1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Указ


У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Указ втратив чинність на підставі Указу Президента N 70/99 від 27.01.99 )
Про внесення змін і доповнень до Положення про місцеву державну адміністрацію
( Щодо змін додатково див. Указ Президента N 547/92 від 28.10.92 )
У зв'язку із змінами Законів України "Про Представника Президента України" та "Про місцеві Ради народних депутатів та місцеве і регіональне самоврядування"
постановляю:
Внести зміни і доповнення до Положення про місцеву державну адміністрацію, затвердженого Указом Президента України від 14 квітня 1992 року N 252, виклавши його в новій редакції (додається).
Президент України Л. КРАВЧУК
м.Київ, 24 липня 1992 року
N 394/92
Додаток
до Указу Президента України
від 24 липня 1992 року N 394/92
ПОЛОЖЕННЯ
про місцеву державну адміністрацію
I. Загальні засади
1. Відповідно до Закону України "Про Представника Президента України" державна виконавча влада в областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах міст Києва і Севастополя здійснюється місцевими державними адміністраціями - обласними, Київською та Севастопольською міськими, районними, районними в містах Києві та Севастополі.
2. Місцева державна адміністрація є системою органів державної виконавчої влади, які утворюються відповідним Представником Президента України або входять до складу адміністрації за принципом подвійного підпорядкування.
3. Обласні, Київська і Севастопольська міські, районні, районні в містах Києві та Севастополі державні адміністрації становлять єдину систему державної виконавчої влади на місцях.
4. Місцева державна адміністрація в межах повноважень, визначених Законом України "Про Представника Президента України", іншими актами законодавства, цим Положенням, забезпечує реалізацію законів України, постанов Верховної Ради України, указів та розпоряджень Президента України, постанов та розпоряджень Кабінету Міністрів України, рішень відповідних представницьких органів регіонального самоврядування, прийнятих у межах їх повноважень, забезпечує економічний і соціальний розвиток області, міст Києва і Севастополя, району, району в містах Києві та Севастополі, виконує інші функції державного управління відповідною територією.
5. Діяльність місцевої державної адміністрації грунтується на засадах законності, персональної відповідальності, поєднання загальнодержавних і місцевих інтересів, взаємодії з органами регіонального і місцевого самоврядування, гласності та врахування думки населення.
II. Структура, організаційні та матеріально-фінансові основи діяльності місцевої державної адміністрації
6. Главою місцевої державної адміністрації є Представник Президента України.
Обласні, Київська і Севастопольська міські, районні, районні в містах Києві та Севастополі державні адміністрації утворюються на строк повноважень Представника Президента України. До їх складу входять відділи, управління та інші служби.
Глава місцевої державної адміністрації має перших заступників глави з питань управління територією та з питань загальнодержавної і регіональної політики та заступників глави місцевої державної адміністрації.
У районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації призначається один перший заступник глави державної адміністрації.
7. Для правового, організаційного, матеріально-технічного забезпечення діяльності глави місцевої державної адміністрації та його заступників утворюється апарат глави місцевої державної адміністрації - секретаріат на чолі з секретарем місцевої державної адміністрації.
8. Перші заступники глави обласної, Київської та Севастопольської міської державної адміністрації призначаються і звільняються з посади Президентом України за поданням Представника Президента України в області, містах Києві та Севастополі.
Перший заступник глави районної державної адміністрації призначається і звільняється з посади Представником Президента України в області за поданням Представника Президента України в районі.
Перший заступник глави районної державної адміністрації у містах Києві та Севастополі призначається і звільняється з посади Представником Президента України у містах Києві та Севастополі за поданням Представника Президента України в районі у містах Києві та Севастополі.
Заступники глави обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, районної у містах Києві та Севастополі державної адміністрації, секретар державної адміністрації призначаються і звільняються з посади відповідним Представником Президента України.
