1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 31 березня 2003 р. N 421
Київ
Про затвердження Порядку виконання Плану здійснення заходів на об'єкті "Укриття"
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 588 від 15.07.2005 N 484 від 21.05.2008 N 657 від 18.07.2012 N 1065 від 04.12.2019 N 826 від 09.09.2020 )
З метою впорядкування та врегулювання діяльності, пов'язаної із здійсненням заходів на об'єкті "Укриття", Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити Порядок виконання Плану здійснення заходів на об'єкті "Укриття" (додається).
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 37
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 31 березня 2003 р. N 421
ПОРЯДОК
виконання Плану здійснення заходів на об'єкті "Укриття"
Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру планування, звітності, проектування, експертизи, погодження та затвердження проектів будівництва і отримання відповідних дозволів під час виконання програми міжнародної технічної допомоги - Плану здійснення заходів на об'єкті "Укриття" (далі - План).
План виконується з урахуванням Стратегії перетворення об'єкта "Укриття", ухваленої рішенням Міжвідомчої комісії з комплексного вирішення проблем Чорнобильської АЕС від 12 березня 2001 р., та умов ліцензії на експлуатацію об'єкта "Укриття", виданої ДСП "Чорнобильська АЕС" (далі - замовник).
2. Під час виконання Плану за рахунок грантів Чорнобильського фонду "Укриття":
1) здійснюються:
нове будівництво (об'єкти інфраструктури, конфайнмент);
реконструкція, модернізація і технічне переоснащення об'єкта "Укриття";
стабілізація будівельних конструкцій об'єкта "Укриття" (ремонт, підсилення, зміцнення, відновлення та часткова заміна будівельних конструкцій);
реконструкція інших об'єктів інфраструктури (центр підготовки персоналу, реабілітаційний центр тощо);
2) проводяться роботи, надаються послуги та придбаваються товари, не віднесені до будівництва.
Планування, облік і звітність
3. Перелік об'єктів будівництва, передбачених Планом (далі - перелік), з їх орієнтовною вартістю замінює Зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва та зведення витрат згідно з ДБН Д.1.1.1-2000.
Замовник складає перелік за формою згідно з додатком 1 та узгоджує його з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР). Узгоджений перелік затверджується МНС. Перелік може уточнюватись та у разі потреби перезатверджуватися.
( Абзац другий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 588 від 15.07.2005 )
Вартість будівництва окремих об'єктів, включених до переліку, визначається з урахуванням оцінної вартості будівництва для різних стадій на основі Плану, техніко-економічних обгрунтувань (концептуальних проектів), плану закупівель, проектної документації, розробленої на стадії проекту та робочого проекту (детальний проект), та іншої проектної документації, розробленої під час першої фази виконання Плану.
Щороку на основі переліку замовник розробляє, а МНС затверджує внутрішньобудівельний титул будови. Вартість будівництва об'єктів, передбачених Планом, включених до внутрішньобудівельного титулу, коригується відповідно до укладених замовником контрактів.
( Абзац четвертий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 588 від 15.07.2005 )
Обсяги виконаних робіт включаються у відповідну статистичну звітність згідно з умовами укладених контрактів.
4. Для виконання Плану замовник складає та узгоджує з ЄБРР перелік робіт, послуг і товарів, не віднесених до будівництва, за формою згідно з додатком 2, на основі якого щороку складається кошторис витрат. Вартість зазначених витрат коригується відповідно до укладених замовником контрактів. Фактичні витрати включаються у звіти після підписання відповідного документа, який засвідчує виконання робіт.
Регулювання діяльності на об'єкті "Укриття"
5. Діяльність, спрямована на виконання Плану, провадиться відповідно до законодавства. В разі відсутності у відповідних нормативно-правових актах вимог, які необхідно виконати для забезпечення ядерної та радіаційної безпеки, безпечних і нешкідливих умов праці на певних роботах, замовник або його підрядники зобов'язані за погодженням з органами державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки вжити заходів до забезпечення безпеки працівників і населення, при цьому можуть ураховуватися вимоги державних стандартів України, міжнародних стандартів або стандартів інших держав.
