1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 22 квітня 1997 р. N 385
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 720 від 09.08.2005 )
Про затвердження Правил користування місцевим телефонним зв'язком
Відповідно до Закону України "Про зв'язок" Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Правила користування місцевим телефонним зв'язком, що додаються.
2. Міністерству зв'язку забезпечити контроль за дотриманням Правил користування місцевим телефонним зв'язком та інших нормативних актів про надання послуг місцевого телефонного зв'язку.
Прем'єр-міністр України П.ЛАЗАРЕНКО
Інд.34
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 22 квітня 1997 р. N 385
ПРАВИЛА
користування місцевим телефонним зв'язком
Ці Правила, розроблені відповідно до статті 14 Закону України "Про зв'язок" та статті 22 Закону України "Про захист прав споживачів", визначають права та обов'язки підприємств зв'язку всіх форм власності і споживачів, регулюють взаємовідносини між ними і є обов'язковими для виконання на всій території України.
Взаємодія телефонних мереж загального користування з відомчими телефонними мережами регулюється Правилами, що затверджуються Головним управлінням з питань радіочастот при Кабінеті Міністрів України.
Визначення основних термінів
1. Терміни, що вживаються у цих Правилах, мають таке значення:
місцева телефонна мережа - мережа зв'язку, обмежена територією міста та його приміською зоною або територією адміністративного району;
телефонна мережа загального користування - мережа зв'язку, що експлуатується підприємствами зв'язку для забезпечення потреб усіх споживачів у послугах телефонного зв'язку;
відомча телефонна мережа - мережа зв'язку, що експлуатується юридичною або фізичною особою для задоволення власних потреб;
зона дії автоматичної телефонної станції (АТС) - частина території населеного пункту, на якій розташовані магістральні і розподільні мережі цієї АТС;
підприємство (оператор) зв'язку - підприємство, що здійснює свою господарську діяльність для забезпечення функціонування засобів, споруд та мереж зв'язку з метою надання послуг зв'язку;
споживач - юридична або фізична особа, яка одержує послуги телефонного зв'язку;
абонент - споживач, якому встановлено телефон;
таксофон - платний телефон загального користування.
Загальні положення
2. Послуги місцевого телефонного зв'язку надаються підприємствами зв'язку для ведення розмов та передавання інформації підприємствам, установам, організаціям та громадянам, які знаходяться в одному або в різних населених пунктах, що належать до зони дії місцевої телефонної мережі.
3. Для користування послугами місцевого телефонного зв'язку, а також міжміського, міжнародного телефонного зв'язку, документального електрозв'язку, довідково-інформаційними та іншими відповідними послугами на підприємствах, в установах, організаціях, квартирах багатоквартирних будинків, одноквартирних будинках садибної забудови (далі - квартири) встановлюються телефонні апарати, кінцеві абонентські пристрої передавання даних і телематичних служб (телефакс, телетекс, відеотекс), засоби радіотелефонного зв'язку, автовідповідачі, пристрої охоронної сигналізації тощо (далі - абонентські пристрої). Ці підприємства, установи, організації та громадяни - споживачі є абонентами місцевої телефонної мережі.
4. Телефонні апарати та інші абонентські пристрої повинні мати сертифікат відповідності, виданий органом з сертифікації, акредитованим в державній системі сертифікації УкрСЕПРО. Придбання абонентських пристроїв здійснюється юридичними та фізичними особами за власні кошти. Перед встановленням абонентські пристрої телематичних служб і передавання даних повинні бути зареєстровані на підприємствах зв'язку.
5. Для надання можливості користування послугами телефонного зв'язку підприємства зв'язку встановлюють таксофони у громадських місцях, а також на підприємствах, в установах та організаціях за домовленістю з ними.
6. Залежно від місця встановлення телефони поділяються на такі категорії:
квартирні індивідуального користування, встановлені в окремих квартирах або в кімнатах комунальних квартир;
квартирні колективного користування, встановлені в коридорах комунальних квартир і підключені до окремої лінії;
службові, встановлені на підприємствах, в установах та організаціях;
службові, встановлені в квартирах посадових осіб.