9. Представник Президента України розподіляє обов'язки між першими заступниками, заступниками глави і секретарем місцевої державної адміністрації, координує їх роботу, може делегувати їм свої окремі повноваження.
Перший заступник глави обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, районної у містах Києві та Севастополі державної адміністрації у разі відсутності глави місцевої державної адміністрації виконує його обов'язки, передбачені Законом України "Про Представника Президента України".
10. Відділи, управління та інші служби входять до складу місцевої державної адміністрації за принципом безпосереднього або подвійного підпорядкування.
11. Примірний перелік відділів, управлінь, інших служб місцевої державної адміністрації, а також типові Положення про них розробляються Кабінетом Міністрів України і затверджуються Президентом України.
12. Відділи, управління та інші служби, що входять до складу місцевої державної адміністрації за принципом безпосереднього підпорядкування, створюються, реорганізуються і ліквідуються Представником Президента України з урахуванням економічних, соціальних, демографічних та інших особливостей відповідної території.
Керівники цих відділів, управлінь, інших служб та їх заступники призначаються і звільняються з посади Представником Президента України - главою відповідної місцевої державної адміністрації.
13. Положення про відділи, управління, інші служби обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, які не передбачені примірним переліком, затверджуються Представниками Президента України в областях, містах Києві та Севастополі.
Положення про відділи, управління, інші служби районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, які не передбачені примірним переліком, затверджуються Представниками Президента України в районах, районах у містах Києві та Севастополі за погодженням із відповідними Представниками Президента України в областях, містах Києві та Севастополі.
14. Згідно з примірним переліком відділів, управлінь та інших служб місцевої державної адміністрації до складу обласних, Київської та Севастопольської міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій входять (за принципом подвійного підпорядкування) місцеві органи міністерств, інших центральних органів державної виконавчої влади.
15. Керівники управлінь, відділів та інших служб, що входять до складу обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій за принципом подвійного підпорядкування, призначаються і звільняються з посади керівниками відповідних міністерств, інших центральних органів державної виконавчої влади за погодженням з Представниками Президента України в областях, містах Києві та Севастополі.
Керівники управлінь, відділів та інших служб, які входять до складу районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій за принципом подвійного підпорядкування, призначаються і звільняються з посади керівниками відповідних обласних, міських (міст Києва та Севастополя) управлінь, відділів та інших служб за погодженням з Представниками Президента України в районах, районах міст Києва та Севастополя.
Винятки з цього правила щодо порядку призначення керівників управлінь, відділів та інших служб, що входять до складу місцевих державних адміністрацій за принципом подвійного підпорядкування, встановлюються в Типових положеннях про ці управління, відділи та інші служби.
16. Не входять до складу місцевих державних адміністрацій місцеві підрозділи центральних органів державної виконавчої влади, що підпорядковані безпосередньо Верховній Раді України.
17. Витрати на утримання обласних, Київської та Севастопольської міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, їх відділів, управлінь та інших служб проводяться за рахунок Державного бюджету України.
Управління, відділи та інші служби, що входять до складу місцевих державних адміністрацій за принципом подвійного підпорядкування, фінансуються за рахунок Державного бюджету України відповідними міністерствами, іншими центральними органами державної виконавчої влади за підлеглістю.
18. Загальна чисельність та фонд оплати праці працівників місцевих державних адміністрацій встановлюються Президентом України за поданням Представників Президента України в областях, містах Києві та Севастополі.
Структура, штати та фонд оплати праці працівників обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій визначаються Представниками Президента України в областях, містах Києві та Севастополі у межах встановленої загальної чисельності та фонду оплати праці працівників цих органів.
Структура, штати та фонд оплати праці працівників районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій визначаються Представниками Президента України в районах, районах у містах Києві та Севастополі у межах загальної чисельності та фонду оплати праці працівників цих органів, встановлених Представниками Президента України в областях, містах Києві та Севастополі.
