- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Указ
Указ
Президента України
Про Положення про Міністерство культури України
3. Кабінету Міністрів України привести у двомісячний строк свої рішення у відповідність із цим Указом.
4. Цей Указ набирає чинності з дня його опублікування.
Президент України |
В.ЯНУКОВИЧ |
м. Київ 6 квітня 2011 року № 388/2011 |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
від 6 квітня 2011 року № 388/2011
ПОЛОЖЕННЯ
про Міністерство культури України
1. Міністерство культури України (Мінкультури України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Мінкультури України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади щодо формування державної політики у сфері кінематографії, формування та забезпечення реалізації державної політики у сферах культури та мистецтв, охорони культурної спадщини, вивезення, ввезення і повернення культурних цінностей, державної мовної політики, а також спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері міжнаціональних відносин, релігії та захисту прав національних меншин України.
2. Мінкультури України у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства України, а також дорученнями Президента України.
3. Основними завданнями Мінкультури України є:
формування та забезпечення реалізації державної політики у сферах культури, мистецтв, охорони культурної спадщини, вивезення, ввезення і повернення культурних цінностей, державної мовної політики, міжнаціональних відносин, релігії та захисту прав національних меншин України;
формування державної політики у сфері кінематографії;
участь у формуванні та реалізація державної політики в галузі спеціальної освіти у сфері культури і мистецтв, а також у сфері волонтерської діяльності щодо проведення заходів, пов'язаних із збереженням культурної спадщини, історико-культурного середовища, пам'яток історії та культури, місць поховання.
4. Мінкультури України відповідно до покладених на нього завдань:
1) визначає пріоритетні напрями розвитку у сферах кінематографії, культури та мистецтв, охорони культурної спадщини, вивезення, ввезення і повернення культурних цінностей, державної мовної політики, міжнаціональних відносин, релігії та захисту прав національних меншин України і забезпечує нормативно-правове регулювання у цих сферах;
2) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до компетенції Мінкультури України, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та в установленому порядку вносить їх на розгляд Президентові України, Кабінету Міністрів України;
3) бере відповідно до законодавства участь у підготовці проектів міжнародних договорів України, готує пропозиції щодо укладення і денонсації таких договорів, укладає міжнародні договори, забезпечує виконання зобов'язань України за міжнародними договорами з питань, що належать до компетенції Мінкультури України;
4) розробляє і здійснює заходи щодо створення умов для відродження та розвитку культури української нації, культурної самобутності корінного народу і національних меншин України, всіх видів мистецтв, аматорської творчості, осередків традиційної культури, народних художніх промислів та нематеріальної культурної спадщини;
5) здійснює заходи щодо підтримки видань аудіовізуальної, відеопродукції з творами національного мистецтва;
6) вживає заходів щодо соціального захисту професійних творчих працівників і працівників культури;
7) забезпечує роботу щодо проведення гастрольної діяльності вітчизняних виконавців, формує Єдиний банк даних гастрольних заходів, що проводяться в Україні;
8) сприяє діяльності творчих спілок, молодіжних, дитячих та інших громадських організацій, що функціонують у сферах культури, мистецтв;
9) організовує в межах своїх повноважень провадження виставкової діяльності, проведення міжнародних, всеукраїнських, регіональних мистецьких фестивалів і конкурсів, оглядів, мистецьких аукціонів, виставок, виставок-продажів та інших заходів з питань, що належать до його компетенції;
10) організовує конкурси на кращі ескізні проекти пам'ятників і монументів державного значення, забезпечує їх проектування;
11) вживає заходів щодо захисту об'єктів права інтелектуальної власності, реалізації авторських і суміжних прав з питань, що належать до компетенції Мінкультури України;
12) формує, встановлює та затверджує в установленому порядку за участю та погодженням з іншими сторонами соціального діалогу державні соціальні нормативи у сфері обслуговування закладами культури, здійснює відповідно до законодавства моніторинг застосування, фінансового забезпечення та контроль за додержанням зазначених нормативів;