За способом підключення телефони поділяються на:
основні, підключені до окремої лінії;
основні, підключені за спареною схемою до однієї загальної лінії з різними номерами;
паралельні, які встановлені різним абонентам, але підключені до однієї лінії і мають один і той же номер. Паралельні телефонні апарати, встановлені в одній кімнаті (квартирі) одному абоненту, вважаються один телефон основним, другий - додатковим;
"вечірні" телефони, які у вечірній час, а також у вихідні та святкові дні переключаються з підприємств на квартири;
одностороннього зв'язку, за допомогою яких здійснюється тільки вихідний зв'язок.
7. Для інформування населення про номери телефонів абонентів підприємствами зв'язку організовуються довідково-інформаційні служби, видаються довідники номерів телефонів абонентів телефонних мереж.
8. Підприємствами зв'язку здійснюється прийом громадян і представників підприємств, установ та організацій з питань надання послуг телефонного зв'язку.
9. Заяви про пошкодження телефонного зв'язку приймаються і реєструються працівниками бюро ремонту місцевої телефонної мережі. Облік заяв та усунення пошкоджень здійснюється відповідно до інструкції, яка розробляється і затверджується Мінзв'язку.
10. Визначення номерів телефонів, що використовуються з протиправною метою, здійснюється за письмовою заявою абонента або органів внутрішніх справ згідно з інструкцією, що затверджується Мінзв'язку та МВС.
Послуги, що надаються підприємствами зв'язку
11. Перелік послуг визначається підприємством зв'язку.
До послуг зв'язку належить:
встановлення телефону;
надання телефонного зв'язку - місцевого, міжміського, міжнародного;
перестановлення, переключення, повторне включення телефону;
заміна номера телефону;
встановлення додаткового телефонного апарата;
тимчасове включення і відключення телефону;
переоформлення і відновлення договору на надання послуг телефонного зв'язку;
встановлення безобривних розеток, додаткових розеток, додаткового дзвінка;
заміна стандартного лінійного шнура шнуром іншої довжини;
видання списків абонентів місцевої телефонної мережі;
організація безпосереднього зв'язку;
видача довідок про телефонні номери;
надання виходу до телематичних служб;
надання можливості подання телеграми в кредит;
надання виходу до спецслужб (міліція, пожежна охорона, швидка медична допомога, аварійна служба газу тощо).
Підприємство зв'язку може розширювати або змінювати перелік послуг залежно від технічних можливостей автоматичних телефонних станцій з програмним управлінням та наявності довідково-інформаційних служб.
Порядок надання послуг міжміського та міжнародного телефонного зв'язку визначається Правилами користування міжміським та міжнародним телефонним зв'язком.
Порядок і умови надання послуг місцевого телефонного зв'язку
12. Послуги місцевого телефонного зв'язку надаються споживачам після подання до підприємства зв'язку письмової заяви. Поважною причиною для відмови підприємством зв'язку в наданні таких послуг є відсутність відповідних технічних можливостей.
13. Заяви громадян на встановлення квартирних телефонів беруться на облік і задовольняються за наявності в паспорті відмітки про реєстрацію постійного місця проживання (прописку) за відповідною адресою.
Заяви на встановлення телефонів в окремій квартирі приймаються тільки від однієї особи, у комунальній квартирі - від усіх сімей, які виявили бажання встановити телефон.
Заяви членів садівницьких товариств і кооперативів, власників будинків, приватизованих квартир та дач, які проживають у них без наявності в паспорті відмітки про реєстрацію постійного місця проживання, беруться підприємствами зв'язку на окремий облік і задовольняються згідно з цими Правилами за відсутності в зоні дії відповідної АТС незадоволених заяв громадян, які мають у паспорті відмітку про реєстрацію постійного місця проживання.
Облік і порядок розгляду заяв на надання послуг місцевого телефонного зв'язку здійснюється відповідно до інструкції, що затверджується Мінзв'язку.
14. У разі переїзду громадян, які мають в паспорті відмітку про реєстрацію постійного місця проживання як в окремій, так і в комунальній квартирі, у зоні дії однієї телефонної мережі черга на встановлення телефонів за їх новими адресами переноситься всім членам сім'ї і реєструється з дати подання первинної заяви, але не раніше дати відмітки в паспорті про реєстрацію постійного місця проживання за попередньою адресою, якщо за попереднім місцем проживання заяву не було задоволено.
