1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 20 травня 2020 р. № 458
Київ
Про затвердження критеріїв та Методики проведення оцінювання ефективності діяльності Національного агентства з питань запобігання корупції
Відповідно до частини четвертої статті 14 Закону України "Про запобігання корупції" Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити такі, що додаються:
критерії проведення оцінювання ефективності діяльності Національного агентства з питань запобігання корупції;
Методику проведення оцінювання ефективності діяльності Національного агентства з питань запобігання корупції.
Прем'єр-міністр України Д.ШМИГАЛЬ
Інд. 29
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 20 травня 2020 р. № 458
КРИТЕРІЇ
проведення оцінювання ефективності діяльності Національного агентства з питань запобігання корупції
1. Оцінка досягнення критеріїв ефективності діяльності Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) проводиться Комісією з проведення незалежної оцінки ефективності діяльності Національного агентства (далі - Комісія).
2. Терміни, що вживаються в цих критеріях, мають таке значення:
актуальність нормативно-правових актів Національного агентства - відповідність нормативно-правових актів Національного агентства законодавству. Критерії, за якими оцінюється актуальність нормативно-правових актів Національного агентства, вважаються досягнутими у разі, коли Національне агентство протягом усього періоду часу, що є об’єктом оцінки, у розумні строки вживало заходів щодо приведення своїх нормативно-правових актів у відповідність із законодавством;
нормативно-правовий акт Національного агентства, щодо якого відсутні суттєві обґрунтовані зауваження, - нормативно-правовий акт Національного агентства, який відповідає законодавству та реалізація якого забезпечує досягнення цілей його прийняття;
актуальність методичних рекомендацій та інших інформаційно-роз’яснювальних матеріалів Національного агентства - відповідність таких рекомендацій і матеріалів законодавству, а також їх здатність задовольняти потреби відповідних цільових аудиторій. Критерії, за якими оцінюється актуальність методичних рекомендацій та інших інформаційно-роз’яснювальних матеріалів Національного агентства, вважаються досягнутими у разі, коли Національне агентство періодично оновлювало такі матеріали з урахуванням потреб цільових аудиторій, результатів проведених опитувань, а також впроваджувало сучасні методи розповсюдження цих матеріалів;
суттєві помилки, допущені працівниками Національного агентства, - прийняття працівниками Національного агентства рішень, вчинення дій чи бездіяльності, які негативно вплинули на здійснення Національним агентством своїх повноважень;
необґрунтовані затримки - невчасне здійснення Національним агентством своїх повноважень (вчинення дій, прийняття рішень тощо), крім випадків, коли такі затримки відбулися через дії, бездіяльність інших суб’єктів чи прийняті ними рішення або через надзвичайну чи невідворотну за певних умов подію (непереборна сила);
ефективність діяльності - забезпечення досягнення максимального результату за наявних людських, фінансових, часових та інших ресурсів;
правила приватного фінансування політичних партій - сукупність вимог законодавства про партії, зокрема щодо визначення кола осіб, яким дозволено/заборонено здійснювати внески на підтримку політичних партій, обмеження щодо розміру таких внесків з боку однієї особи протягом певного періоду, правил надання та отримання внесків на підтримку політичних партій, правил визначення вартості (розміру) таких внесків політичними партіями, правил поведінки представників партій у разі отримання внесків від осіб, яким заборонено здійснювати внески на підтримку політичних партій, чи отримання внесків у розмірах, що перевищують встановлені законодавством обмеження;
правила державного фінансування політичних партій - сукупність вимог законодавства про партії щодо кола політичних партій, що мають право на отримання державного фінансування своєї статутної діяльності, порядку реалізації такого права, правил надання та розподілу Національним агентством коштів на фінансування статутної діяльності політичних партій, правил та обмежень щодо використання політичними партіями коштів, виділених з державного бюджету на фінансування їх статутної діяльності;
фінансова звітність політичних партій - звіти, що подаються політичними партіями до Національного агентства відповідно до законодавства про політичні партії.
