1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 17 серпня 2002 р. N 447-р
Київ
( Розпорядження втратило чинність на підставі Розпорядження КМ N 69-р від 13.02.2019 )
Про затвердження Концепції державної політики у сфері управління якістю продукції, процесів та послуг
( Назва Розпорядження із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ N 421-р від 29.04.2015 ) ( Із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ N 421-р від 29.04.2015 )
Затвердити Концепцію державної політики у сфері управління якістю продукції, процесів та послуг, що додається.
( Абзац перший із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ N 421-р від 29.04.2015 )
Держстандарту у шестимісячний термін разом із Мінпромполітики, Міноборони, Мінагрополітики, МОН, Мінтрансом, МОЗ, Мінпраці, Держбудом, Держкомзв'язку, Мінфіном та Мінекономіки розробити і подати в установленому порядку проект рішення Кабінету Міністрів України про затвердження плану заходів з реалізації положень зазначеної Концепції.
Прем'єр-міністр України А.КІНАХ
Інд. 28
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 17 серпня 2002 р. N 447-р
КОНЦЕПЦІЯ
державної політики у сфері управління якістю продукції, процесів та послуг
( Назва Концепції із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ N 421-р від 29.04.2015 )
Державна політика у сфері управління якістю продукції, процесів та послуг спрямована на підтримку зусиль підприємств та організацій у задоволенні потреб споживачів шляхом поліпшення якості та конкурентоспроможності продукції, розвитку і впровадження методів управління якістю.
( Абзац перший із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ N 421-р від 29.04.2015 )
Стан розвитку сфери якості
Спад виробництва та зниження економічного потенціалу України негативно вплинули на якість і конкурентоспроможність вітчизняних товарів, робіт, послуг, впровадження сучасних методів управління якістю.
( Абзац перший розділу із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ N 421-р від 29.04.2015 )
Ситуація ускладнювалася інтервенціями іноземних товарів, зниженням платоспроможності населення. Це пояснюється недоліками економічної політики, зокрема надмірною лібералізацією ринку, що відкрило необмежений доступ імпорту товарів, а також відсутністю важелів у сфері управління якістю. До того ж, акти законодавства, що регулюють відносини у цій сфері, не узгоджені між собою і не спрямовані на забезпечення випуску конкурентоспроможної продукції, а діюча система державного регулювання не стимулює виробників до поліпшення її якості. Не створено інфраструктури сприяння поліпшенню якості, підтримки інновацій, відсутнє інформаційне забезпечення, практично не проводиться навчання у сфері управління якістю та довкіллям.
Майже не проводяться наукові дослідження у сфері управління якістю та довкіллям. Більшість вітчизняних підприємств не застосовує сучасних методів поліпшення якості та підвищення рівня ділової досконалості, які базуються на загальновизнаних принципах всеохоплюючого управління якістю (Total Quality Management). Не популяризується досвід підприємств, які досягли високого рівня ділової досконалості, не налагоджено взаємодію та обмін інформацією між ними.
В Україні, як і в інших державах, діють національні стандарти на системи управління якістю, екологічного управління та інші системи управління.
( Абзац четвертий розділу в редакції Розпорядження КМ N 421-р від 29.04.2015 )
За інформацією Міжнародної організації із стандартизації, станом на 2013 рік загальна кількість у світі сертифікованих систем управління якістю становитиме понад 1 млн. В Україні сертифіковані більш як 4000 систем управління якістю, у тому числі понад 3000 зареєстровано у державній системі сертифікації. При цьому, за оцінками міжнародних експертів, впровадження системи управління якістю підвищує ринкову вартість підприємств, установ та організацій у середньому на 5 відсотків.
( Абзац п'ятий розділу в редакції Розпорядження КМ N 421-р від 29.04.2015 )
Для відродження економіки України необхідно поліпшити якість і конкурентоспроможність продукції, створити умови для повного розкриття потенціалу підприємств, досягнення ділової досконалості, надавати всіляку підтримку та сприяти розвитку сфери управління якістю.
Тобто забезпечення поліпшення якості повинне стати завданням загальнодержавної ваги, а основним шляхом його розв'язання - державна підтримка сучасних методів управління якістю та діловою досконалістю, розроблення і впровадження систем управління якістю, екологічного управління, інших систем управління, принципів всеохоплюючого управління якістю, визнаних у Європі та в світі.
( Абзац сьомий розділу із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ N 421-р від 29.04.2015 )
Мета і основні завдання Концепції
Метою цієї Концепції є визначення стратегічних напрямів, пріоритетів, а також політичних, соціально-економічних і техніко-технологічних засад реалізації державної політики у сфері управління якістю.
Основними завданнями Концепції є:
визначення стратегічних напрямів, методів і механізмів реалізації державної політики у сфері управління якістю;
формування загальної культури якості;
постійне вдосконалення управління якістю в усіх галузях економіки.
Ця Концепція повинна лягти в основу діяльності органів виконавчої влади, науково-дослідних установ і виробничих структур у сфері управління якістю та розвитку фундаментальних і прикладних досліджень.
Завдання та напрями державної політики у сфері управління якістю
Державна політика у сфері управління якістю повинна ґрунтуватися на оптимальному поєднанні інтересів держави і товаровиробників щодо випуску якісної та конкурентоспроможної продукції.
Завдання державної політики у сфері управління якістю полягають у створенні необхідних правових, економічних, організаційних умов для:
виробництва якісної продукції, конкурентоспроможної на внутрішньому та зовнішньому ринку;
задоволення попиту на безпечну та якісну продукцію;
збереження та відновлення безпеки довкілля;
збільшення доходів бюджету за рахунок інтенсифікації розвитку економіки;
зростання зайнятості та підвищення життєвого рівня громадян;
піднесення авторитету країни у світовому співтоваристві, забезпечення стабільного розвитку її економіки та посилення обороноздатності.
Державна політика у сфері управління якістю ґрунтується на таких принципах всеохоплюючого управління якістю:
орієнтація на споживача;
провідна роль керівництва підприємств та організацій у вирішенні питань якості;
залучення працівників підприємств та організацій до процесів управління якістю;
процесний підхід до управління ресурсами і діяльністю підприємств та організацій;
системний підхід до управління діяльністю підприємств та організацій;
постійне навчання працівників, впровадження інновацій та вдосконалення виробничих процесів;
прийняття рішень з урахуванням конкретних фактів;
розвиток партнерських стосунків з постачальниками.
Економічні заходи державного регулювання у сфері управління якістю спрямовуються на стимулювання діяльності товаровиробників щодо поліпшення якості продукції, підвищення їх відповідальності за виготовлення та реалізацію неякісної продукції.
Організаційні заходи державного регулювання у сфері управління якістю спрямовуються на:
створення умов для впровадження систем управління якістю та довкіллям;
залучення органів державного управління і громадських організацій до діяльності із забезпечення якості та конкурентоспроможності продукції;
поширення досвіду підприємств та організацій, що досягли найвищих результатів у сфері управління якістю і довкіллям;
пропагування заходів із забезпечення якості та підвищення інформованості населення щодо них.
Державна політика у сфері управління якістю передбачає:
безумовне дотримання вимог щодо якості продукції, закупівля якої здійснюється за державні кошти. З цією метою замовлення на поставку такої продукції необхідно розміщувати на підприємствах, які впровадили системи управління якістю та довкіллям, і за умови їх сертифікації в національній системі;

................
Перейти до повного тексту