- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Указ
У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Указ втратив чинність на підставі Указу Президента
N 419/2019 від 20.06.2019 )
Про Положення про Державну інспекцію України з питань захисту прав споживачів
( Із змінами, внесеними згідно з Указом Президента
N 134/2012 від 22.02.2012 )
1. Затвердити Положення про Державну інспекцію України з питань захисту прав споживачів (додається).
2. Визнати такими, що втратили чинність:
Указ Президента України від 1 жовтня 2002 року
N 887 "Про Державний комітет України з питань технічного регулювання та споживчої політики";
Указ Президента України від 18 березня 2003 року
N 225 "Питання Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики";
пункт 56 змін, що вносяться до указів Президента України, затверджених Указом Президента України від 5 березня 2004 року
N 280 "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких указів Президента України";
Указ Президента України від 10 січня 2005 року
N 18 "Про внесення змін до Положення про Державний комітет України з питань технічного регулювання та споживчої політики".
3. Кабінету Міністрів України привести свої рішення у відповідність із цим Указом.
4. Цей Указ набирає чинності з дня його опублікування.
Президент України | В.ЯНУКОВИЧ |
м. Київ, 13 квітня 2011 року N 465/2011 |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
від 13 квітня 2011 року N 465/2011
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну інспекцію України з питань захисту прав споживачів
1. Державна інспекція України з питань захисту прав споживачів (Держспоживінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра економічного розвитку і торгівлі України (далі - Міністр).
( Абзац перший пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента
N 134/2012 від 22.02.2012 )
Держспоживінспекція України входить до системи органів виконавчої влади і реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.
Держспоживінспекція України є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.
2. Держспоживінспекція України у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, іншими актами законодавства України, а також дорученнями Президента України та Міністра.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента
N 134/2012 від 22.02.2012 )
3. Основними завданнями Держспоживінспекції України є:
1) реалізація державної політики у сферах:
а) державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері;
б) державного ринкового нагляду;
в) державного нагляду за додержанням технічних регламентів, стандартів, норм і правил;
2) внесення на розгляд Міністра пропозицій щодо формування державної політики у сферах діяльності Держспоживінспекції України.
( Підпункт 2 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента
N 134/2012 від 22.02.2012 )
4. Держспоживінспекція України відповідно до покладених на неї завдань:
1) здійснює державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів;
2) здійснює у межах своєї компетенції контроль за додержанням законодавства про рекламу;
3) здійснює державний ринковий нагляд у межах сфери своєї відповідальності;
4) здійснює у межах своєї компетенції державний нагляд за додержанням технічних регламентів, стандартів, норм і правил;
5) здійснює в межах своєї компетенції заходи з виробництва та розповсюдження соціальної реклами;
6) забезпечує міжнародне співробітництво у межах своїх повноважень, бере участь у роботі відповідних міжнародних організацій;
7) бере участь у підготовці міжнародних договорів України, готує пропозиції щодо укладення, денонсації таких договорів, у межах своєї компетенції укладає міжнародні договори України та забезпечує виконання зобов'язань України за міжнародними договорами з питань, що належать до відання Держспоживінспекції України;
8) представляє Кабінет Міністрів України за його дорученням у міжнародних організаціях та під час укладення міжнародних договорів;
9) сприяє органам місцевого самоврядування у здійсненні ними повноважень щодо захисту прав споживачів;
10) сприяє створенню необхідних умов для навчання та набуття населенням правових знань у сфері захисту прав споживачів;
11) організовує надання споживачам консультацій з питань захисту їх прав;
12) надає методичну допомогу органам виконавчої влади з питань здійснення заходів щодо реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів;
14) здійснює інші повноваження, визначені законами України та покладені на неї Президентом України.
