1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 28 липня 2003 р. N 459-р
Київ
( Розпорядження втратило чинність на підставі Постанови КМ N 1065 від 22.08.2007 )
Про схвалення Концепції розвитку виставково-ярмаркової діяльності
1. Схвалити Концепцію розвитку виставково-ярмаркової діяльності (далі - Концепція).
2. Мінекономіки разом з Державним управлінням справами розробити план заходів щодо реалізації Концепції.
3. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським держадміністраціям розробити регіональні програми виставково-ярмаркової діяльності з урахуванням положень Концепції, місцевих умов і накопиченого досвіду роботи.
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 28
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 28 липня 2003 р. N 459-р
КОНЦЕПЦІЯ
розвитку виставково-ярмаркової діяльності
Виставково-ярмаркова діяльність (далі - виставкова діяльність) є однією з найдинамічніших сфер сучасної світової економіки, оскільки вона відіграє важливу роль у зміцненні міжнародних зв'язків, внутрішньої і зовнішньої торгівлі, пропаганді передових технологій та нових видів продукції.
Виставкова діяльність в Україні - невід'ємна складова частина розвитку ринкових процесів, стимулює закріплення позитивних структурних змін в економіці, сприяє науково-технічному та технологічному оновленню вітчизняного виробництва. Одним із завдань державної значущості є визначення концептуальних положень, основних напрямів та механізму забезпечення подальшого розвитку виставкової діяльності.
1. Мета і завдання
Метою цієї Концепції є створення сприятливих умов для ефективного розвитку виставкової діяльності, регулювання відносин між її суб'єктами, визначення пріоритетних напрямів удосконалення цієї діяльності в Україні.
Для досягнення зазначеної мети необхідно вирішити такі основні завдання:
посилити вплив виставкової діяльності на науково-технічне та технологічне оновлення вітчизняного виробництва;
сприяти просуванню на внутрішній і зовнішній ринок товарів і послуг вітчизняних виробників;
сприяти активній участі іноземних компаній та організацій в українських виставкових заходах з метою ознайомлення з новою технікою і передовими технологіями;
залучити інвестиції у вітчизняну економіку;
активізувати участь українських підприємств та організацій у міжнародних виставках з метою розширення присутності вітчизняних товаровиробників на найбільш значних зовнішніх ринках і виходу на нові перспективні ринки збуту українських товарів та послуг.
2. Принципи та пріоритети виставкової діяльності
Основними принципами виставкової діяльності є:
створення рівних умов суб'єктам виставкової діяльності різних форм власності;
реалізація єдиної державної політики у сфері виставкової діяльності і координація дій державних органів та органів місцевого самоврядування у цій сфері;
свобода доступу суб'єктів господарювання до виставкової діяльності та добросовісна конкуренція між її суб'єктами;
захист вітчизняної виставкової діяльності від експансії зарубіжних організаторів виставок та ярмарків;
застосування різноманітних підходів до розв'язання основних проблем розвитку виставкової діяльності.
3. Класифікація суб'єктів виставкової діяльності
Суб'єктами виставкової діяльності є:
органи виконавчої влади, уповноважені реалізовувати державну політику у сфері виставкової діяльності;
підприємства, установи та організації усіх форм власності, що можуть виступати як виставкові центри, виставкові фірми, організатори, розпорядники, агенти, підрядники, учасники виставок (далі - підприємства), відвідувачі виставок тощо.
Підприємства, що є суб'єктами виставкової діяльності, залежно від своєї ролі у цьому процесі можуть виступати як виставкові центри (підприємства, основна діяльність яких пов'язана з організацією та проведенням виставок, з наданням послуг у сфері організації та проведення виставок (ярмарків). Виставкові центри повинні мати штат кваліфікованих працівників, відповідну матеріально-технічну базу (спеціальні виставкові площі та обладнання) та можуть надавати ці площі та обладнання іншим організаторам для проведення виставок та ярмарків.
Виставковими центрами можуть бути підприємства усіх форм власності, їм може надаватися статус міжрегіональних чи регіональних.
Національним виставковим центром є Національний комплекс "Експоцентр України";
виставкові фірми - підприємства, що є професійними організаторами, суборганізаторами, розпорядниками, упорядниками, підрядниками виставок або їх агентами.
