- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 8 липня 1992 р. N 384 Київ |
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 1109 від 25.08.2004 )
Питання Міністерства освіти України
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 839 від 14.12.94
N 842 від 20.10.95 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Положення про Міністерство освіти України, що додається.
( Пункт 2 втратив чинність на підставі Постанови КМ
N 839 від 14.12.94 )
( Пункт 3 втратив чинність на підставі Постанови КМ
N 839 від 14.12.94 )
( На часткову зміну пункту 3 дозволити Міністерству освіти мати
колегію у кількості 19 чоловік згідно з Постановою КМ
N 842 від 20.10.95 )
4. Визнати такими, що втратили чинність:
постанову Ради Міністрів УРСР від 18 листопада 1968 р. N 589 "Про затвердження Положення про Міністерство вищої і середньої спеціальної освіти Української РСР" (ЗП УРСР, 1968 р., N 11, ст.160);
постанову Ради Міністрів УРСР від 30 травня 1968 р. N 338 "Про затвердження Положення про Міністерство освіти Української РСР" (ЗП УРСР, 1969 р., N 6, ст.70);
постанову Ради Міністрів УРСР від 22 жовтня 1969 р. N 598 "Про затвердження Положення про Державний комітет Ради Міністрів Української РСР по професійно-технічній освіті" (ЗП УРСР, 1969 р., N 11, ст.143);
постанову Ради Міністрів УРСР від 27 серпня 1976 р. N 419 "Про внесення змін до Положення про Міністерство вищої і середньої спеціальної освіти Української РСР" (ЗП УРСР, 1976 р., N 9, ст.42).
Прем'єр-міністр України Міністр Кабінету Міністрів України | В. ФОКІН В. ПЄХОТА |
ЗАТВЕРДЖЕНЕ
постановою Кабінету Міністрів України
від 8 липня 1992 р. N 384
ПОЛОЖЕННЯ
про Міністерство освіти України
1. Міністерство освіти України (Міносвіти України) є центральним органом державної виконавчої влади, підвідомчим Кабінету Міністрів України.
Міністерство реалізує державну політику в галузі національної освіти, спрямовану на її відродження, подальше вдосконалення науки, на всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, забезпечення суспільного виробництва кваліфікованими працівниками та спеціалістами.
2. Міносвіти України у своїй діяльності керується
Конституцією і законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням. У межах своєї компетенції Міністерство організує виконання актів законодавства України і здійснює систематичний контроль за їх виконанням.
Міністерство узагальнює практику застосування законодавства з питань, що входять до його компетенції, розробляє пропозиції щодо його вдосконалення та вносить їх на розгляд Кабінету Міністрів України.
3. Головними завданнями Міносвіти України є:
участь у виробленні державної політики в галузі освіти і науки, розвитку їх матеріально-технічної та соціальної бази;
визначення перспектив і напрямів розвитку освіти, вимог до її змісту, рівня й обсягу;
контроль за реалізацією державної політики у галузі освіти і науки, дотриманням актів законодавства з цих питань в усіх навчально-виховних закладах незалежно від підпорядкування і форм власності;
здійснення міжнародного співробітництва в галузі освіти і науки.
