1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 1 червня 2020 р. № 427
Київ
Деякі питання здійснення контролю за додержанням вимог Закону України "Про соціальні послуги"
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 490 від 19.05.2021 )
Відповідно до пункту 5 частини другої, пункту 6 частини третьої та пункту 13 частини четвертої статті 11 Закону України "Про соціальні послуги" Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Порядок здійснення контролю за додержанням вимог Закону України "Про соціальні послуги", що додається.
2. Внести зміну до пункту 4 Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 423 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 51, ст. 1655), доповнивши його підпунктом 63-1 такого змісту:
"63-1) здійснює контроль за додержанням вимог Закону України "Про соціальні послуги";".
Прем'єр-міністр України Д.ШМИГАЛЬ
Інд. 73
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 1 червня 2020 р. № 427
ПОРЯДОК
здійснення контролю за додержанням вимог Закону України "Про соціальні послуги"
1. Цей Порядок визначає процедуру здійснення контролю за додержанням вимог Закону України "Про соціальні послуги" Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими, районними, районними у мм. Києві та Севастополі держадміністраціями.
Контроль за додержанням вимог Закону України "Про соціальні послуги" виконавчими органами міських рад міст обласного значення, сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад здійснюється у порядку, встановленому відповідною радою.
Контроль за додержанням надавачами соціальних послуг вимог Закону України "Про соціальні послуги" є частиною державного контролю за додержанням вимог законодавства під час надання соціальної підтримки та з питань захисту прав дітей, що здійснюється Нацсоцслужбою та її територіальними органами.
( Абзац третій пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 490 від 19.05.2021 )
2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
органи, діяльність яких підлягає перевірці, - Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, щодо яких здійснюється контроль за додержанням вимог Закону України "Про соціальні послуги";
органи контролю - Нацсоцслужба, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, які здійснюють контроль за додержанням вимог Закону України "Про соціальні послуги".
( Абзац третій пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 490 від 19.05.2021 )
Інші терміни в цьому Порядку вживаються у значенні, наведеному в Законі України "Про соціальні послуги".
3. Нацсоцслужба здійснює контроль за додержанням вимог Закону України "Про соціальні послуги" Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями.
( Абзац перший пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 490 від 19.05.2021 )
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні держадміністрації здійснюють контроль за додержанням вимог Закону України "Про соціальні послуги" відповідними районними держадміністраціями.
Київська та Севастопольська міські держадміністрації здійснюють контроль за додержанням вимог Закону України "Про соціальні послуги" районними у мм. Києві та Севастополі держадміністраціями відповідно.
4. Контроль за додержанням вимог Закону України "Про соціальні послуги" здійснюється у формі планових та позапланових перевірок.
5. Планові перевірки проводяться згідно з річними або квартальними планами, які затверджуються наказом/розпорядженням органу контролю не пізніше ніж 1 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.
Планова перевірка того самого органу, діяльність якого підлягає перевірці, проводиться не частіше ніж один раз на рік.
Плани проведення перевірок у строки, зазначені в абзаці першому цього пункту, розміщуються на офіційному веб-сайті органу контролю, що затвердив план.
6. Позапланові перевірки проводяться з таких підстав:
письмове звернення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, громадських об’єднань, отримувачів соціальних послуг про порушення органом, діяльність якого підлягає перевірці, вимог Закону України "Про соціальні послуги";
перевірка виконання органом, діяльність якого підлягає перевірці, рекомендацій щодо усунення порушень вимог Закону України "Про соціальні послуги", наданих за результатами проведення перевірки;
за актами (дорученнями, актами реагування) Президента України, Прем’єр-міністра України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Міністра соціальної політики.
Позапланова перевірка може бути проведена Нацсоцслужба щодо будь-якого органу, діяльність якого підлягає перевірці.
( Абзац п'ятий пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 490 від 19.05.2021 )
Під час проведення позапланової перевірки з’ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для її проведення, з обов’язковим зазначенням таких питань у наказі/розпорядженні про проведення перевірки.
7. Орган контролю видає наказ/розпорядження про проведення планової або позапланової перевірки (далі - наказ про перевірку), в якому зазначається:
найменування органу, діяльність якого підлягає перевірці;
тип перевірки (планова або позапланова), питання, які є предметом перевірки, підстава для її проведення, дата початку та закінчення перевірки;
період діяльності органу, діяльність якого підлягає перевірці (у разі проведення планової перевірки);
склад комісії з проведення перевірки (далі - комісія), її голова.
8. Строк проведення планової або позапланової перевірки не може перевищувати 10 робочих днів.
9. До участі у перевірці можуть залучатися представники центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, громадських об’єднань (за згодою).
10. Орган контролю не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку проведення планової перевірки надсилає органу, діяльність якого підлягає перевірці, повідомлення про її проведення.
Повідомлення надсилається через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади або рекомендованим листом з повідомленням про вручення, а також може вручатися особисто керівнику органу, діяльність якого підлягає перевірці, або уповноваженій ним особі під розписку.
11. Про проведення позапланової перевірки органу, діяльність якого підлягає перевірці, не повідомляється.
12. Перед початком проведення перевірки комісією керівнику органу, діяльність якого підлягає перевірці, або уповноваженій ним особі надається копія наказу про перевірку.
13. У разі недопущення до проведення перевірки комісія складає відповідний акт у довільній формі, який підписується головою та членами комісії.
Керівник органу, діяльність якого підлягає перевірці, або уповноважена ним особа має право не допускати комісію до проведення перевірки в разі, коли:
перевірка проводиться з порушенням вимог щодо періодичності її проведення, передбачених цим Порядком;
комісією не надано копії наказу про перевірку або наказ про перевірку не відповідає вимогам цього Порядку.
14. Під час проведення планової перевірки з’ясовуються такі питання:
1) визначення потреб (узагальнення визначених потреб) населення відповідної адміністративно-територіальної одиниці в соціальних послугах та оприлюднення відповідних результатів;
2) інформування населення відповідної адміністративно-територіальної одиниці про перелік соціальних послуг, їх зміст і порядок надання у формі, доступній для сприйняття особами з будь-яким порушенням здоров’я;
3) затвердження, фінансування та виконання регіональних програм у частині задоволення потреб осіб / сімей у соціальних послугах, розроблених за результатами визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах;

................
Перейти до повного тексту