- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
Угода
між Урядом України та Урядом Литовської Республіки про морське торговельне судноплавство
( Угоду ратифіковано Законом
N 530-XIV від 19.03.99 )
Дата підписання: 04.04.1996
Дата ратифікації: 19.03.1999
Дата набрання чинності: 25.06.1999
Уряд України та Уряд Литовської Республіки, надалі Договірні Сторони,
бажаючи зміцнювати і розвивати стосунки між двома сторонами в галузі морського торговельного судноплавства,
сприяти розвитку міжнародного морського торговельного судноплавства на основі принципів свободи судноплавства,
погодились з таким:
Стаття 1
В цій Угоді:
1. Термін "судно Договірної Сторони" означає будь-яке торговельне судно, яке внесене до суднового реєстру або іншого відповідного офіційного переліку цієї Договірної Сторони та несе прапор цієї Договірної Сторони відповідно до її правових розпоряджень. Цей термін не включає військові кораблі, рибальські, гідрографічні та науково-дослідницькі судна.
2. Термін "член екіпажу" означає капітана і будь-яку іншу особу, дійсно зайняту під час рейсу на борту судна виконанням обов'язків, пов'язаних з експлуатацією судна або обслуговуванням на ньому, та яка включена до суднової ролі.
3. Компетентними органами Договірних Сторін є:
в Україні - Міністерство транспорту України;
в Литовській Республіці - Міністерство сполучення Литовської Республіки.
Стаття 2
1. Договірні Сторони сприятимуть розвитку двостороннього торговельного судноплавства, керуючись при цьому принципами рівноправності та взаємної вигоди.
2. У перевезеннях вантажів двосторонньої зовнішньої торгівлі Договірні Сторони сприятимуть тісному співробітництву між їх фрахтовими, судноплавними та причетними до судноплавства підприємствами та організаціями.
Стаття 3
1. Договірні Сторони погоджуються:
a) сприяти участі суден Договірних Сторін у перевезеннях морем між портами їхніх країн;
b) співробітничати щодо усунення перешкод, які могли б утруднювати розвиток перевезень між портами їхніх країн;
с) не заважати суднам однієї Договірної Сторони брати участь у перевезеннях між портами іншої Договірної Сторони і портами третіх країн.
2. Положення цієї статті не торкаються права суден третіх країн брати участь у перевезеннях між портами Договірних Сторін.
Стаття 4
Договірні Сторони згідно з чинним на їх території законодавством сприятимуть судноплавним чи причетним до судноплавства підприємствам і комерційним організаціям однієї Договірної Сторони у відкритті ними ліній з портів іншої Договірної Сторони, а також у заснуванні ними на території іншої Договірної Сторони представництв, умови діяльності яких повинні бути визначені окремими угодами.
Стаття 5
1. Кожна Договірна Сторона надаватиме суднам іншої Договірної Сторони всіляке сприяння стосовно вільного доступу до портів, надання місць біля причалу, використання портів для навантаження та розвантаження вантажів, посадки та висадки пасажирів, сплати корабельних та інших портових зборів та використання послуг, передбачених для морського судноплавства.
Зазначений режим не поширюватиметься на порти, не відкриті для заходу іноземних суден.
2. Кожна Договірна Сторона надасть суднам під прапором третіх країн, що експлуатуються морськими судноплавними підприємствами іншої Договірної Сторони, ставлення, передбачене пунктом 1, якщо це не суперечить її зобов'язанням, що випливають з міжнародних угод, або її відповідним правовим розпорядженням.
Стаття 6
Кожна Договірна Сторона вживатиме у рамках своїх законів і портових правил усіх необхідних заходів до полегшення і прискорення морських перевезень, запобігання затримкам суден, не викликаних необхідністю, та максимально можливого прискорення і спрощення здійснення митних та інших формальностей у портах.
Стаття 7
1. Суднові документи, які видані або визнаються однією з Договірних Сторін, і перебувають на борту судна, визнаватимуться і іншою Договірною Стороною.
2. Судна однієї Договірної Сторони, забезпечені належним чином виданими документами, які відповідають вимогам міжнародної Конвенції про вантажну марку, підписаної у 1965 р., звільняються від нового обміру у портах іншої Договірної Сторони. Ці документи прийматимуться за основу під час начислення портових зборів.
Стаття 8
1. Кожна з Договірних Сторін визнає посвідчення осіб моряків, які видані компетентними органами іншої Договірної Сторони та надає їх власникам права, зазначені у статті 9 цієї Угоди.
Такими посвідченнями особи є:
стосовно України - посвідчення особи моряка або паспорт моряка;
стосовно Литовської Республіки - книжка моряка.
Стаття 9
Власнику одного з зазначених у статті 8 посвідчень особи моряка дозволяється:
а) як члену екіпажу судна Договірної Сторони, яка видала це посвідчення, в період перебування судна в порту іншої Договірної Сторони без візи сходити на берег та тимчасово перебувати у портовому місті відповідно до діючих там правил;
b) за наявності візи заїжджати будь-яким видом транспорту на територію іншої Договірної Сторони або прямувати її територією транзитом, коли зазначена особа прямує на своє судно або переїжджає на інше судно, прямує на батьківщину, або їде з будь-якою іншою метою, яка не суперечить законодавству цієї іншої Договірної Сторони.
Стаття 10
Положення статей 8 та 9 застосовуються до будь-якої особи, яка не є громадянином ні України, ні Литовської Республіки, але володіє посвідченням особи, яке видано компетентними органами Договірних Сторін.
................Перейти до повного тексту