- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Розпорядження
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Голови Верховної Ради України
Про внесення змін до Положення про Дослідницьку службу Верховної Ради України та затвердження його у новій редакції
З метою удосконалення науково-дослідницького та інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності Верховної Ради України, її органів, народних депутатів України, депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України:
2. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на Першого заступника Голови Верховної Ради України.
Голова Верховної Ради України |
Р. СТЕФАНЧУК |
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням
Голови Верховної Ради України
від 11.08.2022 р. № 438
у редакції розпорядження
Голови Верховної Ради України
від 03.05.2024 р. № 420
ПОЛОЖЕННЯ
про Дослідницьку службу Верховної Ради України ідентифікаційний код юридичної особи 22907278
(нова редакція)
КИЇВ
2024
I. Загальні положення
1. Відповідно до
статті 7 Регламенту Верховної Ради України Дослідницька служба Верховної Ради України (далі - Дослідницька служба) є установою, що здійснює науково-дослідницьке та інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності Верховної Ради України, її органів, народних депутатів України, депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України.
Дослідницька служба здійснює професійне навчання (підвищення кваліфікації) народних депутатів України, працівників Апарату Верховної Ради України та помічників-консультантів народних депутатів України.
2. Дослідницька служба у своїй діяльності керується
Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, іншими нормативно-правовими актами, розпорядженнями Голови Верховної Ради України, розпорядженнями Керівника Апарату Верховної Ради України, цим Положенням.
3. Дослідницька служба здійснює передбачені цим Положенням завдання та функції на основі принципів:
1) верховенства права - забезпечення законності, юридичної визначеності, дотримання прав людини, недискримінації і рівності перед законом, недопущення свавілля у діяльності Дослідницької служби та її працівників;
2) політичної неупередженості - рівного ставлення до народних депутатів України та депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України незалежно від партійної належності;
3) конфіденційності - нерозголошення інформації, наданої Дослідницькій службі посадовою особою, яка замовила проведення відповідного дослідження (далі - замовник); оприлюднення результатів досліджень, що становлять публічний інтерес, не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надання документа про результати дослідження замовнику;
4) професійної компетентності - забезпечення високого рівня компетентності працівників Дослідницької служби при виконанні завдань і функцій, передбачених цим Положенням, та взаємодії із замовником;
5) актуальності та об’єктивності - надання замовнику точної, актуальної, об’єктивної, аполітичної інформації, при підготовці якої методи дослідження і позиція дослідника не впливали на одержані результати;
6) відповідності, своєчасності та якості - надання якісних аналітичних та інформаційних матеріалів, що відповідають визначеним критеріям, у встановлений строк та у відповідній формі.
4. Дослідницька служба має найменування:
1) повне:
українською мовою - Дослідницька служба Верховної Ради України;
англійською мовою - Research service of the Verkhovna Rada of Ukraine;
2) скорочене:
українською мовою - ДСВРУ;
англійською мовою - RSVRU.
5. Дослідницька служба є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки, відкриті відповідно до законодавства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням, логотип, бланк (додаток 1 до цього Положення), штампи.
6. Дослідницька служба є бюджетною установою.
7. Види діяльності Дослідницької служби відповідно до класифікації видів економічної діяльності: дослідження та експериментальні розробки у сфері суспільних і гуманітарних наук; діяльність із підвищення професійної кваліфікації.
8. Місцезнаходження Дослідницької служби: 04053, місто Київ, провулок Несторівський, 4.
II. Основні завдання Дослідницької служби
9. Основними завданнями Дослідницької служби є:
1) науково-дослідницьке та інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності Верховної Ради України, її органів, народних депутатів України, депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України;
2) професійне навчання (підвищення кваліфікації) народних депутатів України, працівників Апарату Верховної Ради України, помічників-консультантів народних депутатів України.