У разі вибуття заявника з квартири черга на встановлення телефону переоформляється на члена його сім'ї, який проживав разом з ним, але не раніше дати відмітки в паспорті про реєстрацію постійного місця його проживання за відповідною адресою.
15. У разі встановлення телефону підприємство зв'язку укладає з юридичною або фізичною особою договір на надання послуг телефонного зв'язку (далі - договір).
У договорі визначаються права, обов'язки і відповідальність сторін, умови надання послуг, порядок взаємних фінансових розрахунків тощо.
16. Підприємства, установи, організації, яким необхідно встановити більш як 50 телефонів та інших абонентських пристроїв, мають право будувати свої відомчі АТС за власні кошти. Такі АТС підключаються до телефонної мережі загального користування згідно з Правилами, що затверджуються Головним управлінням з питань радіочастот при Кабінеті Міністрів України.
17. Переключення до телефонної мережі загального користування телефонів абонентів відомчих АТС виконується за заявою абонента на загальних підставах.
18. Заяви підприємств, установ, організацій та громадян на встановлення телефону задовольняються згідно з чергою в зоні дії відповідної АТС.
У районах забудови багатоквартирними будинками черга формується за будинками, одноквартирних будинків садибної забудови - за вулицями з подальшим перегрупуванням заяв відповідно до кінцевого лінійно-кабельного пристрою телефонної мережі.
19. У місцях з недостатнім рівнем насиченості технічними засобами місцевих телефонних мереж заяви на встановлення телефонів задовольняються в такій послідовності:
органів державної влади, місцевого самоврядування, прокуратури, судів, органів внутрішніх справ, служби безпеки та військових установ;
дипломатичних та консульських представництв іноземних держав;
медичних закладів, пожежних частин, організацій, що надають інформацію стосовно стихійних явищ (землетрус, повінь, ураган тощо), державних дошкільних виховних і навчальних закладів, державних закладів науки і культури;
громадян, які відповідно до чинного законодавства мають право на позачергове встановлення квартирних телефонів, а також працівників, які працюють або вийшли на пенсію з Мінзв'язку, його об'єднань, підприємств, установ, навчальних закладів, що входять до сфери його управління, маючи безперервний стаж роботи не менше 10 років;
громадян, які відповідно до чинного законодавства мають право на першочергове встановлення квартирних телефонів;
громадян, які відповідно до чинного законодавства мають переважне право на встановлення квартирних телефонів;
інших підприємств, установ та організацій;
інших громадян.
20. Черга на встановлення телефону визначається датою подання заяви.
Черга громадян, які мають пільги на встановлення квартирних телефонів, у межах зазначених груп (позачергове, першочергове, переважне право) визначається датою подання документів, якими ці пільги засвідчені.
Перелік категорій громадян, які згідно з чинним законодавством мають пільги на встановлення квартирних телефонів, доводиться Мінзв'язку до підприємств зв'язку окремо на підставі законодавчих актів.
21. Якщо для будівництва телефонних мереж залучаються фінансові кошти юридичних та фізичних осіб, телефони їм встановлюються позачергово без додержання зазначеного вище порядку.
У цих випадках для задоволення заяв громадян, які згідно з чинним законодавством мають пільги на встановлення квартирних телефонів, підприємства зв'язку можуть частково фінансувати будівництво таких АТС за рахунок власних або бюджетних коштів, кредитів банку.
22. З введенням у дію нових АТС після задоволення заяв громадян, які згідно з чинним законодавством мають пільги на встановлення квартирних телефонів, підприємствам зв'язку дозволяється встановлювати телефони за договірними тарифами в обсягах, що визначаються Мінзв'язку.
23. У разі службової потреби за заявами підприємств, установ та організацій посадовим особам встановлюються службові квартирні телефони.
Плату за встановлення службового телефону, користування ним, за міжміські і міжнародні розмови та інші послуги зв'язку, надані по телефону, вносить підприємство, установа, організація, де працює посадова особа.
За узгодженням з підприємством, установою та організацією, що вносить плату за користування телефоном, та за бажанням особи, яка користується цим телефоном, службовий телефон може бути переоформлений на квартирний, якщо надійшла черга на встановлення телефону згідно з цими Правилами або абонент користувався ним не менше одного року.