3. Критеріями забезпечення незалежності Національного агентства та надання йому необхідних ресурсів є:
1) стабільність законодавства, яке регулює діяльність Національного агентства, відсутність необґрунтованих змін щодо обмеження незалежності Національного агентства;
2) чітке визначення законодавством повноважень Національного агентства і їх належне розмежування з повноваженнями інших державних органів;
3) законодавство не зазнало змін, які негативно вплинули на здатність Національного агентства належним чином здійснювати покладені на нього повноваження;
4) залучення Національного агентства до консультацій та обговорення законодавчих змін, які впливають на його діяльність;
5) будь-які суб’єкти та їх діяльність не створюють необґрунтованих перешкод для Національного агентства під час здійснення ним своїх повноважень;
6) забезпечення державними органами, органами місцевого самоврядування, іншими фізичними та юридичними особами своєчасного доступу до відомостей та інформації, яка перебуває в їх розпорядженні та необхідна для здійснення повноважень Національного агентства;
7) забезпечення державними органами, органами місцевого самоврядування безпосереднього автоматизованого доступу Національного агентства до інформаційно-телекомунікаційних і довідкових систем, реєстрів, банків даних, у тому числі тих, що містять інформацію з обмеженим доступом, володільцями (адміністраторами) яких вони є;
8) відсутність випадків неналежного втручання державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, політичних партій, громадських об’єднань, будь-яких інших осіб в діяльність Національного агентства, пов’язану з виконанням покладених на нього обов’язків;
9) обсяг видатків на діяльність Національного агентства згідно з державним бюджетом відповідає обсягу видатків, визначеному Національним агентством в його бюджетному запиті, або менший за нього не більше ніж на 10 відсотків;
10) видатки на фінансування Національного агентства визначені окремим рядком у державному бюджеті, а їх обсяг дає змогу забезпечити належне здійснення повноважень Національного агентства, зокрема передбачає достатні кошти для оплати праці, проведення досліджень з питань вивчення ситуації щодо корупції, інформаційних кампаній та навчання з питань запобігання і протидії корупції, належного забезпечення необхідними матеріальними засобами, технікою, обладнанням, іншим майном для провадження службової діяльності, утворення територіальних органів Національного агентства;
11) наявність можливості у Голови Національного агентства представляти у разі потреби позицію Національного агентства з питань його фінансування на засіданнях Кабінету Міністрів України, комітетів або на пленарних засіданнях Верховної Ради України;
12) умови оплати праці посадових і службових осіб Національного агентства визначені законодавчо, виконуються на практиці та не зазнають необґрунтованих змін;
13) визначення граничної чисельності працівників апарату та територіальних органів Національного агентства на рівні, який дає змогу забезпечити належне здійснення повноважень Національного агентства;
14) відсутність випадків порушень або спроб порушення визначеного порядку припинення повноважень Голови Національного агентства;
15) відсутність випадків посягання на життя і здоров’я працівників Національного агентства або їх близьких осіб, знищення чи пошкодження їх майна, погрози їм убивством, насильством чи пошкодженням майна;
16) належне розслідування кожного випадку посягання на життя і здоров’я працівників Національного агентства або їх близьких осіб, знищення чи пошкодження їх майна, погрози їм убивством, насильством чи пошкодженням майна, здійснення уповноваженими органами належних заходів для забезпечення безпеки працівників Національного агентства;
17) не зафіксовано жодного випадку зовнішнього втручання у призначення/звільнення працівників Національного агентства, зокрема щодо його керівництва.