III. Науково-дослідницька та інформаційно-аналітична діяльність Дослідницької служби
10. На виконання завдання, передбаченого підпунктом 1 пункту 9 цього Положення, Дослідницька служба:
1) розробляє наукові концепції розвитку законодавчого регулювання суспільних відносин за зверненням Голови Верховної Ради України, комітету Верховної Ради України;
2) проводить наукові дослідження законодавчого регулювання суспільних відносин за зверненням Голови Верховної Ради України або за власною ініціативою;
3) здійснює тематичні дослідження з питань, пов’язаних з опрацюванням законопроектів, що перебувають на розгляді у Верховній Раді України, розглядом Білої книги, поданої Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України:
за зверненням Голови Верховної Ради України, Першого заступника Голови Верховної Ради України, заступника Голови Верховної Ради України, органів Верховної Ради України, депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України, народних депутатів України, Керівника Апарату Верховної Ради України, заступника Керівника Апарату Верховної Ради України, до функціональних обов’язків якого належить координація діяльності Дослідницької служби;
за зверненням Керівника Апарату Верховної Ради України, заступника Керівника Апарату Верховної Ради України, до функціональних обов’язків якого належить координація діяльності Дослідницької служби, або посадової особи Апарату Верховної Ради України - кореспондента Європейського центру парламентських досліджень і документації - у межах роботи з міжпарламентськими інформаційними мережами: Європейським центром парламентських досліджень і документації (далі - ECPRD), Дослідницькою мережею парламентів країн Східного партнерства (далі - EPPRN);
4) проводить дослідження актуальних проблем державної політики:
за зверненням Голови Верховної Ради України, Першого заступника Голови Верховної Ради України, заступника Голови Верховної Ради України, органів Верховної Ради України, депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України, народних депутатів України, Керівника Апарату Верховної Ради України, заступника Керівника Апарату Верховної Ради України, до функціональних обов’язків якого належить координація діяльності Дослідницької служби;
за власною ініціативою;
5) надає інформаційну допомогу посадовим особам Верховної Ради України, народним депутатам України в підготовці до проведення брифінгів, виступів тощо;
6) здійснює правовий моніторинг реалізації прийнятого законодавчого акта за зверненням комітету Верховної Ради України;
7) бере консультативну участь у процесі розроблення проектів законів України із найважливіших питань розвитку суспільства та держави, а також проекту Плану законопроектної роботи Верховної Ради України, здійснює правовий моніторинг його реалізації за зверненням Голови Верховної Ради України, комітету Верховної Ради України;
8) здійснює експрес-аналіз ризиків законопроектів, зареєстрованих у Верховній Раді України, за зверненням Голови Верховної Ради України, комітету Верховної Ради України;
9) узагальнює результати діяльності Верховної Ради України відповідного скликання за зверненням Голови Верховної Ради України або Керівника Апарату Верховної Ради України.
11. З питань діяльності, передбачених пунктом 10 цього Положення, Дослідницька служба готує у письмовій формі такі аналітичні та інформаційні матеріали:
1) наукова концепція розвитку законодавчого регулювання суспільних відносин (до 50 сторінок) - аналітичний матеріал, що визначає сучасний стан галузевого законодавства, цілі, пріоритетні завдання та стратегічні напрями його розвитку, окреслює механізми реалізації концепції та очікувані результати (підпункт 1 пункту 10);
2) путівник по законодавству (до 500 сторінок) - системний виклад аналізу ефективності законодавчого регулювання різних сфер суспільних відносин, тенденцій розвитку національного законодавства в контексті здійснення реформ, виконання Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, інших міжнародних зобов’язань України (підпункт 2 пункту 10);
3) парламентське дослідження (до 30 сторінок) - комплексна аналітична добірка, пов’язана з опрацюванням законопроектів, що перебувають на розгляді у Верховній Раді України, розглядом Білої книги, поданої Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України, інших актуальних проблем державної політики, оцінкою ефективності реалізації прийнятого законодавчого акта (підпункти 3, 4, 6 пункту 10);
4) аналітична записка з питань порівняльного законодавства (до 20 сторінок) - аналіз та узагальнення визначених правових аспектів законодавства України та/або іноземних держав, acquis Європейського Союзу, актів міжнародного права (підпункт 3 пункту 10);
5) оглядове досьє (до 10 сторінок) - аналітична добірка на основі наукових, публіцистичних, нормативно-правових джерел, викладена згідно з усталеними науковими критеріями оформлення дослідницьких матеріалів (підпункт 3 пункту 10);
6) запит до ECPRD, EPPRN, а також відповідь на запит від ECPRD, EPPRN - викладений відповідно до усталеної практики обробки інформації в ECPRD, EPPRN матеріал з окремих питань нормативно-правового регулювання, організаційно-розпорядчої діяльності (підпункт 3 пункту 10);
7) інформаційна довідка (до 5 сторінок) - короткий виклад основних аспектів актуальної проблеми (підпункти 3, 4, 5, 8 пункту 10);
8) аналітична записка щодо предмета розроблюваного проекту законодавчого акта (до 20 сторінок), Плану законопроектної роботи Верховної Ради України (до 100 сторінок) (підпункт 7 пункту 10);
9) аналітична записка за результатами правового моніторингу реалізації Плану законопроектної роботи Верховної Ради України (до 100 сторінок) (підпункт 7 пункту 10);
10) аналітична доповідь про результати діяльності Верховної Ради України відповідного скликання для новообраних народних депутатів України з переліком питань державної політики, що можуть потребувати проведення детального дослідження (до 500 сторінок) (підпункт 9 пункту 10).
