1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 7 травня 2008 р. N 439
Київ
Про затвердження Державної цільової програми розвитку системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1041 від 12.10.2011 ) ( У тексті постанови слова "Міністерству економіки" замінено словами "Міністерству економічного розвитку і торгівлі" згідно з Постановою КМ N 1041 від 12.10.2011 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Державну цільову програму розвитку системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки (далі - Програма), що додається.
2. Міністерству економічного розвитку і торгівлі включати визначені Програмою завдання, заходи та показники до проекту Державної програми економічного і соціального розвитку України на відповідний рік.
3. Міністерству економічного розвитку і торгівлі та Міністерству фінансів передбачати кошти для виконання завдань і заходів Програми під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік виходячи з можливостей державного бюджету.
4. Міністерству економічного розвитку і торгівлі подавати щороку до 1 березня Кабінетові Міністрів України інформацію про хід виконання Програми.
Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 42
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 7 травня 2008 р. N 439
ДЕРЖАВНА ЦІЛЬОВА ПРОГРАМА
розвитку системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки
Загальна частина
Однією з основних проблем реалізації державної інноваційної політики та забезпечення переходу на інвестиційно-інноваційну модель розвитку економіки є неналежне інформаційно-аналітичне супроводження зазначеного процесу, а також відсутність системи моніторингу стану інноваційного розвитку економіки.
Для ефективної реалізації державної інноваційної політики необхідно перейти на принципово новий рівень її інформаційно-аналітичного забезпечення та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки.
Об'єднання інформаційних ресурсів, з використанням яких відображаються стан, умови, особливості та перспективи провадження інноваційної діяльності в Україні, та створення на цій основі аналітичної системи, здатної забезпечити об'єктивне оцінювання інноваційного розвитку економіки за переліком адаптованих до стандартів Організації економічного співробітництва і розвитку показників, прогнозування тенденцій інноваційного розвитку економіки та вивчення впливу на нього інструментів державного регулювання є передумовою підвищення ефективності державної інноваційної політики.
Мета Програми
Мета Програми полягає у створенні правових, економічних і організаційних умов для розвитку та ефективного функціонування системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки як основи реалізації такої державної політики.
Шляхи і способи розв'язання проблеми
Для забезпечення розвитку та ефективного функціонування системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки необхідно:
удосконалити механізм проведення моніторингу стану інноваційного розвитку економіки;
запровадити проведення аналізу ефективності застосування механізмів державної підтримки та стимулювання інноваційної діяльності, зокрема, порівняно з аналогічними механізмами, що застосовуються в інших країнах;
забезпечити поширення інформації про стан інноваційної діяльності та перспективні вітчизняні розробки з метою привернення до них уваги потенційних інвесторів і споживачів;
активізувати процес громадського обговорення питань формування та реалізації державної інноваційної політики;
підвищити кваліфікацію державних службовців, діяльність яких пов'язана з формуванням та реалізацією державної інноваційної політики;
забезпечити розвиток міжнародного науково-технічного співробітництва у сфері формування та реалізації державної інноваційної політики;
запровадити проведення кон'юнктурних досліджень внутрішнього і зовнішнього ринку, узагальнення патентної та патентно-ліцензійної інформації з метою прогнозування інноваційного розвитку економіки та підготовки пропозицій щодо визначення пріоритетних напрямів розвитку інноваційної діяльності;
забезпечити широкий доступ громадськості до результатів наукових досліджень, створити умови для оприлюднення таких результатів усіма заінтересованими суб'єктами інноваційного процесу, крім інформації з обмеженим доступом згідно із законодавством;
забезпечити надання державної підтримки в організації та проведенні інформаційно-просвітницьких та виставкових заходів у сфері інноваційної діяльності;
удосконалити нормативно-правову базу з питань інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки, зокрема забезпечити її гармонізацію з відповідними нормами міжнародного права.
Створення системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки здійснюється на базі Українського інституту науково-технічної та економічної інформації МОНмолодьспорт і регіональних центрів науково-технічної та економічної інформації, що здатні забезпечити інформаційно-аналітичну, методичну, організаційну підтримку розвитку інноваційної діяльності та реалізації державної інноваційної політики.
( Абзац дванадцятий розділу із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1041 від 12.10.2011 )
Методичне і технічне забезпечення процесів збору та обробки статистичної інформації здійснюється Держстатом.
