- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Розпорядження
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Голови Верховної Ради України
м. Київ |
№ 428 |
22 травня 2006 року |
Про затвердження Положення про порядок роботи у Верховній Раді України із проектами законів, постанов, інших актів Верховної Ради України
1. У зв'язку з прийняттям 16 березня 2006 року нового
Регламенту Верховної Ради України затвердити Положення про порядок роботи у Верховній Раді України із проектами законів, постанов, інших актів Верховної Ради України (додається).
Голова Верховної Ради України |
В.ЛИТВИН |
Додаток
до Розпорядження
Голови Верховної Ради України
від 22 травня 2006 року № 428
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок роботи у Верховній Раді України із проектами законів, постанов, інших актів Верховної Ради України
2. Законопроекти, що вносяться до Верховної Ради України народними депутатами України, реєструються сектором реєстрації законопроектів відділу з питань планування та обліку проходження законопроектів Головного організаційного управління апарату Верховної Ради України (далі - сектор реєстрації законопроектів) в день його внесення. Дані про присвоєний законопроекту реєстраційний номер заносяться до Журналу реєстрації законопроектів та до бази даних законопроектів електронної комп'ютерної мережі веб-сайту Верховної Ради України.
Електронні копії текстів зазначених законопроектів і супровідних документів до них надаються суб'єктами права законодавчої ініціативи та заносяться сектором реєстрації законопроектів до бази даних законопроектів електронної комп'ютерної мережі веб-сайту Верховної Ради України.
3. Супровідні листи до законопроектів, які вносяться Президентом України чи Кабінетом Міністрів України на розгляд Верховної Ради України, реєструються відділом службової кореспонденції управління діловодства Головного управління документального забезпечення апарату Верховної Ради України (далі - відділ службової кореспонденції) і передаються до сектору реєстрації законопроектів.
4. Законопроект вноситься на реєстрацію разом з проектом постанови, яку Верховній Раді України пропонується прийняти за результатами його розгляду, списком авторів законопроекту, пропозицією щодо кандидатури доповідача на пленарному засіданні та пояснювальною запискою, яка має містити:
1) обґрунтування необхідності прийняття законопроекту, цілей, завдань і основних його положень та місця в системі законодавства;
2) обґрунтування очікуваних соціально-економічних, правових та інших наслідків застосування закону після його прийняття;
3) інші відомості, необхідні для розгляду законопроекту.
Зазначені документи подаються письмово разом з їх електронним файлом.
5. На титульному та наступних аркушах законопроекту, крім його назви, повинна міститися інформація про:
1) назву органу, до якого він вноситься, - "Верховна Рада України";
2) ініціаторів внесення - суб'єктів права законодавчої ініціативи та їх підписи або підпис особи, яка представляє Кабінет Міністрів України;
3) дату реєстрації та реєстраційний номер законопроекту;
4) перелік додатків до законопроекту із зазначенням кількості аркушів кожного.
До законопроекту додаються супровідні документи, в яких наводяться такі відомості:
1) дата і перелік стадій опрацювання та розгляду, які пройшов поданий законопроект, текст рішення Верховної Ради України щодо нього;
2) перелік комітетів, яким доручено роботу з підготовки цього документа, із зазначенням головного комітету, а також тих, які подали в письмовій формі свої висновки щодо цього проекту;
3) висновки експертиз щодо законопроекту;
4) прізвище і посада визначеного доповідача (співдоповідача);
5) автори, які розробляли законопроект (для законопроектів, які вносяться на перше читання) або його структурні частини, та перелік державних органів, з якими погоджено його остаточну редакцію.
За рішенням головного комітету можуть надаватися інші документи інформаційного характеру щодо законопроекту.
6. До законопроекту про внесення змін до законів додається порівняльна таблиця, яка містить редакцію відповідних положень (статей, частин, пунктів, абзаців тощо) чинного закону та нову його редакцію з урахуванням запропонованих змін.
7. Альтернативний законопроект може бути внесений не пізніш як у 14-денний строк після дня надання народним депутатам України першого законопроекту з відповідного питання, а до повторного першого читання - в 10-денний строк з дня направлення на повторне перше читання законопроекту, щодо якого він є альтернативним.
Після прийняття законопроекту в першому читанні внесення альтернативних законопроектів щодо нього не допускається.
