1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 30 березня 1998 р. N 382
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 410 від 12.06.2013 )
Про затвердження Положення про порядок державної реєстрації благодійних організацій
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1640 від 16.10.98 N 633 від 15.06.2011 )
На виконання Закону України "Про благодійництво та благодійні організації" Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Положення про порядок державної реєстрації благодійних організацій, що додається.
2. Міністерству юстиції провести до 30 листопада 1998 р. перереєстрацію всіх заснованих благодійних фондів без справляння плати.
Не допускається діяльність об'єднань громадян як благодійних фондів у разі, коли не буде проведено їх перереєстрацію до зазначеного терміну.
Прем'єр-міністр України В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд. 28
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 30 березня 1998 р. N 382
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок державної реєстрації благодійних організацій
Це Положення визначає умови і порядок державної реєстрації всеукраїнських, місцевих та міжнародних благодійних організацій, а також відділень, філій, представництв всеукраїнських та міжнародних благодійних організацій відповідно до Закону України "Про благодійництво та благодійні організації".
1. Благодійні організації утворюються і діють за територіальним принципом і поділяються за своїм статусом на всеукраїнські, місцеві та міжнародні.
2. Державну реєстрацію здійснюють:
1) всеукраїнських та міжнародних благодійних організацій - Укрдержреєстр;
( Підпункт 1 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 633 від 15.06.2011 )
2) місцевих благодійних організацій, а також відділень, філій, представництв всеукраїнських та міжнародних благодійних організацій - структурні підрозділи головних управлінь та управлінь юстиції Мін'юсту, що забезпечують реалізацію повноважень Укрдержреєстру, а саме:
( Абзац перший підпункту 2 пункту 2 в редакції Постанови КМ N 633 від 15.06.2011 )
в Автономній Республіці Крим - діяльність яких поширюється на територію Автономної Республіки Крим;
( Абзац другий підпункту 2 пункту 2 в редакції Постанов КМ N 1640 від 16.10.98, N 633 від 15.06.2011 )
в областях, мм. Києві та Севастополі - діяльність яких поширюється відповідно на території області, мм. Києва та Севастополя;
( Абзац третій підпункту 2 пункту 2 в редакції Постанов КМ N 1640 від 16.10.98, N 633 від 15.06.2011 )
в районах, районах у мм. Києві та Севастополі - діяльність яких поширюється на території відповідного району, міста районного значення або селища, села, що входять до складу такого району;
( Абзац четвертий підпункту 2 пункту 2 в редакції Постанов КМ N 1640 від 16.10.98, N 633 від 15.06.2011 )
в містах (містах обласного значення) - діяльність яких поширюється на територію міста обласного значення;
( Абзац п'ятий підпункту 2 пункту 2 в редакції Постанов КМ N 1640 від 16.10.98, N 633 від 15.06.2011 )
в районах у містах - діяльність яких поширюється на територію відповідного району в місті.
( Абзац шостий підпункту 2 пункту 2 в редакції Постанови КМ N 1640 від 16.10.98, N 633 від 15.06.2011 )
У разі коли діяльність місцевої благодійної організації поширюється на територію двох і більше адміністративно-територіальних одиниць, її реєстрація проводиться відповідним реєструючим органом, зазначеним у цьому пункті, за місцем розташування виконавчого органу благодійної організації.
3. Для державної реєстрації благодійної організації до відповідного реєструючого органу, зазначеного у пункті 2 цього Положення, подається заява засновників (засновника) чи їх уповноважених представників, підписи яких засвідчуються у нотаріальному порядку (додаток N 1), у місячний термін з дня прийняття рішення про заснування благодійної організації установчими зборами (з'їздом, конференцією).
До заяви додаються:
а) протокол установчих зборів (з'їзду, конференції) із зазначенням рішення про заснування благодійної організації та затвердження статуту (положення), рішення про вибори виконавчих, розпорядчих та контролюючих органів;
б) статут (положення) благодійної організації у двох примірниках;
в) відомості про засновників (засновника) благодійної організації:
для фізичних осіб - прізвище, ім'я та по батькові, рік народження, місце проживання і місце роботи, посада;
для юридичних осіб - назва, юридична адреса, копія статуту (положення) та копія документа про реєстрацію, засвідчені в установленому законом порядку, рішення керівного органу або протокол загальних зборів колективу, яким підтверджується згода на заснування благодійної організації.
Іноземна юридична особа подає документ, що свідчить про її реєстрацію в країні місцезнаходження. Цей документ повинен бути засвідчений відповідно до законодавства країни, яка його видала, перекладений українською мовою та легалізований в установленому законодавством України порядку;
г) відомості про органи управління благодійної організації та членів виконавчого органу (прізвище, ім'я та по батькові, рік народження, місце проживання і місце роботи, посада), а також підтвердження юридичної адреси (гарантійний лист власника приміщення, договір оренди тощо). У разі надання під юридичну адресу займаної квартири подаються довідка про склад сім'ї та заяви повнолітніх членів сім'ї про свою згоду;
д) відомості про наявність відділень (філій, представництв) благодійної організації (додаток N 2), підтверджені протоколами загальних зборів членів її відділень (філій) або їх представників, довіреність та інші документи;
е) документ про сплату коштів за державну реєстрацію благодійної організації.