Під час виконання Плану:
допускається використання нормативних документів інших держав і рекомендацій міжнародних організацій у разі забезпечення таких самих або вищих робочих характеристик та рівнів якості матеріалів, обладнання і конструкцій, ніж передбачається у відповідних нормах і стандартах України;
повинно забезпечуватися дотримання вимог нормативно-правових актів, які регулюють правовідносини у сфері поводження з радіоактивними відходами, екологічної, санітарно-гігієнічної, пожежної, радіаційної безпеки, охорони праці та техніки безпеки. Рішення про провадження діяльності, не регульованої нормативно-правовими актами, узгоджуються з відповідними органами державного регулювання за поданням замовника під час проектування та будівництва (монтажу) об'єктів , передбачених Планом.
У разі застосування вимог нормативних документів інших країн підрядник повинен провести аналіз їх відповідності вимогам нормативних документів України в обсязі та форматі, узгоджених із замовником і відповідним органом державного регулювання. Замовник узгоджує застосування цих вимог з відповідним органом державного регулювання.
Розроблення проектної та проектно-технологічної документації, проведення державної експертизи та затвердження проектів будівництва
6. Порядок розроблення проектної документації, визначений відповідними нормативно-правовими актами, та Порядок затвердження інвестиційних програм і проектів будівництва та проведення їх комплексної державної експертизи, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2002 р. N 483, застосовуються до будівництва об'єктів, передбачених Планом, тільки в частині проведення державної експертизи та затвердження проектів будівництва з урахуванням таких особливостей:
1) архітектурно-планувальні завдання розробляються і затверджуються тільки для будівництва об'єктів, передбачених Планом, розміщених поза територією зони відчуження та/або зони безумовного (обов'язкового) відселення;
2) під час реалізації проектів будівництва об'єктів, передбачених Планом, крім тих, що будуються за рахунок внеску України, вживається термінологія і формат документації, які використовуються в міжнародній практиці (концептуальний проект, детальний проект, проектні критерії тощо). Відповідність термінів, що вживаються у Плані, термінам норм і стандартів України зазначена у додатку 3. Інші терміни вживаються за взаємною згодою учасників проекту;
3) контракти на проектні роботи та будівництво "під ключ" об'єктів, передбачених Планом, укладаються за правилами закупівель ЄБРР. Замовник у тендерній документації розробляє та затверджує розділ "Вимоги замовника", який замінює завдання на проектування (згідно з ДБН А.2.2-3-97) та включає опис робіт, стандартів, критеріїв проектування, плану виконання робіт тощо;
4) для конфайнмента розробляється передпроектна документація, що повинна містити техніко-економічне обгрунтування (концептуальний проект), і проектна документація (детальний проект), яка розробляється в дві стадії - проект і робоча документація. Для інших об'єктів будівництва, передбачених Планом, стадії проектування визначаються замовником за погодженням з ЄБРР;
5) до складу документації на будівництво конфайнменту входять:
в техніко-економічному обгрунтуванні (концептуальний проект) - оцінка впливу на навколишнє природне середовище відповідно до вимог ДБН А.2.2-1-95 і Звіт про відповідність вимогам санітарного законодавства згідно з НРБУ/ОСПУ ДСП 6.6.1-6.6.087-02;
на стадії проекту (перша стадія детального проекту) - Звіт з аналізу безпеки, у разі потреби уточнюються оцінка впливу на навколишнє природне середовище та Звіт про відповідність вимогам санітарного законодавства згідно з НРБУ/ОСПУ ДСП 6.6.1-6.6.087-02;
