- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Розпорядження
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 6 червня 2007 р. N 381-р Київ |
Про схвалення Концепції Державної цільової економічної програми "Створення в Україні інноваційної інфраструктури на 2008-2012 роки"
1. Схвалити Концепцію Державної цільової економічної програми "Створення в Україні інноваційної інфраструктури на 2008-2012 роки", що додається.
Визначити державними замовниками Програми МОН (координатор) та Держінвестицій.
2. МОН і Держінвестицій разом з Мінфіном, Мінекономіки, Мінпромполітики, Мін'юстом, Національною академією наук, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями розробити і подати у тримісячний строк Кабінетові Міністрів України проект Державної цільової економічної програми "Створення в Україні інноваційної інфраструктури на 2008-2012 роки".
Прем'єр-міністр України | В.ЯНУКОВИЧ |
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 6 червня 2007 р. N 381-р
КОНЦЕПЦІЯ
Державної цільової економічної програми "Створення в Україні інноваційної інфраструктури на 2008-2012 роки"
Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма
Розвиток інноваційної діяльності є одним з найважливіших системних факторів підвищення рівня конкурентоспроможності економіки та національної безпеки держави.
Як свідчить світовий досвід, передові позиції за рівнем технологічного та соціально-економічного розвитку займають держави, в яких створено розгалужену інноваційну інфраструктуру, що активно використовується для реалізації інновацій.
У країнах - членах ЄС розвинута інноваційна інфраструктура сприяє науково-технологічному інноваційному розвитку. Зокрема, у Німеччині створена потужна науково-дослідна система, що характеризується великою кількістю різних установ з високим ступенем автономії. Діяльність інноваційних центрів, технологічних центрів, бізнес-інкубаторів сприяє трансферу технологій від науки до економіки, а також регіональному економічному розвитку. За останні 10 років кількість таких центрів збільшилася. Так, у 2000 році в Німеччині функціонувало близько 400 центрів.
В останні роки спостерігається тенденція до створення міждержавних мереж інноваційної діяльності. Найбільш успішною є діяльність Європейської бізнес-мережі. До 2000 року до складу такої бізнес-мережі входило понад 200 організацій, включаючи 150 бізнес-інноваційних центрів, розташованих у 21 країні.
У Росії також формується інноваційна інфраструктура, де вже функціонує 70 технопарків, 18 інноваційно-технологічних центрів, у науково-технічній сфері діють близько 50 тис. малих технологічних фірм, створюється система венчурного інвестування.
В Україні сформовано окремі елементи інноваційної інфраструктури. Зокрема, утворено 24 інноваційних бізнес-інкубатори, 10 інноваційних центрів, при вищих навчальних закладах - підрозділи з питань інтелектуальної власності, Український інститут науково-технічної інформації з регіональними відділеннями. Крім того, підприємства, що провадять інноваційну діяльність, користуються послугами консалтингових фірм та небанківських фінансових установ, але вони не можуть у повному обсязі задовольнити їх потреби.
Не підтримується належним чином діяльність винахідників, раціоналізаторів, науковців, що мають завершені науково-технічні розробки, не створюються центри трансферу технологій. Не в повному обсязі реалізуються освітній та науковий потенціал, насамперед вищих навчальних закладів, у сфері інформаційно-комунікаційних високих технологій, інформаційні ресурси системи науково-технічної та економічної інформації, зокрема бази даних з питань технологій, науково-технічних досягнень.
Результати аналізу свідчать про відсутність належної підтримки інноваційної діяльності в країні, основною проблемою при цьому є несформованість інноваційної інфраструктури.
Розроблення Державної цільової економічної програми "Створення в Україні інноваційної інфраструктури на 2008-2012 роки" (далі - Програма) зумовлено актуальністю зазначеної проблеми.
Аналіз причин виникнення проблеми та обґрунтування необхідності її розв'язання
Аналіз законодавства з питань регулювання діяльності суб'єктів інноваційної інфраструктури свідчить про його недосконалість, фрагментарність, що стримує успішне становлення і розвиток вітчизняної інноваційної інфраструктури.
Крім того, не сформований механізм стимулювання створення інноваційної інфраструктури.
Значною мірою ефективність державної політики з формування та розвитку інноваційної інфраструктури знижується внаслідок її безсистемності, неналежної обґрунтованості, відсутності чіткого розмежування завдань між центральними і місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, нескоординованості їх діяльності, відсутності міжгалузевих та міжрегіональних зв'язків. У рамках державних програм розвиток інноваційної інфраструктури не визначено як окрему проблему, їх заходи спрямовані на створення окремих інноваційних структур.
Мета Програми
Метою Програми є створення в Україні інноваційної інфраструктури у 2008-2012 роках, здатної забезпечити підвищення конкурентоспроможності національної економіки та ефективне використання вітчизняного науково-технологічного потенціалу.
................Перейти до повного тексту