- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Указ
У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Указ втратив чинність на підставі Указу Президента
N 20/2013 від 16.01.2013 )
Питання Державної інспекції техногенної безпеки України
1. Затвердити Положення про Державну інспекцію техногенної безпеки України (додається).
2. Установити, що Державна інспекція техногенної безпеки України є правонаступником Державного департаменту пожежної безпеки та Державної інспекції цивільного захисту та техногенної безпеки - урядових органів, що діяли у системі Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи.
3. Кабінету Міністрів України:
1) вирішити у двомісячний строк питання щодо:
передачі Державній інспекції техногенної безпеки України підпорядкованих Державному департаменту пожежної безпеки та Державній інспекції цивільного захисту та техногенної безпеки органів управління і підрозділів з одночасним виведенням їх зі складу Міністерства надзвичайних ситуацій України;
передачі в установленому порядку до сфери управління Державної інспекції техногенної безпеки України техніки, інших матеріально-технічних засобів, які є у користуванні органів управління та підрозділів, що виводяться зі складу Міністерства надзвичайних ситуацій України, за станом на 1 січня 2011 року;
2) у місячний строк:
привести свої рішення у відповідність із цим Указом;
забезпечити приведення центральними органами виконавчої влади їх актів у відповідність із цим Указом;
подати пропозиції про внесення змін до актів Президента України, що випливають із цього Указу.
4. Установити, що до прийняття законодавчих та інших нормативно-правових актів:
за особами рядового і начальницького складу, членами їх сімей, працівниками Державної інспекції техногенної безпеки України та її територіальних органів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення зберігаються умови грошового та матеріального забезпечення, заробітна плата, пільги та інші соціальні гарантії (включаючи медичне обслуговування, санаторно-курортне та пенсійне забезпечення), встановлені відповідно до законодавства для працівників органів і підрозділів цивільного захисту та членів їх сімей;
5. Цей Указ набирає чинності з дня його опублікування.
Президент України | В.ЯНУКОВИЧ |
м. Київ, 6 квітня 2011 року N 392/2011 |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
від 6 квітня 2011 року N 392/2011
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну інспекцію техногенної безпеки України
1. Державна інспекція техногенної безпеки України (Держтехногенбезпеки України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України (далі - Міністр).
Держтехногенбезпеки України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах пожежної і техногенної безпеки, здійснення державного нагляду (контролю) у цих сферах, а також щодо контролю за станом цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру і діяльності аварійно-рятувальних служб.
2. Держтехногенбезпеки України у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства надзвичайних ситуацій України, іншими актами законодавства України, дорученнями Президента України та Міністра, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями Держтехногенбезпеки України є:
реалізація державної політики у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, державного нагляду (контролю) у цих сферах та за діяльністю аварійно-рятувальних служб, внесення пропозицій щодо її формування;
здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб;
проведення дізнання у справах про пожежі та порушення протипожежних правил;
внесення пропозицій щодо формування державної політики у відповідній сфері на розгляд Міністру.