Виставковими фірмами можуть бути підприємства усіх форм власності, якщо виставкова діяльність передбачена їх статутом;
організатори виставок - підприємства, що відповідно до своїх статутів займаються організацією виставок на бюджетній, комерційній чи змішаній основі. Організатор виставки бере на себе обов'язки щодо її організації та проведення добровільно або за рішенням відповідних державних органів і несе відповідальність перед учасниками і відвідувачами за рівень наданих виставкових послуг;
розпорядники виставок - підприємства, яким організатор (організатори) виставки доручає виконати весь комплекс заходів з її підготовки та проведення;
упорядники виставок - підприємства, що на основі договору-підряду або договору-доручення, укладеного з організатором або розпорядником виставки, зобов'язуються виконувати роботу стосовно проектування, будівництва, оздоблювання виставки та виставкових стендів;
агенти - підприємства, що на основі договору, укладеного з організатором виставки, беруть на себе обов'язки із залучення учасників;
підрядники - підприємства, що на основі договору, укладеного з організатором або розпорядником виставки, поставляють потрібні матеріали, товари, виконують роботи чи надають послуги, пов'язані з організацією та проведенням виставки;
учасники виставок - підприємства, установи та організації, що уклали з організатором виставки договір на участь у виставці.
Організатори виставки можуть укладати договір з різними суб'єктами господарювання і форм власності.
4. Класифікація виставкових заходів
Заходи у сфері виставкової діяльності поділяються на виставки та ярмарки.
Виставка - захід, пов'язаний з демонстрацією продукції та послуг, просуванням їх на внутрішній та зовнішній ринок і вивченням з цією метою кон'юнктури ринку.
Ярмарок - захід, безпосередньо пов'язаний з торгівлею (роздрібною чи оптовою), що проводиться регулярно в певному місці та у визначені строки.
Виставки та ярмарки класифікуються за місцем проведення, за джерелами фінансування, за статусом і за тематикою.
За місцем проведення виставки та ярмарки поділяються на такі, що проводяться в Україні та за кордоном.
За джерелами фінансування виставки та ярмарки поділяються на такі, що проводяться:
на бюджетній основі - кошти для покриття витрат на організацію та проведення заходу виділяються з державного та місцевого бюджетів;
на комерційній основі - кошти для покриття витрат на організацію та проведення заходу надаються суб'єктами підприємницької діяльності (організаторами заходу, його учасниками та спонсорами);
на змішаній основі - кошти для покриття витрат на організацію та проведення заходу частково виділяються з державного (місцевого) бюджету, а решта надається підприємствами, спонсорами та за рахунок джерел фінансування.
За статусом виставки та ярмарки поділяються на всесвітні, міжнародні, національні (з участю тільки вітчизняних або також іноземних фірм), міжрегіональні та регіональні (місцеві).
Рішення про надання виставці статусу всесвітньої приймає Міжнародне бюро виставок (Париж) за поданням Ради з питань виставкової діяльності в Україні.
Рішення про надання виставці статусу міжнародної, національної або міжрегіональної приймає Рада з питань виставкової діяльності в Україні на основі документів, поданих організатором (організаторами) заходу, після проведення аудиту статистичних даних та результатів сертифікації.
Рішення про надання виставці статусу регіональної приймають відповідні місцеві органи виконавчої влади або регіональні ради з питань виставкової діяльності на підставі статистичних даних, поданих організаторами виставок.
За тематикою виставки та ярмарки поділяються на:
універсальні;
багатогалузеві виставки та ярмарки споживчих товарів;
багатогалузеві виставки та ярмарки обладнання і технологій;
галузеві виставки та ярмарки.
Тематику та тип заходу (виставка чи ярмарок) визначає його організатор.
5. Вимоги до проведення виставок та ярмарків
Організатори, співорганізатори та розпорядники виставок відповідно до укладеного договору та статусу заходу повинні забезпечити надання комплексу послуг учасникам та відвідувачам виставок, який повинен включати:
виділення учасникам виставкового обладнання, надання можливості користуватися електроенергією, послугами водопостачання та телефонного зв'язку;
страховий захист виставкових об'єктів;
охорону та пожежну безпеку виставкових приміщень;

................
Перейти до повного тексту