1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 13 квітня 2011 р. N 402
Київ
Про затвердження Порядку продажу прав вимоги погашення простроченої більше ніж на три роки заборгованості перед державою за кредитами (позиками), залученими державою або під державні гарантії, та кредитами з бюджету
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 256 від 28.03.2012 N 344 від 29.03.2024 )
Відповідно до частини дванадцятої статті 17 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок продажу прав вимоги погашення простроченої більше ніж на три роки заборгованості перед державою за кредитами (позиками), залученими державою або під державні гарантії, та кредитами з бюджету, що додається.
Прем'єр-міністр України М.АЗАРОВ
Інд. 27
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 13 квітня 2011 р. N 402
ПОРЯДОК
продажу прав вимоги погашення простроченої більше ніж на три роки заборгованості перед державою за кредитами (позиками), залученими державою або під державні гарантії, та кредитами з бюджету
1. Цей Порядок визначає механізм продажу прав вимоги погашення простроченої більше ніж на три роки заборгованості перед державою за кредитами (позиками), залученими державою або під державні гарантії, та кредитами з бюджету (далі - заборгованість).
До прав вимоги погашення заборгованості (далі - права вимоги), належить право вимагати від боржника погашення заборгованості, що виникла у зв'язку з невиконанням (неналежним виконанням) зобов'язань боржника за договором, укладеним у будь-якій формі (далі - договір), відповідно до якого надавалися кредити (позики), залучені державою або під державні гарантії, та кредити з бюджету, в тому числі неустойки.
2. Продаж прав вимоги здійснюється на відкритому аукціоні (далі - аукціон) і передбачає передачу Мінфіном прав вимоги у власність покупцеві, який зобов'язується сплатити за них кошти у порядку та на умовах, що визначаються договором купівлі-продажу прав вимоги (далі - договір купівлі-продажу).
3. Продаж прав вимоги здійснюється без згоди боржника, якщо інше не встановлено законом або договором, відповідно до якого надавалися кредити (позики), залучені державою або під державні гарантії, та кредити з бюджету.
4. Організатором аукціону може бути визначена на конкурсних засадах біржа, стосовно якої не порушено провадження у справі про банкрутство, у разі наявності у неї статутного капіталу в розмірі не менш як 15 млн. гривень та відсутності заборгованості із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів). Головним критерієм конкурсного відбору є розмір комісійної винагороди організатора аукціону.
5. Мінфін затверджує порядок та умови проведення конкурсу і склад конкурсної комісії за погодженням з Антимонопольним комітетом та НКЦПФР.
( Пункт 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 256 від 28.03.2012 )
6. Мінфін укладає з організатором аукціону договір, який регулює відносини між ними щодо організації продажу прав вимоги на аукціоні. У договорі обов'язково передбачається, що в разі, коли організатор аукціону не перерахував у встановлений строк кошти до державного бюджету відповідно до пунктів 28 і 29 цього Порядку, він сплачує до дохідної частини державного бюджету пеню в розмірі 0,2 відсотка суми, що не перерахована відповідно до зазначених пунктів, за кожний день прострочення платежу.
7. Аукціон проводиться згідно з регламентом аукціонів, який готується та затверджується організатором аукціону з урахуванням вимог цього Порядку та погоджується з Мінфіном і НКЦПФР.
( Пункт 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 256 від 28.03.2012 )
8. Продавцем прав вимоги є Мінфін в особі свого представника, який подав письмове підтвердження його повноважень організатору аукціону (далі - продавець).
9. Продавець:
1) визначає:
графік проведення аукціонів за погодженням з організатором аукціону;
черговість виставлення організатором аукціону для продажу прав вимоги;
2) подає за 10 робочих днів до проведення аукціону організаторові аукціону заявку на продаж прав вимоги, в якій зазначаються:
найменування боржника, його місцезнаходження та код згідно з ЄДРПОУ;
правові підстави виникнення прав вимоги;
інформація про заборгованість;
номінальна вартість прав вимоги;
початкова ціна продажу прав вимоги (у відсотках номінальної вартості прав вимоги);
розмір гарантійного внеску в гривнях (за офіційним курсом Національного банку, встановленим на день його сплати) з розрахунку 5 відсотків початкової ціни продажу прав вимоги.
Заявка може містити додаткову інформацію про права вимоги.
10. На підставі заявки на продаж прав вимоги організатор аукціону формує аукціонний бюлетень, який розміщується на веб-сайті організатора аукціону та публікується в його друкованому виданні та газеті "Урядовий кур'єр" не пізніше ніж за тиждень до проведення аукціону.
Кожна позиція зазначеної заявки є позицією аукціонного бюлетеня.
11. Для участі в аукціоні юридичні особи подають організаторові аукціону не пізніше 16-ї години робочого дня, що передує дню проведення аукціону, заявку на купівлю прав вимоги із зазначенням відповідних позицій аукціонного бюлетеня та сплачують гарантійні внески, які повинні надійти на рахунок організатора аукціону не пізніше 17-ї години робочого дня, що передує дню проведення аукціону.
Юридична особа, гарантійний внесок якої не надійшов у встановлений строк, не допускається до участі в аукціоні.
12. Після закінчення строку подання заявок на купівлю прав вимоги організатор аукціону складає їх перелік, який завіряється підписом уповноваженої особи організатора аукціону, та подає продавцю не пізніше 9-ї години дня проведення аукціону.
( Абзац перший пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 344 від 29.03.2024 )
Юридичні особи, заявки на купівлю прав вимоги яких включені до переліку (їх уповноважені особи), реєструються організатором аукціону як його учасники.
13. Аукціони проводяться окремо за кожною позицією аукціонного бюлетеня.
14. Учасники аукціону мають право брати участь в аукціоні лише за тими позиціями аукціонного бюлетеня, за якими вони подали заявки на купівлю прав вимоги та сплатили гарантійні внески.
Перед початком аукціону продавець у разі потреби інформує організатора аукціону та його учасників про зміну номінальної вартості прав вимоги, зазначених в аукціонному бюлетені, у зв'язку з донарахуванням пені на заборгованість чи погашенням боржником заборгованості (її частини) протягом періоду від подання продавцем заявки на купівлю прав вимоги до проведення аукціону.
Учасники аукціону мають право відмовитись від участі в аукціоні за позиціями аукціонного бюлетеня, за якими вони подали заявки на купівлю прав вимоги та сплатили гарантійні внески, у разі зміни номінальної вартості прав вимоги. У такому разі сума сплачених учасниками аукціону гарантійних внесків повертається організатором аукціону протягом двох робочих днів після його проведення.
15. Початкова ціна продажу прав вимоги на аукціонах встановлюється в розмірі 100 відсотків їх номінальної вартості.
16. Аукціон проводиться на зниження ціни з кроком зміни ціни продажу прав вимоги, який становить 1 відсоток початкової ціни продажу. Зазначений крок застосовується також під час проведення аукціону на підвищення ціни, якщо кілька учасників аукціону запропонували однакову ціну. Покупцем визнається учасник аукціону, який у ході аукціону запропонував найвищу ціну.
17. Продавець видає розпорядження, в якому зазначається розмір граничного зниження ціни продажу прав вимоги, та подає його ведучому аукціону. Максимальний розмір можливого зниження початкової ціни продажу прав вимоги становить 50 відсотків їх номінальної вартості.

................
Перейти до повного тексту