- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 7 травня 2008 р. N 439 Київ |
Про затвердження Державної цільової програми розвитку системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 1041 від 12.10.2011 )
( У тексті постанови слова "Міністерству економіки" замінено
словами "Міністерству економічного розвитку і торгівлі"
згідно з Постановою КМ
N 1041 від
12.10.2011 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Державну цільову програму розвитку системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки (далі - Програма), що додається.
2. Міністерству економічного розвитку і торгівлі включати визначені Програмою завдання, заходи та показники до проекту Державної програми економічного і соціального розвитку України на відповідний рік.
3. Міністерству економічного розвитку і торгівлі та Міністерству фінансів передбачати кошти для виконання завдань і заходів Програми під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік виходячи з можливостей державного бюджету.
4. Міністерству економічного розвитку і торгівлі подавати щороку до 1 березня Кабінетові Міністрів України інформацію про хід виконання Програми.
Прем'єр-міністр України | Ю.ТИМОШЕНКО |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 7 травня 2008 р. N 439
ДЕРЖАВНА ЦІЛЬОВА ПРОГРАМА
розвитку системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки
Загальна частина
Однією з основних проблем реалізації державної інноваційної політики та забезпечення переходу на інвестиційно-інноваційну модель розвитку економіки є неналежне інформаційно-аналітичне супроводження зазначеного процесу, а також відсутність системи моніторингу стану інноваційного розвитку економіки.
Для ефективної реалізації державної інноваційної політики необхідно перейти на принципово новий рівень її інформаційно-аналітичного забезпечення та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки.
Об'єднання інформаційних ресурсів, з використанням яких відображаються стан, умови, особливості та перспективи провадження інноваційної діяльності в Україні, та створення на цій основі аналітичної системи, здатної забезпечити об'єктивне оцінювання інноваційного розвитку економіки за переліком адаптованих до стандартів Організації економічного співробітництва і розвитку показників, прогнозування тенденцій інноваційного розвитку економіки та вивчення впливу на нього інструментів державного регулювання є передумовою підвищення ефективності державної інноваційної політики.
Мета Програми
Мета Програми полягає у створенні правових, економічних і організаційних умов для розвитку та ефективного функціонування системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки як основи реалізації такої державної політики.
Шляхи і способи розв'язання проблеми
Для забезпечення розвитку та ефективного функціонування системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки необхідно:
удосконалити механізм проведення моніторингу стану інноваційного розвитку економіки;
запровадити проведення аналізу ефективності застосування механізмів державної підтримки та стимулювання інноваційної діяльності, зокрема, порівняно з аналогічними механізмами, що застосовуються в інших країнах;
забезпечити поширення інформації про стан інноваційної діяльності та перспективні вітчизняні розробки з метою привернення до них уваги потенційних інвесторів і споживачів;
активізувати процес громадського обговорення питань формування та реалізації державної інноваційної політики;
підвищити кваліфікацію державних службовців, діяльність яких пов'язана з формуванням та реалізацією державної інноваційної політики;
забезпечити розвиток міжнародного науково-технічного співробітництва у сфері формування та реалізації державної інноваційної політики;
запровадити проведення кон'юнктурних досліджень внутрішнього і зовнішнього ринку, узагальнення патентної та патентно-ліцензійної інформації з метою прогнозування інноваційного розвитку економіки та підготовки пропозицій щодо визначення пріоритетних напрямів розвитку інноваційної діяльності;
забезпечити широкий доступ громадськості до результатів наукових досліджень, створити умови для оприлюднення таких результатів усіма заінтересованими суб'єктами інноваційного процесу, крім інформації з обмеженим доступом згідно із законодавством;
забезпечити надання державної підтримки в організації та проведенні інформаційно-просвітницьких та виставкових заходів у сфері інноваційної діяльності;
удосконалити нормативно-правову базу з питань інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки, зокрема забезпечити її гармонізацію з відповідними нормами міжнародного права.
Створення системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки здійснюється на базі Українського інституту науково-технічної та економічної інформації МОНмолодьспорт і регіональних центрів науково-технічної та економічної інформації, що здатні забезпечити інформаційно-аналітичну, методичну, організаційну підтримку розвитку інноваційної діяльності та реалізації державної інноваційної політики.
( Абзац дванадцятий розділу із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 1041 від 12.10.2011 )
Методичне і технічне забезпечення процесів збору та обробки статистичної інформації здійснюється Держстатом.
( Абзац тринадцятий розділу із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 1041 від 12.10.2011 )
Прогнозні обсяги і джерела фінансування Програми наведені у додатку 1.
Завдання і заходи з виконання Програми
Завдання і заходи з виконання Програми визначені у додатку 2.
