- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 28 грудня 1991 р. N 383 Київ |
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 218 від 29.04.92 )
Питання Державного комітету України у справах архітектури, будівництва і охорони історичного середовища
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Положення про Державний комітет України у справах архітектури, будівництва і охорони історичного середовища, що додається.
2. Дозволити Державному комітетові України у справах архітектури, будівництва і охорони історичного середовища мати колегію в складі 9 чоловік.
3. Визнати такими, що втратили чинність:
постанову Ради Міністрів УРСР від 4 червня 1987 р.
N 210 "Про затвердження Положення про Державний комітет Української РСР у справах будівництва" (ЗП УРСР, 1987 р., N 6, ст. 42);
пункт 3 Змін і доповнень, затверджених постановою Ради Міністрів УРСР від 25 травня 1988 р. N 144 "Про внесення змін і доповнень до рішень Уряду УРСР у зв'язку з постановою ЦК Компартії України і Ради Міністрів УРСР від 12 квітня 1988 р. N 97" (ЗП УРСР, 1988 р., N 6, ст. 27);
постанову Ради Міністрів УРСР від 26 липня 1988 р.
N 201 "Про схему управління Державного комітету УРСР у справах будівництва";
постанову Ради Міністрів УРСР від 17 вересня 1990 р. N 266 "Питання Державного комітету УРСР у справах будівництва і архітектури".
Перший віце-прем'єр-міністр України Державний секретар Кабінету Міністрів України | К.МАСИК В.ПЄХОТА |
ЗАТВЕРДЖЕНЕ
постановою Кабінету Міністрів України
від 28 грудня 1991 р. N 383
ПОЛОЖЕННЯ
про Державний комітет України у справах архітектури, будівництва і охорони історичного середовища
1. Державний комітет України у справах архітектури, будівництва і охорони історичного середовища (Держбуд України) є центральним органом державного управління, підвідомчим Кабінету Міністрів України.
Комітет проводить єдину технічну та містобудівну політику, спрямовану на створення оптимального середовища проживання людини, підвищення архітектурного рівня забудови населених пунктів і ефективності капітального будівництва.
2. Держбуд України у своїй діяльності керується
Конституцією України, законами та іншими рішеннями Верховної Ради України та її Президії, указами Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням. У межах своєї компетенції Комітет організує виконання законодавчих актів, рішень Уряду України і здійснює систематичний контроль за їх виконанням.
Комітет узагальнює практику застосування законодавства з питань архітектури, містобудування, капітального будівництва і охорони історичного середовища, розробляє пропозиції щодо його вдосконалення і вносить їх на розгляд Кабінету Міністрів України.
3. Головними завданнями Держбуду України є:
аналіз стану справ у галузі та прогнозування пріоритетних шляхів її розвитку;
організація розробки й оновлення нормативних документів з питань архітектури, містобудування, інвестиційної політики, проектування, кошторисної справи, капітального будівництва, промисловості будівельних матеріалів і конструкцій;
координація наукових досліджень у галузі архітектури і будівництва;
поліпшення містобудування, архітектурного вигляду міст, селищ міського типу, сільських населених пунктів і промислових формувань;
підвищення рівня архітектурно-будівельних рішень будинків, промислових об'єктів та лінійних споруд;
координація діяльності місцевих органів архітектури і містобудування;
забезпечення державного контролю за раціональним використанням земельних ділянок, що виділяються під забудову, їх моніторингом, а також захисту будинків, споруд, територій від шкідливого впливу фізико-геологічних процесів і явищ;
організація охорони історичного середовища, обліку, використання й реставрації пам'яток архітектури і містобудування;
удосконалення ціноутворення у проектуванні та будівництві;
методичне забезпечення технічних аспектів інвестиційної діяльності в капітальному будівництві;
розробка прогресивних технологій і методів організації будівельного виробництва, впровадження нових форм господарювання в проектуванні та капітальному будівництві;
визначення основних напрямів розвитку матеріально-технічної бази капітального будівництва;
удосконалення проектно-кошторисної справи та інженерних розвідувань;
організація в установленому порядку експертизи проектно-планувальної документації, проектів і кошторисів на будівництво підприємств, будинків і споруд;
методичне й організаційне забезпечення захисту інтересів споживачів будівельної продукції шляхом сертифікації та здійснення державного контролю за якістю будівництва об'єктів, продукції будівельної індустрії, будівельних матеріалів, будівельного машинобудування, науково-технічної продукції в галузі архітектури і будівництва.
