1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 10 травня 2018 р. № 386
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ № 183 від 21.02.2023 )
Про затвердження Порядку продажу об’єктів великої приватизації державної власності
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 906 від 26.08.2021 № 1099 від 25.10.2021 )
Відповідно до частини першої статті 19 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок продажу об’єктів великої приватизації державної власності, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.

Прем'єр-міністр України

В.ГРОЙСМАН

Інд. 25


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 10 травня 2018 р. № 386
ПОРЯДОК
продажу об’єктів великої приватизації державної власності
Загальні питання
1. Цей Порядок встановлює процедуру підготовки, організації та проведення продажу об’єктів великої приватизації державної власності (далі - об’єкт приватизації).
2. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
1) аукціонна документація - заява про участь в аукціоні та підтвердні документи, які подаються потенційним покупцем з метою участі в аукціоні;
2) аукціонна пропозиція щодо стартової ціни об’єкта приватизації (далі - аукціонна пропозиція) - пропозиція щодо ціни, за якою потенційні покупці готові придбати об’єкт приватизації під час продажу шляхом проведення аукціону за методом вивчення цінових пропозицій;
3) письмова згода - підтвердження потенційним покупцем взяття на себе зобов’язань у разі визнання його переможцем сплатити ціну продажу та виконати умови продажу об’єкта приватизації;
4) потенційний покупець - фізична або юридична особа, яка заінтересована у купівлі об’єкта приватизації та відповідає вимогам статті 8 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна";
5) учасник аукціону - фізична або юридична особа, яку допущено до участі в аукціоні за рішенням державного органу приватизації на підставі виконання нею вимог, установлених цим Порядком.
Термін "контроль" вживається у значенні, наведеному в Законі України "Про акціонерні товариства", термін "кінцевий бенефіціарний власник (контролер)" - у значенні, наведеному в Законі України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", термін "пов’язані особи" - у значенні, наведеному в Податковому кодексі України.
Інші терміни, що використовуються у цьому Порядку, вживаються у значенні, наведеному у Законі України "Про приватизацію державного і комунального майна" (далі - Закон).
3. Для забезпечення прозорості проведення продажу об’єктів приватизації та висвітлення приватизаційних процесів державний орган приватизації здійснює відповідно до законодавства комплекс заходів щодо забезпечення шляхом оприлюднення повідомлень про хід і результати продажу в засобах масової інформації.
4. Підготовка до приватизації та продаж об’єктів приватизації здійснюється із залученням на конкурсних засадах радників в установленому Кабінетом Міністрів України порядку, крім випадків, передбачених законодавством.
5. Об’єкти приватизації підлягають продажу на аукціоні з умовами.
6. Умови продажу об’єктів приватизації затверджуються Кабінетом Міністрів України.
7. Аукціон з продажу об’єктів приватизації проводиться організатором аукціону не раніше ніж через 30 днів, але не пізніше ніж протягом 60 днів після опублікування інформаційного повідомлення про приватизацію об’єктів приватизації.
8. У разі коли для участі в аукціоні з продажу об’єкта приватизації подано заяву про участь в аукціоні від одного покупця, аукціон визнається таким, що не відбувся, а державний орган приватизації може прийняти рішення про приватизацію зазначеного об’єкта шляхом викупу безпосередньо таким покупцем за запропонованою ним ціною, але не нижче стартової ціни для відповідного аукціону. У разі прийняття рішення щодо продажу об’єкта приватизації шляхом викупу державний орган приватизації укладає договір купівлі-продажу у порядку, встановленому пунктами 41-47 цього Порядку.
8-1. Тимчасово, на період встановлення Кабінетом Міністрів України карантину та обмежувальних заходів щодо запобігання виникненню та поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, у разі визнання органом приватизації аукціону з умовами таким, що не відбувся, аукціон з умовами проводиться повторно з урахуванням положень цього Порядку. Повторний аукціон з умовами проводиться на умовах продажу, затверджених Кабінетом Міністрів України для аукціону з умовами, визнаного таким, що не відбувся.
( Порядок доповнено пунктом 8-1 згідно з Постановою КМ № 906 від 26.08.2021 )
9. Під час приватизації об’єкта приватизації шляхом його продажу на аукціоні, викупу між продавцем і покупцем укладається відповідний договір купівлі-продажу. Укладення та внесення змін до договорів купівлі-продажу здійснюється відповідно до вимог законодавства.
Підготовка до проведення аукціону
10. Для продажу об’єктів приватизації державними органами приватизації протягом 10 робочих днів з дня прийняття рішення про приватизацію об’єкта приватизації утворюється аукціонна комісія, діяльність якої регулюється положенням, що затверджується Фондом державного майна.
До компетенції аукціонної комісії належить вирішення таких питань:
розроблення умов продажу;