5. Держспоживінспекція України з метою організації своєї діяльності:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до її компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів міністерств та в установленому порядку подає їх Міністрові;
( Підпункт 1 пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Указом Президента
N 134/2012 від 22.02.2012 )
2) забезпечує в межах повноважень здійснення заходів щодо запобігання корупції і контроль за їх здійсненням в апараті Держспоживінспекції України, її територіальних органах;
3) здійснює в установленому порядку добір кадрів в апарат Держспоживінспекції України та на керівні посади в її територіальних органах, формує в установленому порядку кадровий резерв на відповідні посади, організовує роботу з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і працівників апарату Держспоживінспекції України та її територіальних органів, бере участь у розробленні відповідних навчальних програм, проведенні фундаментальних і прикладних досліджень;
4) розробляє плани та організує роботу своїх територіальних органів, надає їм методичну та практичну допомогу, контролює їх діяльність, вживає заходів щодо усунення виявлених недоліків і порушень, а також підвищення ефективності здійснення такого контролю;
5) організовує планово-фінансову роботу в апараті Держспоживінспекції України, її територіальних органах, здійснює контроль за використанням фінансових і матеріальних ресурсів, забезпечує організацію та вдосконалення бухгалтерського обліку;
6) розглядає скарги, заяви і пропозиції громадян з питань, що належать до компетенції Держспоживінспекції України, її територіальних органів;
7) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності держави;
8) організовує ведення діловодства та архіву в апараті Держспоживінспекції України;
9) вживає заходів для виконання вимог законодавства з питань технічного захисту інформації, яка є власністю держави;
10) забезпечує в межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно державної таємниці, здійснення контролю за її збереженням у Держспоживінспекції України, її територіальних органах;
11) організовує інформаційну та видавничу діяльність у сфері своєї компетенції;
12) здійснює відповідно до законодавства управління об'єктами державної власності, що належать до сфери управління Держспоживінспекції України;
13) організовує наукову, науково-технічну, інвестиційну, інформаційну, видавничу діяльність, пропагування досягнень і передового досвіду із цих питань, сприяє створенню і впровадженню сучасних інформаційних технологій та комп'ютерних мереж у сферах, віднесених до відання Держспоживінспекції України.
6. Держспоживінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право в установленому порядку:
1) перевіряти у суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, якість продукції, додержання обов'язкових вимог щодо безпеки продукції, а також додержання правил торгівлі та надання послуг;
2) відбирати у суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, зразки товарів, сировини, матеріалів, напівфабрикатів, комплектувальних виробів для проведення перевірки їх якості на місці або незалежної експертизи у відповідних лабораторіях та інших установах, акредитованих на право проведення таких робіт згідно із законодавством;
3) одержувати безоплатно від суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, що перевіряються, копії необхідних документів, які характеризують якість продукції, сировини, матеріалів, комплектувальних виробів, що використовуються для виробництва такої продукції;
4) проводити контрольні перевірки правильності здійснення розрахунків зі споживачами;
5) давати суб'єктам господарювання обов'язкові до виконання приписи щодо припинення порушень прав споживачів;
6) припиняти відвантаження і реалізацію товарів, які не відповідають вимогам нормативних документів, додержання яких відповідно до законодавства є обов'язковим, до усунення суб'єктами господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, виявлених недоліків;
7) забороняти суб'єктам господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, реалізацію споживачам продукції в разі:
відсутності документів, що засвідчують її відповідність вимогам нормативних документів, додержання яких відповідно до законодавства є обов'язковим;
відсутності сертифіката відповідності або свідоцтва про визнання відповідності такої продукції, якщо її внесено до переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації;
ввезення такої продукції на територію України без документів, які підтверджують її належну якість;
коли строк придатності продукції не зазначено або зазначено з порушенням вимог нормативних документів, додержання яких відповідно до законодавства є обов'язковим, чи коли такий строк закінчився;
коли продукція є фальсифікованою;
8) приймати рішення про:
припинення суб'єктами господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, реалізації та виробництва продукції, що не відповідає вимогам нормативно-правових актів та нормативних документів, додержання яких відповідно до законодавства є обов'язковим, до усунення виявлених недоліків;
тимчасове припинення діяльності суб'єктів господарювання сфери торгівлі (секцій, відділів) і послуг, у тому числі ресторанного господарства, складів підприємств оптової і роздрібної торгівлі та організацій незалежно від форми власності, що систематично реалізують товари неналежної якості, порушують правила торгівлі та надання послуг, умови зберігання і транспортування товарів, до усунення виявлених недоліків;
9) опломбовувати виробничі, складські, торговельні та інші приміщення суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, а також несправні, з неправильними показаннями, з пошкодженим повірочним тавром або без нього чи з таким, строк дії якого закінчився, засоби вимірювальної техніки, за допомогою яких здійснюється обслуговування споживачів;
10) подавати до суду позови щодо захисту прав споживачів;
11) вимагати від рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами надання документів, усних чи письмових пояснень, відео- та звукозаписів, іншої інформації, необхідної для здійснення Держспоживінспекцією України повноважень щодо контролю за додержанням законодавства про рекламу;
12) приймати рішення щодо визнання реклами недобросовісною, визнання порівняння в рекламі неправомірним;
13) вимагати від рекламодавців публікації відомостей, що уточнюють, доповнюють рекламу, та звертатися з позовом до суду щодо протиправних дій рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами, заборони відповідної реклами та її публічного спростування;
................Перейти до повного тексту