- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Указ
У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Указ втратив чинність на підставі Указу Президента
N 419/2019 від 20.06.2019 )
Про затвердження Положення про Державну реєстраційну службу України
1. Затвердити Положення про Державну реєстраційну службу України (додається).
2. Кабінету Міністрів України у місячний строк:
вирішити питання розміщення та матеріально-технічного забезпечення діяльності Державної реєстраційної служби України;
привести свої рішення у відповідність із цим Указом.
3. Цей Указ набирає чинності з дня його опублікування.
Президент України | В.ЯНУКОВИЧ |
м. Київ, 6 квітня 2011 року N 401/2011 |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
від 6 квітня 2011 року N 401/2011
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну реєстраційну службу України
1. Державна реєстраційна служба України (Укрдержреєстр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра юстиції України та входить до системи органів виконавчої влади.
Укрдержреєстр є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань реалізації державної політики у сферах державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, статутів фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, якщо їх реєстрація передбачена законами, статуту територіальної громади міста Києва, друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб'єктів інформаційної діяльності.
2. Укрдержреєстр у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства юстиції України, іншими актами законодавства України, дорученнями Президента України та Міністра юстиції України.
3. Основними завданнями Укрдержреєстру є:
1) реалізація державної політики у сферах державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, статутів фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, якщо їх реєстрація передбачена законами, статуту територіальної громади міста Києва, друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб'єктів інформаційної діяльності;
2) внесення на розгляд Міністра юстиції України пропозицій щодо формування державної політики у зазначених сферах.
4. Укрдержреєстр відповідно до покладених на нього завдань:
1) координує та контролює діяльність у сфері державної реєстрації актів цивільного стану;
2) здійснює заходи щодо підвищення ефективності роботи у сфері державної реєстрації актів цивільного стану;
3) надає практичну і методичну допомогу консульським установам та дипломатичним представництвам України за кордоном щодо державної реєстрації актів цивільного стану;
4) забезпечує виконання міжнародних договорів про правову допомогу та правові відносини у цивільних та сімейних справах, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, в частині витребування за кордоном документів про реєстрацію актів цивільного стану та виконання прохань про надання правової допомоги з питань компетенції органів державної реєстрації актів цивільного стану, та надання в межах повноважень інших документів, що стосуються особистих або майнових прав та інтересів фізичних чи юридичних осіб;
5) надає адміністративну послугу щодо проставлення апостиля на офіційних документах, виданих Укрдержреєстром та структурними підрозділами головних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, а також районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції, що забезпечують реалізацію повноважень Укрдержреєстру;
6) розробляє та подає на затвердження Міністру юстиції України:
а) правила проведення державної реєстрації актів цивільного стану, внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання;
б) порядок надання платних послуг відділами державної реєстрації актів цивільного стану;
в) порядок, умови і строки зберігання книг державної реєстрації актів цивільного стану і метричних книг в архівах відділів державної реєстрації актів цивільного стану та порядок передачі цих книг до державного архіву;
7) здійснює методичне забезпечення діяльності бюро технічної інвентаризації щодо проведення реєстрації прав власності на нерухоме майно;
8) організовує роботу, пов'язану із забезпеченням діяльності у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно;
9) здійснює керівництво та контроль за діяльністю у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно;
10) здійснює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно відповідно до закону;
11) розробляє та подає на затвердження Міністру юстиції України:
а) порядок ведення архіву реєстраційних справ у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно;
б) зразок рішення про відмову у державній реєстрації речових прав на нерухоме майно;
в) порядок доступу нотаріусів при здійсненні нотаріальних дій до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
г) порядок доступу банків до інформації про іпотеку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
12) здійснює державний нагляд за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, вживає заходів до запобігання порушенням у зазначеній сфері та приймає відповідні обов'язкові до виконання рішення;
13) здійснює методологічне та інформаційне забезпечення діяльності державних реєстраторів юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
14) погоджує кандидатуру на зайняття посади державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, видає посвідчення і печатку державного реєстратора;
15) розробляє та подає на затвердження Міністру юстиції України:
а) форми реєстраційних карток, довідки, витягу та виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