Видатки на утримання місцевих державних адміністрацій визначають Представники Президента України в областях, містах Києві та Севастополі у межах бюджетних асигнувань, встановлених Кабінетом Міністрів України.
19. Представник Президента України в області, містах Києві та Севастополі, районі, районі у містах Києві та Севастополі може утворювати відповідно обласну, міську, районну колегію, яку він очолює.
Колегія при Представникові Президента України є консультативно-дорадчим органом і утворюється у складі перших заступників, заступників глави місцевої державної адміністрації, секретаря місцевої державної адміністрації, керівників органів, що входять до місцевої державної адміністрації, представників органів регіонального і місцевого самоврядування та інших державних і громадських органів та організацій.
Колегія утворюється на строк повноважень Представника Президента України. Її кількісний та персональний склад визначається Представником Президента України.
На засіданнях колегії розглядаються питання економічного, соціального розвитку території, організації виконання актів законодавчої та виконавчої влади, місцеві екологічні програми та інші питання місцевого життя.
Рекомендації колегії проводяться у життя розпорядженнями Представника Президента України.
Для розгляду питань, пов'язаних з координацією діяльності органів внутрішніх справ, національної безпеки та оборони, Представник Президента України в області, містах Києві та Севастополі може утворювати малу колегію, яку він очолює.
20. У разі припинення повноважень Представника Президента України органи та посадові особи обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, районної у містах Києві та Севастополі державної адміністрації виконують свої повноваження до призначення Представника Президента України і прийняття ним рішення щодо складу нової місцевої державної адміністрації.
III. Повноваження місцевої державної адміністрації
21. Обласна, Київська та Севастопольська міська, районна, районна у містах Києві та Севастополі державна адміністрація:
1) У галузі економічного розвитку та обліку
забезпечує збалансований економічний і соціальний розвиток території;
розробляє і подає на розгляд та затвердження відповідній Раді народних депутатів проекти програм економічного, соціального розвитку території і місцевих екологічних програм та інформує її про виконання цих програм;
забезпечує складання необхідних для управління економічним і соціальним розвитком території балансів фінансових і трудових ресурсів, грошових доходів і видатків, а також потреб у місцевих будівельних матеріалах, паливі тощо;
розглядає пропозиції щодо розміщення, спеціалізації та розвитку підприємств, організацій і установ незалежно від форм власності, вносить у разі необхідності пропозиції до відповідних органів управління, контролює хід виконання прийнятих рішень з цих питань;
погоджує питання розміщення нових підприємств та інших об'єктів на території;
вносить пропозиції щодо державного замовлення по випуску продукції сільського господарства, виробничо-технічного призначення, введення в дію об'єктів житла та соціально-культурного призначення;
розглядає і вносить пропозиції до проектів програм приватизації загальнодержавного майна на території;
здійснює контроль за станом фінансової дисципліни, обліку і звітності на підприємствах, в установах і організаціях згідно з законодавством; сприяє діяльності органів державної статистики.
Районна, районна у містах Києві та Севастополі державна адміністрація вносить пропозиції до проектів програм економічного, соціального розвитку області, міста та місцевих екологічних програм, а також пропозиції до планів підприємств, організацій, установ, розташованих на території району, пов'язаних із задоволенням потреб населення та соціальним розвитком території; здійснює згідно з законодавством державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності.
2) У галузі бюджету і фінансів
розробляє проект відповідно обласного, Київського та Севастопольського міського, районного, районного у містах Києві та Севастополі бюджету і подає його на затвердження відповідній Раді народних депутатів;
організує виконання відповідного бюджету, забезпечує разом з органами державної податкової інспекції надходження визначених законом бюджетних доходів, належне витрачання бюджетних коштів;
вносить у процесі виконання бюджету зміни та уточнення щодо доходів і видатків. У випадках, коли ці зміни й уточнення виходять за межі затвердженого бюджету, подає їх на затвердження Раді народних депутатів;
складає звіт про виконання місцевого бюджету, подає його на затвердження Раді народних депутатів;
вирішує згідно з законодавством питання ціноутворення та здійснює контроль за цінами;
утворює позабюджетні та валютні фонди, забезпечує надходження коштів до цих фондів та їх використання з наступним інформуванням відповідної Ради народних депутатів;
забезпечує виконання рішень відповідних Рад народних депутатів про місцеві збори та місцеві добровільні позики.
