1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 27 березня 2022 р. № 385
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ № 546 від 01.06.2023 )
Деякі питання тимчасового переміщення (евакуації) дітей та осіб, які проживають або зараховані до закладів різних типів, форм власності та підпорядкування на цілодобове перебування, в умовах воєнного стану
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 580 від 10.05.2022 № 715 від 24.06.2022 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок тимчасового переміщення (евакуації) та забезпечення умов для перебування на території України, де не ведуться бойові дії, або за межами України дітей та осіб, які проживають або зараховані до закладів різних типів, форм власності та підпорядкування на цілодобове перебування, що додається.
2. Обласним, Київській міській військовим адміністраціям вжити заходів до невідкладного тимчасового переміщення (евакуації) дітей та осіб, які проживають або зараховані до закладів різних типів, форм власності та підпорядкування на цілодобове перебування, що розташовані в зоні активних бойових дій або наближених до неї населених пунктах, на територію, на якій не ведуться бойові дії, або за межі України.
3. Міністерству з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, Міністерству оборони, Міністерству внутрішніх справ за участю акціонерного товариства "Українська залізниця" визначити безпечні маршрути тимчасового переміщення (евакуації) дітей та осіб, які проживають або зараховані до закладів різних типів, форм власності та підпорядкування на цілодобове перебування, що розташовані в зоні активних бойових дій або наближених до неї населених пунктах, на територію, на якій не ведуться бойові дії.
4. Національній соціальній сервісній службі, Міністерству охорони здоров’я, Міністерству освіти і науки, Міністерству внутрішніх справ, Міністерству оборони, Міністерству молоді та спорту, Міністерству культури та інформаційної політики, обласним, Київській міській військовим адміністраціям визначити організації, заклади і установи на території, на якій не ведуться бойові дії, до яких можуть бути тимчасово розміщені діти та особи, які проживають або зараховані до закладів різних типів, форм власності та підпорядкування на цілодобове перебування, що розташовані в зоні активних бойових дій або наближених до неї населених пунктах.
5. Національній соціальній сервісній службі, Адміністрації Державної прикордонної служби та Міністерству закордонних справ забезпечити ведення обліку тимчасово переміщених (евакуйованих) дітей та осіб, які проживають або зараховані до закладів різних типів, форм власності та підпорядкування на цілодобове перебування, які тимчасово перемістилися за межі України, та їх супроводжуючих осіб із зазначенням найменування держав і населених пунктів спрямування.
6. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування та застосовується з 24 лютого 2022 року.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 73


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 березня 2022 р. № 385
ПОРЯДОК
тимчасового переміщення (евакуації) та забезпечення умов для перебування на території України, де не ведуться бойові дії, або за межами України дітей та осіб, які проживають або зараховані до закладів різних типів, форм власності та підпорядкування на цілодобове перебування
1. Цей Порядок визначає механізм забезпечення безпеки дітей та осіб, які проживають або зараховані до закладів різних типів, форм власності та підпорядкування на цілодобове перебування, що розташовані в зоні активних бойових дій або наближених до неї населених пунктах (далі - діти та особи), шляхом вжиття заходів до їх тимчасового переміщення (евакуації), забезпечення розміщення, належного догляду та виховання.
2. Дія цього Порядку поширюється на такі заклади різних типів, форм власності та підпорядкування, як будинки дитини (у тому числі спеціалізовані), центри медичної реабілітації та паліативної допомоги дітям; заклади дошкільної та загальної середньої освіти (у тому числі дитячі будинки, санаторні, спеціальні, спеціалізовані заклади загальної середньої освіти із пансіонами (інтернатами) в їх складі); малі групові будинки; притулки для дітей, центри соціально-психологічної реабілітації дітей, центри соціальної підтримки дітей і сімей, стаціонарні служби (відділення) центрів соціальних служб, що здійснюють соціально-психологічну реабілітацію дітей, стаціонарні служби (відділення) соціально-психологічної реабілітації дітей (надання послуг із соціально-психологічної реабілітації дітям, які перебувають у складних життєвих обставинах) центрів надання соціальних послуг; школи та професійні училища соціальної реабілітації; дитячі будинки-інтернати системи соціального захисту населення; будинки-інтернати для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю, спеціалізовані будинки для ветеранів війни та праці, громадян похилого віку та осіб з інвалідністю, інші заклади, що забезпечують тимчасове проживання та надання соціальних послуг повнолітнім особам, сім’ям з дітьми, які перебувають у складних життєвих обставинах; інші заклади (у тому числі засновані громадськими, благодійними та релігійними організаціями), в яких передбачено проживання або цілодобове перебування дітей та осіб (далі - заклади).