( Абзац тринадцятий розділу із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1041 від 12.10.2011 )
Прогнозні обсяги і джерела фінансування Програми наведені у додатку 1.
Завдання і заходи з виконання Програми
Завдання і заходи з виконання Програми визначені у додатку 2.
Очікувані результати, ефективність Програми
Виконання Програми дасть змогу:
сприяти підвищенню рівня конкурентоспроможності економіки;
удосконалити механізм надання державної підтримки та стимулювання інноваційної діяльності;
підвищити рівень взаємодії між центральними та місцевими органами виконавчої влади, заінтересованими установами і громадськими організаціями, підприємствами та іншими суб'єктами інноваційного процесу;
забезпечити проведення на постійній основі моніторингу стану інноваційного розвитку економіки, прогнозування відповідних тенденцій;
підвищити науковий рівень обґрунтування підходів до формування та реалізації державної інноваційної політики;
адаптувати механізм збору та обробки інформації про стан інноваційного розвитку економіки до стандартів Організації економічного співробітництва і розвитку;
забезпечити порівняння стану інноваційного розвитку національної економіки з країнами-членами ЄС, іншими країнами, а також вивчення досвіду таких країн у сфері формування та реалізації державної інноваційної політики;
створити умови для широкого доступу громадськості до обговорення питань, пов'язаних з формуванням та реалізацією державної інноваційної політики;
сприяти поширенню інформації про мету та завдання державної інноваційної політики, результати її реалізації та роль у соціально-економічному розвитку країни.
Очікувані результати виконання Програми наведені у додатку 3.
Обсяги та джерела фінансування
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів, які передбачаються у державному бюджеті для виконання заходів, визначених Програмою, а також за рахунок коштів грантів міжнародних організацій та інших джерел.
Орієнтовний обсяг коштів державного бюджету, передбачених для виконання Програми, становить 13,42 млн. гривень.
Розрахунки обсягів фінансування наведено у додатку 2 до Програми.
Необхідний обсяг фінансування Програми визначається щороку виходячи з можливостей державного бюджету з урахуванням конкретизації завдань за підсумками виконання Програми у попередні роки.
Додаток 1
до Програми
ПАСПОРТ
Державної цільової програми розвитку системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки
1. Концепція Програми схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 травня 2007 р. N 285.
2. Програма затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 7 травня 2008 г. N 439.
3. Державний замовник-координатор - Мінекономрозвитку.
4. Державні замовники - Мінекономрозвитку, МОНмолодьспорт, Держінвестпроект.
5. Керівник Програми - заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі.
6. Виконавці заходів Програми - Мінекономрозвитку, МОНмолодьспорт, Держінвестпроект, Держстат, Нацдержслужба, Національна та галузеві академії наук.
7. Строк виконання: 2009-2011 роки.
8. Прогнозні обсяги та джерела фінансування
Джерела фінансування Обсяг фінансування, млн.
гривень
У тому числі за
роками
2009 2010 2011
Державний бюджет 13,42 3,74 5,79 3,89
Інші джерела 0,79 0,39 0,2 0,2
Усього 14,21 4,13 5,99 4,09
( Додаток 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1041 від 12.10.2011 )
Додаток 2
до Програми
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
з виконання Державної цільової програми розвитку системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки
Найменування
завдання
Найменування
показника
Значення показника Найменування
заходу
Головний
розпорядник
бюджетних
коштів
Джерела
фінансування
Прогноз-
ний обсяг
фінансових
ресурсів
для
виконання
завдань,
млн.
гривень
У тому числі
за роками
усього за роками
2009 2010 2011 2009 2010 2011
1. Удоско-
налити
механізм
моніторингу
стану та
прогнозування
тенденцій
інноваційного
розвитку
економіки
частка
показників
аналітико-
статистичного
спостереження
стану
інноваційного
розвитку
економіки,
адаптованих до
стандартів
Організації
економічного
співробітництва
і розвитку,
відсотків
90 40 70 90 1) приведення
механізму
аналітично-
статистичного
спостереження
стану
інноваційного
розвитку
економіки у
відповідність із
стандартами
Організації
економічного
співробітництва
і розвитку
Мінеконом-
розвитку
МОНмолодьспорт
Держінвест-
проект
Держстат
Національна та
галузеві
академії наук
державний
бюджет
0,9 0,3 0,3 0,3
кількість
показників, за
якими
здійснюється
перспективне
спостереження
та прогнозу-
вання тенденцій
інноваційного
розвитку
економіки,
відсотків
30 15 20 30 2) розроблення
та впровадження
програмного
забезпечення для
проведення
моніторингу
стану
інноваційного
розвитку
економіки
-"- державний
бюджет
2 2
3) проведення
моніторингу
стану
інноваційного
розвитку
економіки
Мінеконом-
розвитку
МОНмолодьспорт
Держінвест-
проект
Національна та
галузеві
академії наук
державний
бюджет
2 1 1
4) проведення
кон'юнктурних
досліджень
сучасних
тенденцій
розвитку
внутрішнього і
зовнішнього
ринку, вимог та
потреб
споживачів,
стану
національної
економіки та
окремих сфер
виробництва
Держінвест-
проект
Мінеконом-
розвитку
МОНмолодьспорт
Держстат
Національна та
галузеві
академії наук
державний
бюджет
інші джерела
1,6

