- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Указ
У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Указ втратив чинність на підставі Указу Президента
N 419/2019 від 20.06.2019 )
Про Положення про Державну службу геології та надр України
( Із змінами, внесеними згідно з Указом Президента
N 347/2013 від 25.06.2013 )
1. Затвердити Положення про Державну службу геології та надр України (додається).
2. Кабінету Міністрів України в місячний строк:
привести свої рішення у відповідність із цим Указом;
вирішити питання щодо передачі в установленому порядку до сфери управління Державної служби геології та надр України зі сфери управління Міністерства екології та природних ресурсів України підприємств, необхідних для забезпечення виконання покладених на Державну службу геології та надр України функцій.
3. Цей Указ набирає чинності з дня його опублікування.
Президент України | В.ЯНУКОВИЧ |
м. Київ, 6 квітня 2011 року N 391/2011 |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
від 6 квітня 2011 року N 391/2011
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну службу геології та надр України
1. Державна служба геології та надр України (Держгеонадра України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України (далі - Міністр), входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.
2. Держгеонадра України у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства екології та природних ресурсів України (далі - Міністерство), іншими актами законодавства України, дорученнями Президента України та Міністра, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями Держгеонадр України є:
внесення пропозицій щодо формування державної політики у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр;
реалізація державної політики у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.
4. Держгеонадра України відповідно до покладених на неї завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів міністерств та в установленому порядку подає їх Міністру для погодження і внесення їх у встановленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України;
2) здійснює функції замовника державного контракту з приросту запасів корисних копалин;
3) здійснює державний облік родовищ, запасів і проявів корисних копалин;
4) веде державний баланс запасів корисних копалин;
5) веде державний кадастр родовищ і проявів корисних копалин;
6) здійснює облік параметричних, пошукових, розвідувальних та експлуатаційних нафтових і газових свердловин;
7) веде державний резерв розвіданих родовищ дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;
8) формує державний фонд родовищ корисних копалин та резерв цього фонду;
10) веде єдину інформаційну систему користування надрами;
11) веде банк гідрогеодеформаційної та геофізичної інформації;
12) видає у встановленому порядку спеціальні дозволи на:
геологічне вивчення родовищ корисних копалин;
геологічне вивчення, в тому числі дослідно-промислову розробку родовищ корисних копалин;
видобування корисних копалин;
геологічне вивчення нафтогазоносних надр, у тому числі дослідно-промислову розробку родовищ з подальшим видобуванням нафти і газу (промисловою розробкою родовищ);
будівництво та експлуатацію підземних споруд, не пов'язаних із видобуванням корисних копалин, у тому числі споруд для підземного зберігання нафти, газу та інших речовин і матеріалів, захоронення шкідливих речовин і відходів виробництва, скидання стічних вод;
створення геологічних територій та об'єктів, що мають важливе наукове, культурне та рекреаційно-оздоровче значення (наукові полігони, геологічні заповідники, заказники, пам'ятки природи, лікувальні, оздоровчі заклади та ін.);
виконання робіт (здійснення діяльності), передбачених угодою про розподіл продукції;
13) зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами, поновлює їх дію;
14) здійснює переоформлення спеціальних дозволів на користування надрами, внесення до них змін та видачу дублікатів, продовжує термін дії спеціальних дозволів на користування надрами;
15) видає, анулює, зупиняє та переоформлює ліцензії на видобування дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння;
16) організовує роботу Комісії у справах першовідкривачів родовищ корисних копалин та Міжвідомчої комісії у справах першовідкривачів родовищ корисних копалин при Державній комісії по запасах корисних копалин, Міжвідомчої комісії з організації укладення та виконання угод про розподіл продукції;
17) здійснює комплексне геологічне картування територій для детального сейсмічного районування;
виконанням вимог щодо охорони надр під час ведення робіт з їх вивчення;
виконанням державних програм геологорозвідувальних робіт, геологічних завдань і замовлень;
обгрунтованістю застосування методик і технологій, якістю, комплексністю, ефективністю робіт із геологічного вивчення;
виконанням рішень з питань методичного забезпечення робіт із геологічного вивчення та використання надр;
