- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 17 квітня 2009 р. N 429 Київ |
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 904 від 03.10.2012 )
Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 4 листопада 2008 р. N 960 і від 18 лютого 2009 р. N 148
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Внести зміни до Порядку участі держави у капіталізації банків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 листопада 2008 р.
N 960 (Офіційний вісник України, 2008 р., N 85, ст. 2850; 2009 р., N 22, ст. 696), виклавши його в редакції, що додається.
2. Увести до складу Експертно-аналітичної ради з питань участі держави у капіталізації банків, утвореної відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2009 р.
N 148 (Офіційний вісник України, 2009 р., N 15, ст. 474, N 22, ст. 696), Багірова Теймура Мамедовича - директора департаменту з питань участі держави у капіталізації банків Міністерства фінансів.
Прем'єр-міністр України | Ю.ТИМОШЕНКО |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 4 листопада 2008 р. N 960 ( 960-2008-п )
(у редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 17 квітня 2009 р. N 429)
ПОРЯДОК
участі держави у капіталізації банків
1. Держава надає фінансову допомогу банкам шляхом участі у формуванні та/або збільшенні їх статутного капіталу (далі - капіталізація банків) на підставі рішення Кабінету Міністрів України, прийнятого за пропозицією Національного банку, а також придбання активів банку відповідно до законодавства.
Держава бере участь у капіталізації банку шляхом придбання його акцій за рахунок коштів державного бюджету, зокрема Стабілізаційного фонду, та в обмін на облігації внутрішньої державної позики.
У разі участі держави у капіталізації банку шляхом придбання акцій в обмін на облігації внутрішньої державної позики Національний банк здійснює відповідно до закону викуп облігацій згідно із затвердженим Мінфіном планом капіталізації банку.
2. Держава може брати участь у капіталізації банку:
1) за наявності однієї з таких умов:
державі належатиме одноосібно не менш як 75 відсотків акцій плюс одна акція або разом з іншим інвестором, що не є акціонером (у разі укладення договору про спільну участь у капіталізації банку), не менш як 75 відсотків акцій плюс одна акція за умови, що державі належатиме не менш як 60 відсотків акцій плюс одна акція;
державі належатиме одноосібно не менш як 60 відсотків акцій плюс одна акція за умови, що інші акціонери передадуть в управління державі таку кількість акцій, яка разом з належними державі на праві власності акціями становитиме не менш як 75 відсотків акцій плюс одна акція, при цьому держава матиме повне право на участь і голосування на загальних зборах акціонерів часткою не менш як 75 відсотків акцій плюс одна акція на період до відчуження частки держави в статутному капіталі банку;
2) до якого застосовано процедуру тимчасової адміністрації, який відповідає критеріям системності банків, установленим Національним банком, і організаційно-правовою формою якого є відкрите (публічне) акціонерне товариство.
3. Питання участі держави у капіталізації банку може бути ініційовано Національним банком шляхом подання Мінфіну пропозиції, яка повинна містити:
висновки Національного банку про:
- відповідність банку критеріям, установленим Національним банком, за якими визначається можливість участі держави у капіталізації банку, а також вимогам, установленим у підпункті 2 пункту 2 цього Порядку;
- обсяг, на який необхідно зменшити статутний капітал банку, із зазначенням розміру статутного капіталу банку після відповідного зменшення;
- обсяг, на який необхідно збільшити зменшений статутний капітал банку, із зазначенням розміру необхідного мінімального внеску на дату подання пропозиції;
матеріали діагностичного обстеження банку та письмовий висновок Національного банку щодо його результатів;
інформацію про акціонерів, які володіють часткою в статутному капіталі банку, що становить не менш як 5 відсотків;
зобов'язання тимчасового адміністратора банку щодо надання уповноваженим особам Мінфіну права отримувати інформацію про фінансовий стан банку, в тому числі ту, що становить банківську таємницю, з дати отримання Мінфіном зазначеної пропозиції від Національного банку.
Національний банк подає Мінфіну оригінали або засвідчені в установленому порядку копії документів, що входять до складу пропозиції.
4. За результатами визначення відповідності банку вимогам, установленим Експертно-аналітичною радою з питань участі держави у капіталізації банків (далі - Рада), та вимогам, установленим у пункті 2 цього Порядку, Мінфін готує висновок про доцільність участі держави у капіталізації банку і розмір частки держави у його статутному капіталі та подає висновок на розгляд Ради.
Рада на своєму засіданні розглядає висновок Мінфіну та пропозицію Національного банку і готує власний висновок.
Якщо відповідно до пропозиції Національного банку необхідно зменшити статутний капітал банку, Рада може прийняти рішення про доцільність участі держави у капіталізації банку лише за умови зменшення статутного капіталу банку в обсязі, запропонованому Національним банком.
Після зменшення статутного капіталу банку Національний банк подає Мінфіну зареєстрований статут банку з внесеними до нього змінами щодо зменшення статутного капіталу банку.
За наявності позитивного висновку Ради та після отримання від Національного банку зареєстрованого статуту банку з внесеними до нього змінами щодо зменшення статутного капіталу банку Мінфін подає Кабінетові Міністрів України проект рішення про участь держави у капіталізації банку разом з висновком Ради і пропозицією Національного банку.
Якщо відповідно до пропозиції Національного банку необхідно зменшити статутний капітал банку, держава бере участь у капіталізації банку лише після відповідного зменшення.
................Перейти до повного тексту