4. Держтехногенбезпеки України відповідно до покладених на неї завдань:
1) організовує і здійснює безпосередньо та через свої територіальні органи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту міністерствами, іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, іншими суб'єктами господарювання незалежно від форм власності, а також громадянами України, іноземцями і особами без громадянства;
2) здійснює у межах повноважень державний нагляд (контроль) за діяльністю аварійно-рятувальних і диспетчерських служб, станом їх готовності до реагування на аварії і надзвичайні ситуації, зупиняє діяльність неатестованих аварійно-рятувальних служб;
3) організовує та проводить перевірки стану готовності єдиної державної системи цивільного захисту та відповідних органів управління нею до дій на випадок виникнення надзвичайних ситуацій;
4) видає безпосередньо та через територіальні органи дозволи на початок роботи новостворених підприємств, введення в експлуатацію нових і реконструйованих виробничих, жилих об'єктів та об'єктів іншого призначення, впровадження нових технологій, передачу на виробництво зразків нових пожежонебезпечних машин, механізмів, устаткування та продукції, оренду будь-яких приміщень, а також реєструє декларації відповідності об'єкта вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, якщо він не належить до категорії вибухопожежонебезпечних об'єктів або об'єктів із масовим перебуванням людей;
5) проводить державну експертизу проектів будівництва об'єктів містобудування та інших об'єктів, інвестиційних програм на відповідність вимогам законодавства, державних будівельних норм і правил з питань пожежної і техногенної безпеки, а також здійснює державну експертизу проектів та рішень стосовно техногенної безпеки об'єктів виробничого та соціального призначення, що можуть спричинити надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру і вплинути на стан захисту населення і територій від їх наслідків;
6) здійснює у порядку, встановленому законодавством, контроль за додержанням та виконанням протипожежних вимог, передбачених стандартами, нормами й правилами, під час проектування, будівництва, реконструкції, розширення і технічного переоснащення та капітального ремонту підприємств, будинків, споруд і інших підконтрольних об'єктів;
7) здійснює державний нагляд (контроль) за виконанням інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) під час будівництва будинків, споруд, розміщення інших господарських об'єктів, інженерних та транспортних комунікацій;
8) організовує та проводить перевірки дотримання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива;
9) перевіряє стан планування заходів щодо проведення часткової або загальної евакуації населення на випадок виникнення надзвичайних ситуацій, забезпечення життєдіяльності евакуйованого населення та готовність евакуаційних органів до їх виконання;
10) здійснює відповідно до законодавства ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення;
11) організовує розроблення організаційних і науково-технічних заходів у сфері державного нагляду (контролю) з питань цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки і діяльності аварійно-рятувальних служб, інших формувань;
12) виконує відповідно до законодавства функції з сертифікації та підтвердження відповідності продукції протипожежного призначення вимогам пожежної безпеки;
13) розглядає:
технічні завдання та робочі проекти на влаштування систем протипожежного захисту, а також раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення в разі їх виникнення;
проектну документацію на будівництво захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони) та розділ щодо інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) у складі містобудівної документації;
14) здійснює контроль за станом захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони);
15) перевіряє наявність і утримання в готовності локальних систем раннього виявлення надзвичайних ситуацій на об'єктах, які підлягають обладнанню системами раннього виявлення надзвичайних ситуацій;
16) перевіряє наявність і готовність до використання у надзвичайних ситуаціях промислових засобів захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин, засобів колективного та індивідуального захисту населення, майна цивільного захисту, стан їх утримання та ведення обліку;
17) здійснює контроль за проходженням підготовки працівників і службовців з питань пожежної безпеки у відомчих спеціальних навчальних закладах і на підприємствах;
18) здійснює контроль за накопиченням, збереженням і цільовим використанням матеріальних ресурсів, призначених для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності;
19) складає акти перевірок, видає приписи, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, виносить постанови про застосування спеціальних запобіжних заходів;
20) здійснює в установленому порядку координацію та контроль за діяльністю служб пожежної безпеки міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, а також відомчої, місцевої (сільської), добровільної пожежної охорони, надає їм необхідну організаційно-методичну допомогу;
21) забезпечує та здійснює через територіальні органи ведення державного статистичного обліку пожеж та їх наслідків, а також державної статистичної звітності у сфері пожежної безпеки, контролює достовірність облікової інформації в апаратах міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, подає спеціально уповноваженому центральному органу виконавчої влади з питань статистики на затвердження порядок і форми статистичної звітності з цих питань;