12. У разі участі Дослідницької служби у розробленні проекту законодавчого акта підготовка парламентських досліджень, оглядових досьє або інформаційних довідок з питань, пов’язаних з опрацюванням такого законопроекту під час його розгляду у Верховній Раді України, не здійснюється.
13. Аналітичні та інформаційні матеріали Дослідницької служби створюються у формі оригіналів електронних документів і підписуються Керівником Дослідницької служби Верховної Ради України із застосуванням кваліфікованого електронного підпису на бланку Дослідницької служби в електронній формі (додаток 1 до цього Положення). Дослідницька служба забезпечує ведення бази даних її аналітичних та інформаційних матеріалів в електронній формі, а також архівне зберігання систематизованих паперових копій оригіналів відповідних електронних документів. Звернення до Дослідницької служби оформлюється з використанням відповідної шаблонної форми (додаток 2 до цього Положення) і розміщується в єдиній автоматизованій системі роботи з документами у Верховній Раді України.
14. Аналітичні та інформаційні матеріали, підготовлені Дослідницькою службою, не є офіційною інформацією Верховної Ради України, її органів або посадових осіб.
15. Аналітичні та інформаційні матеріали, підготовлені у межах діяльності, передбаченої пунктом 10 цього Положення, можуть оприлюднюватися шляхом їх розміщення на веб-сторінці "Інформаційні ресурси" у рубриці "Зовнішні інформаційні ресурси" офіційного веб-сайту Верховної Ради України за письмовою згодою замовника або не раніше ніж через 30 календарних днів після надання замовнику таких матеріалів.
Аналітичні та інформаційні матеріали, підготовлені за власною ініціативою у межах діяльності, передбаченої пунктом 10 цього Положення, оприлюднюються невідкладно.
Аналітичні та інформаційні матеріали, підготовлені за замовленням або власною ініціативою, також можуть оприлюднюватися через медіа, соціальні мережі, інші інформаційні ресурси з урахуванням термінів, зазначених у цьому пункті.
Запити до ECPRD, EPPRN, а також відповіді на запити від ECPRD, EPPRN оприлюдненню не підлягають.
IV. Діяльність Дослідницької служби з питань професійного навчання (підвищення кваліфікації)
16. На виконання завдання, передбаченого підпунктом 2 пункту 9 цього Положення, Дослідницька служба:
1) проводить тренінги, майстер-класи, спеціальні курси та семінари з урахуванням практичних потреб, визначених Апаратом Верховної Ради України, а також на договірних засадах за зверненням органів державної влади, органів місцевого самоврядування;
2) організовує професійне навчання (підвищення кваліфікації) народних депутатів України, працівників Апарату Верховної Ради України, помічників-консультантів народних депутатів України (які працюють за строковим трудовим договором), на договірних засадах - представників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших юридичних і фізичних осіб, бере участь у проведенні стажування в Апараті Верховної Ради України громадян із числа молоді, які не перебувають на посадах державної служби;
3) залучає на договірних засадах до проведення заходів професійного навчання (підвищення кваліфікації) фахівців закладів освіти, наукових установ, представників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, громадських об’єднань, експертів.
17. З питань діяльності, передбачених пунктом 16 цього Положення, Дослідницька служба:
1) розробляє навчальні та тренінгові програми, плани;
2) готує навчально-методичні та інформаційні матеріали;
3) здійснює експертизу та рецензування навчально-методичних матеріалів фахівців, залучених на договірних засадах до проведення заходів професійного навчання (підвищення кваліфікації) (підпункт 3 пункту 16 цього Положення).
V. Організація діяльності Дослідницької служби
18. Дослідницька служба для виконання покладених на неї завдань:
1) співпрацює з дослідницькими службами парламентів іноземних держав, Дослідницькою службою Європейського Парламенту, іноземними бібліотеками, закладами освіти, науковими й експертними установами, громадськими об’єднаннями;
2) взаємодіє з міжпарламентськими інформаційними мережами ECPRD, EPPRN;
3) отримує в порядку, встановленому законом, необхідну інформацію від центральних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, громадських об’єднань;
4) створює робочі групи;
5) бере участь у діяльності робочих груп, створених Верховною Радою України та її органами;
6) здійснює переклад актів acquis Європейського Союзу, актів міжнародного права, необхідних для підготовки аналітичних та інформаційних матеріалів, на державну мову;
7) висвітлює результати своєї діяльності шляхом розміщення відповідних матеріалів на веб-сторінці "Інформаційні ресурси" у рубриці "Зовнішні інформаційні ресурси" офіційного веб-сайту Верховної Ради України, а також поширення у медіа, соціальних мережах, на інформаційних ресурсах;
8) взаємодіє з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, вітчизняними закладами освіти, науковими установами та центрами, бібліотеками, громадськими об’єднаннями, проводить конференції, семінари, наукові читання, круглі столи, експертні обговорення;
9) здійснює підготовку до друку аналітичних та інформаційних видань Дослідницької служби;
10) веде в установленому порядку діловодство.
