1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 6 червня 2007 р. N 381-р
Київ
Про схвалення Концепції Державної цільової економічної програми "Створення в Україні інноваційної інфраструктури на 2008-2012 роки"
1. Схвалити Концепцію Державної цільової економічної програми "Створення в Україні інноваційної інфраструктури на 2008-2012 роки", що додається.
Визначити державними замовниками Програми МОН (координатор) та Держінвестицій.
2. МОН і Держінвестицій разом з Мінфіном, Мінекономіки, Мінпромполітики, Мін'юстом, Національною академією наук, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями розробити і подати у тримісячний строк Кабінетові Міністрів України проект Державної цільової економічної програми "Створення в Україні інноваційної інфраструктури на 2008-2012 роки".
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 42
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 6 червня 2007 р. N 381-р
КОНЦЕПЦІЯ
Державної цільової економічної програми "Створення в Україні інноваційної інфраструктури на 2008-2012 роки"
Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма
Розвиток інноваційної діяльності є одним з найважливіших системних факторів підвищення рівня конкурентоспроможності економіки та національної безпеки держави.
Як свідчить світовий досвід, передові позиції за рівнем технологічного та соціально-економічного розвитку займають держави, в яких створено розгалужену інноваційну інфраструктуру, що активно використовується для реалізації інновацій.
У країнах - членах ЄС розвинута інноваційна інфраструктура сприяє науково-технологічному інноваційному розвитку. Зокрема, у Німеччині створена потужна науково-дослідна система, що характеризується великою кількістю різних установ з високим ступенем автономії. Діяльність інноваційних центрів, технологічних центрів, бізнес-інкубаторів сприяє трансферу технологій від науки до економіки, а також регіональному економічному розвитку. За останні 10 років кількість таких центрів збільшилася. Так, у 2000 році в Німеччині функціонувало близько 400 центрів.
В останні роки спостерігається тенденція до створення міждержавних мереж інноваційної діяльності. Найбільш успішною є діяльність Європейської бізнес-мережі. До 2000 року до складу такої бізнес-мережі входило понад 200 організацій, включаючи 150 бізнес-інноваційних центрів, розташованих у 21 країні.
У Росії також формується інноваційна інфраструктура, де вже функціонує 70 технопарків, 18 інноваційно-технологічних центрів, у науково-технічній сфері діють близько 50 тис. малих технологічних фірм, створюється система венчурного інвестування.
Розвиток інноваційної інфраструктури відповідає пріоритетам державної політики, які визначені Законами України "Про інноваційну діяльність", "Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні", постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2007 р. N 316 "Про схвалення Декларації цілей та завдань бюджету на 2008 рік (Бюджетної декларації)".
В Україні сформовано окремі елементи інноваційної інфраструктури. Зокрема, утворено 24 інноваційних бізнес-інкубатори, 10 інноваційних центрів, при вищих навчальних закладах - підрозділи з питань інтелектуальної власності, Український інститут науково-технічної інформації з регіональними відділеннями. Крім того, підприємства, що провадять інноваційну діяльність, користуються послугами консалтингових фірм та небанківських фінансових установ, але вони не можуть у повному обсязі задовольнити їх потреби.
Не підтримується належним чином діяльність винахідників, раціоналізаторів, науковців, що мають завершені науково-технічні розробки, не створюються центри трансферу технологій. Не в повному обсязі реалізуються освітній та науковий потенціал, насамперед вищих навчальних закладів, у сфері інформаційно-комунікаційних високих технологій, інформаційні ресурси системи науково-технічної та економічної інформації, зокрема бази даних з питань технологій, науково-технічних досягнень.
Результати аналізу свідчать про відсутність належної підтримки інноваційної діяльності в країні, основною проблемою при цьому є несформованість інноваційної інфраструктури.
Розроблення Державної цільової економічної програми "Створення в Україні інноваційної інфраструктури на 2008-2012 роки" (далі - Програма) зумовлено актуальністю зазначеної проблеми.
Аналіз причин виникнення проблеми та обґрунтування необхідності її розв'язання
Аналіз законодавства з питань регулювання діяльності суб'єктів інноваційної інфраструктури свідчить про його недосконалість, фрагментарність, що стримує успішне становлення і розвиток вітчизняної інноваційної інфраструктури.
Крім того, не сформований механізм стимулювання створення інноваційної інфраструктури.
Значною мірою ефективність державної політики з формування та розвитку інноваційної інфраструктури знижується внаслідок її безсистемності, неналежної обґрунтованості, відсутності чіткого розмежування завдань між центральними і місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, нескоординованості їх діяльності, відсутності міжгалузевих та міжрегіональних зв'язків. У рамках державних програм розвиток інноваційної інфраструктури не визначено як окрему проблему, їх заходи спрямовані на створення окремих інноваційних структур.
Мета Програми
Метою Програми є створення в Україні інноваційної інфраструктури у 2008-2012 роках, здатної забезпечити підвищення конкурентоспроможності національної економіки та ефективне використання вітчизняного науково-технологічного потенціалу.

................
Перейти до повного тексту