4. Критеріями формування, координації та моніторингу Національним агентством антикорупційної політики є:
1) затвердження Методики стандартного опитування щодо рівня корупції в Україні, яка є актуальною та не викликає обґрунтованих суттєвих зауважень;
2) забезпечення проведення щорічного оцінювання рівня корупції в Україні, сприйняття і довіри до антикорупційних та інших інституцій тощо та опублікування його результатів;
3) врахування під час формування та реалізації Національним агентством антикорупційної політики результатів соціологічних та інших досліджень;
4) розроблення без необґрунтованих затримок проектів антикорупційної стратегії та державної програми (плану дій) з її реалізації за результатами аналізу:
ситуації щодо корупції;
результатів виконання попередньої антикорупційної стратегії;
5) внесення без необґрунтованих затримок на розгляд Кабінету Міністрів України проектів антикорупційної стратегії та державної програми (плану дій) з її реалізації;
6) наявність у проекті національної доповіді усіх відомостей, визначених у статті 20 Закону України "Про запобігання корупції" (далі - Закон), і повної та неупередженої оцінки стану справ у сфері запобігання та протидії корупції;
7) забезпечення без необґрунтованих затримок розроблення проектів нормативно-правових актів, віднесених до сфери відповідальності Національного агентства антикорупційною стратегією та/або державною програмою (планом дій) з її реалізації. Проекти таких нормативно-правових актів затверджені Національним агентством (якщо йдеться про власні акти) або внесені на розгляд відповідних суб’єктів нормотворення, подані для державної реєстрації;
8) участь у розробленні, обговоренні, доопрацюванні інших проектів нормативно-правових актів, які стосуються формування або реалізації державної антикорупційної політики;
9) забезпечення координації виконання іншими державними органами влади антикорупційної стратегії та державної програми (плану дій) з її реалізації;
10) забезпечення проведення моніторингу реалізації державної антикорупційної політики (в тому числі із залученням представників громадськості) та оприлюднення результатів такого моніторингу на офіційному веб-сайті Національного агентства. Проведення зазначеного моніторингу та оприлюднення його результатів здійснюються принаймні щороку;
11) забезпечення проведення оцінки ефективності реалізації антикорупційної стратегії та державної програми (плану дій) з її реалізації та оприлюднення результатів такого моніторингу на офіційному веб-сайті Національного агентства. Проведення зазначеного моніторингу та оприлюднення його результатів здійснюються принаймні щороку;
12) визнання громадськими, міжнародними організаціями, донорами, які провадять діяльність у сфері запобігання та/або протидії корупції, Національного агентства як дієвої та неупередженої інституції з питань формування, координації та моніторингу реалізації державної антикорупційної політики.
5. Критеріями організації Національним агентством заходів із запобігання та виявлення корупції є:
1) затвердження методології оцінювання корупційних ризиків у діяльності державних органів, яка є актуальною і щодо якої відсутні суттєві обґрунтовані зауваження;
2) затвердження порядку підготовки та погодження антикорупційних програм, який є актуальним і щодо якого відсутні суттєві обґрунтовані зауваження;
3) аналіз антикорупційних програм, внесених до Національного агентства для погодження, відповідно до встановленого порядку;
4) проведення щороку оцінки корупційних ризиків принаймні в одній пріоритетній сфері, визначеній Національним агентством;
5) забезпечення розроблення, поширення та актуальності методичних рекомендацій, інформаційно-роз’яснювальних матеріалів щодо оцінки корупційних ризиків та підготовки антикорупційних програм серед суб’єктів її проведення;
6) затвердження типової антикорупційної програми юридичної особи. Затвердженню чи внесенню змін до типової антикорупційної програми юридичної особи передує проведення публічних консультацій із заінтересованими сторонами;
7) забезпечення розроблення, розповсюдження та актуальності методичних рекомендацій, інформаційно-роз’яснювальних матеріалів щодо розроблення, затвердження та виконання антикорупційних програм юридичної особи;
8) визнання громадськими, міжнародними організаціями, донорами, які провадять діяльність у сфері запобігання та/або протидії корупції, Національного агентства як дієвої та неупередженої інституції у сфері підготовки та погодження антикорупційних програм;
9) створення та забезпечення функціонування окремого структурного підрозділу Національного агентства, який проводить антикорупційну експертизу відповідно до статті 55 Закону;
10) затвердження методології проведення антикорупційної експертизи нормативно-правових актів та їх проектів, яка є актуальною і щодо якої відсутні суттєві обґрунтовані зауваження;
11) забезпечення систематичного моніторингу проектів нормативно-правових актів, чинних нормативно-правових актів та відбір для проведення антикорупційної експертизи тих актів, які мають найбільше суспільне значення та стосуються сфер з високим рівнем корупціогенності;
12) оприлюднення висновків Національного агентства, підготовлених за результатами проведення антикорупційної експертизи, які є обґрунтованими та містять рекомендації щодо усунення корупціогенних факторів;
13) забезпечення надіслання висновків, підготовлених за результатами проведення антикорупційної експертизи, відповідним суб’єктам нормотворення, здійснення заходів у межах своїх повноважень для забезпечення врахування висновків;