8. До законопроекту, реалізація якого впливає на видаткову та/або доходну частину державного чи місцевих бюджетів, додаються фінансово-економічне обгрунтування (розрахунок розміру витрат) та пропозиція щодо покриття цих витрат. Якщо реалізація законопроекту не впливає на видаткову та/або доходну частину державного чи місцевих бюджетів, про це зазначається в пояснювальній записці.
9. Якщо законопроект вноситься за погодженням з відповідними органами виконавчої чи судової влади, до нього додається таке погодження.
10. Законопроекти про внесення змін до
Конституції України повинні бути зазначені як такі. Подання таких законопроектів здійснюється у порядку, встановленому статтею
138 Регламенту Верховної Ради України (
№ 1861-VI ).
11. Законопроекти, підготовлені Кабінетом Міністрів України, вносяться за поданням Прем'єр-міністра України або особи, що виконує його обов'язки, з візами віце-прем'єр-міністра, керівників міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, сфери діяльності яких вони стосуються.
12. Проекти постанов Верховної Ради України, які пропонується Верховній Раді України прийняти за результатами розгляду законопроектів, підготовлені відповідними комітетами Верховної Ради України, реєструються в порядку, визначеному пунктом 2 цього Положення.
13. Після реєстрації законопроекту сектором реєстрації законопроектів готується проект резолюції Голови Верховної Ради України або відповідно до розподілу обов'язків Першого заступника або заступника Голови Верховної Ради України.
14. Законопроекти після розгляду Головою Верховної Ради України або відповідно до розподілу обов'язків Першим заступником, заступником Голови Верховної Ради України з резолюціями повертаються до сектору реєстрації законопроектів, який через сектор тиражування документів відділу організаційної техніки управління технічної роботи з документами Головного управління документального забезпечення апарату Верховної Ради України (далі - сектор тиражування документів) виготовляє копії законопроектів та доданих до них документів і через відділ службової кореспонденції розсилає їх зазначеним у резолюціях адресатам. Оригінали цих документів після тиражування передаються до секретаріатів комітетів Верховної Ради України, визначених головними, для формування справ законопроектів відповідно до статті
92 Регламенту Верховної Ради України (
№ 1861-VI ).
Кабінет Міністрів України самостійно тиражує законопроекти, які він вносить на розгляд Верховної Ради України.
15. Кожен законопроект після його реєстрації не пізніш як у 5-денний строк направляється в комітет, до предмета відання якого належать питання бюджету, для проведення експертизи щодо його впливу на дохідну та/або видаткову частину бюджетів і виконання закону про Державний бюджет України в поточному бюджетному періоді, а також в комітет, який визначається головним з підготовки і попереднього розгляду законопроекту.
16. У разі, якщо для підготовки і попереднього розгляду, доопрацювання законопроектів Верховна Рада України приймає рішення про утворення тимчасової спеціальної комісії (стаття
80 Регламенту Верховної Ради України (
№ 1861-VI ), така комісія здійснює функції головного комітету з цих питань у порядку, визначеному Регламентом Верховної Ради України.
17. Законопроекти надсилаються комітету (комітетам) Верховної Ради України, до предмету відання якого (яких) належить це питання, для попереднього розгляду та підготовки висновків щодо включення відповідного законопроекту до порядку денного сесії, а також Головному організаційному управлінню апарату Верховної Ради України для контролю за їх проходженням.
У разі направлення законопроектів кільком комітетам Верховної Ради України головним є комітет, вказаний у переліку першим.
18. Законопроект про внесення змін до
Конституції України разом з матеріалами, зазначеними у частині третій статті
143 Регламенту Верховної Ради України (
№ 1861-VI ), за рішенням Верховної Ради України про надання висновку Конституційним Судом України щодо відповідності цього законопроекту вимогами статей
157 і
158 Конституції України направляються до Конституційного Суду України.
19. Зареєстрований та включений до порядку денного сесії законопроект при підготовці до першого читання в обов'язковому порядку направляється для проведення наукової експертизи до Головного науково-експертного управління апарату Верховної Ради України, а при підготовці до всіх наступних читань - для проведення юридичної експертизи до Головного юридичного управління апарату Верховної Ради України, та до редакційного відділу Головного управління документального забезпечення апарату Верховної Ради України для редакційного опрацювання.
20. Законопроекти після їх реєстрації не пізніш як у 5-денний строк надаються народним депутатам України. Після попереднього розгляду законопроекту у головному комітеті народним депутатам України надаються висновки головного комітету, висновки інших комітетів Верховної Ради України та інші зазначені в
Регламенті Верховної Ради України (
№ 1861-VI ) документи.