Міжнародна благодійна організація подає також документи, які підтверджують поширення її діяльності на територію хоча б однієї держави (заява, відомості про координаторів, наказ, протоколи, документи про легалізацію тощо), засвідчені в установленому порядку.
4. Для реєстрації відділення всеукраїнської, міжнародної благодійної організацій до відповідного реєструючого органу, зазначеного у пункті 2 цього Положення, подається заява.
До заяви додаються:
а) статут (положення) відділення у двох примірниках;
б) протокол установчих зборів (з'їзду, конференції), на яких прийнято статут (положення) благодійної організації та обрано органи управління;
в) відомості про засновників (засновника) відділення;
г) копії статуту (положення) та свідоцтва про державну реєстрацію всеукраїнської, міжнародної благодійної організації, засвідчені в нотаріальному порядку;
д) підтвердження органом управління всеукраїнської, міжнародної благодійної організації факту про створення цього відділення і затвердження його статуту (положення);
е) документ, що засвідчує сплату коштів за державну реєстрацію відділення;
є) підтвердження юридичної адреси (гарантійний лист власника приміщення, договір оренди тощо). У разі надання під юридичну адресу займаної квартири подаються довідка про склад сім'ї та заяви повнолітніх членів сім'ї про свою згоду.
З моменту державної реєстрації відділенню надається статус юридичної особи.
5. Для реєстрації філії, представництва всеукраїнської, міжнародної благодійної організації подаються:
а) заява керівника всеукраїнської, міжнародної благодійної організації;
б) копії статуту (положення) та свідоцтва про державну реєстрацію благодійної організації, засвідчені у нотаріальному порядку;
в) рішення органу управління благодійної організації про створення філії, представництва;
г) копія довіреності на здійснення представницьких функцій, оформлена в установленому законодавством порядку (із зазначенням терміну її дії, прізвища та імені представника, місця проживання, повноважень);
д) документ, що засвідчує сплату коштів за державну реєстрацію філії, представництва.
Філії та представництва, створені всеукраїнською, міжнародною благодійною організацією, підлягають державній реєстрації без надання їм статусу юридичної особи.
6. Заява про державну реєстрацію благодійної організації, а також відділень, філій, представництв всеукраїнських, міжнародних благодійних організацій розглядається реєструючим органом у двомісячний термін з дня подання всіх необхідних документів.
Орган, який здійснює державну реєстрацію, може проводити перевірку відомостей, що містяться в поданих документах.
7. За результатами розгляду заяви приймається рішення про державну реєстрацію або відмову в державній реєстрації.
Про результати розгляду реєструючий орган у 10-денний термін з дня прийняття рішення повідомляє заявника.
Порушення встановленого Законом України "Про благодійництво та благодійні організації" та іншими нормативно-правовими актами порядку заснування благодійної організації або наявність раніше зареєстрованої благодійної організації під такою ж назвою є підставою для відмови у державній реєстрації.
Не може вважатися підставою для відмови в державній реєстрації благодійної організації надання їй юридичної адреси громадянином за місцем його проживання.
Рішення про відмову у державній реєстрації благодійної організації може бути оскаржено у судовому порядку відповідно до законодавства України.
8. Після державної реєстрації благодійної організації, відділення всеукраїнської, міжнародної благодійної організації засновникам (засновнику) видається свідоцтво про державну реєстрацію за встановленим зразком (додаток N 3).
Про реєстрацію філій, представництв всеукраїнських, міжнародних благодійних організацій засновник повідомляється в письмовій формі.
9. Зареєстрована благодійна організація (відділення всеукраїнської, міжнародної благодійної організації) вноситься до реєстру благодійних організацій, що ведеться органом, який здійснив державну реєстрацію за відповідним номером (додаток N 4). У реєстрі зазначаються дата надходження відповідних документів, назва благодійної організації (відділення всеукраїнської, міжнародної благодійної організації), її юридична адреса, дата затвердження статуту (положення), дата реєстрації, мета діяльності благодійної організації, відомості про склад виконавчого органу благодійної організації (відділення всеукраїнської, міжнародної благодійної організації), дата видачі свідоцтва, його дубліката чи дубліката статуту (положення), відомості про зміни, що внесені до статутних документів, відомості про реорганізацію (ліквідацію).
Дані реєстру щодо благодійних організацій, які зареєстровані Укрдержреєстром, оприлюднюються в офіційних виданнях.
( Абзац другий пункту 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 633 від 15.06.2011 )
10. Зареєстровані філії, представництва всеукраїнських, міжнародних благодійних організацій вносяться до книги обліку філій, представництв всеукраїнських, міжнародних благодійних організацій, що ведеться органом, який здійснив державну реєстрацію. У книзі зазначаються реєстраційний номер, дата надходження документів, назва філії, представництва, мета діяльності, юридична адреса, дані про органи управління, відомості про реєстрацію (додаток N 5).
11. У разі коли із заявою про державну реєстрацію звертаються благодійні організації, що мають одну і ту ж назву, перевага надається благодійній організації, яка першою подала заяву про реєстрацію.
12. Реєстрація кількох благодійних організацій під однією і тією ж назвою не допускається.
13. У разі відмови в реєстрації благодійної організації реєстраційний збір поверненню не підлягає.

................
Перейти до повного тексту