1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 20 січня 1997 р. N 45
Київ
Про стан виконавської дисципліни в центральних та місцевих органах виконавчої влади і заходи щодо підвищення відповідальності управлінських кадрів за реалізацію програмних завдань Кабінету Міністрів України
Кабінет Міністрів України відзначає, що зусилля центральних та місцевих органів виконавчої влади, спрямовані на стабілізацію соціально-економічної ситуації в державі, запровадження ринкових відносин і забезпечення соціального захисту населення, ще не дають бажаних результатів. Стан справ в усіх секторах економіки та суспільного життя залишається надзвичайно складним.
Аналіз процесів і тенденцій, що відбуваються в народному господарстві, свідчить про низьку ефективність діяльності міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, недостатню їх роль як органів, покликаних забезпечити виведення країни з кризи і призупинення спаду виробництва.
Не всі керівники центральних та місцевих органів виконавчої влади глибоко усвідомили свою відповідальність перед державою за виконання покладених на очолювані ними органи завдань на етапі становлення національної економіки і розгортання широкомасштабних реформ.
Переважна більшість міністерств, державних комітетів, місцевих органів виконавчої влади не забезпечують виконання в повному обсязі указів і розпоряджень Президента України, Програми діяльності Кабінету Міністрів України, порушують встановлені терміни виконання рішень Кабінету Міністрів України, що призводить до загострення і нашарування проблем в усіх сферах економіки і суспільного життя та гальмування ринкових перетворень.
Кожне п'яте завдання, визначене рішеннями Президента України та Кабінету Міністрів України, виконується несвоєчасно. Це передусім стосується Міністерства фінансів (Короневський В.М.), Міністерства економіки (Гуреєв В.М.), Фонду державного майна (Єхануров Ю.І.), Міністерства культури і мистецтв (Остапенко Д.І.), Міністерства соціального захисту населення (Овчаренко П.П.), Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі (Осика С.Г.), Міністерства промисловості (Мазур В.Л.), Державного комітету по стандартизації, метрології та сертифікації (Кисільова Т.М.) та інших.
Більш як півроку зволікається Міністерством вугільної промисловості (Русанцов Ю.О.) підготовка Державної програми закриття збиткових шахт, яку згідно з Указом Президента України необхідно було подати ще у травні 1996 року.
Міністр фінансів Короневський В.М. не забезпечив виконання доручення Прем'єр-міністра України про підготовку матеріалів на засідання Кабінету Міністрів України щодо звіту Міністерства фінансів про його діяльність в 1996 році.
Незважаючи на неодноразову критику, залишається низьким стан виконавської дисципліни у Державному комітеті нафтової, газової та нафтопереробної промисловості (Бабій Б.А.). Протягом 1996 року Кабінетом Міністрів України 19 разів зверталась увага керівництва цього Комітету на незадовільне виконання рішень та доручень Президента України, Кабінету Міністрів України. Через низьку якість підготовки було повернуто Комітетові на доопрацювання 12 проектів документів.
Міністерство культури і мистецтв (Остапенко Д. І.) не вживає належних заходів до виправлення становища, що склалося у сфері культури. Незважаючи на гострий дефіцит фінансових ресурсів, Міністерство слабо здійснює контроль за раціональним та економним використанням бюджетних коштів.
Міністерством освіти (Згуровський М.З.) незадовільно виконуються укази Президента України, його окремі доручення, а також завдання Програми діяльності Кабінету Міністрів України щодо проведення структурного реформування у сфері освіти, удосконалення мережі вищих навчальних закладів.
Не повною мірою реалізує надані повноваження у сфері розвитку фізичної культури і спорту Державний комітет з фізичної культури і спорту (Борзов В.П.). Керівництво Комітету проявляє бездіяльність у вирішенні поточних і перспективних питань, що належать до його компетенції.
Ряд міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади не налагодили належним чином роботу з організації виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України. Так, із запланованих на 1 січня ц. р. 63 проектів законів та інших нормативних актів підготовлено лише 24. Через низький рівень професійної підготовки і неузгодженість з відповідними міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади 10 проектів повернуто на доопрацювання, зокрема Міністерству з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (Кальченко В.М.), Міністерству юстиції (Головатий С.П.), Міністерству фінансів (Короневський В.М.), Міністерству освіти (Згуровський М.З.). Фондом державного майна (Єхануров Ю.І.) взагалі не внесено передбаченого заходами проекту закону.
Формально підійшли до підготовки заходів щодо реалізації Програми діяльності Кабінету Міністрів України Міністерство вугільної промисловості (Русанцов Ю.О.), Міністерство промисловості (Мазур В.Л.), Міністерство охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки (Костенко Ю.І.) і Державний комітет по нагляду за охороною праці (Ткачук С.П.), Кіровоградська (Громовий М.П.), Одеська (Боделан Р.Б.) обласні, Севастопольська міська (Семенов В.М.) державні адміністрації.