21. Головний комітет не пізніш як у 30-денний строк попередньо розглядає законопроект і ухвалює висновок щодо доцільності включення його до порядку денного сесії Верховної Ради України.
До висновку головного комітету додається висновок комітету, до предмета відання якого належать питання бюджету, який має бути поданий до головного комітету не пізніш як у 14-денний строк з дня отримання законопроекту для надання висновку.
Інші комітети за зверненням головного комітету або з власної ініціативи розглядають законопроект і направляють свої висновки до головного комітету.
Висновки, підготовлені за результатами експертизи, направляються головному комітету для врахування при розгляді законопроекту та прийняття рішення стосовно подальшої роботи над ним.
22. Голова Верховної Ради України або відповідно до розподілу обов'язків - Перший заступник, заступник Голови Верховної Ради України за пропозицією головного комітету або тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України чи Погоджувальної ради депутатських фракцій у Верховній Раді України може повернути внесений законопроект суб'єкту права законодавчої ініціативи без його розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України за наявності таких підстав:
1) висновок комітету, до предмета відання якого належать питання конституційного права, про те, що законопроект суперечить положенням
Конституції України, крім випадків, коли він стосується внесення змін до Конституції України;
2) невідповідність оформлення законопроекту вимогам закону,
Регламенту Верховної Ради України (
№ 1861-VI ) та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів;
3) відсутність фінансово-економічного обгрунтування законопроекту, якщо головний комітет чи відповідна тимчасова спеціальна комісія не вважають за можливе розглядати його без такого обгрунтування;
4) наявність прийнятого в першому читанні законопроекту, щодо якого внесений проект є альтернативним;
5) відхилення на поточній сесії Верховної Ради законопроекту, положення якого дослівно або по суті повторюють поданий законопроект.
Повернення законопроекту суб'єкту права законодавчої ініціативи здійснюється в 15-денний строк після отримання висновку головного комітету чи відповідної тимчасової спеціальної комісії з повідомленням про причину повернення.
Повернені законопроекти можуть бути повторно внесені на розгляд Верховної Ради за умови усунення недоліків, що стали підставою для їх повернення.
23. Після включення законопроекту до порядку денного сесії Верховної Ради України підготовка його до першого читання здійснюється головним комітетом.
24. Головний комітет подає також свої висновки і пропозиції щодо альтернативних законопроектів, внесених на розгляд Верховної Ради України в установленому порядку.
У разі розгляду альтернативних законопроектів головний комітет може внести пропозицію про попереднє визначення Верховною Радою України основних положень, принципів, критеріїв та його структурних частин, на яких має грунтуватися відповідний законопроект.
25. За наслідками підготовки законопроекту до розгляду в першому читанні головний комітет ухвалює висновок, який має містити:
1) пропозицію про прийняття Верховною Радою щодо відповідного законопроекту (кожного з альтернативних законопроектів у разі їх внесення) одного з рішень, передбачених статтею
109 Регламенту Верховної Ради України (
№ 1861-VI ), та обгрунтування такої пропозиції;
2) пропозицію щодо перенесення розгляду законопроекту (у разі необхідності).
У разі якщо законопроект потребує фінансово-економічного обгрунтування, до висновку головного комітету обов'язково додається висновок комітету, до предмета відання якого належать питання бюджету, щодо повноти та достовірності такого обгрунтування. Головний комітет може також долучити одержані висновки Кабінету Міністрів України та інших комітетів з цього питання.
Якщо у висновках комітетів, яким Верховною Радою було доручено попередній розгляд законопроекту, є розбіжності, головний комітет вживає заходів щодо їх врегулювання. Питання, з приводу яких комітетами не досягнуто згоди, вносяться на розгляд Верховної Ради.
26. Висновок, підготовлений головним комітетом до першого читання законопроекту, висновки відповідних комітетів, Головного науково-експертного управління та інші супровідні документи до нього тиражуються сектором тиражування документів і надаються народним депутатам України сектором документального забезпечення та реєстрації учасників пленарних засідань відділу організаційного забезпечення пленарних засідань Верховної Ради України Головного організаційного управління апарату Верховної Ради України (далі - сектор документального забезпечення та реєстрації учасників пленарних засідань) не пізніш як за 7 днів до дня розгляду цього законопроекту на пленарному засіданні Верховної Ради України.
................Перейти до повного тексту