22) розробляє та подає до Міністерства надзвичайних ситуацій України і Кабінету Міністрів України пропозиції щодо підвищення ефективності захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, удосконалення системи цивільного захисту на відповідних територіях, в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форми власності;
23) надає в установленому порядку інформацію спеціально уповноваженим органам щодо юридичних та фізичних осіб, у власності (користуванні) яких є потенційно небезпечні об'єкти та об'єкти підвищеної небезпеки, аварійно-рятувальних служб та формувань, винних у порушенні законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної безпеки, для притягнення їх до відповідальності згідно із законодавством;
24) визначає порядок проведення навчання і перевірки знань посадових осіб з питань пожежної безпеки, здійснює контроль за організацією навчання і перевірки знань зазначених осіб;
25) погоджує проекти нормативно-правових актів, будівельних норм, стандартів, правил, технічних регламентів та умов, що стосуються пожежної і техногенної безпеки, які розробляються міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями;
26) встановлює порядок погодження з органами державного пожежного нагляду проектних рішень, на які відсутні норми і правила, та обгрунтованих відхилень нормативних документів від обов'язкових протипожежних вимог;
27) веде реєстр нормативно-правових актів з питань пожежної і техногенної безпеки;
28) розробляє будівельні норми у сфері пожежної і техногенної безпеки, проекти змін до них, подає центральному органу виконавчої влади з питань будівництва та архітектури відповідні пропозиції;
29) здійснює контроль за наявністю на об'єктах підвищеної небезпеки декларацій безпеки та результатів їх ідентифікації;
30) здійснює контроль за наявністю на потенційно небезпечних об'єктах результатів їх ідентифікації та паспортів потенційно небезпечних об'єктів;
31) веде Державний реєстр аварійно-рятувальних служб та спеціальний реєстр атестованих аварійно-рятувальних служб;
32) визначає безпосередньо та через територіальні підрозділи категорію добровільної пожежної дружини (команди), веде реєстр добровільних пожежних дружин (команд);
33) здійснює контроль виконання органами місцевого самоврядування делегованих повноважень органів виконавчої влади у сфері реагування на надзвичайні ситуації;
34) здійснює контроль функціонування відомчих, територіальних, місцевих і локальних (об'єктових) систем оповіщення населення про виникнення або загрозу виникнення надзвичайних ситуацій;
35) розробляє загальнодержавні правила з пожежної та техногенної безпеки та бере участь у розробленні нормативно-правових актів, що стосуються забезпечення пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту;
36) забезпечує діяльність Центральної міжвідомчої атестаційної комісії щодо організації та проведення атестації аварійно-рятувальних служб;
37) координує діяльність експертно-технічних центрів у сфері пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, в установленому порядку проводить атестацію експертів з питань пожежної і техногенної безпеки;
38) проводить інформаційно-роз'яснювальну роботу у сфері пожежної і техногенної безпеки;
39) видає методичні рекомендації щодо розроблення та підготовки положень, інструкцій, інших нормативних актів у сфері пожежної і техногенної безпеки, що діють на підприємствах, в установах, організаціях та на інших об'єктах господарювання незалежно від форм власності;
40) організовує та забезпечує здійснення пожежно-технічного обслуговування підприємств, установ, організацій, інших об'єктів на основі договорів;
41) розглядає в установленому порядку інформацію про пожежі та злочини, пов'язані з ними, проводить дізнання у справах про пожежі та порушення протипожежних правил;
42) контролює виконання правил охорони життя людей на водних об'єктах;
43) видає технічні умови до інженерного забезпечення об'єкта містобудування щодо пожежної і техногенної безпеки;
44) здійснює контроль за наявністю або відсутністю на виробництвах, що застосовують небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання, устаткування та апаратуру або системи із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;
45) контролює наявність плану локалізації і ліквідації аварійних ситуацій та аварій на потенційно небезпечних об'єктах і об'єктах підвищеної небезпеки, а також розроблених відповідно до нього спеціальних заходів протиаварійного захисту;
46) перевіряє стан готовності до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки та обладнання, що призначені для забезпечення безпеки об'єкта, локалізації та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
47) здійснює контроль за наявністю/відсутністю на об'єктах, що підлягають постійному обов'язковому обслуговуванню державними аварійно-рятувальними службами, угоди про обслуговування;
48) перевіряє стан виконання місцевими органами виконавчої влади заходів техногенної безпеки під час транспортування небезпечних речовин трубопровідним транспортом та перевезення їх транспортними засобами (залізничним, автомобільним, річковим);
49) здійснює контроль і нагляд за використанням і призначенням пожежної техніки і засобів пожежогасіння;
50) проводить експертизу державних і галузевих стандартів, норм, правил, технічних умов, інших нормативно-технічних документів, що стосуються забезпечення пожежної безпеки;
................Перейти до повного тексту