1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Закон України


ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до Митного кодексу України та інших законів України щодо деяких питань адміністративної відповідальності за порушення митних правил, уточнення порядку виконання окремих митних процедур та усунення термінологічних неузгодженостей
Верховна Рада України постановляє:
I. Внести до Митного кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2012 р., №№ 44-48, ст. 552) такі зміни:
1. У частині першій статті 4:
1) в абзаці першому пункту 57-1 слова "товари, що підозрюються" замінити словами "товари, щодо яких існує підозра";
2) абзац третій пункту 65 викласти в такій редакції:
"б) підрозділів Збройних Сил України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Служби безпеки України, Національної поліції України, Служби зовнішньої розвідки України, Головного управління розвідки Міністерства оборони України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Державної спеціальної служби транспорту України, направлених згідно із законом до інших держав".
2. У підпункті "в" пункту 2 частини п’ятої статті 19-6 слова "письмових заперечень" замінити словами "письмових пояснень та/або заперечень".
3. Частину другу статті 19-7 доповнити абзацом другим такого змісту:
"Положення абзацу першого цієї частини не застосовується у разі, якщо підприємство має діючу авторизацію для поміщення товарів у митний режим, яку було надано на підставі митної декларації".
4. У статті 19-9:
1) у частинах першій і шостій слова "письмові заперечення" замінити словами "письмові пояснення та/або заперечення";
2) частини сьому і восьму викласти в такій редакції:
"7. Посадові особи митних органів зобов’язані розглянути подані заінтересованою особою письмові пояснення та/або заперечення протягом 30 днів з дня отримання таких пояснень та/або заперечень.
8. У разі якщо за результатами розгляду поданих письмових пояснень та/або заперечень встановлено, що такі пояснення та/або заперечення є обґрунтованими, посадова особа митного органу не приймає несприятливе рішення";
3) у частині дев’ятій слова "письмових заперечень" замінити словами "письмових пояснень та/або заперечень", а слова "такі заперечення" - словами "такі пояснення та/або заперечення";
4) в абзаці другому частини десятої слова "письмових заперечень" замінити словами "письмових пояснень та/або заперечень".
5. У пункті 2 частини першої статті 19-15 слова "виявлено невідповідність" замінити словами "виявлено недотримання підприємством умов, визначених рішенням, невідповідність".
6. Частину шосту статті 194-1 викласти в такій редакції:
"6. Порядок виконання митних формальностей, пов’язаних із застосуванням загальної декларації прибуття, та перелік відомостей, необхідних для проведення аналізу ризиків з метою оцінки безпеки та надійності, що вносяться до загальної декларації прибуття залежно від засобу та способу переміщення товарів через митний кордон України, у тому числі порядок внесення змін до таких відомостей та анулювання загальної декларації прибуття, затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з урахуванням вимог митного законодавства Європейського Союзу.
Набори даних, формати елементів даних, що формують відомості загальної декларації прибуття, необхідні для проведення аналізу ризиків з метою оцінки безпеки та надійності, оприлюднюються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, на своєму офіційному веб-сайті та на єдиному державному інформаційному веб-порталі "Єдине вікно для міжнародної торгівлі".
7. Статтю 233 доповнити частиною шістнадцятою такого змісту:
"16. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, веде реєстр центральних (регіональних) сортувальних станцій, забезпечує його регулярне оновлення та оприлюднення інформації з реєстру на своєму офіційному веб-сайті. Порядок створення та ведення реєстру центральних (регіональних) сортувальних станцій затверджується Кабінетом Міністрів України".
8. У статті 242:
1) назву викласти в такій редакцій:
"Стаття 242. Видача товарів, транспортних засобів комерційного призначення із складів митних органів";
2) доповнити частиною другою такого змісту:
"2. У разі прийняття судом рішення у справах про порушення митних правил, порушених за ознаками правопорушень, передбачених частиною шостою статті 470 і частиною шостою статті 481 цього Кодексу, відповідно до якого не застосовується адміністративне стягнення у вигляді конфіскації тимчасово вилучених транспортних засобів особистого користування та транспортних засобів комерційного призначення, або у разі припинення провадження у таких справах, а так само у разі виконання мирової угоди у справах про порушення митних правил, порушених за ознаками правопорушень, передбачених частиною шостою статті 470 і частиною шостою статті 481 цього Кодексу, такі транспортні засоби видаються митним органом утримувачу товару після відшкодування витрат на їх зберігання. При цьому у разі припинення провадження у таких справах за відсутністю події та/або складу адміністративного правопорушення витрати на зберігання не відшкодовуються.
