1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Закон України


ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення порядку звітування та припинення політичних партій, їх структурних утворень
Верховна Рада України постановляє:
I. Внести зміни до таких законів України:
1. У Законі України "Про політичні партії в Україні" (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 23, ст. 118 із наступними змінами):
1) частину третю статті 17-7 викласти в такій редакції:
"У разі усунення політичною партією причин, які зумовили зупинення державного фінансування її статутної діяльності, Національне агентство з питань запобігання корупції не пізніш як через п’ять робочих днів після отримання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру з усунутими недоліками приймає рішення про відновлення державного фінансування статутної діяльності відповідної політичної партії. Державне фінансування статутної діяльності політичної партії відновлюється у кварталі, в якому прийнято рішення про відновлення державного фінансування статутної діяльності політичної партії. Кошти, виділені з державного бюджету на фінансування статутної діяльності політичної партії, за квартал, в якому прийнято рішення про відновлення державного фінансування її статутної діяльності, перераховуються на рахунок політичної партії, передбачений частиною другою статті 17-3 цього Закону, не пізніше 10 календарних днів з дня прийняття відповідного рішення про таке відновлення";
2) у статті 21:
частини другу і третю викласти в такій редакції:
"Заборона діяльності політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск її керівних органів, обласних, міських, районних організацій і первинних осередків та інших структурних утворень, передбачених статутом партії, виключення з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про членів таких органів (крім керівника), припинення членства в політичній партії, а також прийняття центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об’єднань громадян, інших громадських формувань, та його територіальними органами рішень про припинення політичної партії та її структурних утворень відповідно.
У разі якщо в рішенні суду про заборону діяльності політичної партії не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія) політичної партії, її структурних утворень, які мають статус юридичної особи, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об’єднань громадян, інших громадських формувань, або його територіальні органи призначають голову, членів такої комісії або ліквідатора політичної партії, її структурних утворень в рішенні про їх припинення. Головою комісії з припинення (ліквідаційної комісії) або ліквідатором призначається, якщо інше не встановлено рішенням суду, керівник органу управління політичної партії або особа, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, а якщо такі керівник та особа відсутні або повідомили про відмову від виконання відповідних обов’язків у формі заяви, справжність підпису на якій нотаріально засвідчено, - інша особа, яка надала на це свою згоду у формі заяви, справжність підпису на якій нотаріально засвідчено";
після частини третьої доповнити двома новими частинами такого змісту:
"За заявою голови, члена комісії з припинення (ліквідаційної комісії) або ліквідатора політичної партії, її структурного утворення, справжність підпису на якій нотаріально засвідчено, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об’єднань громадян, інших громадських формувань, або його територіальні органи здійснюють заміну голови, члена такої комісії або ліквідатора відповідно на іншу особу, яка надала на це свою згоду у формі заяви, справжність підпису на якій нотаріально засвідчено. Заява голови, члена комісії з припинення (ліквідаційної комісії) або ліквідатора політичної партії, її структурного утворення не вимагається у разі смерті фізичної особи, визнання судом фізичної особи безвісно відсутньою, оголошення судом фізичної особи померлою, обмеження цивільної дієздатності фізичної особи на підставі рішення суду, визнання судом фізичної особи недієздатною.
У разі якщо в рішенні суду про заборону діяльності політичної партії не визначено строк пред’явлення кредиторами своїх вимог до політичної партії, її структурних утворень, які мають статус юридичної особи, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об’єднань громадян, інших громадських формувань, або його територіальні органи визначають такий строк у межах, визначених законом, у рішенні про їх припинення".
У зв’язку з цим частину четверту вважати частиною шостою;
3) у статті 24:
частини другу і третю викласти в такій редакції:
"Рішення суду про анулювання реєстрації політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск її керівних органів, обласних, міських, районних організацій і первинних осередків та інших статутних утворень, передбачених статутом партії, виключення з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про членів таких органів (крім керівника), припинення членства в політичній партії, а також прийняття центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об’єднань громадян, інших громадських формувань, та його територіальними органами рішень про припинення політичної партії та її структурних утворень відповідно.
У разі якщо в рішенні суду про анулювання реєстрації політичної партії не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія) політичної партії, її структурних утворень, які мають статус юридичної особи, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об’єднань громадян, інших громадських формувань, або його територіальні органи призначають голову, членів такої комісії або ліквідатора політичної партії, її структурних утворень в рішенні про їх припинення. Головою комісії з припинення (ліквідаційної комісії) або ліквідатором призначається, якщо інше не встановлено рішенням суду, керівник органу управління політичної партії або особа, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, а якщо такі керівник та особа відсутні або повідомили про відмову від виконання відповідних обов’язків у формі заяви, справжність підпису на якій нотаріально засвідчено, - інша особа, яка надала на це свою згоду у формі заяви, справжність підпису на якій нотаріально засвідчено";
доповнити частинами четвертою і п’ятою такого змісту:
"За заявою голови, члена комісії з припинення (ліквідаційної комісії) або ліквідатора політичної партії, її структурного утворення, справжність підпису на якій нотаріально засвідчено, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об’єднань громадян, інших громадських формувань, або його територіальні органи здійснюють заміну голови, члена такої комісії або ліквідатора відповідно на іншу особу, яка надала на це свою згоду у формі заяви, справжність підпису на якій нотаріально засвідчено. Заява голови, члена комісії з припинення (ліквідаційної комісії) або ліквідатора політичної партії, її структурного утворення не вимагається у разі смерті фізичної особи, визнання судом фізичної особи безвісно відсутньою, оголошення судом фізичної особи померлою, обмеження цивільної дієздатності фізичної особи на підставі рішення суду, визнання судом фізичної особи недієздатною.
У разі якщо в рішенні суду про анулювання реєстрації політичної партії не визначено строк пред’явлення кредиторами своїх вимог до політичної партії, її структурних утворень, які мають статус юридичної особи, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об’єднань громадян, інших громадських формувань, або його територіальні органи визначають такий строк у межах, визначених законом, у рішенні про їх припинення";
4) у розділі VI "Заключні положення":
доповнити пунктами 7-1 і 7-2 такого змісту:
"7-1. Кошти, не отримані політичною партією внаслідок зупинення державного фінансування її статутної діяльності з причин, передбачених пунктом 2 частини першої статті 17-7 цього Закону, за результатами перевірки звітів про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, які подано відповідно до пункту 6 цього розділу, а також за перший квартал 2024 року підлягають поверненню політичній партії після прийняття Національним агентством з питань запобігання корупції рішення про відновлення державного фінансування її статутної діяльності.
Кошти, передбачені абзацом першим цього пункту, підлягають поверненню політичній партії шляхом їх перерахування на рахунок політичної партії, передбачений частиною другою статті 17-3 цього Закону, не пізніше 10 календарних днів з дня прийняття Національним агентством з питань запобігання корупції рішення про відновлення державного фінансування її статутної діяльності.
7-2. Установити, що до набрання чинності законом про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо збереження залишків коштів, виділених з державного бюджету на фінансування статутної діяльності політичних партій, для покриття відповідних витрат у наступному бюджетному періоді, державне фінансування статутної діяльності політичної партії відновлюється у кварталі, в якому прийнято рішення про відновлення державного фінансування статутної діяльності політичної партії, якщо звіт про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру з усунутими недоліками подано до Національного агентства з питань запобігання корупції не пізніше двадцятого числа останнього місяця четвертого кварталу року, в якому було прийнято рішення про зупинення державного фінансування.

................
Перейти до повного тексту