2022 )
визначають шкоду, заподіяну об’єктам житлово-комунального господарства і нерухомому майну громадян внаслідок виникнення надзвичайних ситуацій, потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також повного відновлення пошкоджених (зруйнованих) об’єктів;
( Абзац третій підпункту 4 пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 127 від 16.02.2022 )
беруть участь у розчищенні шляхів руху сил цивільного захисту та маршрутів евакуації;
( Абзац четвертий підпункту 4 пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 127 від 16.02.2022 )
організовують та здійснюють організаційно-технічні заходи щодо підвищення стійкості об’єктів житлового фонду, благоустрою, теплопостачання, централізованого питного водопостачання та централізованого водовідведення, проводять невідкладні аварійно-відновлювальні роботи на них та їх спорудах;
( Абзац п’ятий підпункту 4 пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 127 від 16.02.2022 )
здійснюють посипання спеціальними сумішами вулиць і доріг населених пунктів, а також очищення зливової каналізації та дренажних систем населених пунктів, зливостоків, систем поверхневого водовідведення та зливоприймальних колодязів;
................Перейти до повного тексту