Обласна, Київська та Севастопольська міська державна адміністрація розробляє і подає на розгляд та затвердження відповідній Раді народних депутатів проект нормативів зарахувань до бюджетів районів частини загальнодержавних податків, зборів і обов'язкових платежів.
Районна, районна у містах Києві та Севастополі державна адміністрація розробляє і подає на розгляд та затвердження відповідній Раді народних депутатів проект нормативів зарахувань до бюджетів міст районного підпорядкування, селищ, сіл частини загальнодержавних податків, зборів і обов'язкових платежів.
3) У галузі управління комунальною власністю, розвитку місцевого господарства
У межах повноважень, наданих відповідною Радою народних депутатів, здійснює управління майном, що належить до комунальної власності відповідно області, міст Києва та Севастополя, району, району в містах Києві та Севастополі, зокрема:
готує і подає на затвердження відповідній Раді народних депутатів пропозиції про перелік об'єктів комунальної власності адміністративно-територіальної одиниці та їх статус;
надає в оренду та продає майно, що перебуває у комунальній власності; створює, реорганізує та ліквідує підприємства, організації й установи, що належать до комунальної власності, затверджує їх статути;
призначає і звільняє з посади керівників підприємств, організацій і установ, що належать до комунальної власності, або визначає відповідно до трудового законодавства порядок призначення і звільнення цих керівників;
вносить пропозиції власникам щодо передачі або продажу суб'єктам комунальної власності підприємств та інших об'єктів, які належать їм і мають важливе значення для забезпечення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці;
розробляє проекти програм приватизації комунального майна адміністративно-територіальної одиниці і подає їх на затвердження Раді народних депутатів;
створює комісії з приватизації об'єктів комунального майна адміністративно-територіальної одиниці, затверджує плани приватизації цих об'єктів, організує та контролює їх виконання; здійснює інші заходи щодо приватизації підприємств і організацій згідно з законодавством.
Обласна, Київська та Севастопольська міська, районна, районна у містах Києві та Севастополі державна адміністрація:
погоджує створення спільних підприємств, у тому числі за участю іноземних інвесторів;
сприяє розвитку малого бізнесу, створенню спеціальних фондів для його підтримки;
може надавати допомогу, в тому числі фінансову, підприємцям, які займаються виробництвом товарів народного споживання, будівельних матеріалів тощо;
залучає на договірних засадах підприємства, організації та установи до участі у розвитку та створенні нових потужностей галузей місцевого господарства;
здійснює контроль за забудовою населених пунктів згідно з генеральними планами їх розвитку, за додержанням проектів будівництва об'єктів житлово-комунального господарства і виробничого призначення; зупиняє будівництво об'єктів, що проводиться з порушенням планів забудови і затверджених проектів, а також об'єктів, які можуть завдати шкоди навколишньому природному середовищу;
реалізує державну політику у галузі сільського господарства, харчової і переробної промисловості, соціальної сфери, координує діяльність органів державної виконавчої влади, господарських і соціальних структур щодо розвитку різних форм власності і господарювання, перебудови виробничих відносин на селі, виконання програм продовольчого забезпечення населення та поставок продовольства і сировини до централізованих фондів;
контролює згідно з законодавством діяльність підприємств і організацій торгівлі, побуту, громадського харчування, транспорту та зв'язку, затверджує (погоджує) маршрути і графіки руху місцевого пасажирського транспорту.

................
Перейти до повного тексту