визначення кроку аукціону, дати та часу проведення аукціону;
встановлення стартової ціни на підставі вартості, визначеної відповідно до Методики оцінки, що затверджується Кабінетом Міністрів України;
встановлення стартової ціни на аукціоні із зниженням стартової ціни:
стартова ціна знижується на 25 відсотків (вперше);
стартова ціна знижується на 50 відсотків (вдруге);
визначення стартової ціни на підставі вивчення цінових пропозицій від потенційних учасників аукціону;
розроблення проекту інформаційного повідомлення про приватизацію об’єктів приватизації та подання його державному органу приватизації на затвердження;
розгляд пропозицій щодо ціни купівлі об’єкта приватизації, поданих потенційними покупцями, у тому числі на відповідність вимогам, визначеним частиною третьою статті 22 Закону;
надання висновків щодо можливості застосування Закону України "Про міжнародне приватне право" до проекту договору купівлі-продажу об’єкта приватизації;
реєстрація учасників аукціону;
визначення переможця аукціону;
ведення протоколів засідань та подання їх державному органу приватизації на затвердження.
11. Умови продажу можуть включати зобов’язання покупця щодо:
збереження основних видів діяльності підприємства/господарського товариства;
технічного переозброєння, модернізації виробництва (сума інвестицій) та енергомодернізації об’єкта;
виконання встановлених мобілізаційних завдань;
погашення боргів із заробітної плати та перед бюджетом, простроченої кредиторської заборгованості підприємства/господарського товариства;
забезпечення соціальних гарантій працівникам згідно з вимогами трудового законодавства;
вимог та додаткових обмежень природоохоронного законодавства щодо користування об’єктом;
оплати послуг юридичних та фізичних осіб (у разі їх залучення), пов’язаних з виконанням заходів з приватизації об’єктів державної власності, зокрема:
проведення обов’язкового екологічного аудиту у випадках, передбачених законодавством;
надання послуг радника;
проведення оцінки майна у процесі приватизації.
Умови продажу можуть бути скорочені або доповнені іншими зобов’язаннями з урахуванням особливостей діяльності об’єкта приватизації.
Строк виконання зобов’язань, крім мобілізаційних завдань, не повинен перевищувати п’яти років, за винятком тих, для яких Фондом державного майна за поданням аукціонної комісії може бути встановлено інший строк виконання зобов’язань.
12. Протягом п’яти робочих днів з дня отримання рекомендацій державного органу приватизації, звіту радника (у разі залучення) аукціонна комісія проводить засідання, на якому розробляє умови продажу об’єкта приватизації. Протоколи засідань аукціонної комісії надсилаються на затвердження державному органу приватизації. На підставі протоколу аукціонної комісії державний орган приватизації готує проект рішення Кабінету Міністрів України про затвердження умов продажу об’єкта приватизації, який вноситься на розгляд Кабінету Міністрів України відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 р. № 950 (Офіційний вісник України, 2007 р., № 54, ст. 2180; 2011 р., № 88, ст. 3199). Після набрання чинності рішенням Кабінету Міністрів України про затвердження умов продажу об’єкта приватизації аукціонна комісія проводить засідання, на якому розробляє проект інформаційного повідомлення про приватизацію об’єктів приватизації та надсилає його на затвердження державному органу приватизації.
13. Інформаційне повідомлення про приватизацію об’єктів приватизації та підсумки продажу об’єктів приватизації затверджується державним органом приватизації і публікується у додатку до Державного інформаційного бюлетеня про приватизацію - газеті "Відомості приватизації" та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Фонду державного майна. Інформаційне повідомлення про приватизацію об’єктів приватизації публікується не пізніше ніж через 10 робочих днів після набрання чинності рішенням Кабінету Міністрів України про затвердження умов продажу об’єкта приватизації.
14. Після публікації інформаційного повідомлення про приватизацію об’єктів приватизації, але не пізніше ніж за п’ятнадцять робочих днів до дати проведення аукціону, потенційні покупці письмово звертаються до державного органу приватизації для отримання інформаційного пакета. Інформаційний пакет складається з відомостей про об’єкт приватизації, зокрема про його фінансовий стан, документів та відомостей, необхідних для отримання дозволу на концентрацію, та інших відомостей, в тому числі інформації з обмеженим доступом (за винятком таємної та службової інформації), визначених Фондом державного майна за пропозицією радника (у разі залучення).
Укладення договору про конфіденційність інформації з потенційними покупцями про об’єкт приватизації здійснюється після опублікування інформації про прийняття рішення про приватизацію об’єкта приватизації. У зверненні до державного органу приватизації потенційні покупці зазначають засоби зв’язку (номер телефону, адресу, електронну адресу) для отримання повідомлень від державного органу приватизації відповідно до цього Порядку.