0,19
1

0,19
0,3 0,3
5) підготовка
пропозицій щодо
уточнення
пріоритетних
напрямів
інноваційного
розвитку
МОНмолодьспорт
Мінеконом-
розвитку
Держстат
Національна та
галузеві
академії наук
державний
бюджет
0,1 0,1
Разом за
завданням 1
6,79 1,49 3,6 1,7
у тому числі державний
бюджет
інші
джерела
6,6

0,19
1,3

0,19
3,6 1,7
2. Запро-
вадити
проведення
аналізу
ефективності
механізму
державного
регулювання
інноваційної
діяльності
кількість
промислових
підприємств, що
провадять
інноваційну
діяльність
податкове
навантаження на
1 гривню витрат
суб'єктів
господарювання
на інновації,
гривень
1450





1,8
1200





2
1325





1,9
1450





1,8
1) розроблення
методики та
проведення
порівняльного
аналізу
ефективності
застосування
механізму
державної
підтримки та
стимулювання
інноваційної
діяльності в
Україні та інших
країнах
Мінеконом-
розвитку
Мінфін
МОНмолодьспорт
Держінвест-
проект
Держстат
Національна та
галузеві
академії наук
державний
бюджет
0,62 0,3 0,16 0,16
середньорічні
обсяги
інвестицій
суб'єктів
господарювання,
пов'язаних з
інноваційною
діяльністю,
млн.
гривень
5500 6000 6500 2) розроблення
методики та
проведення
аналізу
ефективності
регіональної та
галузевої
інноваційної
політики
-"- державний
бюджет
0,62 0,3 0,16 0,16
3) розроблення
пропозицій щодо
удосконалення
механізмів
державного
регулювання та
економічного
стимулювання
інноваційної
діяльності
-"- державний
бюджет
0,08 0,04 0,04
Разом за
завданням 2
1,32 0,6 0,36 0,36
3. Підвищити
кваліфікацію
державних
службовців,
діяльність
яких
пов'язана з
формуванням
та
реалізацією
державної
інноваційної
політики
кількість
державних
службовців, що
пройшли
навчальний курс
120 40 40 40 1) проведення
навчання з
питань державної
інноваційної
політики серед
державних
службовців
центральних та
місцевих органів
виконавчої влади
МОНмолодьспорт
Нацдерж-
служба
Держінвест-
проект
Національна
академія наук
державний
бюджет
1 0,34 0,33 0,33
кількість
державних
службовців, що
пройшли
стажування за
кордоном
60 20 20 20 2) організація
міжнародного
обміну досвідом
у сфері
державного
регулювання
інноваційної
діяльності
-"- державний
бюджет
1,5 0,5 0,5 0,5
Разом за
завданням 3
2,5 0,84 0,83 0,83
4. Забезпе-
чити
широкий
доступ
громадськості
до
результатів
наукових
досліджень,
перспективних
вітчизняних
розробок
кількість
інформаційних
бюлетенів,
аналітичних
доповідей,
інших
публікацій у
спеціалізованих
виданнях
30-45 10-15 10-15 10-15 1) оприлюднення
результатів
наукових
досліджень у
сфері
інноваційної
діяльності
Мінеконом-
розвитку
МОНмолодьспорт
Держінвест-
проект
Держстат
Національна та
галузеві
академії наук
державний
бюджет
0,9 0,3 0,3 0,3
кількість
створених
електронних
інформаційних
баз даних
8 3 3 2 2) створення та
забезпечення
функціонування
системи
розподілених
електронних
інформаційних
баз даних
результатів
науково-
дослідних та
дослідно-
конструктор-
ських робіт і
дисертацій з
можливістю
доступу до неї
через Інтернет і
створення
спеціалізованого
Інтернет-сайту
Мінеконом-
розвитку
МОНмолодьспорт
Держінвест-
проект
Держстат
Національна та
галузеві
академії наук
державний
бюджет
0,6 0,2 0,2 0,2
кількість
створених
Інтернет-сайтів
з відповідною
тематикою

1

1
Разом за
завданням 4
1,5 0,5 0,5 0,5
5. Підвищити
рівень
інноваційної
культури
населення,
привести
механізм
громадського
обговорення
стратегічних
питань
державної
інноваційної
політики у
відповідність
з
європейськими
стандартами
кількість
проведених
конференцій,
семінарів
9-21 3-7 3-7 3-7 1) організація
та проведення
інформаційно-
просвітницьких
заходів у сфері
інноваційної
діяльності
-"- державний
бюджет
0,3 0,1 0,1 0,1
кількість
проведених
виставкових
заходів
6-9 2-3 2-3 2-3 2) організація
та проведення
виставкових
заходів у сфері
інноваційної
діяльності
-"- державний
бюджет







інші джерела
1,2








0,6
0,4








0,2
0,4








0,2
0,4








0,2
Разом за
завданням 5
2,1 0,7 0,7 0,7
у тому числі державний
бюджет
1,5 0,5 0,5 0,5
інші джерела 0,6 0,2 0,2 0,2
Усього за
Програмою
14,21 4,13 5,99 4,09
у тому числі державний
бюджет
13,42 3,74 5,79 3,89
інші джерела 0,79 0,39 0,2 0,2

................
Перейти до повного тексту