- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 29 березня 2002 р. № 415 Київ |
Про затвердження Порядку використання коштів резервного фонду бюджету
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 647 від 27.07.2005
№ 1618 від 16.11.2006
№ 783 від 29.07.2009
№ 968 від 07.09.2011
№ 129 від 22.02.2012
№ 1098 від 28.11.2012
№ 380 від 29.05.2013
№ 74 від 23.03.2014
№ 348 від 13.08.2014
№ 415 від 08.09.2014
№ 476 від 23.09.2014
№ 558 від 22.10.2014
№ 613 від 05.11.2014
№ 546 від 30.07.2015
№ 950 від 14.12.2016
№ 1140 від 18.12.2018
№ 543 від 02.07.2020
№ 113 від 13.02.2022
№ 175 від 01.03.2022
№ 14 від 06.01.2023
№ 741 від 11.07.2023
№ 93 від 23.01.2024
№ 510 від 07.05.2024
№ 752 від 28.06.2024 )
( Установити, що ця Постанова не застосовується до виділення коштів з державного бюджету на виконання Постанови КМ
№ 1140 від 02.11.2023 )
( Установити, що ця Постанова не застосовується до виділення коштів з державного бюджету на виконання Розпорядження КМ від 22 грудня 2023 р.
№ 1199 згідно з Постановою КМ
№ 1411 від 29.12.2023 )
( Установити, що ця Постанова не застосовується до виділення згідно з Постановою КМ від 17 травня 2024 р.
№ 561 коштів з резервного фонду
державного бюджету для здійснення заходів з відновлення інфраструктурних об’єктів Зміївської та Трипільської теплоелектростанцій публічного акціонерного товариства "Центренерго" згідно з Постановою КМ
№ 561 від 17.05.2024 )
( Установити, що пункт 20 Порядку, затвердженого цією Постановою, не застосовується до виділення коштів з резервного фонду
державного бюджету згідно з Постановою КМ
№ 695 від 13.06.2024 в частині підготовки експертного висновку, передбаченого в абзаці четвертому пункту 18 зазначеного Порядку, згідно з Постановою КМ
№ 695 від 13.06.2024 )
( Установити, що пункт 20 Порядку, затвердженого цією Постановою, не застосовується до виділення коштів з резервного фонду
державного бюджету згідно з
пунктом 3 Постанови КМ № 777 від 02.07.2024 в частині підготовки експертного висновку, передбаченого в абзаці четвертому пункту 18 зазначеного Порядку, згідно з Постановою КМ
№ 777 від 02.07.2024 )
( Установити, що пункт 20 Порядку, затвердженого цією Постановою, не застосовується до виділення коштів з резервного фонду
державного бюджету згідно з Постановою КМ
№ 799 від 09.07.2024 в частині підготовки експертного висновку, передбаченого абзацом четвертим пункту 18 зазначеного Порядку, згідно з Постановою КМ
№ 799 від 09.07.2024 )
Відповідно до
статті 24 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок використання коштів резервного фонду бюджету (далі - Порядок), що додається.
2. Міністерствам, іншим центральним та місцевим органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим привести свої акти у відповідність з цією постановою.
3. Міністерству фінансів надавати роз'яснення щодо застосування Порядку.
Прем'єр-міністр України |
А.КІНАХ |
Інд. 34 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 29 березня 2002 р. № 415
( Дію Порядку відновлено згідно з Постановою КМ
№ 14 від 06.01.2023 )
( Дію Порядку зупинено до припинення чи скасування воєнного стану згідно з Постановою КМ
№ 175 від 01.03.2022 - застосовується з 24 лютого 2022 року )
ПОРЯДОК
використання коштів резервного фонду бюджету
( У тексті Порядку слова "Державне казначейство" в усіх відмінках замінено словом "Казначейство" у відповідному відмінку, а слово "Мінекономіки" - словом "Мінекономрозвитку" згідно з Постановою КМ
№ 129 від 22.02.2012 )
( У тексті Порядку слово "Мінекономрозвитку" замінено словом "Мінекономіки" згідно з Постановою КМ
№ 543 від 02.07.2020 )
Загальні положення
1. Цей Порядок визначає напрями використання коштів резервного фонду державного бюджету та місцевого бюджету і встановлює процедури, пов'язані з виділенням коштів резервного фонду відповідного бюджету та звітуванням про їх використання.