Очікувані результати, ефективність Програми
Виконання Програми дасть змогу:
сприяти підвищенню рівня конкурентоспроможності економіки;
удосконалити механізм надання державної підтримки та стимулювання інноваційної діяльності;
підвищити рівень взаємодії між центральними та місцевими органами виконавчої влади, заінтересованими установами і громадськими організаціями, підприємствами та іншими суб'єктами інноваційного процесу;
забезпечити проведення на постійній основі моніторингу стану інноваційного розвитку економіки, прогнозування відповідних тенденцій;
підвищити науковий рівень обґрунтування підходів до формування та реалізації державної інноваційної політики;
адаптувати механізм збору та обробки інформації про стан інноваційного розвитку економіки до стандартів Організації економічного співробітництва і розвитку;
забезпечити порівняння стану інноваційного розвитку національної економіки з країнами-членами ЄС, іншими країнами, а також вивчення досвіду таких країн у сфері формування та реалізації державної інноваційної політики;
створити умови для широкого доступу громадськості до обговорення питань, пов'язаних з формуванням та реалізацією державної інноваційної політики;
сприяти поширенню інформації про мету та завдання державної інноваційної політики, результати її реалізації та роль у соціально-економічному розвитку країни.
Очікувані результати виконання Програми наведені у додатку 3.
Обсяги та джерела фінансування
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів, які передбачаються у державному бюджеті для виконання заходів, визначених Програмою, а також за рахунок коштів грантів міжнародних організацій та інших джерел.
Орієнтовний обсяг коштів державного бюджету, передбачених для виконання Програми, становить 13,42 млн. гривень.
Розрахунки обсягів фінансування наведено у додатку 2 до Програми.
Необхідний обсяг фінансування Програми визначається щороку виходячи з можливостей державного бюджету з урахуванням конкретизації завдань за підсумками виконання Програми у попередні роки.
Додаток 1
до Програми
ПАСПОРТ
Державної цільової програми розвитку системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки
1. Концепція Програми схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 травня 2007 р.
N 285.
2. Програма затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 7 травня 2008 г. N 439.
3. Державний замовник-координатор - Мінекономрозвитку.
4. Державні замовники - Мінекономрозвитку, МОНмолодьспорт, Держінвестпроект.
5. Керівник Програми - заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі.
6. Виконавці заходів Програми - Мінекономрозвитку, МОНмолодьспорт, Держінвестпроект, Держстат, Нацдержслужба, Національна та галузеві академії наук.
7. Строк виконання: 2009-2011 роки.
8. Прогнозні обсяги та джерела фінансування
Джерела фінансування |
Обсяг фінансування, млн. гривень |
У тому числі за роками |
2009 |
2010 |
2011 |
Державний бюджет |
13,42 |
3,74 |
5,79 |
3,89 |
Інші джерела |
0,79 |
0,39 |
0,2 |
0,2 |
Усього |
14,21 |
4,13 |
5,99 |
4,09 |
( Додаток 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 1041 від 12.10.2011 )
Додаток 2
до Програми
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
з виконання Державної цільової програми розвитку системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки
Найменування завдання |
Найменування показника |
Значення показника |
Найменування заходу |
Головний розпорядник бюджетних коштів |
Джерела фінансування |
Прогноз- ний обсяг фінансових ресурсів для виконання завдань, млн. гривень |
У тому числі за роками |
усього |
за роками |
2009 |
2010 |
2011 |
2009 |
2010 |
2011 |
1. Удоско- налити механізм моніторингу стану та прогнозування тенденцій інноваційного розвитку економіки |
частка показників аналітико- статистичного спостереження стану інноваційного розвитку економіки, адаптованих до стандартів Організації економічного співробітництва і розвитку, відсотків |
90 |
40 |
70 |
90 |
1) приведення механізму аналітично- статистичного спостереження стану інноваційного розвитку економіки у відповідність із стандартами Організації економічного співробітництва і розвитку |
Мінеконом- розвитку МОНмолодьспорт Держінвест- проект Держстат Національна та галузеві академії наук |
державний бюджет |
0,9 |
0,3 |
0,3 |
0,3 |
кількість показників, за якими здійснюється перспективне спостереження та прогнозу- вання тенденцій інноваційного розвитку економіки, відсотків |
30 |
15 |
20 |
30 |
2) розроблення та впровадження програмного забезпечення для проведення моніторингу стану інноваційного розвитку економіки |
-"- |
державний бюджет |
2 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
3) проведення моніторингу стану інноваційного розвитку економіки |
Мінеконом- розвитку МОНмолодьспорт Держінвест- проект Національна та галузеві академії наук |
державний бюджет |
2 |
|
1 |
1 |
|
|
|
|
|
4) проведення кон'юнктурних досліджень сучасних тенденцій розвитку внутрішнього і зовнішнього ринку, вимог та потреб споживачів, стану національної економіки та окремих сфер виробництва |