Утримувач товару зобов’язаний у десятиденний строк з дня отримання таких транспортних засобів із складу митного органу помістити їх в інший митний режим або вивезти за межі митної території України".
9. У статті 252-1:
1) назву викласти в такій редакції:
"Стаття 252-1. Митне оформлення військової техніки та інших товарів, що переміщуються з використанням Форми 302";
2) у частині другій:
в абзаці першому слова "Збройних Сил України, направлених" замінити словами "Збройних Сил України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Служби безпеки України, Національної поліції України, Служби зовнішньої розвідки України, Головного управління розвідки Міністерства оборони України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Державної спеціальної служби транспорту України, направлених";
в абзаці третьому слова "Збройних Сил України, допущені" замінити словами "Збройних Сил України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Служби безпеки України, Національної поліції України, Служби зовнішньої розвідки України, Головного управління розвідки Міністерства оборони України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Державної спеціальної служби транспорту України, допущені".
10. У частині тринадцятій статті 264 слова і цифри "не менше ніж 1095 днів" замінити словами і цифрами "строків, зазначених у статті 355 цього Кодексу".
11. Частину першу статті 281 після абзацу першого доповнити трьома новими абзацами такого змісту:
"Митний орган має право зупинити надання тарифної пільги (преференції) до товарів, що походять з держави, з якою Україною укладено міжнародний договір про вільну торгівлю, поставляються одним і тим самим експортером та щодо яких компетентним органом держави експорту надано відповідь про непідтвердження їх преференційного походження за попередніми поставками за результатами перевірок, проведених за запитом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, до надходження результатів перевірки їх преференційного походження згідно з міжнародним договором про вільну торгівлю.
Товари, щодо яких здійснюється перевірка достовірності заявленого преференційного походження, випускаються митним органом у вільний обіг на митній території України, за умови сплати ввізного мита за повними ставками Митного тарифу України.
До товарів відновлюється режим вільної торгівлі відповідно до статті 301 цього Кодексу, за умови одержання митним органом від компетентних органів держави експорту результатів перевірки, які свідчать, що перевірені документи дійсні, підтверджують преференційне походження товарів з відповідної держави і відповідають вимогам міжнародного договору про вільну торгівлю".
У зв’язку з цим абзац другий вважати абзацом п’ятим.
12. У частині п’ятій статті 315 слова "спрощення "звільнення від гарантії" замінити словами "спрощення "використання звільнення від гарантії".
13. Частину третю статті 330 викласти в такій редакції:
"3. Зони митного контролю можуть бути постійними або тимчасовими".
14. В абзаці третьому частини шостої статті 397 слова "товарів, що підозрюються" замінити словами "товарів, щодо яких існує підозра".
15. Частини п’яту і сьому статті 400 викласти в такій редакції:
"5. Якщо правовласник протягом трьох робочих днів подасть до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, заяву про сприяння захисту належних йому майнових прав на об’єкт права інтелектуальної власності і такий об’єкт права інтелектуальної власності буде зареєстровано в митному реєстрі об’єктів права інтелектуальної власності, митне оформлення таких товарів призупиняється на строк, передбачений частиною другою статті 399 цього Кодексу, а декларант невідкладно інформується про причини призупинення, після чого вчиняються дії згідно з положеннями частин сьомої - чотирнадцятої статті 399 цього Кодексу";
"7. У разі якщо правовласник у визначений частиною п’ятою цієї статті строк не подасть заяву про сприяння захисту належних йому майнових прав на об’єкт права інтелектуальної власності або центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, протягом двох робочих днів після отримання такої заяви не зареєструє об’єкт права інтелектуальної власності у митному реєстрі об’єктів права інтелектуальної власності, митне оформлення товарів, призупинення яких здійснено за ініціативою митного органу, здійснюється в установленому порядку".
16. У частині першій статті 460 слова і цифри "статтею 481 цього Кодексу" замінити словами і цифрами "статтею 481, статтею 481-1 цього Кодексу".
17. У частині третій статті 462 слова і цифри "крім випадку, передбаченого частиною третьою статті 467 цього Кодексу" виключити.
18. У статті 467:
1) у частині першій слово "(суддями)" виключити;
2) у частині третій слова "прийняття рішення про закриття кримінального провадження, але не пізніше ніж через два роки з дня вчинення правопорушення" замінити словами і цифрами "отримання митним органом або судом матеріалів про таке порушення, переданих відповідно до частини другої статті 496 цього Кодексу, але не пізніше ніж через п’ять років з дня вчинення правопорушення".
