- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
Угода
між Урядом України і Урядом Латвійської Республіки щодо взаємної допомоги у митних питаннях
Дата підписання: 23.05.1995
Дата набуття чинності: 07.01.1996
Уряд України і Уряд Латвійської Республіки (далі - Договірні Сторони),
вважаючи, що порушення митного законодавства завдають шкоди економічним і соціальним інтересам обох країн, а також їхнім законним інтересам у сфері торгівлі,
враховуючи важливість забезпечення правильного застосування мита, інших податків, зборів чи нарахувань на імпорт та експорт товарів, а також належного виконання вимог законодавства щодо заборон, обмежень і контролю,
будучи переконаними в тому, що зусилля в запобіганні порушенням митного законодавства і забезпеченні правильного стягнення імпортного та експортного мита, інших податків можуть виявитися більш ефективними завдяки співробітництву митних властей,
домовились про таке:
Визначення
Стаття 1
Для цілей цієї Угоди:
1. "Митне законодавство" - це положення, встановлені законодавчими актами та правилами щодо імпорту, експорту і транзиту товарів або будь-якої іншої митної процедури, які регламентують стягнення митними властями мита, інших податків, зборів чи нарахувань або засоби застосування заборон, обмежень і контролю.
2. "Порушення" - будь-яке порушення, а також будь-яка спроба порушення митного законодавства.
3. "Митні власті": в Україні - Державний митний комітет України, в Латвійській Республіці - Митний департамент Служби державних доходів Латвійської Республіки (Latvijas Republikas Valsts ienemumu dienests Muitas departaments).
4. "Запитуючі митні власті" - компетентні митні власті однієї з Договірних Сторін, що звертаються із запитом про допомогу з митних питань.
5. "Запитувані митні власті" - компетентні митні власті однієї з Договірних Сторін, які одержують запит про допомогу з митних питань.
6. "Контрольована поставка" - метод, за яким допускається вивезення, транзит чи ввезення на території Договірних Сторін незаконних або підозрюваних щодо їх незаконності партій наркотичних засобів, психотропних речовин чи речовин, що їх замінюють, з відома та під наглядом компетентних органів Договірних Сторін з метою виявлення осіб, причетних до незаконного обігу наркотичних засобів і психотропних речовин.
Сфера застосування Угоди
Стаття 2
1. Договірні Сторони за участю їхніх митних властей і згідно з положеннями цієї Угоди подають одна одній взаємну допомогу:
a) з метою забезпечення належного додержання митного законодавства;
b) з метою запобігання порушенням митного законодавства, розслідування та припинення зазначених порушень;
c) у випадках передачі (повідомлення) документів щодо застосування митного законодавства.
2. Допомога за цією Угодою подається відповідно до законодавства, що діє на території запитуваної Договірної Сторони, і в межах компетенції та можливостей запитуваних митних властей. У разі потреби митні власті можуть домовлятися про допомогу з іншими компетентними органами відповідно до законодавства, що діє на території запитуваної Договірної Сторони.
Передача інформації
Стаття 3
1. Митні власті надають одні одним по одержанні запиту всю інформацію, що може сприяти у забезпеченні правильності:
a) стягнення мита, інших податків, зборів чи нарахувань, що провадиться митними властями, зокрема інформацію, яка допомагає визначити вартість товарів для митних цілей та встановити їхню тарифну класифікацію;
b) застосування імпортних та експортних заборон і обмежень;
c) використання національних правил походження товарів, якщо інше не передбачено угодами, укладеними однією чи обома Договірними Сторонами.
2. Якщо запитувані митні власті не мають запитуваної інформації, вони шукають таку інформацію згідно із законодавством, що діє на території запитуваної Договірної Сторони.
3. Запитувані митні власті шукають запитувану інформацію так, як вони робили б це для забезпечення своїх власних потреб та інтересів.
Стаття 4
Митні власті надають одні одним по одержанні запиту будь-яку інформацію, яка вказує на те, що:
a) товари, ввезені на територію однієї Договірної Сторони, були законно вивезені з території іншої Договірної Сторони;
b) товари, вивезені з території однієї Договірної Сторони, були законно ввезені на територію іншої Договірної Сторони;
c) товари, яким надано режим сприяння щодо вивезення з території однієї Договірної Сторони, були належним чином ввезені на територію іншої Договірної Сторони; при цьому розуміється, що інформація також передбачає повідомлення про будь-які засоби митного контролю, що застосовувалися до товарів.
Стаття 5
Митні власті однієї Договірної Сторони з власної ініціативи чи на запит надають митним властям іншої Договірної Сторони всю інформацію, що може бути використана ними для виявлення порушень митного законодавства, зокрема стосовно:
a) осіб, про яких відомо, що вони вчинили, або які підозрюються у вчиненні порушення митного законодавства, що діє на території іншої Договірної Сторони;
b) нових засобів і методів, що використовуються для незаконного обігу товарів;
c) товарів, про які відомо, що вони є об'єктами незаконного обігу;
d) транспортних засобів, про які відомо або які підозрюються в тому, що вони використовуються у ході вчинення порушень митного законодавства, що діє на території іншої Договірної Сторони.
Стаття 6
Митні власті однієї Договірної Сторони з власної ініціативи чи на запит надають митним властям іншої Договірної Сторони відомості, протоколи чи завірені копії документів, що містять усю наявну інформацію про дії, виявлені або заплановані, які є або вважаються такими, що становлять порушення митного законодавства, що діє на території цієї Договірної Сторони.
Оригінали справ і документів запитуються лише у випадках, коли завірених копій недостатньо. Надані справи і документи підлягають поверненню.
Стаття 7
Документи, передбачені цією Угодою, можуть передаватися засобами комп'ютерного зв'язку в будь-якій формі. Вся інформація, необхідна для інтерпретації чи використання матеріалів, переданих такими засобами, повинна подаватися одночасно.
Нагляд за особами, товарами і транспортними засобами
Стаття 8
Митні власті однієї Договірної Сторони у межах своєї компетенції та можливостей з власної ініціативи чи на запит митних властей іншої Договірної Сторони здійснюють нагляд за:
a) переміщенням, особливо в'їздом і виїздом, по своїй території, осіб, про яких відомо, що вони порушують або підозрюються у порушенні митного законодавства, що діє на території іншої Договірної Сторони;
b) будь-якими транспортними засобами, про які відомо, що вони використовуються або підозрюються у використанні для вчинення порушення митного законодавства, що діє на території іншої Договірної Сторони;
c) переміщенням товарів на територію чи з території однієї Договірної Сторони, про яке митними властями іншої Договірної Сторони повідомлено, що воно здійснюється з істотним порушенням законодавства чи викликає підозру щодо цього.
Контрольована поставка
Стаття 9
................Перейти до повного тексту