Не визначили чіткого механізму контролю виконання зазначених заходів Івано-Франківська (Волковецький С.В.), Полтавська (Залудяк М.І.), Рівненська (Василишин Р.Д.), Тернопільська (Бойко Г.Ф.) обласні, Київська міська (Омельченко О.О.) державні адміністрації.
Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, на які покладено відповідальність за реалізацію державної політики у відповідних галузях та сферах, їх колегії поверхово аналізують процеси, що відбуваються, часто обмежуються лише констатацією фактів, проявляють нерішучість та інертність у пошуках конструктивних шляхів подолання кризових явищ.
Міністерство економіки (Гуреєв В. М.) і Міністерство фінансів (Короневський В. М.) ще не стали головними органами, які мають забезпечувати чітку координацію і методичне керівництво іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади у здійсненні ними державної політики щодо реформування економіки.
Міністерство зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі (Осика С. Г.) не забезпечує належної координації у проведенні єдиної зовнішньоекономічної політики. В цій сфері має місце паралелізм і дублювання.
Міністерство статистики (Осауленко О.Г.) недостатньо аналізує процеси, що відбуваються в економічному й соціальному розвитку країни та її регіонів, не забезпечує оперативного надання статистичної інформації центральним органам виконавчої влади.
Міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади вкрай незадовільно проводиться робота, пов'язана з нормативно-правовим забезпеченням становлення і розвитку національної економіки. Розроблення проектів актів законодавства нерідко відстає від реальних економічних процесів, а відсутність науково обгрунтованого прогнозування наслідків та механізмів реалізації прийнятих актів не дає змоги досягти позитивних зрушень.
На низькому рівні розробляються проекти законодавчих та інших нормативних актів Міністерством машинобудування, військово-промислового комплексу і конверсії (Малєв В.І.), Міністерством праці (Білоблоцький М.П.), Міністерством у справах науки і технологій (Семиноженко В.П.), Державною податковою адміністрацією (Азаров М. Я.), Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку (Мозговий О. М.), іншими органами.
Міністерство юстиції (Головатий С.П.) не забезпечує виконання на належному рівні покладених на нього функцій щодо проведення правової експертизи проектів законів, інших актів законодавства.
Не повною мірою реалізують надані Конституцією України, іншими актами законодавства повноваження у сфері соціально-економічного та культурного розвитку регіонів обласні державні адміністрації, зокрема Донецька (Поляков С.В.), Івано-Франківська (Волковецький С.В.), Луганська (Фоменко Г.П.), які нерідко перекладають розв'язання регіональних проблем на центральні органи виконавчої влади.
Не завжди відповідають чинному законодавству рішення місцевих органів виконавчої влади. Протягом 1996 року органами прокуратури опротестовано більш як 450 рішень, прийнятих місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування Автономної Республіки Крим. Подібні факти мають місце в Житомирській та Закарпатській областях.
Слабким місцем у роботі окремих міністерств та інших центральних органів виконавчої влади є підготовка матеріалів для розгляду на засіданнях Кабінету Міністрів України. Проекти документів подаються із порушенням визначених термінів, якість їх підготовки не відповідає встановленим вимогам. Серйозні недоліки у цій роботі допускають Міністерство охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки (Костенко Ю. І.), Міністерство сільського господарства і продовольства (Хорішко А. І.), Міністерство вугільної промисловості (Русанцов Ю. О.), Міністерство транспорту (Данькевич І.П.), Державний комітет по туризму (Вихристенко Б.І.) та інші.
Рівень організації роботи і стан виконавської дисципліни в апараті центральних та місцевих органів виконавчої влади не відповідає сучасним вимогам, не забезпечує чітких, злагоджених та оперативних дій. Однією з причин низької ефективності діяльності державного апарату є недостатня робота керівників цих органів, пов'язана з удосконаленням його структури, укомплектуванням висококваліфікованими спеціалістами, здатними самостійно вирішувати питання, що належать до їхньої компетенції, не перекладаючи функції з прийняття оперативних рішень на Кабінет Міністрів України. Лише у 1996 році від центральних та місцевих органів виконавчої влади до Кабінету Міністрів України надійшло понад 15 тис. листів. У їх значній кількості порушуються питання, вирішення яких не потребує втручання Кабінету Міністрів України.
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Визнати роботу центральних та місцевих органів виконавчої влади з виконання законів України, указів і розпоряджень Президента України, Програми діяльності Кабінету Міністрів України, рішень Кабінету Міністрів України, а також з посилення виконавської дисципліни в апараті цих органів недостатньою.

................
Перейти до повного тексту