14) визнання громадськими, міжнародними організаціями, донорами, які провадять діяльність у сфері запобігання та/або протидії корупції, Національного агентства як дієвої та неупередженої інституції у сфері проведення антикорупційної експертизи;
15) затвердження Типового положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції, яке є актуальним і щодо якого відсутні суттєві обґрунтовані зауваження;
16) встановлення обов’язкових вимог до мінімальної штатної чисельності уповноваженого підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції в державних органах;
17) забезпечення розроблення, розповсюдження та актуальності методичних рекомендацій, навчальних та інформаційно-роз’яснювальних матеріалів щодо діяльності уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції;
18) проведення щороку опитування уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції щодо шляхів оптимізації роботи Національного агентства з надання таким уповноваженим підрозділам (уповноваженим особам) підтримки у виконанні їх завдань;
19) визнання громадськими, міжнародними організаціями, донорами, які провадять діяльність у сфері запобігання та/або протидії корупції, Національного агентства як дієвої інституції з методичного забезпечення та підтримки діяльності уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції;
20) визначення та застосування порядку надання згоди на звільнення керівника уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції, який є актуальним і щодо якого відсутні суттєві обґрунтовані зауваження;
21) регулярне проведення аналізу ефективності діяльності уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції та подання за його результатами рекомендацій щодо покращення їх роботи. Оприлюднення результатів зазначеного аналізу та рекомендацій на офіційному веб-сайті Національного агентства;
22) забезпечення надання роз’яснень за зверненнями уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції;
23) затвердження та застосування порядку проведення перевірок організації роботи із запобігання і виявлення корупції в державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування, у юридичних осіб публічного права та юридичних осіб, зазначених у частині другій статті 62 Закону, який є актуальним і щодо якого відсутні суттєві обґрунтовані зауваження;
24) проведення протягом року не менше десяти перевірок організації роботи із запобігання і виявлення корупції в державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування, у юридичних осіб публічного права та юридичних осіб, зазначених у частині другій статті 62 Закону.
6. Критеріями проведення Національним агентством моніторингу та контролю за дотриманням законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, інших вимог і обмежень, передбачених Законом, є:
1) отримання та використання автоматизованого доступу до всіх державних реєстрів і баз даних, необхідних для проведення моніторингу та контролю дотримання вимог законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання інших вимог і обмежень, встановлених антикорупційним законодавством;
2) забезпечення розроблення, поширення та актуальності методичних рекомендацій, інформаційно-роз’яснювальних матеріалів для уповноважених осіб Національного агентства стосовно проведення моніторингу та контролю дотримання вимог законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання інших вимог і обмежень, встановлених антикорупційним законодавством;
3) забезпечення розроблення, поширення та актуальності методичних рекомендацій, інформаційно-роз’яснювальних матеріалів щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання інших вимог і обмежень, встановлених антикорупційним законодавством;
4) забезпечення розроблення, поширення та актуальності навчальних матеріалів, у тому числі онлайн-курсів, щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання інших вимог і обмежень, встановлених антикорупційним законодавством;
5) забезпечення функціонування каналів комунікації для надання роз’яснень, консультацій, підтримки щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання інших вимог і обмежень, встановлених антикорупційним законодавством;
6) забезпечення надання роз’яснень та консультацій з питань запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання інших вимог і обмежень законодавства у строки, визначені законодавством;
7) використання програмних засобів для виявлення порушень вимог законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів та інших вимог і обмежень, встановлених антикорупційним законодавством;
8) здійснення розгляду звернень та повідомлень фізичних та юридичних осіб щодо можливих правопорушень у строки та в порядку, що визначені законодавством;
9) забезпечення документування порушень вимог законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів та інших вимог і обмежень, встановлених антикорупційним законодавством, у порядку, визначеному законодавством;
10) відсутність систематичних необґрунтованих затримок, зумовлених рішеннями, діями чи бездіяльністю уповноваженої особи Національного агентства під час проведення моніторингу та контролю дотримання вимог законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання інших вимог і обмежень, встановлених антикорупційним законодавством;
11) здійснення відповідно до закону уповноваженими особами Національного агентства під час проведення моніторингу та контролю дотримання вимог законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання інших вимог і обмежень, встановлених антикорупційним законодавством, необхідних заходів для забезпечення проведення у повному обсязі моніторингу та контролю, зокрема:
обмін інформацією з іншими державними органами;
використання інформації з відкритих джерел;
надіслання запитів на отримання інформації від компетентних органів іноземних держав;
отримання відомостей, які становлять банківську таємницю;
отримання інформації від фізичних та юридичних осіб;
12) складення у разі виявлення ознак адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією, уповноваженими особами Національного агентства без необґрунтованих затримок протоколу про таке правопорушення (в межах відповідної компетенції) або надіслання обґрунтованого висновку спеціально уповноваженим суб’єктам у сфері протидії корупції з урахуванням строків накладення адміністративного стягнення;
13) у разі виявлення ознак кримінального правопорушення або підстав для звернення до суду з позовом про визнання активів необґрунтованими надіслання Національним агентством у визначений законодавством строк спеціально уповноваженим суб’єктам у сфері протидії корупції обґрунтованого висновку;
14) оперативне повідомлення іншим суб’єктам владних повноважень про всі інші правопорушення без необґрунтованих затримок (зокрема про факти можливого ухилення від сплати податків чи відмивання доходів, отриманих злочинним шляхом);
15) недопущення працівниками Національного агентства під час процедур моніторингу та контролю суттєвих помилок або порушень, які негативно впливають на результати проведення моніторингу та контролю дотримання вимог законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання інших вимог і обмежень, встановлених антикорупційним законодавством;
16) впровадження системи здійснення заходів щодо недопущення несанкціонованого розголошення (витоків) інформації з обмеженим доступом, яка стосується моніторингу та контролю дотримання вимог законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання інших вимог і обмежень, встановлених антикорупційним законодавством;
17) здійснення повних, об’єктивних та безсторонніх, зокрема з дотриманням принципу політичної неупередженості, заходів моніторингу та контролю дотримання вимог законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання інших вимог і обмежень, встановлених антикорупційним законодавством;
18) систематичне здійснення заходів моніторингу та контролю щодо заборон, вимог і обмежень, визначених у розділах IV-VI Закону;
19) завершення здійснення не менш як 25 відсотків заходів контролю (перевірок) за виявленням порушень вимог законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів та дотримання інших вимог і обмежень, встановлених антикорупційним законодавством;
20) здійснення не менш як 80 відсотків заходів контролю (перевірок) стосовно службових осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище;
21) завершення здійснення протягом трьох місяців не менш як 50 відсотків заходів контролю (перевірок);
22) повне та своєчасне надання відповіді на запити фізичних та юридичних осіб стосовно дотримання вимог законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, а також дотримання інших вимог і обмежень, встановлених антикорупційним законодавством;
23) закриття у зв’язку із закінченням строку давності через необґрунтовані затримки з боку Національного агентства не більш як 10 відсотків справ про порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів та дотримання інших вимог і обмежень, встановлених антикорупційним законодавством, спрямованих Національним агентством до суду;
24) складення та надсилання Національним агентством до суду протоколів про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 188-46 Кодексу України про адміністративні правопорушення, не менш як у 90 відсотків випадків невиконання органами державної влади, органами місцевого самоврядування чи іншими суб’єктами приписів Національного агентства, винесених за результатами здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотриманням інших вимог і обмежень, встановлених антикорупційним законодавством;
25) звернення у кожному випадку за наявності підстав без необґрунтованих затримок до суду щодо скасування рішень, актів, правочинів, ухвалених (здійснених) з порушенням вимог закону;
26) утворення та забезпечення функціонування окремого самостійного структурного підрозділу Національного агентства, який здійснює заходи моніторингу та контролю дотримання вимог законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання інших вимог і обмежень, встановлених антикорупційним законодавством, що має достатню кількість персоналу;
27) проведення періодичного перегляду процедур моніторингу та контролю дотримання вимог законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання інших вимог і обмежень, встановлених антикорупційним законодавством, з метою підвищення їх ефективності;
28) забезпечення постійного оприлюднення статистичних результатів моніторингу та контролю дотримання вимог законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання інших вимог і обмежень, встановлених антикорупційним законодавством;
29) визнання громадськими, міжнародними організаціями, донорами, які провадять діяльність у сфері запобігання та/або протидії корупції, Національного агентства як дієвої та неупередженої інституції у сфері здійснення контролю дотримання вимог законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів та дотримання інших вимог і обмежень, встановлених антикорупційним законодавством.