Порядок встановлення квартирних службових телефонів посадовим особам підприємств зв'язку та оплати за користування ними затверджується Мінзв'язку.
24. У разі коли документи на встановлення телефону особі, яка згідно з чинним законодавством має пільги на встановлення квартирного телефону, підготовлено, але вона померла і з часу смерті пройшло не більше шести місяців, договір укладається з одним із членів сім'ї, які проживали з нею і мають у паспорті відмітку про реєстрацію постійного місця проживання за відповідною адресою, без збереження пільг щодо оплати.
25. Відсутність технічних можливостей для встановлення телефонів особам, які згідно з чинним законодавством мають пільги на встановлення квартирних телефонів, не є перешкодою для встановлення телефонів за заявами, які надійшли пізніше, в інших будинках та під'їздах, де є така можливість.
26. У комунальних квартирах встановлюються телефони колективного користування. Одному з мешканців комунальної квартири може бути встановлено телефон індивідуального користування за наявності письмової відмови інших мешканців цієї квартири від встановлення телефону колективного користування. За наявності технічної можливості дозволяється встановлювати телефони індивідуального користування в кімнатах комунальних квартир.
За заявою одного з мешканців комунальної квартири телефон індивідуального користування перестановлюється для колективного користування без згоди абонента.
У разі перестановлення телефону для колективного користування мешканці комунальної квартири, що бажають користуватися телефоном, зобов'язані повернути абоненту частину плати за встановлення телефону згідно із затвердженими тарифами, які діють на час надання послуги, а також частину вартості додаткових робіт, якщо з часу встановлення телефону пройшло не більше трьох років. Витрати розподіляються пропорційно кількості сімей.
27. З метою повнішого задоволення населення телефонним зв'язком і у разі відсутності технічної можливості здійснюється встановлення та переключення діючих квартирних телефонів за спареною схемою або із застосуванням апаратури ущільнення ліній, за винятком використання підрозділами органів внутрішніх справ телефонної лінії абонента для охоронної сигналізації та інших цілей. При цьому встановлення телефону здійснюється без згоди абонента, переключення діючого телефону - за згодою абонента з попереднім його повідомленням (у такому разі здійснюється заміна номера телефону).
Рішення про встановлення таких телефонів приймає керівник підприємства зв'язку. При цьому враховується можливе телефонне навантаження від абонентів спарених телефонів та інші обставини (інваліди 1 групи, багатодітні сім'ї).
Спарені телефони встановлюються в окремих квартирах, розташованих, як правило, в одному під'їзді, а в одноквартирних будинках садибної забудови - у зоні дії кінцевого лінійно-кабельного пристрою. Вивільнений спарений телефон може бути встановлений першому за чергою в під'їзді.
У сільській місцевості дозволяється встановлення телефонів за спареною схемою для абонентів господарського сектору.
Не дозволяється підключати до телефонів, які працюють за спареною схемою, абонентські пристрої інших типів.
28. За узгодженням з підприємствами, установами та організаціями може виконуватися переключення їх телефонів у вечірній час та вихідні і святкові дні на квартири громадян згідно з чергою на встановлення телефонів. На прохання підприємств, установ та організацій, телефони яких переключаються, дозволяється "вечірні" телефони встановлювати працівникам цих підприємств, установ та організацій без дотримання черги на встановлення телефону.
У виняткових випадках, за взаємною згодою сторін дозволяється тимчасове встановлення паралельних телефонів у різних квартирах у зоні дії одного кінцевого лінійно-кабельного пристрою, за винятком телефонів, підключених за спареною схемою. У разі вибуття основного абонента, черга якого на встановлення телефону не надійшла, підприємство зв'язку паралельний телефон відключає.
За наявності технічної можливості та за згодою споживача може тимчасово встановлюватися телефон одностороннього зв'язку згідно з чергою на встановлення телефону.
У разі встановлення таких телефонів громадяни з черги не знімаються і їх заяви задовольняються у міру розвитку телефонної мережі.
З переїздом абонентів паралельні та "вечірні" телефони, як правило, не переносяться.
Користування "вечірнім" телефоном може припинятися за заявою підприємства, установи та організації, але не раніше ніж через рік користування ним, а паралельним телефоном - за заявою основного абонента, який дав згоду на підключення паралельного телефону.