2. Резервний фонд бюджету формується для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету.
3. Резервний фонд бюджету не може перевищувати 1 відсотка обсягу видатків загального фонду відповідного бюджету.
3-1. Положення пункту 3 Порядку не застосовується в умовах воєнного стану та у разі здійснення згідно із законом заходів з часткової мобілізації.
В умовах воєнного стану Кабінет Міністрів України може приймати рішення за погодженням з Верховним Головнокомандувачем Збройних Сил України щодо скорочення видатків і кредитування державного бюджету та їх спрямування до резервного фонду державного бюджету з метою використання на потреби Збройних Сил України, інших військових формувань, правоохоронних та інших органів, залучених до виконання завдань щодо відсічі збройної агресії, забезпечення недоторканності державного кордону та захисту держави (до початку роботи Верховної Ради України).
4. Резервний фонд бюджету встановлюється законом про Державний бюджет України або рішенням про місцевий бюджет загальною сумою без визначення головного розпорядника бюджетних коштів.
5. Розподіл бюджетного призначення резервного фонду відповідного бюджету провадиться за рішенням Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої держадміністрації, виконавчого органу відповідної ради.
Напрями та умови використання коштів з резервного фонду бюджету
6. Кошти резервного фонду бюджету можуть використовуватися на здійснення:
а) заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального та воєнного характеру;
а-1) заходів, пов'язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, на основі даних моніторингу, експертизи, досліджень та прогнозів щодо можливого перебігу подій з метою недопущення їх переростання у надзвичайну ситуацію техногенного та природного характеру або пом'якшення її можливих наслідків;
а-2) заходів, пов’язаних із підготовкою та проведенням позачергових виборів народних депутатів України;
б) інших непередбачених заходів, які відповідно до законів можуть здійснюватися за рахунок коштів бюджету, але не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету, тобто на момент затвердження бюджету не було визначених актами Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідної ради, місцевої держадміністрації, виконавчого органу відповідної ради підстав для проведення таких заходів.
7. До непередбачених заходів, визначених у підпункті "б" пункту 6 цього Порядку, не можуть бути віднесені:
обслуговування та погашення державного боргу, боргу Автономної Республіки Крим чи боргу місцевого самоврядування;
додаткові заходи, що забезпечують виконання бюджетної програми (функції), призначення на яку затверджено у бюджеті, крім заходів з питань зміцнення обороноздатності держави та здійснення на період воєнного стану заходів, пов’язаних із соціальним і правовим захистом осіб, стосовно яких встановлено факт позбавлення особистої свободи внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України, та членів їх сімей, триманням військовополонених, виплатою одноразової грошової допомоги сім’ям загиблих військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, поліцейських;
капітальний ремонт або реконструкція, крім випадків, пов’язаних з ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального та воєнного характеру та проведенням заходів, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру;
придбання житла, крім випадків відселення мешканців з аварійних будинків, пошкоджених під час надзвичайної ситуації;
надання гуманітарної чи іншої допомоги, крім випадків, коли рішення про надання такої допомоги прийнято Верховною Радою України, Президентом України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, відповідною радою.
8. За рахунок коштів резервного фонду бюджету можуть відшкодовуватися витрати на здійснення заходів на суму бюджетної кредиторської заборгованості, зареєстрованої в органах Казначейства станом на 1 січня поточного бюджетного періоду, щодо фінансування яких прийнято рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету в минулому бюджетному періоді, але платежі з бюджету не були проведені або були проведені частково, про що приймається відповідне рішення.