б) вимоги щодо написання найменування юридичної особи або її відокремленого підрозділу;
в) описи бланка свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи і бланка свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця, а також порядок їх оформлення;
16) видає спеціалізований друкований засіб масової інформації, в якому публікуються відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
17) забезпечує безперешкодний доступ судам загальної юрисдикції до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
18) здійснює реєстрацію релігійних організацій;
19) здійснює відповідно до законодавства легалізацію всеукраїнських об'єднань громадян; реєстрацію політичних партій, міжнародних громадських організацій, всеукраїнських об'єднань організацій роботодавців, міжнародних організацій роботодавців, відділень, філій, представництв та інших структурних осередків громадських (неурядових) організацій іноземних держав в Україні; здійснює державну реєстрацію всеукраїнських і міжнародних благодійних організацій, постійно діючих третейських судів, засновниками яких є всеукраїнські громадські організації; здійснює реєстрацію всеукраїнських творчих спілок, Торгово-промислової палати України, Будівельної палати України, Аудиторської палати України; здійснює реєстрацію адвокатських об'єднань, статуту Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, статутів інших фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, якщо їх реєстрація передбачена законами; статуту територіальної громади міста Києва, реєстрацію всеукраїнських асоціацій кредитних спілок, всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування; здійснює відповідно до законодавства легалізацію на відповідність заявленому статусу всеукраїнських професійних спілок, їх об'єднань; реєструє, бере до відома, погоджує зміни до статутних документів та керівних органів зареєстрованих (легалізованих) громадських формувань, реєструє зміни до статутів; здійснює державну реєстрацію друкованих засобів масової інформації загальнодержавної, регіональної та/або зарубіжної сфери розповсюдження, а також інформаційних агентств як суб'єктів інформаційної діяльності;
20) здійснює державну реєстрацію символіки громадських організацій, політичних партій, благодійних організацій;
21) здійснює контроль за додержанням політичною партією вимог
Конституції та законів України, а також статуту політичної партії, вживає визначені законом заходи у разі порушення політичними партіями
Конституції та законів України, звертається до суду з поданням про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії або про заборону політичної партії; здійснює контроль за додержанням громадськими організаціями положень статуту, застосовує стягнення або вносить до суду подання щодо застосування до громадських організацій стягнень за порушення законодавства; здійснює відповідно до компетенції контроль за діяльністю благодійних організацій; звертається до суду із заявою про анулювання реєстраційного свідоцтва постійно діючого третейського суду у випадках, передбачених законом;
22) забезпечує оприлюднення даних про зареєстровані/легалізовані об'єднання громадян, політичні партії, благодійні організації та інші громадські формування, інформації про відмову в реєстрації об'єднань громадян;
23) забезпечує ведення та функціонування Державного реєстру актів цивільного стану громадян; Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; Державного реєстру іпотек; Реєстру прав власності на нерухоме майно; Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; Єдиного реєстру громадських формувань, Державного реєстру друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб'єктів інформаційної діяльності; Реєстру символік громадських організацій, політичних партій, благодійних організацій; Реєстру адвокатських об'єднань;
24) надає органам державної влади передбачену законодавством інформацію з реєстрів, функціонування яких забезпечує Укрдержреєстр;
25) організовує роботу з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників апарату Укрдержреєстру та структурних підрозділів територіальних органів Мін'юсту України, що забезпечують реалізацію повноважень Укрдержреєстру;
26) забезпечує у випадках, передбачених законодавством, замовлення, постачання, облік бланків та звітність щодо витрачання бланків, які використовуються у діяльності апарату Укрдержреєстру та структурних підрозділів територіальних органів Мін'юсту України, що забезпечують реалізацію повноважень Укрдержреєстру;
27) розробляє та подає на затвердження Міністру юстиції України порядок ведення діловодства в апараті Укрдержреєстру;
28) організовує розгляд звернень громадян з питань, що належать до його компетенції, а також підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Укрдержреєстру;
29) здійснює відповідно до законодавства державний контроль за виконанням виконавчими органами сільських, селищних, міських рад делегованих повноважень з питань легалізації місцевих громадських організацій, державної реєстрації актів цивільного стану;
30) здійснює управління об'єктами державної власності;
31) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів міністерств та в установленому порядку подає їх Міністру юстиції України для погодження і внесення їх в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України;
32) взаємодіє з вітчизняними та іноземними підприємствами, установами і організаціями з метою обміну досвідом роботи з питань, що належать до його компетенції;
................Перейти до повного тексту