1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


РАДА МІНІСТРІВ УКРАЇНСЬКОЇ РСР
П О С Т А Н О В А
від 8 липня 1969 р. N 404
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 234 від 08.05.92 )
Про затвердження Положення про Міністерство торгівлі Української РСР
Рада Міністрів Української РСР
постановляє:
1. Затвердити Положення про Міністерство торгівлі Української РСР, що додається.
2. Визнати такою, що втратила силу, постанову ЦВК і РНК УРСР від 27 червня 1938 р. "Про затвердження Положення про Народний Комісаріат торгівлі УРСР" (ЗЗ УРСР 1938 р. N 40, ст. 157)
Голова Ради Міністрів УРСР В.ЩЕРБИЦЬКИЙ Керуючий Справами Ради Міністрів УРСР К.БОЙКО
Інд. 27
Затверджено
постановою Ради Міністрів Української РСР
від 8 липня 1969 року N 404
ПОЛОЖЕННЯ
про Міністерство торгівлі Української РСР
1. Міністерство торгівлі УРСР відповідно до Конституції УРСР є союзно-республіканським міністерством і підпорядковується Раді Міністрів Української РСР і Міністерству торгівлі СРСР.
Міністерство торгівлі УРСР здійснює керівництво роздрібною та оптовою торгівлею і громадським харчуванням у республіці.
Міністерство торгівлі УРСР несе відповідальність за стан і дальший розвиток торгівлі, науково-технічний прогрес у галузі і за якість торгового обслуговування населення.
2. Головними завданнями Міністерства торгівлі УРСР є:
- забезпечення всебічного розвитку торгівлі як складової частини народного господарства Української РСР, активний вплив на виробництво товарів народного споживання, поліпшення їх асортименту та підвищення якості і на цій основі найбільш повне задоволення зростаючого попиту населення на товари;
- виконання державного плану роздрібного товарообороту та інших планових завдань по торгівлі, забезпечення суворого дотримання державної дисципліни;
- забезпечення при мінімальних затратах суспільної праці удосконалення організації і техніки торгівлі, розвитку і зміцнення її матеріально-технічної бази, поліпшення використання основних фондів, трудових, матеріальних і фінансових ресурсів;
- впровадження в торгівлі найновіших досягнень науки і техніки і передового досвіду роботи і забезпечення високих техніко-економічних показників розвитку галузі;
- раціональне використання капітальних вкладень і підвищення їх ефективності, зниження вартості і скорочення строків будівництва, своєчасне введення в дію виробничих потужностей та основних фондів, а також освоєння в стислі строки виробничих потужностей;
- впровадження наукової організації праці і управління, підвищення ефективності праці, забезпечення підприємств, організацій та установ системи Міністерства кваліфікованими кадрами, створення умов для найкращого використання знань і досвіду працівників, висування на керівну роботу молодих спеціалістів, які добре себе зарекомендували;
- поліпшення житлових і культурно-побутових умов робітників і службовців підприємств, організацій та установ системи Міністерства і створення для них санітарно-гігієнічних і безпечних умов праці.
3. Міністерство торгівлі УРСР забезпечує правильне поєднання економічних і адміністративних методів керівництва, найбільш повне використання таких економічних важелів, як прибуток, ціна, премія і кредит, впровадження ефективних систем управління з застосуванням електронно-обчислювальної техніки, удосконалення структури і організаційних форм управління.
4. Міністерство торгівлі УРСР забезпечує здійснення ленінських принципів добору, висування і розстановки керівних господарських, інженерних та наукових кадрів, зосереджує свою увагу на перевірці і контролі за виконанням керівними кадрами директив і рішень Партії і Уряду, проводить з участю громадських організацій роботу по вихованню кадрів у дусі комуністичного ставлення до праці, суворого дотримання державних інтересів і дисципліни, забезпечує правильне поєднання матеріальних і моральних стимулів піднесення суспільного виробництва і підвищення відповідальності кожного працівника за доручену йому справу і за спільні результати роботи колективу.
5. Міністерство торгівлі УРСР забезпечує розвиток демократичних начал в управлінні, створює умови для виявлення ініціативи та активної участі трудящих і їх громадських організацій в роботі по удосконаленню торгівлі й виробництва та усуненню недоліків у діяльності Міністерства і підвідомчих йому підприємств, організацій і установ.
Питання праці і побуту робітників і службовців вирішуються Міністерством з урахуванням пропозицій радянських і профспілкових органів, а у випадках, передбачених діючий законодавством, - спільно або за погодженням з цими органами.
6. Міністерство торгівлі УРСР керує роздрібною торгівлею і громадським харчуванням через управління торгівлі, управління (контори, трести) громадського харчування виконкомів і обласних (міських) Рад депутатів трудящих і управляє підприємствами, організаціями та установами республіканського підпорядкування.