7. Критеріями контролю та перевірки Національним агентством декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, моніторингу способу життя суб’єктів декларування є:
1) визначення форми декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), форми повідомлення про суттєві зміни у майновому стані, форми повідомлення про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента, які є актуальними та щодо яких відсутні суттєві обґрунтовані зауваження;
2) отримання безпосереднього автоматизованого доступу до всіх державних реєстрів і баз даних, необхідних для перевірки декларацій;
3) використання державних реєстрів і баз даних, до яких наявний безпосередній автоматизований доступ, для здійснення контролю та перевірки декларацій;
4) забезпечення функціонування автоматизованої системи логічного і арифметичного контролю, що застосовується до всіх декларацій;
5) визначення правил логічного та арифметичного контролю, які є ефективними, щодо яких відсутні суттєві обґрунтовані зауваження та які переглядаються у разі потреби;
6) визначення та застосування порядку відбору декларацій для проведення обов’язкової повної перевірки та черговості такої перевірки на основі оцінки ризиків;
7) визначення порядку проведення повної перевірки декларацій, який є актуальним та щодо якого відсутні суттєві обґрунтовані зауваження;
8) визначення порядку здійснення контролю за своєчасністю подання декларацій, який є актуальним та щодо якого відсутні суттєві обґрунтовані зауваження;
9) визначення порядку здійснення контролю за правильністю та повнотою заповнення декларацій, який є актуальним та щодо якого відсутні суттєві обґрунтовані зауваження;
10) визначення порядку проведення моніторингу способу життя суб’єктів декларування, який є актуальним та щодо якого відсутні суттєві обґрунтовані зауваження;
11) визначення порядку здійснення заходів фінансового контролю щодо осіб, визначених у статті 52-1 Закону, який є актуальним та щодо якого відсутні суттєві обґрунтовані зауваження;
12) забезпечення розроблення, поширення та актуальності методичних рекомендацій, інформаційно-роз’яснювальних матеріалів для уповноважених осіб Національного агентства щодо здійснення заходів фінансового контролю;
13) забезпечення розроблення, поширення та актуальності інформаційно-роз’яснювальних матеріалів для суб’єктів декларування щодо заповнення та подання декларацій;
14) забезпечення розроблення, поширення та актуальності навчальних матеріалів щодо заповнення та подання декларацій;
15) забезпечення функціонування каналів комунікації для надання роз’яснень, консультацій, підтримки для суб’єктів декларування;
16) здійснення розгляду звернень та повідомлень фізичних та юридичних осіб щодо можливих правопорушень у строки та в порядку, що визначені законодавством;
17) ефективне самостійне виявлення інформації про можливі порушення у сфері фінансового контролю, зокрема на підставі інформації, отриманої із засобів масової інформації, Інтернету;
18) фіксація правопорушень у цій сфері здійснюється у строки та в порядку, що визначені законодавством;
19) відсутність необґрунтованих затримок, зумовлених рішеннями, діями чи бездіяльністю працівників Національного агентства протягом процесу здійснення контролю, перевірки чи моніторингу способу життя суб’єктів декларування;
20) здійснення відповідно до закону уповноваженими особами Національного агентства під час проведення повних перевірок декларацій заходів, необхідних для виявлення ознак недостовірності задекларованих відомостей, неточностей оцінки задекларованих активів, наявності конфлікту інтересів, ознак незаконного збагачення або необґрунтованості активів, зокрема:
обмін інформацією з іншими державними органами;
використання інформації з відкритих джерел;
надіслання запитів на отримання інформації від компетентних органів іноземних держав;
отримання відомостей, які становлять банківську таємницю;
отримання інформації від фізичних та юридичних осіб;
