- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 17 квітня 2008 р. N 394 Київ |
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 931 від 12.10.2010 )
( Дію Постанови зупинено згідно з Указом Президента
N 639/2008 від 21.07.2008 )
( Дію Постанови зупинено згідно з Указом Президента
N 406/2008 від 25.04.2008 - втратив
чинність на підставі Указу Президента
N 639/2008 від 21.07.2008 )
Про затвердження Порядку проведення у 2008 році земельних аукціонів
( Щодо визнання неконституційними окремих положень див.
Рішення Конституційного Суду
N 25-рп/2008 від 11.11.2008 )
( Положення пункту 1 втратило чинність, як таке, що є неконституційним, на підставі Рішення Конституційного Суду
N 25-рп/2008 від 11.11.2008 )
1. Затвердити Порядок проведення у 2008 році земельних аукціонів, що додається.
3. Міністерству охорони навколишнього природного середовища разом з Міністерством фінансів, Міністерством економіки, Міністерством палива та енергетики, Міністерством юстиції та Державним комітетом із земельних ресурсів розглянути у двотижневий строк питання щодо внесення до Закону України
"Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" і
Земельного кодексу України змін стосовно можливості набуття права на оренду земельних ділянок на неконкурентних засадах юридичними та фізичними особами, які здійснюють будівництво і обслуговування лінійних об'єктів та об'єктів транспортної і енергетичної інфраструктури, державних та комунальних навчальних закладів, інших об'єктів соціального призначення.
4. Державному комітетові із земельних ресурсів:
1) разом з Державним комітетом з питань регуляторної політики та підприємництва затвердити ліцензійні умови проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт та земельних торгів для забезпечення прозорої процедури видачі суб'єктам господарювання відповідних ліцензій;
2) забезпечити підготовку:
ліцитаторів з проведення земельних аукціонів з видачею особам, що успішно склали іспит, відповідного кваліфікаційного свідоцтва;
на договірних умовах з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, які здійснюють організацію земельних аукціонів, документації на земельні ділянки, що підлягають продажу;
3) вжити заходів до запобігання зміні цільового призначення (функціонального використання) земельних ділянок сільськогосподарського призначення з метою подальшого продажу на аукціонах таких ділянок та права на їх оренду;
4) подати пропозиції щодо внесення змін до Методики експертної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2002 р.
N 1531 (Офіційний вісник України, 2002 р., N 42, ст. 1941), стосовно розрахунку вартості права на оренду земельної ділянки залежно від встановленої ставки орендної плати, строку оренди, місця розташування земельної ділянки та її функціонального використання.
5. У додатку до Положення про технічний паспорт земельної ділянки, яка виставляється на земельні торги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2002 р.
N 648 (Офіційний вісник України, 2002 р., N 21, ст. 1026), пункт 5 розділу III виключити.
6. Визнати таким, що втратив чинність, пункт 1 постанови Кабінету Міністрів України від 22 лютого 2008 р.
N 90 "Деякі питання проведення земельних аукціонів" (Офіційний вісник України, 2008 р., N 16, ст. 406).
Прем'єр-міністр України | Ю.ТИМОШЕНКО |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 17 квітня 2008 р. N 394
( Порядок втратив чинність, як такий, що є неконституційним, на підставі Рішення Конституційного Суду
N 25-рп/2008 від 11.11.2008 )
ПОРЯДОК
проведення у 2008 році земельних аукціонів Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру підготовки, організації та проведення у 2008 році земельних аукціонів (далі - аукціон) для продажу земельних ділянок або надання права на їх оренду.
Дія Порядку не поширюється на продаж та оренду земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації, ділянок приватної власності, а також на продаж земельних ділянок сільськогосподарського призначення.
2. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
аукціон - форма проведення земельних торгів, за якою об'єкт торгів продається учаснику, що запропонував за нього найвищу ціну, яка фіксується у ході проведення торгів ліцитатором;
виконавець - юридична особа, що має ліцензію на проведення земельних торгів;
крок аукціону - мінімальна надбавка, на яку в ході аукціону здійснюється підвищення стартової та кожної наступної ціни лота;
ліцитатор - фізична особа із спеціальною підготовкою, яка безпосередньо проводить аукціон;
лот - земельна ділянка із якісними та кількісними характеристиками, що виставляється для продажу на аукціоні або надання права на її оренду за результатами аукціону;
організатор - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, який згідно з абзацом першим пункту 12 розділу X "Перехідні положення"
Земельного кодексу України здійснює розпорядження земельними ділянками у межах відповідної території, або державний виконавець, який здійснює продаж конфіскованих за рішенням суду земельних ділянок;
переможець - особа з числа учасників, яка у ході аукціону запропонувала за лот найвищу ціну;
стартова ціна - ціна земельної ділянки або розмір орендної плати, з яких розпочинається продаж лота на аукціоні;
учасник - особа, яка відповідає встановленим законодавством вимогам, подала відповідні документи та зареєстрована виконавцем відповідно до цього Порядку.
3. Об'єктами земельних торгів можуть бути:
земельні ділянки у межах та за межами населених пунктів відповідного цільового призначення (функціонального використання);
земельні ділянки у межах та за межами населених пунктів відповідного цільового (у тому числі сільськогосподарського) призначення (функціонального використання), право на оренду яких може бути надано за результатами аукціону;
земельні ділянки, конфісковані за рішенням суду.
4. Для забезпечення продажу земельних ділянок (надання їх в оренду) за найвищою ціною (орендною платою) у разі виникнення потреби у зміні їх цільового призначення такі ділянки виставляються на аукціоні після прийняття рішення про зміну цільового призначення.
Підготовка лотів до продажу на аукціоні
5. Підготовка лотів до продажу на аукціоні триває не більш як три місяці та включає забезпечення організатором в установленому законодавством порядку:
формування і затвердження переліку земельних ділянок для їх продажу або надання права на їх оренду;
оприлюднення повідомлення про виставлення земельних ділянок на аукціоні шляхом:
- опублікування відомостей про такі земельні ділянки в офіційних друкованих засобах масової інформації загальнодержавної та місцевої сфери розповсюдження та безоплатно на веб-сайтах Держкомзему і його територіальних органів із зазначенням розміру та місцезнаходження земельної ділянки, її цільового призначення, номера телефону, за яким можна отримати додаткову інформацію;
- розміщення на земельних ділянках рекламних інформаційних щитів;
складення проекту землеустрою у разі його відсутності;
визначення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та закріплення їх межовими знаками встановленого зразка (якщо межі ділянки не визначені чи не закріплені);
проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок та встановлення стартової ціни з урахуванням ринкової вартості, що склалася у відповідній адміністративно-територіальній одиниці. Експертна грошова оцінка лота проводиться відповідно до Методики, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2002 р.
N 1531 (Офіційний вісник України, 2002 р., N 42, ст. 1941). Стартова ціна лота не може бути меншою від ціни, встановленої за результатами експертної грошової оцінки;
виготовлення відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16 травня 2002 р.
N 648 (Офіційний вісник України, 2002 р., N 21, ст. 1026) технічного паспорта земельної ділянки (у разі її продажу); технічної документації із землеустрою (у разі надання права на оренду земельної ділянки);
складення проекту договору купівлі-продажу або оренди земельної ділянки (далі - договір купівлі-продажу або оренди). В договорі оренди, зокрема, визначається строк оренди, розмір орендної плати за земельну ділянку та порядок і умови перегляду розміру орендної плати, визначеного за результатами аукціону;
визначення наявних та можливих обмежень і обтяжень прав на земельні ділянки, видів функціонального використання ділянок відповідно до проектів землеустрою;
формування інформаційної картки на лот із зазначених у цьому пункті документів і матеріалів;
визначення на конкурентних засадах виконавця;
передачі відповідних матеріалів виконавцю.
Аукціон проводиться виключно за умови виконання зазначених в абзацах другому - чотирнадцятому цього пункту вимог.
Документи щодо кожного лота, який виставляється на аукціоні, формуються організатором в окрему справу і після закінчення аукціону передаються його переможцю. У разі продажу земельної ділянки зазначені документи передаються переможцю за умови, що він здійснив відповідно до договору купівлі-продажу розрахунки за придбаний на аукціоні лот. Переможець після отримання документа, що посвідчує право на земельну ділянку, передає його для державної реєстрації в установленому порядку.
6. Формування лота для продажу на аукціоні здійснюється з урахуванням цільового призначення земельної ділянки відповідно до вимог проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів (планів земельно-господарського устрою населених пунктів), генерального плану населеного пункту, земельно-кадастрової та містобудівної документації.