19. В абзаці другому частини шостої статті 470 слово "десяти" замінити словами "від восьми до дванадцяти".
20. Абзац другий частини першої статті 472 викласти в такій редакції:
"тягне за собою накладення штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості цих товарів, транспортних засобів з конфіскацією зазначених товарів, транспортних засобів або без такої".
21. Статті 473 і 476 викласти в такій редакції:
"Стаття 473. Пересилання через митний кордон України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях товарів, наявність, найменування або назва, кількість яких не відповідає даним, заявленим у митній декларації або в інших документах, що відповідно до законодавства України з питань митної справи замінюють митні декларації, товаросупровідних та/або комерційних документах, або товарів, заборонених до такого пересилання
1. Пересилання через митний кордон України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях товарів, наявність, найменування або назва, кількість яких не відповідає даним, заявленим у митній декларації або в інших документах, що відповідно до законодавства України з питань митної справи замінюють митні декларації, товаросупровідних та/або комерційних документах (крім товарів, зазначених у частині другій цієї статті), -
тягне за собою накладення штрафу в розмірі від 30 до 50 відсотків вартості цих товарів з конфіскацією таких товарів або без такої.
2. Пересилання через митний кордон України у міжнародних експрес-відправленнях товарів, заборонених до такого пересилання законодавством України, а також пересилання у міжнародних поштових відправленнях товарів, заборонених до пересилання законодавством України та актами Всесвітнього поштового союзу, -
тягне за собою конфіскацію цих товарів";
"Стаття 476. Переміщення товарів через митний кордон України з порушенням прав інтелектуальної власності
1. Ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території товарів з порушенням охоронюваних законом прав інтелектуальної власності, крім товарів, до яких відповідно до частини третьої статті 397 цього Кодексу не застосовуються заходи щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності, передбачені частиною першою статті 397 цього Кодексу, -
тягне за собою накладення штрафу в розмірі від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією таких товарів".
22. В абзаці другому частини першої статті 479-1 слова "від вісімсот до" виключити.
23. В абзаці другому частини шостої статті 481 слово "десяти" замінити словами "від восьми до дванадцяти".
24. Доповнити статтею 481-1 такого змісту:
"Стаття 481-1. Невиконання обов’язку щодо вивезення за межі митної території України або поміщення в інший митний режим транспортних засобів особистого користування або транспортних засобів комерційного призначення, виданих із складу митного органу
1. Невиконання у строк, встановлений абзацом другим частини другої статті 242 цього Кодексу, обов’язку щодо вивезення за межі митної території України або поміщення в інший митний режим транспортних засобів особистого користування або транспортних засобів комерційного призначення, виданих із складу митного органу, -
тягне за собою накладення штрафу в розмірі від десяти до п’ятнадцяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або конфіскацію таких транспортних засобів".
25. У статті 482:
1) у частині першій:
в абзаці першому слова "або з незаконним звільненням від митного контролю внаслідок зловживання службовим становищем посадовими особами митного органу" виключити;
абзац другий викласти в такій редакції:
"тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів, транспортних засобів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією транспортних засобів, що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України поза місцем розташування митного органу, або з конфіскацією товарів, транспортних засобів - безпосередніх предметів порушення митних правил і транспортних засобів, що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України поза місцем розташування митного органу";
2) в абзаці другому частини другої після слів "в розмірі" доповнити словами і цифрами "від 150 до", а слова "митним контролем" замінити словами "місцем розташування митного органу".
26. Абзац другий частини першої статті 484 викласти в такій редакції:
"тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості цих товарів, транспортних засобів з конфіскацією таких товарів, транспортних засобів або без такої".
27. Доповнити статтею 487-1 такого змісту:
"Стаття 487-1. Обставини, що виключають провадження у справі про порушення митних правил
1. Провадження у справі про порушення митних правил не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин:
1) відсутність події та/або складу порушення митних правил;
2) неосудність особи, яка вчинила протиправну дію чи бездіяльність;
3) недосягнення особою на момент вчинення порушення митних правил шістнадцятирічного віку;
4) вчинення правопорушення в стані крайньої необхідності або необхідної оборони;
5) скасування акта, який встановлює відповідальність за порушення митних правил;
6) закінчення на момент розгляду справи про порушення митних правил строків, передбачених статтею 467 цього Кодексу;
7) наявність за тим самим фактом щодо особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, постанови митного органу або суду про накладення адміністративного стягнення;
8) наявність за тим самим фактом стосовно особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, нескасованої постанови про закриття провадження у справі про порушення митних правил, повідомлення про підозру особі у кримінальному провадженні за таким фактом;
9) смерть особи, стосовно якої розпочато провадження у справі про порушення митних правил".