21) складення без необґрунтованих затримок уповноваженими особами Національного агентства у кожному випадку виявлення ознак адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією, протоколу про таке правопорушення (в межах відповідної компетенції) або надсилання адміністративних матеріалів спеціально уповноваженим суб’єктам у сфері протидії корупції;
22) надіслання у визначений законодавством строк спеціально уповноваженим суб’єктам у сфері протидії корупції відповідного обґрунтованого висновку у випадку виявлення за результатами повної перевірки декларацій ознак кримінального правопорушення або підстав для звернення до суду з позовом про визнання активів необґрунтованими;
23) повідомлення іншим суб’єктам владних повноважень про всі інші правопорушення без необґрунтованих затримок (зокрема про факти можливого ухилення від сплати податків чи відмивання доходів, отриманих злочинним шляхом);
24) відсутність суттєвих помилок або порушень, які негативно вплинули на результативність контролю, перевірки декларацій, моніторингу способу життя під час проведення перевірок працівниками Національного агентства;
25) впровадження системи заходів щодо недопущення несанкціонованого розголошення (витоків) інформації з обмеженим доступом, яка стосується здійснення контролю, перевірок декларацій або моніторингу способу життя;
26) здійснення заходів фінансового контролю у повному обсязі, об’єктивно та безсторонньо, зокрема з дотриманням принципу політичної неупередженості;
27) проведення щороку не менше ніж 1000 повних перевірок декларацій шляхом відбору декларацій для проведення обов’язкової повної перевірки та визначення черговості таких перевірок на підставі оцінки ризиків (з використанням системи логічного та арифметичного контролю), прийняття відповідних рішень за результатами таких перевірок;
28) проведення щороку не менше ніж 600 повних перевірок декларацій щодо декларацій службових осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище;
29) завершення щороку не менш як 5 відсотків повних перевірок декларацій з виявленням ознак незаконного збагачення, необгрунтованості активів або порушення вимог і обмежень, встановлених антикорупційним законодавством;
30) завершення щороку не менш як 10 відсотків повних перевірок декларацій з виявленням завідомо недостовірних відомостей у декларації стосовно майна або іншого об’єкта декларування, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 250 прожиткових мінімумів для працездатних осіб;
31) завершення щороку не менш як 5 відсотків повних перевірок декларацій з виявленням недостовірних відомостей у декларації стосовно майна або іншого об’єкта декларування, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму понад 250 прожиткових мінімумів для працездатних осіб;
32) закриття судом у зв’язку із закінченням строку давності через необґрунтовані затримки з боку Національного агентства не більш як 10 відсотків справ про порушення вимог фінансового контролю, спрямованих Національним агентством до суду;
33) завершення у строки, визначені Національним агентством, не менш як 80 відсотків повних перевірок декларацій;
34) кількість випадків незаконного збагачення або необґрунтованості активів, виявлених у результаті повних перевірок декларацій, середній обсяг (сума) яких перевищує 700 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, становить не менш як 25 відсотків;
35) утворення та забезпечення функціонування окремого самостійного структурного підрозділу Національного агентства, який здійснює заходи фінансового контролю та має достатню кількість персоналу;
36) проведення періодичного аналізу та перегляду процедур контролю, перевірки декларацій, моніторингу способу життя з метою підвищення їх ефективності;
37) забезпечення оприлюднення результатів повної перевірки декларацій та моніторингу способу життя суб’єктів декларування з урахуванням законодавства про захист персональних даних;
38) визнання громадськими, міжнародними організаціями, донорами, які провадять діяльність у сфері запобігання та/або протидії корупції, Національного агентства як дієвої та неупередженої інституції у сфері фінансового контролю.