4. Міносвіти України відповідно до покладених на нього завдань:
1) у сфері прогнозування і планування розвитку освіти, розробки організаційного та правового механізму її функціонування
а) аналізує стан освіти, прогнозує її розвиток відповідно до потреб особистості, суспільства, держави;
б) розробляє нормативно-правову основу функціонування системи освіти, здійснює експертизу проектів загальнодержавних, відомчих, інших рішень і програм у частині, що стосується освіти і науки, готує проекти законодавчих актів та урядових рішень;
в) прогнозує та впорядковує структуру мережі державних навчально-виховних закладів, розробляє пропозиції щодо переліку спеціальностей, кваліфікацій, учених звань і наукових ступенів;
г) забезпечує виконання вузами, що перебувають в його функціональному управлінні, державного замовлення та договорів на підготовку спеціалістів, науково-педагогічних кадрів;
д) розробляє положення про навчально-виховні заклади освіти;
є) організує інформаційне, правове та посередницьке забезпечення працевлаштування випускників професійних і вищих навчальних закладів;
2) у сфері навчально-виховного процесу
а) визначає вимоги до змісту, рівня й обсягу соціально необхідного державного мінімуму освіти, забезпечує безперервність освіти, інтеграцію навчання з наукою і виробництвом, розробляє і затверджує відповідні типові навчальні плани, програми для навчально-виховних закладів, організує науково-методичне й інформаційне забезпечення системи освіти, разом із заінтересованими державними органами розробляє кваліфікаційні характеристики, стандарти; здійснює контроль за якістю загальноосвітньої та професійної підготовки;
б) проводить експертизу та експериментальне випробування нових освітніх програм, форм і методів навчання, інших педагогічних та управлінських новацій, нових технологій у системі освіти, організує їх впровадження;
в) забезпечує реалізацію освітніх програм відродження і розвитку національної культури, української та інших мов, національно-культурних традицій усіх народів України;
г) проводить роботу, спрямовану на виявлення і розвиток обдарованих дітей, талановитої молоді, забезпечує ефективне функціонування системи професійної орієнтації учнів;
д) розробляє умови прийому до державних навчально-виховних закладів;
є) організує підготовку й видання навчально-методичної та наукової літератури, надає підручникам і навчальним посібникам гриф Міністерства, формує замовлення на їх поставку;
ж) забезпечує видання наукових і науково-методичних журналів, збірників інформаційних нормативних документів з питань освіти;
з) організує діяльність психологічної служби та педагогічного патронажу в системі освіти;
3) у сфері управління, роботи з керівними та науково-педагогічними кадрами
а) вносить пропозиції про створення, реорганізацію, ліквідацію в установленому порядку закладів, організацій, підприємств освіти загальнодержавного значення; сприяє розвиткові нових навчально-виховних закладів;
б) проводить в установленому порядку атестацію та акредитацію освітніх закладів загальнодержавного значення незалежно від форм власності та підпорядкування, видає їм ліцензії та сертифікати, надає автономію вищим навчальним закладам; здійснює державне інспектування навчально-виховних закладів;
в) призначає керівників навчально-виховних закладів та установ, закладів підвищення кваліфікації та перепідготовки, що перебувають у функціональному управлінні Міністерства, дає згоду на призначення і звільнення керівників вищих навчальних закладів загально-державного значення інших міністерств і відомств;
г) розробляє положення про органи громадського самоврядування в сфері освіти;
д) разом з іншими центральними органами державної виконавчої влади вивчає потребу освітніх закладів і установ України в наукових і науково-педагогічних кадрах, організує їх підготовку; в установленому порядку відкриває у вищих та прирівняних до них навчальних закладах, наукових установах, організаціях аспірантуру, докторантуру; забезпечує організаційне та методичне керівництво підготовкою професорсько-викладацького складу та наукових працівників через аспірантуру, докторантуру, інші форми підготовки кадрів вищої наукової кваліфікації;
є) вносить пропозиції Вищій атестаційній комісії України про створення спеціальних рад по захисту дисертацій;
ж) в установленому порядку присвоює вчені звання доцента і професора науково-педагогічним працівникам;
з) розглядає в межах своєї компетенції листи, заяви, скарги та веде прийом громадян;
4) у сфері підвищення кваліфікації і перепідготовки кадрів
а) організує підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів системи освіти, визначає основні напрями її розвитку й вдосконалення, здійснює навчально-методичне забезпечення;
б) забезпечує підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації громадян за державним замовленням, а також за договорами з підприємствами, установами, організаціями, окремими громадянами у державних навчально-виховних закладах;
5) у сфері наукової діяльності а) розвиває як складову частину навчального процесу наукові дослідження в системі освіти, прогнозує і розробляє їх структуру;
................Перейти до повного тексту