1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 4 липня 2017 р. № 465
Київ
Деякі питання здійснення наставництва над дитиною
Відповідно до частини чотирнадцятої статті 17-1 Закону України "Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування" Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити такі, що додаються:
Положення про наставництво;
типовий договір про наставництво.
Прем'єр-міністр України В.ГРОЙСМАН
Інд. 73
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 4 липня 2017 р. № 465
ПОЛОЖЕННЯ
про наставництво
1. Це Положення визначає механізм організації здійснення та ведення наставництва над дитиною (далі - наставництво), яка проживає у закладі для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, іншому закладі для дітей (далі - заклад).
2. У цьому Положенні під наставництвом розуміється добровільна безоплатна діяльність наставника з надання дитині, яка проживає у закладі, індивідуальної підтримки та допомоги, насамперед у підготовці до самостійного життя.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Сімейному кодексі України, Законах України "Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування", "Про охорону дитинства", "Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю", "Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей".
3. Метою наставництва є підготовка дитини, яка проживає у закладі, до самостійного життя шляхом розвитку її фізичного, духовного та інтелектуального потенціалу, впевненості у власних силах, формування культурних і моральних цінностей.
4. Основними завданнями наставництва є:
визначення та розвиток здібностей дитини, сприяння реалізації її інтересів у професійному самовизначенні;
надання дитині доступної інформації про її права та обов’язки;
формування в дитини практичних навичок, спрямованих на адаптацію її до самостійного життя, зокрема щодо вирішення побутових питань, розпорядження власним майном і коштами, отримання освітніх, соціальних, медичних, адміністративних та інших послуг;
ознайомлення дитини з особливостями суспільного спілкування та подолання складних життєвих ситуацій;
сприяння становленню дитини як відповідальної та успішної особистості;
формування в дитини навичок здорового способу життя.
5. Наставництво здійснюється в індивідуальній формі однією повнолітньою дієздатною особою над однією дитиною.
6. Наставником може бути повнолітня дієздатна особа, яка пройшла курс підготовки з питань соціальної адаптації дітей та їх підготовки до самостійного життя (далі - курс підготовки), отримала висновок про те,
що вона може провадити діяльність з організації наставництва, та уклала договір про наставництво.
Наставниками не можуть бути особи, зазначені у статті 212 Сімейного кодексу України.
7. Організація наставництва здійснюється центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді за місцем проживання дитини.
Обласні, Київський та Севастопольський міські центри соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді (далі - регіональний центр) забезпечують проходження особами, які виявили бажання стати наставниками (далі - кандидат у наставники), курсу підготовки за програмою, затвердженою Мінсоцполітики.
Районні, міські, районні у містах центри соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді (далі - центри):
поширюють інформацію про наставництво та надають консультації з питань наставництва заінтересованим особам в усній або письмовій формі;
проводять добір кандидатів у наставники;
співпрацюють із закладами з метою поширення інформації про наставництво серед працівників закладів, дітей та їх батьків;
сприяють в установленні (формуванні) наставницьких стосунків;
супроводжують наставників і дітей, які потребують соціально-психологічної підтримки;
ведуть журнал обліку кандидатів у наставники та наставників за формою згідно з додатком 1.
Працівники центрів відповідно до Закону України "Про захист персональних даних" забезпечують захист персональних даних та інформації про дітей, які проживають у закладах, та наставників, що стали їм відомі під час провадження діяльності з організації наставництва.
8. Для провадження діяльності з організації наставництва, передбаченої пунктом 7 цього Положення, регіональні центри і центри мають право укладати договори про співпрацю з громадськими та благодійними організаціями, в яких є досвід стосовно:
організації та проведення навчання щодо роботи з дітьми;
проведення інформаційних кампаній щодо наставництва;
забезпечення супроводження та супервізії наставників;
проведення заходів з підвищення рівня компетентності наставників;
проведення за участю наставників і дітей виховних заходів на території та поза межами закладів.
9. Кандидат у наставники подає до центру за місцем проживання такі документи:
заяву;
копію паспорта громадянина України;
висновок про стан здоров’я за формою згідно з додатком 5 до Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 р. № 866 "Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини" (Офіційний вісник України, 2008 р., № 76, ст. 2561);
довідку про наявність чи відсутність судимості, видану територіальним центром з надання сервісних послуг МВС.
10. Під час прийому документів, зазначених у пункті 9 цього Положення, центр за місцем проживання кандидата у наставники:
з’ясовує його мотиви щодо наставництва, позицію стосовно виховання та розвитку дітей;
надає роз’яснення щодо порядку та умов наставництва;
ознайомлює із завданнями, правами та обов’язками наставника.
11. Центр за місцем проживання кандидата у наставники протягом 10 робочих днів після надходження документів, зазначених у пункті 9 цього Положення, розглядає питання про направлення кандидата у наставники до регіонального центру для проходження курсу підготовки.
Витрати на проїзд кандидатів у наставники до місця проведення навчання та проживання під час проходження навчання фінансуються за рахунок коштів громадських, благодійних організацій, інших джерел, не заборонених законодавством, або за власний рахунок.
Якщо кандидат у наставники не відповідає вимогам, визначеним пунктом 6 цього Положення, йому надається обґрунтована відмова.
12. За результатами успішного проходження курсу підготовки регіональний центр видає кандидату в наставники висновок про можливість провадження діяльності з організації наставництва над дитиною, яка проживає у закладі, за формою згідно з додатком 2.
Якщо навчання проводилося громадською чи благодійною організацією, після його закінчення представники регіонального центру проводять підсумкове тестування, за результатами якого регіональний центр видає кандидату в наставники висновок про можливість провадження діяльності з організації наставництва над дитиною, яка проживає у закладі.

................
Перейти до повного тексту