3. До груп дітей та осіб, які можуть бути тимчасово переміщені (евакуйовані) відповідно до цього Порядку, належать:
діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, які не досягли 18-річного віку, у тому числі діти з інвалідністю, та проживають або зараховані до закладів;
діти, які не досягли 18-річного віку, не належать до категорії дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, у тому числі дітей з інвалідністю, та зараховані до закладів на цілодобове перебування;
особи похилого віку, особи з інвалідністю, які проживають в закладах або зараховані до них на цілодобове перебування, отримують соціальні послуги із стаціонарного догляду, паліативного догляду, підтриманого проживання;
повнолітні особи, у тому числі особи з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, сім’ї з дітьми, які перебувають у складних життєвих обставинах, які тимчасово проживали в закладах, що надають соціальні послуги.
4. Обласні, Київська міська військові адміністрації у взаємодії з відповідними районними військовими адміністраціями, виконавчими органами міських, сільських, селищних рад за місцем розташування закладів забезпечують:
1) проведення постійної оцінки стану безпеки перебування дітей та осіб у закладах, розташованих на території відповідних областей, м. Києва, з урахуванням інформації Збройних Сил, Міноборони, територіальних органів ДСНС, Національної поліції про території, де ведуться бойові дії, а також території, куди можуть бути тимчасово переміщені (евакуйовані) діти та особи;
2) збір і оновлення інформації щодо закладів, зокрема про:
фактичну кількість дітей та осіб, які проживають або перебувають у кожному закладі;
вік, стан здоров’я, мобільність, дієздатність, статус дітей та осіб, які проживають або перебувають у закладі (дитина-сирота, дитина, позбавлена батьківського піклування, дитина, яка залишилася без піклування батьків, дитина та особа, яка перебуває у складних життєвих обставинах, дитина та особа з інвалідністю, дитина, якій не встановлено інвалідність, хвора на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежні), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитина, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги), можливість контактування із законними представниками (у разі їх наявності);
фактичну кількість персоналу для забезпечення догляду, виховання дітей та осіб;
кількість вільних ліжко-місць у закладах та можливість розгортання додаткових ліжко-місць;
наявність ресурсів у закладах (опалення, водопостачання, електроенергія, кількість продуктів харчування, води, лікарських засобів, засобів гігієни, одягу, взуття тощо) та їх дефіцит для задоволення потреб дітей та осіб, а також працівників у закладах;
особливості будівель кожного закладу (кількість, наявність захисних споруд цивільного захисту, підвалів або інших приміщень, придатних для укриття дітей та осіб, у тому числі дітей та осіб з інвалідністю, та персоналу, віддаленість від магістралей, транспортного сполучення, стратегічних об’єктів, по яких можуть здійснюватися обстріли);
можливості щодо прийому з інших закладів дітей та осіб;
контактні номери телефонів керівників та інших працівників закладів;
адреси місцезнаходження закладів;
3) постійний обмін інформацією про заклади, визначеною підпунктами 1 і 2 цього пункту, із:
структурними підрозділами з питань цивільного захисту місцевих органів виконавчої влади (органів місцевого самоврядування) - для оперативного корегування відповідних планів цивільного захисту на особливий період;
Нацсоцслужбою, МОН, МОЗ, МВС, Міноборони, Мінмолодьспортом, МКІП - для визначення організацій, закладів і установ, до яких можуть бути розміщені діти та особи з урахуванням їх потреб;
4) узгодження з Мінреінтеграції, МВС, Збройними Силами за участю АТ "Укрзалізниця" маршрутів тимчасового переміщення (евакуації) дітей та осіб, у тому числі за можливості у супроводі службового автомобіля Національної поліції, ДСНС та бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги.
