1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 8 квітня 2009 р. N 385-р
Київ
Про схвалення Концепції формування системи підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад
1. Схвалити Концепцію формування системи підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад (далі - Концепція), що додається.
2. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським держадміністраціям подати в місячний строк Мінрегіонбуду пропозиції щодо реалізації Концепції.
3. Мінрегіонбуду разом з іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади розробити і подати у тримісячний строк Кабінетові Міністрів України проект плану заходів з реалізації Концепції на період до 2011 року.
Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 39
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 8 квітня 2009 р. N 385-р
КОНЦЕПЦІЯ
формування системи підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад
Проблема, на розв'язання якої спрямована Концепція
Державна регіональна політика спрямована на створення повноцінного життєвого середовища для населення на усій території України, збереження єдності держави, забезпечення сталого збалансованого розвитку її регіонів. Узгодження загальнодержавних і регіональних інтересів потребує підготовки на вищому рівні посадових осіб місцевого самоврядування (далі - посадові особи) та депутатів місцевих рад.
Однак рівень освіти посадових осіб та депутатів місцевих рад здебільшого не дає їм змоги кваліфіковано здійснювати свої повноваження та виконувати покладені на них обов'язки. Так, з майже 99 тис. посадових осіб лише 64,7 відсотка мають повну вищу освіту.
Щороку відбувається оновлення складу працівників органів місцевого самоврядування (близько 20 відсотків загальної чисельності), які потребують професійного навчання.
Близько 40 відсотків сільських, селищних та міських голів, 40 - 60 відсотків депутатів місцевих рад обираються вперше, що свідчить про відсутність у них відповідного досвіду та про потребу в професійному навчанні.
Навчальні заклади, які здійснюють підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації посадових осіб не задовольняють повною мірою потреби сьогодення.
Рівень підготовки викладачів не завжди за змістом та якістю відповідає новим вимогам щодо підвищення кваліфікації посадових осіб та депутатів місцевих рад.
Кошти, що виділяються з місцевих бюджетів для підвищення кваліфікації посадових осіб, здебільшого використовуються нераціонально.
Мета і завдання Концепції
Метою Концепції є забезпечення організації, функціонування та розвитку системи підвищення кваліфікації посадових осіб та депутатів місцевих рад, що дасть змогу покращити виконання ними своїх обов'язків відповідно до сучасних вимог.
Завданням Концепції є визначення напрямів і пріоритетів розвитку системи підвищення кваліфікації посадових осіб та депутатів місцевих рад.
Шляхи і способи розв'язання проблеми
Пріоритетом державної політики щодо формування ефективної системи підвищення кваліфікації посадових осіб та депутатів місцевих рад є запровадження дієвого механізму державної підтримки системи.
Зазначену проблему передбачається розв'язати шляхом:
визначення Головдержслужби органом, відповідальним за загальну координацію роботи з реалізації Концепції, який забезпечить:
- формування державного замовлення на підвищення кваліфікації посадових осіб за професійними програмами підвищення кваліфікації (далі - професійні програми);
- затвердження професійних програм;
- узагальнення пропозицій щодо процесу навчання, поданих органами місцевого самоврядування, які заінтересовані в оперативному навчанні посадових осіб та депутатів місцевих рад за визначеними ними темами;
- проведення постійного моніторингу якості підвищення кваліфікації посадових осіб та депутатів місцевих рад;
- визначення потреби органів місцевого самоврядування у підвищенні кваліфікації посадових осіб;
- організацію підвищення кваліфікації за професійними програмами;
- затвердження програм спеціалізованих короткострокових навчальних курсів, тематичних постійно діючих та короткострокових семінарів, тренінгів;
- сприяння направленню на навчання за кордон (стажування) посадових осіб (у тому числі тих, що направляються за рахунок коштів міжнародної технічної допомоги);
визначення Мінрегіонбуду органом, відповідальним за здійснення контролю за реалізацією Концепції, який забезпечить:
- погодження професійних програм, програм спеціалізованих короткострокових навчальних курсів, тематичних постійно діючих та короткострокових семінарів, тренінгів;
- здійснення вибіркового контролю якості підвищення кваліфікації посадових осіб;
- здійснення в межах своїх повноважень контролю за формуванням державного замовлення на підвищення кваліфікації посадових осіб та його виконанням органами місцевого самоврядування;
- подання Головдержслужбі пропозицій щодо направлення на навчання за кордон (стажування) посадових осіб (у тому числі тих, що направляються за рахунок коштів міжнародної технічної допомоги).
Рівень забезпеченості керівного складу виконавчих органів місцевих рад посадовими особами, що пройшли професійне навчання у сфері муніципального управління, повинен становити для міст обласних центрів - 100 відсотків, інших міст - не менш як 75 відсотків, селищ - не менш як 60 відсотків, сіл - не менш як 50 відсотків.
Рівень забезпеченості виконавчих апаратів обласних рад посадовими особами, що пройшли професійне навчання у сфері муніципального управління, повинен становити 100 відсотків, а виконавчих апаратів районних рад - не менш як 75 відсотків.
Підвищення кваліфікації посадових осіб та депутатів місцевих рад проводиться за професійними програмами, а також на спеціалізованих короткострокових навчальних курсах, тематичних постійно діючих та короткострокових семінарах, тренінгах.
Професійними програмами передбачається вивчення Конституції України, законодавства про місцеве самоврядування, місцеві органи виконавчої влади, земельного та бюджетного законодавства, основ соціального захисту населення, управління, містобудування, житлово-комунального господарства, місцевого економічного розвитку, а також питань з основних напрямів діяльності органів місцевого самоврядування.
Проведення спеціалізованих короткострокових навчальних курсів, тематичних постійно діючих та короткострокових семінарів, тренінгів запроваджується з метою вчасного реагування на нові виклики та виконання завдань, що покладені на органи місцевого самоврядування.
Підвищення кваліфікації за професійними програмами проводиться:
для сільських, селищних, міських голів, голів та заступників голів районної, районної у місті ради, обласної ради, секретарів сільської, селищної та міської ради - не менше одного разу протягом строку здійснення повноважень;
для інших посадових осіб - один раз на п'ять років;
для вперше призначених посадових осіб - протягом року після призначення;
для депутатів місцевих рад - не менше одного разу протягом строку здійснення повноважень.

................
Перейти до повного тексту