29. Якщо в зоні дії АТС немає незадоволених заяв на встановлення телефонів, за наявності технічної можливості в квартирі може встановлюватися другий телефон.
30. Роботи, пов'язані з встановленням телефонів та інших абонентських пристроїв, виконуються працівниками підприємств зв'язку в установленому порядку в погоджений з абонентом термін, але не пізніше одного місяця після внесення плати за ці роботи та абонентної плати.
Встановлення телефонних розеток здійснюється в місцях, визначених абонентом, за відповідності їх технічним нормам встановлення телефону.
31. Дозволяється за згодою абонентів заздалегідь, до введення АТС в експлуатацію, виконання робіт, пов'язаних з установленням телефонів, за умови надання абоненту можливості користуватися телефонним зв'язком не пізніше ніж через шість місяців після встановлення розетки.
32. Рішення про встановлення телефонів та інших абонентських пристроїв приймається керівником підприємства зв'язку, за що він несе персональну відповідальність.
33. Користування телефоном може бути припинено:
за заявою абонента;
з переїздом абонента на нове місце проживання (в зону дії іншої АТС, інший регіон);
з переїздом абонента на нове місце проживання в зоні дії однієї АТС за відсутності технічної можливості перестановлення телефону;
з ініціативи підприємства зв'язку згідно з пунктом 50 цих Правил або умов укладеного договору.
34. З переїздом абонента в зоні дії однієї АТС за його заявою телефон за наявності технічної можливості перестановлюється за новою адресою незалежно від наявності в будинку, в який переїхав абонент, незадоволених заяв, у тому числі й від осіб, які згідно з чинним законодавством мають пільги на встановлення квартирних телефонів. Якщо перестановити телефон неможливо, телефон за новою адресою встановлюється на загальних підставах.
35. З переїздом абонента в телефонізовану квартиру або приміщення в зоні дії однієї телефонної мережі здійснюється переоформлення договору. Члени сім'ї абонента, що користувалися телефоном, встановленим в окремій або комунальній квартирі, з переїздом у телефонізовану квартиру мають право на укладення договору за умови відсутності в будинку заяв осіб, які згідно з чинним законодавством мають пільги на встановлення квартирних телефонів.
36. У разі коли абонент вибуває або відмовляється від телефону, а також у разі його смерті договір переоформляється на члена його сім'ї, який проживав разом з ним і має в паспорті відмітку про реєстрацію постійного місця проживання за відповідною адресою.
З виїздом абонента, у квартирі якого було встановлено телефон на пільгових умовах, телефон залишається членам сім'ї, якщо надійшла черга на встановлення телефону (черга визначається датою подання первинної заяви абонента) або з часу встановлення телефону пройшло не менше трьох років. В інших випадках договір розривається.
37. Телефон, встановлений у квартирі, де проживає подружжя, яке розірвало шлюб, вважається квартирним телефоном колективного користування за заявою одного з подружжя.
У разі роз'їзду подружжя, яке розірвало шлюб, переважне право на користування телефоном залишається за особою, яка згідно з чинним законодавством має пільги на встановлення квартирного телефону. Якщо жоден із подружжя пільг не має, право на користування телефоном надається тому із подружжя, з яким залишаються неповнолітні діти. В інших випадках телефон залишається у квартирі, де він був встановлений.
38. З переїздом абонента та членів його сім'ї в телефонізовану квартиру переоформлення телефону за новою адресою здійснюється на підставі виданої підприємством зв'язку довідки за формою згідно з додатком до цих Правил.
39. У разі обміну (міни) телефонізованих квартир у межах України підприємства зв'язку протягом місяця на підставі заяв абонентів, документів про обмін (міну) та довідок телефонних мереж здійснюють взаємне переоформлення договорів для тих громадян, які на момент переїзду були абонентами, у тому числі абонентами телефонів колективного користування. За заявою абонента цей термін може бути продовжений. Члени сім'ї абонента, що користувалися телефоном, з переїздом у телефонізовану квартиру мають право на укладення договору за умови відсутності в будинку заяв осіб, які згідно з чинним законодавством мають пільги на встановлення квартирних телефонів.

................
Перейти до повного тексту