7. Умови, оголошені перед проведенням аукціону, під час укладення договору купівлі-продажу або оренди зміні не підлягають.
Підготовка та проведення аукціону
8. Аукціон проводиться виконавцем на підставі договору з організатором.
Організатор протягом п'яти днів після підписання зазначеного договору публікує в офіційних друкованих засобах масової інформації загальнодержавної та місцевої сфери розповсюдження оголошення із зазначенням дати проведення аукціону та лотів, що виставляються на ньому. Зазначена інформація разом з проектом договору купівлі-продажу або оренди безоплатно розміщується також на веб-сайтах Держкомзему і його територіальних органів.
Оголошення повинне включати відомості про:
розмір та місцезнаходження земельної ділянки;
цільове призначення земельної ділянки та встановлені обмеження і обтяження прав на неї;
стартову ціну;
кількісні та якісні характеристики земельної ділянки, що зазначені у її технічному паспорті (технічній документації із землеустрою);
місце і час проведення аукціону;
розмір реєстраційного та гарантійного внесків учасника і порядок їх сплати;
найменування та місцезнаходження організатора, виконавця, номер телефону, за яким можна отримати додаткову інформацію та дізнатися, де можна ознайомитися з технічним паспортом земельної ділянки, технічною документацією із землеустрою, проектом договору купівлі-продажу або оренди;
дату початку та закінчення приймання документів для осіб, що бажають взяти участь в аукціоні.
Аукціон проводиться не раніше ніж через 30 днів після опублікування зазначеного оголошення.
9. Організатор має право відмовитися від проведення аукціону не пізніше ніж за 10 днів до його початку з обов'язковим негайним розміщенням в друкованих засобах масової інформації, в яких публікувалося оголошення про проведення аукціону, та безоплатно на веб-сайтах Держкомзему і його територіальних органів офіційного повідомлення про скасування аукціону із зазначенням причини.
Повідомлення про скасування аукціону не пізніше ніж наступного дня після прийняття рішення про його скасування надсилається організатором усім учасникам, які подали заяви про участь в аукціоні.
У разі скасування аукціону організатор повертає учасникам реєстраційні та гарантійні внески, сплачені ними у зв'язку з поданням заяв про участь в аукціоні, не пізніше ніж протягом п'яти банківських днів.
Рішення про скасування аукціону може бути оскаржено в судовому порядку.
10. В аукціоні можуть брати участь особи, які відповідно до
Земельного кодексу України мають право на набуття у власність земельних ділянок (права на їх оренду), а також сплатили реєстраційний та гарантійний внески. Розмір таких внесків визначається організатором.
Учасник має право оглянути земельну ділянку до проведення аукціону.
Організатор зобов'язаний створити можливості для доступу учасників до земельної ділянки, що виставляється на аукціоні або передається в оренду, з метою її огляду, а також надати один примірник проекту договору купівлі-продажу або оренди.
Під час проведення аукціону мають право бути присутні представники засобів масової інформації та громадських організацій.
11. Для участі в аукціоні учасник подає організатору:
заяву про участь в аукціоні (не пізніше ніж за три робочих дні до дати його проведення) з наданням згоди щодо умов повернення або утримання реєстраційних та гарантійних внесків;
копію установчих документів (для юридичних осіб) або копію паспорта (для фізичних осіб);
документи, що підтверджують сплату реєстраційного та гарантійного внесків.
Представник юридичної особи подає також відповідне доручення та копію паспорта.
Представник організатора приймає документи особисто в учасників - фізичних осіб та представників учасників - юридичних осіб і видає довідку про отримання документів із зазначенням їх переліку.
12. Представник організатора після отримання документів, зазначених у пункті 11 цього Порядку, записує у книгу реєстрації учасників (яку організатор передає виконавцю для проведення аукціону) порядковий номер учасника і номер лота, який він виявив бажання придбати.
Крім того, в книзі зазначається:
для фізичних осіб - прізвище, ім'я та по батькові, зареєстроване місце проживання та ідентифікаційний номер у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів. Для іноземних громадян та осіб без громадянства - громадянство, прізвище, ім'я та по батькові (за наявності), постійне місце проживання за межами України;
................Перейти до повного тексту