4. Держбуд України при виконанні покладених на нього функцій взаємодіє з іншими органами державного управління України та Кримської АРСР, органами місцевого самоврядування.
5. Держбуд України, головні управління та управління архітектури і містобудування виконкомів місцевих Рад народних депутатів, підвідомчі Комітету об'єднання, підприємства, організації та установи становлять його систему.
6. Держбуд України відповідно до покладених на нього завдань:
а) забезпечує розробку актів законодавства, а також створення, затвердження в установленому порядку й оновлення нормативної та кошторисно-цінової бази і стандартів з питань архітектури, містобудування, інвестиційної політики, проектування, кошторисної справи, капітального будівництва, промисловості будівельних матеріалів і конструкцій;
б) проводить в Україні єдину технічну політику в капітальному будівництві, забудові населених пунктів, організації та механізації будівництва, розвитку підприємств будівельної індустрії та будівельних матеріалів, виробництві нових ефективних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій;
в) розробляє з участю міністерств і відомств України, Ради Міністрів Кримської АРСР, облвиконкомів, Київського та Севастопольського міськвиконкомів і затверджує плани, що фінансуються з республіканського бюджету та централізованих джерел, у тому числі: типового й експериментального проектування; розробки схем і проектів районного планування, проектів планування та забудови міст, селищ міського типу і сільських населених пунктів; розробки схем генеральних планів промислових вузлів; сейсмічного мікрорайонування; розробки проектів охоронних зон і схем захисту територій та населених пунктів від небезпечних геологічних процесів; створення й використання програмних засобів для обчислювальної техніки, систем автоматизованого проектування і систем обробки інформації у капітальному будівництві; вивчення та узагальнення вітчизняного й зарубіжного досвіду проектування та будівництва; розробки кошторисних нормативів; проведення науково-дослідних робіт. Координує та контролює їх виконання;
г) здійснює разом з громадськими об'єднаннями (архітекторів, урбаністів, цивільних інженерів тощо) заходи, спрямовані на відродження української національної архітектури і містобудування, забезпечення широкої гласності містобудівних програм; бере участь у розробці та реалізації програм соціального розвитку села;
д) здійснює методичне забезпечення створення і ведення земельно-кадастрових документів для населених пунктів, розробки проектно-планувальної документації, виконання функцій територіальних проектних інститутів; організує разом з виконкомами місцевих Рад народних депутатів контроль за дотриманням чинного законодавства, діючих нормативів та затверджених проектних рішень у плануванні та забудові міст, селищ міського типу, сіл, курортів, зон відпочинку і промислових формувань;
є) вживає заходів щодо методичного забезпечення діяльності місцевих органів архітектури і містобудування, архітектурно-будівельного контролю, управлінь капітального будівництва виконкомів місцевих Рад народних депутатів;
ж) розробляє методологію проектування житлових будинків, об'єктів соціальної сфери для міського і сільського будівництва, об'єктів виробничого призначення, реконструкції та пристосування об'єктів для інших функціональних вимог, а також систем їхнього інженерного обладнання; бере участь в оцінці будівельної частини нерухомого майна при вирішенні питань про зміну його стану чи власника;
з) проводить разом із заінтересованими міністерствами, відомствами України, Радою Міністрів Кримської АРСР, виконкомами місцевих Рад народних депутатів і громадськими організаціями конкурси на розробку генеральних планів міст та інших населених пунктів; проектів детального планування житлових районів, схем промислових формувань, проектів будинків, споруд, індустріальних конструкцій і виробів, прогресивних методів будівництва, а також конкурси на кращу якість проектів і будівництва об'єктів тощо;
і) разом із Спілкою архітекторів України визначає порядок подання робіт, висунутих на здобуття Державних премій України по архітектурі, розглядає з широкою участю громадськості ці роботи і приймає рішення про присудження премій;
к) здійснює функції замовника по виконанню окремих видів проектно-планувальної документації, проектів нових типів житлових будинків, будов громадського і промислового призначення, конструкцій, засобів механізації, важливих наукових розробок;
л) організує методичне забезпечення охорони, обліку, використання і реставрації пам'яток архітектури і містобудування, а також районів історичної забудови, здійснює функції замовника на проектування та реставрацію об'єктів, що виконуються за рахунок державних коштів;
м) забезпечує створення та оновлення банків даних про стан забудови населених пунктів України та пам'яток архітектури і містобудування, ефективні технології та обладнання підприємств будівельної індустрії, наявність відходів у галузях народного господарства, що можуть бути використані при виробництві будівельних матеріалів і конструкцій;
................Перейти до повного тексту