13) порушує в установленому порядку клопотання про надання закладам (установам) культури статусу національного, надає статус академічного професійним творчим колективам;
14) організовує відповідно до законодавства і бере участь у проведенні конгресів, форумів, конференцій, семінарів, нарад, організовує підготовку, публікацію, розповсюдження і тиражування нотно-мистецької літератури, творів літератури та мистецтва, а також каталогів образотворчого мистецтва, методичної, мистецтвознавчої і культурологічної літератури;
15) здійснює державне замовлення на закупівлю творів образотворчого, народного, музичного та драматичного мистецтва, створення нових вистав, концертних та циркових програм;
16) вносить у встановленому порядку пропозиції стосовно відзначення державними нагородами, присвоєння почесних звань, а також здійснює нагородження відомчими заохочувальними відзнаками;
17) організовує роботу щодо надання грантів Президента України молодим діячам культури і мистецтв для створення і реалізації творчих проектів, щодо присудження премій та галузевих відзнак за видатні досягнення у галузі культури, ініціює заснування нових грантів для втілення творчих проектів;
18) забезпечує нормативне врегулювання ведення квиткового господарства у сферах, що належать до компетенції Мінкультури України;
19) сприяє централізованому комплектуванню і використанню бібліотечних фондів, здійснює координацію робіт щодо об'єднання бібліотек в єдину бібліотечно-інформаційну систему;
20) здійснює відповідно до законодавства координацію діяльності бібліотек, а також контролює діяльність бібліотек, що перебувають у державній та комунальній власності, збереження ними бібліотечного фонду України;
21) організовує підготовку та перепідготовку бібліотечних кадрів, підвищення їх кваліфікації;
22) проводить атестацію бібліотечних кадрів та визначає порядок її проведення;
23) погоджує рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо реорганізації та ліквідації бібліотек, що є в державній та комунальній власності;
24) встановлює порядок створення страхових копій документів та колекцій, які внесені та/або підлягають внесенню до Державного реєстру національного культурного надбання;
25) погоджує рішення органів виконавчої влади щодо передачі іншим бібліотекам документів, внесених до Державного реєстру національного культурного надбання України, якщо бібліотека не забезпечує необхідні умови для їх зберігання та використання;
26) визначає порядок передачі маловживаних, але цінних у науковому та художньому сенсі документів у бібліотеки-депозитарії, порядок вилучення з бібліотечних фондів документів, у тому числі ветхих та тих, що втратили актуальність, наукову та виробничу цінність або мають дефект, дублетних;
27) затверджує правила обліку, зберігання і використання документів, що знаходяться у бібліотечних фондах, типові правила користування бібліотекою;
28) формує вимоги щодо державного статистичного обліку театрів стосовно їх діяльності;
29) здійснює координацію діяльності театрів;
30) організовує навчання та фахову перепідготовку артистичного і художнього персоналу театрів;
31) здійснює контроль за діяльністю театрів, заснованих на державній та комунальній формах власності;
32) визначає порядок обліку театрів, створених у складі підприємств, установ, організацій, навчальних закладів; погоджує зміну жанрового спрямування, мовного статусу театру тощо;
33) вносить Кабінету Міністрів України пропозиції щодо переліку професійних творчих працівників театрів і перелік посад (спеціальностей) працівників інших специфічних театральних професій;
34) здійснює в межах своїх повноважень заходи щодо виявлення, обстеження, обліку і охорони осередків народних художніх промислів та заповідних територій народних художніх промислів;
35) подає Кабінету Міністрів України пропозиції щодо затвердження Переліку видів виробництв і груп виробів народних художніх промислів;
36) встановлює порядок обліку, зберігання та використання типових зразків виробів народних художніх промислів та унікальних виробів народних художніх промислів;
37) визначає та затверджує за поданням місцевих органів виконавчої влади та за погодженням із Національною академією наук України і відповідними творчими спілками осередки народних художніх промислів;
38) розробляє та подає Кабінету Міністрів України положення про Державну художньо-експертну раду з народних художніх промислів, здійснює організаційно-технічне забезпечення її діяльності;
39) складає перелік нематеріальної культурної спадщини;