15. На письмову вимогу потенційних покупців, які уклали з державним органом приватизації договір про конфіденційність, державний орган приватизації надає їм дозвіл на відвідання об’єкта приватизації. Під час відвідання потенційні покупці мають право:
отримувати інформацію про діяльність об’єкта приватизації (крім таємної та службової інформації);
оглядати виробничі об’єкти;
брати усне інтерв’ю у керівництва.
Опрацювання проекту договору купівлі-продажу
16. Державний орган приватизації надає потенційним покупцям проект договору купівлі-продажу об’єкта приватизації, складеного на підставі примірного договору купівлі-продажу, затвердженого державним органом приватизації. Потенційні покупці об’єктів приватизації мають право надати власні коментарі та пропозиції до проекту договору купівлі-продажу у порядку, встановленому Фондом державного майна.
Подання документів для участі в аукціоні
17. Протягом п’яти робочих днів після опублікування інформаційного повідомлення про приватизацію об’єктів приватизації державний орган приватизації інформує Антимонопольний комітет про проведення аукціону з продажу об’єкта приватизації.
18. Кінцевий строк прийняття заяв про участь в аукціоні - сім робочих днів до дати проведення аукціону.
Заява та підтвердні документи подаються потенційним покупцем державному органу приватизації.
19. На наступний день після дати закінчення приймання аукціонної документації державний орган приватизації розпечатує у присутності потенційних покупців конверти з аукціонною документацією та встановлює наявність необхідних документів.
Протягом семи робочих днів з дати закінчення прийняття аукціонної документації державний орган приватизації досліджує відомості, які містяться в аукціонній документації, у тому числі відомості про відносини контролю, та приймає рішення про допуск потенційних покупців до участі в аукціоні з продажу об’єкта приватизації та визнання їх учасниками аукціону.
Рішення державного органу приватизації про недопуск до участі в аукціоні може бути оскаржено в судовому порядку особою, не допущеною до аукціону, протягом строків, передбачених статтею 30 Закону.
Державний орган приватизації має право витребувати від потенційного покупця інші документи і відомості, але лише ті, які необхідні для з’ясування його особи і суті діяльності.
20. Державний орган приватизації приймає рішення про недопущення потенційного покупця до участі в аукціоні або не укладає договір купівлі-продажу за результатами продажу на аукціоні чи застосування процедури викупу у разі, коли потенційний покупець:
не відповідає вимогам статті 8 Закону;
не подав документи або відомості, обов’язкове подання яких передбачено Законом;
подав неправдиві відомості про себе.
Не можуть бути підставою для прийняття рішення про недопущення потенційного покупця до участі у приватизації формальні (несуттєві) помилки в оформленні заяви про участь у приватизації об’єкта приватизації або в документах та інформації, що подається разом з такою заявою, які не впливають на зміст заяви або документів та інформації, зокрема технічні помилки та описки. Рішення про недопущення потенційного покупця до участі у приватизації має містити вичерпний перелік підстав для прийняття такого рішення.
21. У разі коли потенційний покупець не допущений до участі в аукціоні, державний орган приватизації протягом десяти календарних днів з дня затвердження відповідного рішення повертає йому гарантійний внесок.
22. Державний орган приватизації до початку проведення аукціону надає аукціонній комісії наказ про затвердження переліку потенційних покупців, яких визнано учасниками аукціону.
23. Відомості про учасників аукціону та їх кількість не підлягають розголошенню до моменту початку аукціону.
Вимоги до участі в аукціоні
24. В аукціоні з продажу об’єктів приватизації мають право брати участь потенційні покупці, які відповідають вимогам статті 8 Закону.
25. Для допуску до участі в аукціоні потенційні покупці подають заяву та підтвердні документи.
Аукціонна документація складається українською мовою. Якщо до складу документації входять документи, складені іноземною мовою, такі документи повинні бути перекладені на українську мову та засвідчені згідно із законодавством держави його видачі.
Аукціонна документація запечатується в непрозорий пакет з написом "Аукціонна документація", на якому зазначаються тільки найменування та місцезнаходження державного органу приватизації і назва аукціону. На пакеті не повинна міститися інформація, за допомогою якої можна було б ідентифікувати потенційного покупця.
Аукціонна документація подається особисто потенційним покупцем або уповноваженими ним особами та реєструється державним органом приватизації в день її подання шляхом проставлення на ній номера, дати та часу її реєстрації. Потенційному покупцеві видається довідка про реєстрацію, у якій зазначаються номер, дата, час реєстрації, ім’я, прізвище та по батькові особи, яка здійснила реєстрацію аукціонної документації.
26. Заява про участь в аукціоні повинна бути підписана потенційним покупцем (його представником). До заяви, підписаної представником фізичної особи або уповноваженою особою юридичної особи, додається належним чином засвідчена копія документа про підтвердження повноважень особи, яка підписала заяву.

................
Перейти до повного тексту