8-1. У разі використання коштів резервного фонду бюджету в неповному обсязі на ліквідацію наслідків надзвичайної ситуації техногенного, соціального та воєнного характеру та заходи з питань зміцнення обороноздатності держави у зв’язку із закінченням бюджетного періоду і за умови обґрунтованої необхідності продовження заходів, наявності планових строків виконання робіт кошти резервного фонду бюджету можуть виділятися на здійснення заходів, щодо фінансування яких прийнято рішення у вересні - грудні минулого бюджетного періоду у розмірі, що не перевищує суму, яку повернуто до державного бюджету у зв’язку із закінченням бюджетного періоду.
9. Рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету приймається тільки в межах призначення на цю мету у відповідному бюджеті і втрачає чинність після закінчення відповідного бюджетного періоду.
11. Кошти з резервного фонду бюджету виділяються на безповоротній основі або на умовах повернення, про що зазначається у рішенні про виділення коштів з резервного фонду бюджету.
Кошти із резервного фонду бюджету суб'єктам господарської діяльності недержавної форми власності або суб'єктам господарської діяльності, у статутному фонді яких корпоративні права держави становлять менше ніж 51 відсоток, виділяються через головних розпорядників бюджетних коштів лише на умовах повернення.
Умови повернення до відповідного бюджету коштів, виділених з резервного фонду бюджету, зокрема строки та поетапний графік, визначаються у договорі, укладеному між головним розпорядником бюджетних коштів та розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня або їх одержувачем.
Головний розпорядник бюджетних коштів та розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня або їх одержувач в установленому законом порядку несуть відповідальність за несвоєчасне повернення/неповернення коштів відповідно до умов договору.
Подання та розгляд звернень про виділення коштів з резервного фонду бюджету
12. Звернення про виділення коштів з резервного фонду бюджету подаються:
щодо видатків державного бюджету - міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Центральною виборчою комісією, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласною, Київською та Севастопольською міською держадміністрацією (далі - заявники) до Кабінету Міністрів України;
щодо видатків місцевих бюджетів - підприємствами, установами, організаціями (далі - заявники) до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої держадміністрації, виконавчого органу відповідної ради.
13. У зверненні зазначається:
напрям використання коштів резервного фонду бюджету;
головний розпорядник бюджетних коштів, якому пропонується виділити кошти з резервного фонду бюджету (у разі необхідності);
обсяг асигнувань, який пропонується надати з резервного фонду бюджету, в тому числі на умовах повернення;
підстави для здійснення заходів за рахунок бюджету;
інформація про можливість (неможливість) фінансування зазначених заходів за рахунок інших джерел та наслідки у разі, коли кошти з резервного фонду не будуть виділені.
15. До звернення обов'язково додаються:
розрахунки обсягу коштів з резервного фонду бюджету із зазначенням напрямів їх використання;
перелік невідкладних (першочергових) робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального та воєнного характеру, заходів, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, та інших заходів;
документи, що підтверджують отримані суми страхового відшкодування (у разі відсутності договору страхування - пояснення заявника про причини непроведення страхування);
інша інформація, що підтверджує необхідність виділення коштів з резервного фонду бюджету на здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального та воєнного характеру з урахуванням факторів їх поширення, розміру завданих збитків та людських втрат і кваліфікаційних ознак надзвичайних ситуацій, проведення заходів, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також інших заходів.
У разі необхідності виділення коштів з резервного фонду бюджету за напрямами, передбаченими у підпункті "а" пункту 6 цього Порядку, до звернення також обов'язково додаються:
акти обстеження та дефектні акти, що підтверджують розміри завданих збитків, затверджені в установленому порядку;
узагальнені кошторисні розрахунки на проведення аварійно-відбудовних та інших невідкладних робіт.
15-1. Заявники несуть відповідальність за правильність та достовірність поданих матеріалів, розрахунків, обґрунтувань в установленому законом порядку.
................Перейти до повного тексту