40) сприяє збереженню та розвитку культурної інфраструктури села, культурно-дозвільної діяльності в сільській місцевості, традиційної культури регіонів;
41) здійснює формування державної частини Музейного фонду України, контроль за станом обліку, зберіганням, охороною, реставрацією, використанням та переміщенням музейних предметів Музейного фонду України, сприяє формуванню сучасної інфраструктури музейної справи, розвитку музейної мережі, забезпечує поповнення експозицій музеїв;
42) формує та веде Державний реєстр національного культурного надбання;
43) визначає:
порядок обліку музеїв, створених у складі підприємств, установ, організацій, навчальних закладів;
порядок віднесення музейних предметів Музейного фонду України до Державного реєстру національного культурного надбання та умови їх зберігання;
разом із Міністерством фінансів України порядок установлення оціночної та страхової вартості музейних предметів, музейних колекцій, музейних зібрань Музейного фонду України та предметів музейного значення, що підлягають внесенню до Музейного фонду України, які тимчасово вивозяться за межі України для експонування, реставрації або проведення наукової експертизи;
порядок консервації і реставрації музейних предметів Музейного фонду України;
вимоги до умов зберігання та обліку музейних предметів, музейних колекцій;
порядок проведення атестації працівників музеїв;
44) затверджує:
форми облікових документів на музейні предмети та предмети музейного значення;
положення про атестаційну комісію з проведення атестації реставраторів та її персональний склад;
45) приймає рішення про обмін музейних предметів, музейних колекцій, музейних зібрань, що належать до державної частини Музейного фонду України;
46) вирішує питання щодо вилучення музейних предметів, що належать до державної частини Музейного фонду України, з фондово-облікової документації у разі їх втрати або руйнування;
47) формує вимоги щодо державного статистичного обліку музеїв, створених на території України;
48) здійснює координацію робіт зі створення єдиної інформаційної системи музеїв;
49) здійснює контроль за діяльністю музеїв, заснованих на державній та комунальній формах власності;
50) порушує перед власником музейних предметів та музейних колекцій питання щодо поліпшення умов зберігання;
51) сприяє у разі потреби передачі музейних предметів, музейних колекцій та предметів музейного значення, що належать до недержавної частини Музейного фонду України, на тимчасове зберігання до державних музеїв;
52) визначає порядок встановлення та утримання охоронних дощок, знаків, інших інформаційних написів, позначок на нерухомих пам'ятках або у межах території таких пам'яток та їх зразки;
53) видає у межах своєї компетенції розпорядження та приписи щодо охорони пам'яток національного значення, припинення робіт на таких пам'ятках у межах території, на якій вони розташовані, та в зонах їх охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць, якщо зазначені роботи виконуються з недотриманням чи за відсутності затверджених або погоджених із відповідними органами охорони культурної спадщини програм та проектів, дозволів;
54) визначає необхідність проведення охоронних заходів щодо збереження пам'яток національного значення та території, на якій вони розташовані, у разі виникнення загрози руйнування або пошкодження внаслідок дії природних факторів або виконання будь-яких робіт;
55) приймає рішення про заборону будь-якої діяльності юридичних або фізичних осіб, яка створює загрозу знищення, руйнування або пошкодження нерухомої пам'ятки або провадиться з порушенням законодавства у сфері охорони культурної спадщини;
56) здійснює нагляд за виконанням робіт із дослідження, консервації, реабілітації, реставрації, ремонту, пристосування, музеєфікації та інших робіт на нерухомих пам'ятках, у зонах охорони об'єктів археологічної спадщини, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць;
57) здійснює координацію та контроль за паспортизацією нерухомих об'єктів культурної спадщини;
58) веде, забезпечує публікацію Державного реєстру нерухомих пам'яток України, заносить об'єкти культурної спадщини місцевого значення, вносить зміни щодо пам'яток місцевого значення до нього, подає Кабінету Міністрів України пропозиції про занесення об'єктів культурної спадщини національного значення до Державного реєстру нерухомих пам'яток України та про внесення змін до нього щодо пам'яток національного значення;
59) вносить Кабінету Міністрів України пропозиції про затвердження Списку історичних населених місць України та про внесення змін до нього;
60) оголошує топографічно визначені території чи водні або підводні об'єкти охоронюваними археологічними територіями;
