1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 1 червня 2020 р. № 449
Київ
Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 490 від 19.05.2021 № 560 від 07.05.2022 )
Відповідно до статті 11 Закону України "Про соціальні послуги" Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг, що додається.

Прем'єр-міністр України

Д.ШМИГАЛЬ

Інд. 73


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 1 червня 2020 р. № 449
ПОРЯДОК
проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг
( У тексті Порядку слово "Держсоцслужба" в усіх відмінках замінено словом "Нацсоцслужба" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ № 490 від 19.05.2021 )
Загальна частина
1. Цей Порядок визначає процедуру проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг, запроваджує єдиний підхід до збору, оброблення, узагальнення інформації про проведення зазначених моніторингу та оцінки в системі надання соціальних послуг.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України "Про соціальні послуги" та інших нормативно-правових актах у сфері соціального захисту, соціальної роботи, надання соціальних послуг.
3. Суб’єктами моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг є:
Нацсоцслужба;
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (далі - регіональний орган соціального захисту населення);
структурний підрозділ з питань соціального захисту населення місцевої держадміністрації, виконавчий орган міської ради міста обласного значення, районної в місті (у разі її утворення) ради, сільської, селищної, міської ради об’єднаної територіальної громади (далі - місцевий орган соціального захисту населення);
об’єднання надавачів соціальних послуг;
надавачі соціальних послуг незалежно від форми власності (крім надавачів соціальних послуг, що надають такі послуги на непрофесійній основі).
4. Основними завданнями моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг є:
1) визначення кількості осіб в адміністративно-територіальній одиниці, які потребують соціальних послуг;
2) визначення кількості надавачів соціальних послуг та їх потужностей;
3) забезпечення жителів адміністративно-територіальної одиниці якісними соціальними послугами, що відповідають їх потребам;
4) підготовка звітів про надання соціальних послуг;
5) планування роботи з розвитку системи надання соціальних послуг;
6) розвиток ринку соціальних послуг відповідно до реальних потреб отримувачів таких послуг;
7) проведення аналізу виконання норм законодавства з надання соціальних послуг, дотримання державних стандартів надання соціальних послуг;
8) розроблення пропозицій щодо формування державної політики у сфері надання соціальних послуг.
5. Звітність про проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг (статистичні, адміністративні, оперативні звіти) формується в електронний документ, що надсилається на електронну адресу суб’єкта моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг у строки, визначені цим Порядком.
6. Моніторинг надання соціальних послуг та оцінка їх якості проводяться за методикою, затвердженою Мінсоцполітики.
Проведення моніторингу надання соціальних послуг
7. Моніторинг надання соціальних послуг передбачає збір та оброблення інформації про надання соціальних послуг, проведення аналізу узагальненої інформації та планування роботи з розвитку системи надання соціальних послуг.
Інформація про надання соціальних послуг складається із статистичних, адміністративних, оперативних даних про потреби жителів адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах, про діяльність надавачів соціальних послуг та їх кількість.
8. Збір даних моніторингу проводиться один раз на рік або щокварталу (щомісяця) відповідно до законодавства у сфері надання соціальних послуг, оперативних даних - за потреби.
9. Під час проведення моніторингу надання соціальних послуг враховуються результати оцінки якості соціальних послуг, опитувань жителів адміністративно-територіальної одиниці щодо надання соціальних послуг, національних досліджень (за наявності), контролю за додержанням вимог Закону України "Про соціальні послуги".
10. Опитування жителів адміністративно-територіальної одиниці проводиться регіональними органами соціального захисту населення за формою згідно з додатком за допомогою засобів зв’язку, інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем або під час особистого прийому в приміщені органу соціального захисту населення, безпосередньо за місцем проживання/перебування особи за її попередньою згодою.
Результати опитування оприлюднюються в офіційних друкованих виданнях, на офіційному веб-сайті, на єдиному державному веб-порталі відкритих даних, на інформаційних стендах регіонального органу соціального захисту населення або в будь-який інший спосіб.
11. Етапами проведення моніторингу надання соціальних послуг є:
1) проведення аналізу інформації про надання соціальних послуг;
2) проведення аналізу системи надання соціальних послуг з урахуванням потреб жителів адміністративно-територіальної одиниці громади у соціальних послугах;
3) розроблення показників моніторингу надання соціальних послуг, згідно з формою, затвердженою Мінсоцполітики;
4) визначення пріоритетних результатів діяльності у сфері надання соціальних послуг з урахуванням відповідності соціальних послуг визначеним потребам у соціальних послугах адміністративно-територіальної одиниці та плану пріоритетних дій Уряду;
5) планування розвитку системи надання соціальних послуг.
12. Під час проведення моніторингу надання соціальних послуг використовуються дані щодо:
діяльності надавачів соціальних послуг (їх кількість, типи, потужність тощо);
потреб жителів адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах;
причин виникнення (зміни) потреб жителів адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах;
динаміки потреби адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах за видами порівняно з попереднім звітним періодом;
фактичної кількості наданих соціальних послуг за звітний період;
людських та бюджетних ресурсів, залучених для надання соціальних послуг;
соціальних груп, які отримують соціальні послуги;
програмного планування надання соціальних послуг і щодо місцевих програм проведення соціальної роботи та надання соціальних послуг;
соціально-економічного розвитку регіонів;
цільового витрачання бюджетних коштів.
13. Надавачі соціальних послуг:
проводять облік та аналіз, у тому числі порівняльний, показників діяльності з надання соціальних послуг;
подають в електронному вигляді щороку до 1 лютого місцевим органам соціального захисту населення дані обліку та результати аналізу показників діяльності з надання соціальних послуг.
14. Місцеві органи соціального захисту населення:
проводять збір та узагальнення даних, поданих надавачами соціальних послуг, їх порівняльний аналіз;
подають в електронному вигляді щороку до 1 березня регіональним органам соціального захисту населення узагальнені дані моніторингу надання соціальних послуг та аналітичну записку, в якій зазначається інформація про зміни.
15. Регіональні органи соціального захисту населення:
проводять збір даних моніторингу надання соціальних послуг, що надаються на рівні адміністративно-територіальної одиниці, та діяльності надавачів соціальних послуг, що функціонують на регіональному рівні;
узагальнюють дані моніторингу надання соціальних послуг і проводять їх порівняльний аналіз, у тому числі з урахуванням визначених потреб жителів адміністративно-територіальної одиниці в соціальних послугах;

................
Перейти до повного тексту