дотриманням нормативів, стандартів та інших вимог щодо геологічного вивчення і використання надр, умов спеціальних дозволів на користування надрами та угод про умови користування надрами;
повнотою вивчення геологічної будови надр, гірничо-технічних, інженерно-геологічних, геолого-екологічних та інших умов вивчення родовищ корисних копалин;
відповідністю геологорозвідувальних робіт і наукових досліджень державним контрактам і замовленням, а також проектам за проведенням таких робіт;
використанням технічних засобів і методів ведення робіт із геологічного вивчення надр, які б виключали невиправдані втрати корисних копалин і погіршення їх якості;
своєчасністю та відповідністю встановленим вимогам введення в експлуатацію розвіданих родовищ корисних копалин;
дотриманням під час дослідно-промислової експлуатації родовищ корисних копалин технологій, які б забезпечували необхідне їх вивчення, не знижуючи при цьому промислову цінність;
збереженням розвідувальних гірничих виробок і свердловин для розробки родовищ корисних копалин, збереженням геологічної документації, зразків порід, дублікатів проб, які можуть бути використані при подальшому вивченні надр;
обгрунтованістю напрямів пошукових, розвідувальних і інших робіт з геологічного вивчення надр;
своєчасністю і правильністю державної реєстрації робіт із геологічного вивчення і використання надр, наявністю спеціальних дозволів на користування надрами і виконання передбачених ними умов;
повнотою і вірогідністю вихідних даних про кількість та якість запасів основних та спільно залягаючих корисних копалин і компонентів, що містяться в них, а також наданням підприємствами та організаціями звітних балансів запасів корисних копалин;
обліком видобування нафти, газу та супутніх компонентів;
виконанням рішень Державної комісії України по запасах корисних копалин;
веденням пошуково-розвідувальних та інших робіт щодо геологічного вивчення підземних вод;
19) виявляє недіючі свердловини на воду і вживає заходів щодо їх ліквідації або ремонту і подальшого використання;
20) у межах своїх повноважень розглядає справи про адміністративні правопорушення та накладає адміністративні стягнення; проводить перевірки, за результатами яких складає акти, видає приписи щодо усунення фактів порушень вимог нормативно-правових актів;
21) контролює додержання ліцензіатами ліцензійних умов з видобування дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння;
22) контролює додержання користувачами нафтогазоносних надр умов дозволів на введення родовища або окремого покладу нафти та газу в дослідно-промислову та промислову розробку;
23) здійснює в межах повноважень державний контроль ефективності і цільового використання державних коштів, що спрямовуються на геологічне вивчення надр;
24) погоджує забудову площ залягання корисних копалин загальнодержавного значення;
25) вносить Міністру пропозиції щодо переліку корисних копалин України загальнодержавного та місцевого значення, а також щодо встановлення квот на видобування окремих видів корисних копалин загальнодержавного значення;
26) погоджує норми відбору, втрат корисних копалин на підприємствах, що видобувають тверді, рідкі та газоподібні корисні копалини і гідромінеральні ресурси;
27) забезпечує розвиток мінерально-сировинної бази, організацію геологічного, геофізичного, геохімічного, гідрогеологічного, інженерно-геологічного та еколого-геологічного, сейсмічного вивчення надр, пошуку і розвідки корисних копалин на території України, у межах територіальних вод, континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони України;
28) здійснює моніторинг мінерально-сировинної бази, геологічного середовища та підземних вод;
29) організовує проведення державної експертизи та оцінки запасів і ресурсів корисних копалин, а також інших геологічних матеріалів;
30) організовує державну експертизу звітів щодо результатів геологічного вивчення надр;
31) затверджує геологоекономічну оцінку запасів нафти і газу та супутніх компонентів у встановленому порядку;
32) веде державний облік підземних вод та водного кадастру;
33) виконує роботи зі стандартизації, метрології, сертифікації у сфері геологічного вивчення, охорони та використання надр;
34) затверджує пооб'єктні плани спеціалізованих підприємств, установ і організацій, які виконують геологорозвідувальні роботи за кошти державного бюджету на території України, вносить до зазначених планів у разі потреби зміни;
35) розпоряджається геологічною інформацією згідно з порядком, установленим Кабінетом Міністрів України;
36) вирішує спори з питань користування надрами у порядку, встановленому законодавством;
36-1) звертається до суду в передбаченому законом порядку;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 36-1 згідно з Указом Президента
N 347/2013 від 25.06.2013 )
................Перейти до повного тексту