5. Служби у справах дітей, структурні підрозділи з питань соціального захисту населення, охорони здоров’я, освіти та науки обласних, Київської міської військових адміністрацій залежно від підпорядкування (сфери управління) закладу у взаємодії з відповідними структурними підрозділами районних військових адміністрацій, виконавчими органами міських, сільських, селищних рад із залученням представників благодійних і громадських організацій та адміністрації закладів забезпечують своєчасну підготовку дітей та осіб до тимчасового переміщення (евакуації), зокрема щодо:
проведення роз’яснювальної роботи з працівниками, дітьми та особами щодо дій під час артилерійських обстрілів системами залпового вогню, артобстрілів, обстрілів стрілецькою зброєю, вибухів, а також надання першої домедичної допомоги;
ознайомлення дітей та осіб з правилами поведінки під час тимчасового переміщення (евакуації);
забезпечення дитини та особи речами першої необхідності (засоби гігієни, спідня білизна, одяг та взуття відповідно до сезону, ліки за індивідуальними рецептами для кожної конкретної дитини та особи, рецепти на ліки) та особистими речами, що становлять цінність (є важливими) для них;
надання дитині та особі копій її документів та інформації про контактну особу, яка відповідає за них, для зв’язку з ними у разі, коли дитина та особа з будь-яких причин залишиться без супроводу;
визначення працівників закладу, які будуть супроводжувати під час переміщення (евакуації) дітей та осіб (далі - супроводжуючі особи);
підготовки базового набору речей першої необхідності для дітей та осіб, що передається в розпорядження кожної супроводжуючої особи;
збереження персональних даних про дітей та осіб та особових справ, своєчасної передачі копій (у тому числі в електронному вигляді) особових справ дітей та осіб (у тому числі медичної документації та інших документів) керівниками закладів службам у справах дітей, структурним підрозділам з питань соціального захисту населення, охорони здоров’я, освіти і науки обласних, Київської міської військових адміністрацій залежно від підпорядкування (сфери управління) закладу за місцем розташування закладу;
наявності у керівника закладу плану евакуації закладу, контактних даних органів, що здійснюють тимчасове переміщення (евакуацію) дітей та осіб, а також осіб, відповідальних за прийом за місцем переміщення (евакуації) дітей та осіб.
6. Заходи з підготовки до тимчасового переміщення (евакуації) дітей та осіб в межах України та за її межами здійснюються на підставі наказу керівника закладу.
7. З метою вирішення питання щодо тимчасового переміщення (евакуації) дітей та осіб у межах України керівник закладу забезпечує:
1) опрацювання з обласною, Київською міською військовою адміністрацією за місцем розташування закладу питання щодо:
можливості забезпечення тимчасового переміщення (евакуації) дітей та осіб до організації, закладу чи установи, які розташовані в населеному пункті, де не ведуться бойові дії, та їх розміщення в них з метою створення умов для проживання та догляду, виховання дітей та осіб відповідно до їх потреб;
узгодження маршруту тимчасового переміщення (евакуації) дітей та осіб (у тому числі щодо можливості їх супроводу службовими автомобілями Національної поліції, ДСНС та бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги);
чисельності супроводжуючих осіб;
2) видання наказу про тимчасове переміщення (евакуацію) дітей та осіб, його погодження з обласною, Київською міською військовою адміністрацією за місцем розташування закладу, а у разі відсутності технічної можливості надання погодження з відповідною військовою адміністрацією - з Нацсоцслужбою, МОН, МОЗ, МВС, Міноборони, Мінмолодьспортом, МКІП залежно від підпорядкування (сфери управління) закладу.
Наказ може прийматися про тимчасове переміщення (евакуацію) окремих груп дітей та осіб з урахуванням їх віку та стану здоров’я.