6) в окремих робочих проектах (детальні проекти) стабілізації будівельних конструкцій та реконструкції об'єкта "Укриття" (реконструкція саншлюзу, систем пилопригнічення, поводження з водою, інтегрованого моніторингу, пожежного захисту тощо) на основі звіту про стан безпеки об'єкта "Укриття" замовник разом з проектною організацією обгрунтовує відповідні технічні рішення та робить оцінку безпеки, у яких має бути відображено зменшення ризику для персоналу, населення та довкілля;
7) у складі робочих проектів (детальних проектів) окремих об'єктів інфраструктури, передбачених Планом, розміщених у зоні відчуження, передбачаються розділи стосовно дотримання вимог екологічної безпеки, а оцінка впливу на навколишнє природне середовище та Звіт про відповідність вимогам санітарного законодавства не готуються;
8) у проектах виконання робіт деталізується розділ "Забезпечення безпеки персоналу в процесі будівництва (радіаційна, загальнопромислова та пожежна)";
9) для об'єктів будівництва, передбачених Планом, крім тих, що фінансуються за рахунок внеску України, з проектної документації, яка підлягає комплексній державній експертизі та відповідному затвердженню, виключається кошторисна документація. У такому разі згідно з принципами і правилами ЄБРР замовник (самостійно або з проектною організацією) здійснює розрахунки вартості об'єкта (проекту, робіт, послуг, товарів) та узгоджує їх з ЄБРР. Остаточна вартість об'єкта (проекту, робіт, послуг, товарів) визначається за результатами тендеру під час укладення контракту з переможцем;
10) проекти будівництва об'єктів, передбачених Планом (крім проектів інженерно-технічних систем, які монтуються та/або реконструюються на об'єкті "Укриття"), підлягають обов'язковій комплексній державній експертизі, за винятком кошторисної документації. Комплексна державна експертиза проектів будівництва об'єктів, передбачених Планом, проводиться на стадії робочого проекту (детального проекту), а проекту будівництва конфайнменту - на стадіях техніко-економічного обгрунтування (концептуальний проект) та проекту (детальний проект). Проведення зазначеної експертизи забезпечується Центральною службою Укрінвестекспертизи.
Проекти інженерно-технічних систем, які монтуються та/або реконструюються на об'єкті "Укриття", підлягають державній експертизі, яку проводять відповідні органи державного регулювання (Держатомрегулювання, МОЗ, Держтехногенбезпеки).
( Абзац другий підпункту 10 пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 657 від 18.07.2012 )
Вартість проведення комплексної державної експертизи визначається в розмірі до 0,05 відсотка вартості розроблення проекту, але не більше ніж 180 тис. гривень. Загальний строк проведення комплексної державної експертизи не повинен перевищувати 45 календарних днів, для проекту будівництва конфайнменту - 120 календарних днів;
11) відповідні розділи проектів виконання робіт, пов'язаних із забезпеченням радіаційної, технічної та пожежної безпеки, повинні розроблятися з урахуванням програм і планів забезпечення безпеки діяльності на промисловому майданчику Чорнобильської АЕС. Зазначені програми і плани розробляє замовник та узгоджує їх з відповідними центральними органами виконавчої влади і органами державного регулювання, а саме:
програму радіаційного захисту - з ДАЗВ, МОЗ, Держатомрегулювання, Міндовкіллям;
( Абзац другий підпункту 11 пункту 6 в редакції Постанови КМ N 588 від 15.07.2005; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 657 від 18.07.2012, N 1065 від 04.12.2019, N 826 від 09.09.2020 )
аварійний план - з ДАЗВ, МОЗ, Держатомрегулювання;
( Абзац третій підпункту 11 пункту 6 в редакції Постанови КМ N 588 від 15.07.2005; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 657 від 18.07.2012 )
програму поводження з радіоактивними відходами - з ДАЗВ, Міндовкіллям, МОЗ і Держатомрегулювання;
( Абзац четвертий підпункту 11 пункту 6 в редакції Постанови КМ N 588 від 15.07.2005; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 657 від 18.07.2012, N 1065 від 04.12.2019, N 826 від 09.09.2020 )

................
Перейти до повного тексту