8. Критеріями забезпечення Національним агентством законності та прозорості фінансування політичних партій, подання ними фінансової звітності, здійснення контролю за своєчасністю подання звітів про надходження і використання коштів виборчих фондів на загальнодержавних та місцевих виборах, повнотою таких звітів, достовірністю включених до них відомостей є:
1) затвердження форми звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, яка є актуальною та щодо якої відсутні суттєві обґрунтовані зауваження;
2) затвердження порядку подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, який є актуальним та щодо якого відсутні суттєві обґрунтовані зауваження;
3) затвердження порядку проведення перевірки звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, а також форми висновку, що складається за результатами такої перевірки;
4) затвердження методології визначення розміру (суми) внеску у формі робіт, товарів або послуг, яка є актуальною та щодо якої відсутні суттєві обґрунтовані зауваження;
5) забезпечення розроблення, поширення та актуальності методичних рекомендацій, інформаційно-роз’яснювальних матеріалів щодо дотримання правил державного та приватного фінансування політичних партій, а також подання ними фінансової звітності;
6) забезпечення проведення навчання представників політичних партій щодо дотримання правил державного та приватного фінансування політичних партій, а також подання ними фінансової звітності;
7) надання відповідей на звернення представників політичних партій, інших фізичних чи юридичних осіб в порядку та у строки, що визначені законодавством;
8) забезпечення розподілу коштів, виділених з державного бюджету на фінансування статутної діяльності політичних партій, відповідно до вимог Закону України "Про політичні партії в Україні". Рішення про відмову в наданні політичній партії державного фінансування приймається виключно за наявності передбачених законодавством підстав;
9) забезпечення здійснення ефективного державного контролю за дотриманням встановлених законом обмежень щодо фінансування політичних партій;
10) забезпечення здійснення ефективного державного контролю за законним та цільовим використанням політичними партіями коштів, виділених з державного бюджету на фінансування їх статутної діяльності;
11) забезпечення здійснення ефективного державного контролю за своєчасністю подання, повнотою, відповідністю оформлення встановленим законом вимогам, а також достовірністю відомостей, включених до щоквартальних звітів партій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру;
12) забезпечення здійснення ефективного державного контролю за своєчасністю подання, повнотою, відповідністю оформлення встановленим законом вимогам, а також достовірністю відомостей, включених до звітів зовнішнього незалежного фінансового аудиту діяльності партій;
13) оприлюднення списку політичних партій, які не подали свої звіти у визначений законодавством строк, на офіційному веб-сайті Національного агентства протягом 10 календарних днів з дня завершення строку подання політичними партіями звітів про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру. Національним агентством без необґрунтованих затримок вжито всіх належних заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, винних у порушенні строків подання такої звітності;
14) проведення перевірки звітів політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру у строк, що не перевищує 60 днів з дня їх надходження. Кількість випадків складення Національним агентством висновку, в якому відображено результати проведеного аналізу, а також детальний виклад змісту всіх порушень із зазначенням вжитих заходів реагування (у разі виявлення порушень) становить 100 відсотків;
15) забезпечення використання програмних засобів з метою виявлення порушень правил державного або приватного фінансування політичних партій чи подання ними фінансової звітності (зокрема автоматизованої перевірки звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру);
16) вжиття під час перевірки фінансової звітності політичних партій та інформації про потенційні порушення правил державного або приватного фінансування політичних партій чи подання ними фінансової звітності уповноваженими особами Національного агентства відповідно до закону всіх необхідних заходів, зокрема:
обмін інформацією з іншими державними органами;
використання інформації з відкритих джерел;
надіслання запитів на отримання інформації від компетентних органів іноземних держав;
отримання відомостей, які становлять банківську таємницю;
отримання інформації від фізичних та юридичних осіб;
17) впровадження системи заходів щодо недопущення несанкціонованого розголошення (витоків) інформації з обмеженим доступом, яка стосується здійснення Національним агентством державного контролю відповідно до законодавства про політичні партії та Закону;

................
Перейти до повного тексту