У разі коли виникає потреба для повторного тимчасового переміщення (евакуації) окремих груп дітей та осіб наказ про таке переміщення (евакуацію) приймає керівник закладу, а у разі відсутності технічної можливості - керівник організації, закладу чи установи, де вони тимчасово розміщені, з урахуванням вимог, визначених цим пунктом;
3) надання службі у справах дітей, структурному підрозділу з питань соціального захисту населення, охорони здоров’я, освіти і науки обласної, Київської міської військової адміністрації залежно від підпорядкування (сфери управління) закладу за місцем його розташування копії наказу про тимчасове переміщення (евакуацію) дітей та осіб, списків, які є невід’ємною частиною наказу, із зазначенням:
прізвища, імені, по батькові (за наявності), дати народження дітей та осіб;
прізвища, імені, по батькові (за наявності), дати народження супроводжуючих осіб із визначенням відповідальності кожної такої особи за конкретних дітей та осіб;
стану здоров’я, мобільності, дієздатності, статусу дітей та осіб, які проживають або перебувають у закладі (дитина-сирота, дитина, позбавлена батьківського піклування, дитина, яка залишилася без піклування батьків, дитина та особа, яка перебуває у складних життєвих обставинах, дитина та особа з інвалідністю, дитина, якій не встановлено інвалідність, хвора на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежні), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитина, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги), можливості контактування із законними представниками (у разі їх наявності);
3-1) надання органу опіки та піклування витягу з наказу про тимчасове переміщення (евакуацію) осіб, визнаних судом недієздатними/обмежено дієздатними, із зазначенням:
прізвища, імені, по батькові (за наявності), дати народження осіб, визнаних судом недієздатними/обмежено дієздатними;
прізвища, імені, по батькові (за наявності) їх опікунів/піклувальників;
прізвища, імені, по батькові (за наявності) опікуна/піклувальника особи, визнаної судом недієздатною/обмежено дієздатною, з яким втрачено зв’язок під час дії надзвичайного або воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях;
прізвища, імені, по батькові (за наявності), дати народження супроводжуючої особи із визначенням відповідальності кожної такої особи за конкретних осіб, визнаних судом недієздатними/обмежено дієздатними;
( Пункт 7 доповнено підпунктом 3-1 згідно з Постановою КМ № 715 від 24.06.2022 )
4) видання наказу про організацію роботи супроводжуючих осіб (відрядження або переведення на дистанційну роботу) із можливістю визначення графіка їх ротації (взаємозамінності);
5) вжиття заходів до перевезення оригіналів особових справ дітей та осіб (у тому числі медичної документації та інших документів) до організації, закладу чи установи, в яких будуть тимчасово перебувати діти та особи;
6) формування груп дітей та осіб із супроводжуючими особами з розрахунку одна супроводжуюча особа не більше ніж на 15 дітей/чотири дитини з інвалідністю.
Для супроводження інших категорій осіб (у тому числі повнолітніх осіб, сімей з дітьми, осіб похилого віку, осіб з інвалідністю) кількість супроводжуючих осіб визначається керівником закладу з урахуванням стану здоров’я та здатності таких осіб піклуватися про себе.
У разі коли керівник закладу не може безпосередньо супроводжувати дітей та осіб, він зобов’язаний уповноважити одну із супроводжуючих осіб на виконання повноважень, визначених пунктом 17 цього Порядку;
7) забезпечення дітей та осіб, а також супроводжуючих осіб:
речами першої необхідності (засоби гігієни, спідня білизна, одяг та взуття відповідно до сезону, ліки за індивідуальними рецептами для кожної конкретної дитини та особи, рецепти на ліки) та особистими речами, що становлять для них цінність (є важливими);
базовим набором речей першої необхідності, продуктами харчування (вода, їжа) на період тимчасового переміщення (евакуації);
8) в найкоротший строк інформування територіального органу Національної поліції про тимчасове переміщення (евакуацію) дітей та осіб з наданням копії наказу із списками дітей та осіб, супроводжуючих осіб для забезпечення супроводу та вжиття заходів до організації їх безпеки.
8. Обласна, Київська міська військова адміністрація на території, на якій не ведуться бойові дії, з метою задоволення потреб тимчасово переміщених (евакуйованих) дітей та осіб забезпечує підготовку організацій, закладів та установ для їх розміщення, зокрема:
своєчасну підготовку та облаштування захисних споруд цивільного захисту, підвалів або інших приміщень, придатних для укриття дітей та осіб та персоналу і безпечного перебування в них;
перевірку наявності опалення, водопостачання, електроенергії;

................
Перейти до повного тексту