19. Надання аналітичних та інформаційних матеріалів Дослідницької служби й оцінка їх якості здійснюються відповідно до Порядку, що міститься в додатку 3 до цього Положення.
VI. Персонал Дослідницької служби
20. Дослідницьку службу очолює Керівник Дослідницької служби Верховної Ради України, який призначається на посаду Головою Верховної Ради України за результатами конкурсу та звільняється з посади Головою Верховної Ради України з підстав, передбачених законом.
Керівник Дослідницької служби Верховної Ради України повинен бути громадянином України, вільно володіти державною мовою та володіти іноземною мовою, яка є однією з мов країн Європейського Союзу (не нижче рівня В2), мати науковий ступінь доктора юридичних наук, вчене звання професора, а також відповідати одній із таких вимог:
1) стаж роботи на керівних наукових посадах не менше 7 років;
2) стаж роботи на керівних науково-педагогічних посадах не менше 7 років;
3) стаж роботи на керівних посадах у державних органах, установах, організаціях не менше 7 років;
4) сукупний стаж роботи відповідно до вимог, визначених підпунктами 1-3 цього пункту, не менше 7 років.
21. Керівник Дослідницької служби Верховної Ради України:
1) організовує та забезпечує діяльність Дослідницької служби;
2) вносить Голові Верховної Ради України пропозиції щодо граничної чисельності Дослідницької служби, її структури, штатного розпису, змін до цього Положення;
3) призначає на посади та звільняє з посад першого заступника Керівника Дослідницької служби Верховної Ради України та заступника Керівника Дослідницької служби Верховної Ради України, розподіляє обов’язки між ними;
4) затверджує кваліфікаційні вимоги до посад працівників Дослідницької служби, у тому числі щодо володіння іноземною мовою, яка є однією з мов країн Європейського Союзу (не нижче рівня B2), та посадові інструкції працівників Дослідницької служби;
5) призначає на посади та звільняє з посад працівників Дослідницької служби;
6) затверджує Положення про проведення атестації працівників Дослідницької служби Верховної Ради України та склад атестаційної комісії; організовує підвищення кваліфікації працівників Дослідницької служби;
7) організовує проходження практики, стажування молоді й інших осіб у Дослідницькій службі у межах співпраці відповідно до підпунктів 1, 8 пункту 18 цього Положення, а також осіб, які проходять стажування у проектах (програмах) міжнародної технічної допомоги, бенефіціаром яких є Апарат Верховної Ради України;
8) встановлює посадові оклади працівникам Дослідницької служби згідно із штатним розписом, а також надбавки, доплати та премії відповідно до умов оплати праці, визначених Кабінетом Міністрів України;
9) застосовує заходи заохочення та в установленому порядку вносить пропозиції щодо нагородження працівників Дослідницької служби державними нагородами, відзнаками, накладає на працівників Дослідницької служби дисциплінарні стягнення відповідно до закону;
10) представляє Дослідницьку службу у відносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами, громадськими об’єднаннями, міжнародними організаціями, іноземними установами та організаціями;
11) затверджує положення про структурні підрозділи Дослідницької служби;
12) видає накази, обов’язкові для виконання працівниками Дослідницької служби, організовує контроль за їх виконанням;
13) затверджує плани роботи Дослідницької служби, звіти про її діяльність, інші документи щодо організації діяльності Дослідницької служби, основні напрями використання її коштів у межах бюджетних асигнувань і коштів, отриманих за виконання договорів;
14) укладає від імені Дослідницької служби цивільно-правові та інші договори, необхідні для забезпечення її діяльності, без спеціального уповноваження представляє Дослідницьку службу в судових органах та видає довіреності працівникам Дослідницької служби на представництво її інтересів;
15) розпоряджається коштами в межах кошторису Дослідницької служби, затвердженого в установленому порядку, та іншим майном Дослідницької служби відповідно до законодавства.
22. Керівник Дослідницької служби Верховної Ради України має першого заступника та заступника. Перший заступник Керівника Дослідницької служби Верховної Ради України та заступник Керівника Дослідницької служби Верховної Ради України повинні бути громадянами України, вільно володіти державною мовою та володіти іноземною мовою, яка є однією з мов країн Європейського Союзу (не нижче рівня B2), мати науковий ступінь доктора наук.
23. Рівень володіння іноземною мовою, яка є однією з мов країн Європейського Союзу (пункти 20-22 цього Положення), відповідно до глобальної шкали Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти посвідчується довідкою, сертифікатом, свідоцтвом або іншим документом.
................Перейти до повного тексту