28. У пункті 5 частини першої статті 495 слова "товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил" замінити словами "товарами, транспортними засобами комерційного призначення - безпосередніми предметами порушення митних правил".
29. Статтю 496 викласти в такій редакції:
"Стаття 496. Провадження у справі про порушення митних правил в окремих випадках
1. Якщо під час розгляду справи про порушення митних правил суд дійде висновку про наявність у діях особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, ознак кримінального правопорушення, він передає матеріали такої справи прокурору або органу досудового розслідування.
2. У разі закриття кримінального провадження за наявності в діях особи ознак порушення митних правил матеріали про таке порушення передаються до митного органу або до суду для притягнення зазначеної особи до адміністративної відповідальності. Постанова у такій справі виноситься у строк, передбачений частиною третьою статті 467 цього Кодексу".
30. У частині першій статті 498 слова "під час розгляду справи про порушення митних правил у митному органі або суді" та слово "(судді)" виключити.
31. У частині третій статті 499, частині першій статті 525, частині третій статті 526, частині першій статті 527, частині другій статті 528, частині п’ятій статті 529, у частинах першій і другій статті 540 та назві і частині першій статті 541 слово "(суддя)" у всіх відмінках виключити.
32. У статті 511:
1) перше речення частини першої викласти в такій редакції:
"1. Товари, транспортні засоби комерційного призначення - безпосередні предмети порушення митних правил, а також товари, транспортні засоби комерційного призначення та відповідні документи, необхідні як докази у справі про порушення митних правил, можуть тимчасово вилучатися";
2) у частині другій слова і цифри "частиною шостою статті 481, статтями 482-484 цього Кодексу" замінити словами і цифрами "частиною шостою статті 481, статтею 481-1, статтями 482-484 цього Кодексу".
33. Статтю 516 після частини першої доповнити новою частиною такого змісту:
"2. У разі якщо товари, транспортні засоби - безпосередні предмети порушення митних правил тимчасово вилучаються на підставі статті 511 цього Кодексу у справах про порушення митних правил за статтями цього Кодексу, що передбачають стягнення в розмірі, визначеному у відсотках від вартості цих товарів, транспортних засобів, призначення експертизи для визначення вартості зазначених товарів, транспортних засобів є обов’язковим".
У зв’язку з цим частини другу і третю вважати відповідно частинами третьою і четвертою.
34. Частину другу статті 521 після абзацу шостого доповнити новим абзацом такого змісту:
"3) у разі якщо санкцією відповідної статті цього Кодексу передбачено застосування лише штрафу або конфіскації товарів, транспортних засобів - безпосередніх предметів порушення митних правил як основних стягнень - внести до державного бюджету кошти в розмірі, що дорівнює нижній межі розміру штрафу, передбаченого санкцією відповідної статті. При цьому вимоги, передбачені пунктом 2 цієї частини, не застосовуються".
У зв’язку з цим абзац сьомий вважати абзацом восьмим.
35. У частині другій статті 522 слова і цифри "частиною шостою статті 481, статтями 482-485 цього Кодексу" замінити словами і цифрами "частиною шостою статті 481, статтею 481-1, статтями 482-485 цього Кодексу", а слова "районними, районними у місті, міськими чи міськрайонними судами (суддями)" - словами "місцевими загальними судами".
36. Доповнити статтею 522-1 такого змісту:
"Стаття 522-1. Надіслання справи про порушення митних правил до суду
1. Справа про порушення митних правил, яка згідно з частиною другою статті 522 цього Кодексу підлягає розгляду судом, надсилається митним органом, посадові особи якого здійснювали провадження у такій справі, до місцевого загального суду за місцезнаходженням такого митного органу разом з поданням про притягнення до відповідальності особи, яка вчинила порушення митних правил.
2. Подання про притягнення до відповідальності особи, яка вчинила порушення митних правил, має містити дані про прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, суть вчиненого адміністративного правопорушення та обставини його виявлення, встановлені під час провадження факти, обставини, що пом’якшують або обтяжують відповідальність, результати проведених експертиз, розрахунок понесених митним органом витрат під час провадження у справі, висновки про необхідність притягнення особи до відповідальності за порушення митних правил з посиланням на статтю цього Кодексу, що передбачає адміністративне стягнення за таке порушення.

................
Перейти до повного тексту