Міністерство торгівлі УРСР, органи управління торгівлею та громадським харчуванням виконкомів Рад депутатів трудящих, підпорядковані їм підприємства, організації і установи становлять систему Міністерства торгівлі УРСР.
7. Міністерство торгівлі УРСР вирішує всі питання по галузі в межах наданих йому прав і може доручити вирішення окремих питань, що входять в його компетенцію, головним управлінням Міністерства, управлінням торгівлі, управлінням (конторам, трестам) громадського харчування виконкомів обласних (міських) Рад депутатів трудящих, а також підпорядкованим безпосередньо Міністерству підприємствам і організаціям.
8. Міністерство торгівлі УРСР здійснює разом з виконкомами обласних (міських) Рад депутатів трудящих заходи по розвитку торгівлі в республіці, забезпеченню виконання планів роздрібного товарообороту, по поліпшенню торгового обслуговування населення і, будучи провідним в галузі торгівлі, регулює торговельну діяльність інших міністерств і відомств республіки та Укоопспілки.
9. Міністерство торгівлі УРСР у своїй діяльності керується законами СРСР і УРСР, указами Президії Верховної Ради СРСР і Президії Верховної Ради УРСР, постановами і розпорядженнями Уряду СРСР і Уряду УРСР та іншими нормативними актами, цим Положенням, а також наказами і інструкціями Міністерства торгівлі СРСР і забезпечує правильне застосування діючого законодавства на підприємствах, в організаціях і установах системи Міністерства.
Міністерство торгівлі УРСР узагальнює практику застосування законодавства в системі Міністерства, розробляє пропозиції по його удосконаленню і вносить їх на розгляд Ради Міністрів УРСР і Міністерства торгівлі СРСР.
10. Міністерство торгівлі УРСР у відповідності з покладеними на нього завданнями:
а) організує вивчення і прогнозування попиту населення на товари народного споживання; подає Раді Міністрів УРСР, Держплану УРСР, Міністерству торгівлі СРСР і відповідним міністерствам і відомствам республіки пропозиції про виробництво та поставку товарів народного споживання і розміри ринкових фондів на ці товари, міжреспубліканське завезення та вивезення їх, бере участь у підготовці ними проектів планів виробництва і визначенні ринкових фондів на вказані товари;
б) розробляє в установленому порядку проекти перспективних річних планів розвитку торгівлі в цілому по республіці і в територіальному розрізі і подає їх Раді Міністрів УРСР, Держплану УРСР і Міністерству торгівлі СРСР.
Розглядає з участю управлінь торгівлі, управлінь (контор, трестів) громадського харчування виконкомів Рад депутатів трудящих підприємств, організацій та установ республіканського підпорядкування і затверджує їм перспективні та річні плани по встановлених показниках у відповідності з завданням народногосподарського плану.
Затверджує для організацій республіканського підпорядкування по встановлених показниках плани оптового товарообороту, фінансові, виробничі плани, плани з праці.
Встановлює підвідомчим підприємствам і організаціям завдання по виконанню планів міжреспубліканських поставок товарів народного споживання і поставок їх для загальносоюзних потреб і в загальносоюзні фонди, здійснює контроль за виконанням цих завдань.
Організує роботу по складанню проектів перспективних і річних планів підприємствами, організаціями і установами системи Міністерства, розробляє методичні вказівки по підготовці проектів цих планів; забезпечує виконання встановлених планів усіма підприємствами, організаціями та установами системи Міністерства;
в) розподіляє і перерозподіляє в установленому порядку ринкові фонди на товари народного споживання за затвердженою номенклатурою і складає розрахунки товарного забезпечення плану роздрібного товарообороту по областях (містах), а також баланси на окремі види товарів;
г) розробляє і здійснює заходи, зв'язані з реалізацією підприємствами системи Міністерства виробленої ними продукції, визначає з урахуванням пропозицій заінтересованих організацій обсяг виробництва підприємствами системи Міністерства продукції за номенклатурою, не передбаченою в народногосподарському плані;
вживає разом із заінтересованими міністерствами, відомствами і організаціями заходів до розвитку раціональних господарських зв'язків по поставках товарів між підприємствами і організаціями торгівлі та промисловості, а також між підприємствами і організаціями торгівлі; забезпечує подання підприємствами і організаціями торгівлі замовлень промисловості на виробництво і поставку товарів народного споживання; в установленому порядку проводить ярмарки по оптовому продажу товарів народного споживання;
д) організує роботу по розміщенню планів виробництва товарів народного споживання; пред'являє промисловості вимоги щодо збільшення їх виробництва, поліпшення асортименту і підвищення якості та випуску нових виробів; затверджує у встановленому порядку кращі зразки товарів для впровадження їх у виробництво; порушує перед міністерствами і відомствами питання про зняття з виробництва застарілих видів продукції і заміну її більш досконалими; приймає рішення про припинення приймання підприємствами і організаціями торгівлі недоброякісних, застарілих і таких, що не користуються попитом у населення товарів, а також про введення особливого режиму приймання товарів на підприємствах промисловості, що не забезпечують їх належну якість;
здійснює контроль за якістю товарів народного споживання, бере участь у розгляді пропозицій по затвердженню та зміні стандартів і технічних умов на ці товари, дає висновки про зразки (еталони) виробів ринкового призначення, що підлягають виробництву;
є) організує контроль за поставкою товарів народного споживання, дає обов'язкові для органів постачання та збуту, оптових торговельних організацій і підприємств промисловості республіки вказівки про поставки товарів народного споживання як в межах республіки, так і по планах міжреспубліканських поставок і поставок товарів для загальносоюзних потреб, а також про черговість відправки цих товарів (в обсязі встановлених планів та номенклатури);
ж) забезпечує оптову торгівлю товарами народного споживання, своєчасну поставку товарів по затверджених планах і укладених договорах та безперебійне постачання товарів підприємствам роздрібної торгівлі і громадського харчування, а також позаринковим споживачам (за встановленою номенклатурою), здійснює контроль за поставкою товарів підприємствами промисловості.