Держінвест- проект Мінеконом- розвитку МОНмолодьспорт Держстат Національна та галузеві академії наук |
державний бюджет інші джерела |
1,6 0,19 |
1 0,19 |
0,3 |
0,3 |
|
|
|
|
|
5) підготовка пропозицій щодо уточнення пріоритетних напрямів інноваційного розвитку |
МОНмолодьспорт Мінеконом- розвитку Держстат Національна та галузеві академії наук |
державний бюджет |
0,1 |
|
|
0,1 |
Разом за завданням 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
6,79 |
1,49 |
3,6 |
1,7 |
у тому числі |
|
|
|
|
|
|
|
державний бюджет інші джерела |
6,6 0,19 |
1,3 0,19 |
3,6 |
1,7 |
2. Запро- вадити проведення аналізу ефективності механізму державного регулювання інноваційної діяльності |
кількість промислових підприємств, що провадять інноваційну діяльність податкове навантаження на 1 гривню витрат суб'єктів господарювання на інновації, гривень |
1450 1,8 |
1200 2 |
1325 1,9 |
1450 1,8 |
1) розроблення методики та проведення порівняльного аналізу ефективності застосування механізму державної підтримки та стимулювання інноваційної діяльності в Україні та інших країнах |
Мінеконом- розвитку Мінфін МОНмолодьспорт Держінвест- проект Держстат Національна та галузеві академії наук |
державний бюджет |
0,62 |
0,3 |
0,16 |
0,16 |
середньорічні обсяги інвестицій суб'єктів господарювання, пов'язаних з інноваційною діяльністю, млн. гривень |
|
5500 |
6000 |
6500 |
2) розроблення методики та проведення аналізу ефективності регіональної та галузевої інноваційної політики |
-"- |
державний бюджет |
0,62 |
0,3 |
0,16 |
0,16 |
|
|
|
|
3) розроблення пропозицій щодо удосконалення механізмів державного регулювання та економічного стимулювання інноваційної діяльності |
-"- |
державний бюджет |
0,08 |
|
0,04 |
0,04 |
Разом за завданням 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
1,32 |
0,6 |
0,36 |
0,36 |
3. Підвищити кваліфікацію державних службовців, діяльність яких пов'язана з формуванням та реалізацією державної інноваційної політики |
кількість державних службовців, що пройшли навчальний курс |
120 |
40 |
40 |
40 |
1) проведення навчання з питань державної інноваційної політики серед державних службовців центральних та місцевих органів виконавчої влади |
МОНмолодьспорт Нацдерж- служба Держінвест- проект Національна академія наук |
державний бюджет |
1 |
0,34 |
0,33 |
0,33 |
кількість державних службовців, що пройшли стажування за кордоном |
60 |
20 |
20 |
20 |
2) організація міжнародного обміну досвідом у сфері державного регулювання інноваційної діяльності |
-"- |
державний бюджет |
1,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
Разом за завданням 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2,5 |
0,84 |
0,83 |
0,83 |
4. Забезпе- чити широкий доступ громадськості до результатів наукових досліджень, перспективних вітчизняних розробок |
кількість інформаційних бюлетенів, аналітичних доповідей, інших публікацій у спеціалізованих виданнях |
30-45 |
10-15 |
10-15 |
10-15 |
1) оприлюднення результатів наукових досліджень у сфері інноваційної діяльності |
Мінеконом- розвитку МОНмолодьспорт Держінвест- проект Держстат Національна та галузеві академії наук |
державний бюджет |
0,9 |
0,3 |
0,3 |
0,3 |
кількість створених електронних інформаційних баз даних |
8 |
3 |
3 |
2 |
2) створення та забезпечення функціонування системи розподілених електронних інформаційних баз даних результатів науково- дослідних та дослідно- конструктор- ських робіт і дисертацій з можливістю доступу до неї через Інтернет і створення спеціалізованого Інтернет-сайту |
Мінеконом- розвитку МОНмолодьспорт Держінвест- проект Держстат Національна та галузеві академії наук |
державний бюджет |
0,6 |
0,2 |
0,2 |
0,2 |
кількість створених Інтернет-сайтів з відповідною тематикою |
1 |
1 |
|
|
Разом за завданням 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
1,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
5. Підвищити рівень інноваційної культури населення, привести механізм громадського обговорення стратегічних питань державної інноваційної політики у відповідність з європейськими стандартами |
кількість проведених конференцій, семінарів |
9-21 |
3-7 |
3-7 |
3-7 |
1) організація та проведення інформаційно- просвітницьких заходів у сфері інноваційної діяльності |
-"- |
державний бюджет |
0,3 |
0,1 |
0,1 |
0,1 |
кількість проведених виставкових заходів |
6-9 |
2-3 |
2-3 |
2-3 |
2) організація та проведення виставкових заходів у сфері інноваційної діяльності |
-"- |
державний бюджет інші джерела |
1,2 0,6 |
0,4 0,2 |
0,4 0,2 |
0,4 0,2 |
Разом за завданням 5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2,1 |
0,7 |
0,7 |
0,7 |
у тому числі |
|
|
|
|
|
|
|
державний бюджет |
1,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
інші джерела |
0,6 |
0,2 |
0,2 |
0,2 |
Усього за Програмою |
|
|
|
|
|
|
|
|
14,21 |
4,13 |
5,99 |
4,09 |
у тому числі |
|
|
|
|
|
|
|
державний бюджет |
13,42 |
3,74 |
5,79 |
3,89 |
|
|
|
|
|
|
|
|
інші джерела |
0,79 |
0,39 |
0,2 |
0,2 |
................Перейти до повного тексту