61) забезпечує визначення та затверджує межі території, на якій розташовані пам'ятки національного значення, зон їх охорони, охоронюваних археологічних територій, історичних ареалів населених місць, встановлює режим їх збереження і використання;
62) видає власникам нерухомих об'єктів культурної спадщини або уповноваженим ними органам свідоцтва про реєстрацію таких об'єктів як пам'яток;
63) готує пропозиції щодо переміщення (перенесення) пам'яток національного значення;
64) видає дозволи на:
переміщення (перенесення в інше місце) пам'яток місцевого значення;
проведення робіт на пам'ятках національного значення у межах території, на якій вони розташовані, та в зонах їх охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць;
проведення археологічних розвідок, розкопок, інших земляних робіт у межах території, на якій розташовані пам'ятки, та в зонах їх охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць, а також дослідження решток життєдіяльності людини, що містяться під земною поверхнею, під водою;
відновлення земляних робіт, зупинених у зв'язку з виявленням знахідки археологічного або історичного характеру;
тимчасове вивезення пам'яток, що належать до державної частини Музейного фонду України, за межі України для експонування на виставках або реставрації;
65) у межах повноважень погоджує:
питання щодо відчуження або передачі пам'яток національного значення їх власниками чи уповноваженими ними органами іншим особам у володіння, користування або управління;
охоронні договори на пам'ятки національного значення;
науково-проектну документацію на виконання робіт із консервації, реставрації, реабілітації, музеєфікації, ремонту та пристосування пам'яток національного значення;
програми та проекти містобудівних, архітектурних та ландшафтних перетворень, будівельних, меліоративних, шляхових, земляних робіт у межах території, на якій розташовані пам'ятки національного значення, та в зонах їх охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць, а також програми та проекти, в результаті реалізації яких може змінитися стан об'єктів культурної спадщини;
розміщення реклами на пам'ятках національного значення та в зонах їх охорони, в історичних ареалах населених місць;
проекти відведення земельних ділянок, питання щодо зміни власника земельної ділянки (землекористувача) у межах території, на якій розташовані пам'ятки, та в їх охоронних зонах, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць;
порядок подальшого використання музейних зібрань у разі ліквідації музеїв, що засновані на державній або комунальній формі власності;
рішення про вилучення приміщення музею, що є пам'яткою культурної спадщини;
66) бере участь у межах своєї компетенції у здійсненні державного контролю за використанням земель історико-культурного призначення;
67) забезпечує проведення експертизи з питань консервації, реставрації, реабілітації, музеєфікації, ремонту та пристосування нерухомих пам'яток;
68) організовує проведення науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт, спрямованих на збереження нерухомих пам'яток, традиційного характеру середовища та історичних ареалів населених місць;
69) розробляє разом з Українським національним комітетом Міжнародної ради з питань пам'яток та визначних місць (ІКОМОС) пропозиції щодо занесення пам'яток до Списку всесвітньої спадщини;
70) затверджує:
методики, державні норми і правила дослідження об'єктів культурної спадщини та інших питань охорони культурної спадщини;
положення про історико-культурні заповідники, віднесені до сфери управління Мінкультури України, історико-культурні заповідні території;
плани організації території історико-культурних заповідників, віднесених до сфери управління Мінкультури України, а також плани організації території історико-культурних заповідних територій;
типове положення про консультативні ради для погодженого вирішення питань щодо охорони культурної спадщини на територіях областей, міст Києва та Севастополя, інших населених пунктів;
форми дозволів на проведення археологічних розвідок, розкопок, інших земляних робіт на території пам'ятки, охоронюваної археологічної території, у зонах охорони, в історичних ареалах населених місць, а також досліджень залишків життєдіяльності людини, що містяться під земною поверхнею, під водою;
порядок передачі на постійне зберігання до профільних державних сховищ предметів і колекцій, знайдених під час проведення археологічних розвідок, розкопок, польової документації та звіту про проведені розвідки, розкопки;
................Перейти до повного тексту