Здійснює систематичний контроль за наявністю товарних запасів у торговельних організаціях всіх систем, організує переміщення наднормативних товарних запасів і залишків товарів у державній торгівлі, забезпечуючи при цьому раціональність перевозок вказаних товарів.
Організує торговельно-посередницькі операції по продажу і купівлі торговельними організаціями всіх систем залишків товарів, проводить республіканські, обласні та міжобласні ярмарки по оптовому продажу товарних залишків;
з) веде статистичний облік торгівлі і громадського харчування у республіці та кон'юнктурне спостереження за їх станом і змінами;
і) забезпечує поставку продуктів тваринництва в загальносоюзний фонд у кількості і строки, встановлені народногосподарським планом, та в асортименті, визначеному в установленому порядку, а також поставку їх у республіканський фонд і для місцевих потреб.
Розробляє і подає Держплану УРСР і Міністерству торгівлі СРСР заявки на потребу в картоплі і плодоовочевій продукції загальносоюзного і республіканських фондів, а також для місцевих потреб, організує закупки цих продуктів у приміських зонах, здійснює контроль за виконанням завдань по закупці та закладці їх на тривале зберігання;
к) затверджує обов'язкові для розташованих на території республіки підприємств і організацій торгівлі і громадського харчування правила роботи; розробляє і впроваджує прогресивні форми і методи торгівлі, вивчає та узагальнює передовий вітчизняний і зарубіжний досвід організації і техніки торгівлі, здійснює заходи по використанню його в роботі підприємств і організацій торгівлі, здійснює розвиток торговельної реклами; проводить конкурси на виконання робіт по вдосконаленню торгівлі і громадського харчування; забезпечує впровадження торговельної техніки, передової технології, автоматизації, механізації виробничих процесів, розвиток виробничої бази по ремонту і технічному обслуговуванню торговельної техніки, поліпшення експлуатації і ремонту торговельного обладнання та інвентаря;
л) здійснює безпосереднє керівництво торгівлею на іноземну валюту, посилковою торгівлею, організацією торгівлі і громадського харчування в курортній місцевості; організує харчування пасажирів на залізничному і повітряному транспорті та на автомобільних шляхах;
м) розробляє в установленому порядку плани автомобільних перевозок товарів народного споживання і веде оперативний контроль за їх виконанням, контролює роботу автомобільного транспорту в системі Міністерства.
Розробляє заходи по поліпшенню та розширенню централізованої доставки товарів автомобільним транспортом з підприємств оптової торгівлі, промислових підприємств і від інших постачальників безпосередньо в роздрібну торговельну сітку і підприємствам громадського харчування;
н) керує справою розвитку винахідництва і раціоналізації, розробляє перспективні та поточні тематичні плани по винахідництву і раціоналізації, забезпечує впровадження винаходів і раціоналізаторських пропозицій. Роботу по розвитку винахідництва і раціоналізації Міністерство проводить разом з республіканським комітетом профспілки і Українською республіканською радою Всесоюзного товариства винахідників і раціоналізаторів;
о) здійснює капітальне будівництво в системі Міністерства, забезпечує ефективне використання капітальних вкладень, раціональне розміщення нового будівництва, технічне переозброєння діючих підприємств, концентрацію капітальних вкладень на пускових будовах і скорочення незавершеного будівництва;

................
Перейти до повного тексту