- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
Угода
між Кабінетом Міністрів України та Урядом Італійської Республіки про адміністративну взаємодопомогу у попередженні, розслідуванні та припиненні митних порушень
( Угоду затверджено Постановою КМ
N 1373 від 27.08.2003 )
Дата підписання: Дата набрання чинності для України: | 13.03.2003 01.04.2005 |
Кабінет Міністрів України та Уряд Італійської Республіки, далі - Договірні Сторони;
визнаючи, що порушення митного законодавства завдають збитків економічним, фіскальним, соціальним, комерційним, промисловим та сільськогосподарським інтересам обох держав, а також їхнім законним інтересам у торгівлі;
будучи переконаними, що боротьба з порушеннями митного законодавства може бути більш ефективною завдяки тісному співробітництву між їхніми митними адміністраціями;
визнаючи важливість правильного справляння ввізного мита та інших податків, що стягуються при ввезенні чи вивезенні товарів, а також чіткого дотримання положень, що стосуються заборон, обмежень і контролю, що включає також застосування законодавчих положень та правил стосовно контрафактних товарів та зареєстрованих торговельних марок;
визнаючи, що незаконне переміщення наркотичних засобів та психотропних речовин становить загрозу здоров'ю населення та суспільства;
беручи до уваги важливі документи Ради митного співробітництва, особливо Рекомендації про адміністративну допомогу від 5 грудня 1953;
домовилися про таке:
Глава I
ВИЗНАЧЕННЯ
Стаття 1
Для цілей цієї Угоди:
a. "Митне законодавство" - означає положення законодавчих та правових актів, що застосовуються Митними Адміністраціями щодо:
- ввезення, вивезення, транзиту та зберігання товарів та цінностей, включаючи засоби платежу;
- збирання, гарантування та виплати мита та податків з імпорту та експорту;
- застосування засобів заборони, обмеження чи контролю, включаючи обмін законами щодо цього;
- боротьби з нелегальним переміщенням наркотичних засобів і психотропних речовин.
b. "Митна адміністрація" - означає в Україні - Державна митна служба України, в Італійській Республіці - Італійська Митна Адміністрація, включаючи Фінансову Варту (Guardia di Finanza).
c. "Митне порушення" - означає будь-яке порушення митного законодавства або будь-яку спробу порушення такого законодавства.
d. "Імпортне й експортне мито та податки" - означає імпортне й експортне мито та усі інші мита, податки чи нарахування, які стягуються при ввезенні або вивезенні товарів, включаючи, для Італійської Республіки, мито та податки встановлені компетентними органами Європейського Союзу.
e. "Контрольована поставка" - означає метод, за яким допускається переміщення по території держав обох Договірних Сторін товарів, щодо яких відомо, або які підозрюються у їх незаконному переміщенні під наглядом компетентних органів держав Договірних Сторін з метою виявлення осіб, причетних до скоєння митних порушень.
f. "Особа" - означає будь-яку фізичну чи юридичну особу.
g. "Особисті дані" - означає інформацію, що стосується осіб, які ідентифікуються або можуть бути ідентифікованими.
i. "Запитуюча митна адміністрація" - означає митну адміністрацію, яка звертається із запитом про допомогу.
j. "Запитувана митна адміністрація" - означає митну адміністрацію, до якої звертаються із запитом про допомогу.
Глава II
СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ УГОДИ
Стаття 2
1. Договірні Сторони, через свої митні адміністрації і згідно з положеннями цієї Угоди, надаватимуть одна одній взаємну допомогу з метою належного застосування митного законодавства та з метою запобігання, розслідування та припинення митних порушень.
2. Передбачена цією Угодою допомога подається будь-якою з Договірних Сторін відповідно до законодавства її Держави і в рамках компетенції та можливостей запитуваної митної адміністрації.
3. Ця Угода не перешкоджає виконанню існуючих та майбутніх зобов'язань Італійської Республіки з митних питань, взятих нею як державою - членом Європейського Союзу і як Договірною Стороною підписаних міжурядових угод, або тих, що будуть підписані, між державами - членами Європейського Союзу.
4. Дія цієї Угоди поширюється виключно на адміністративну взаємодопомогу між Договірними Сторонами, і не включає допомогу у кримінальних справах. Застосування цієї Угоди не перешкоджатиме виконанню зобов'язань Договірних Сторін щодо взаємної адміністративної допомоги в рамках будь-яких інших міжнародних Конвенцій або Угод.
Глава III
ШЛЯХИ НАДАННЯ ДОПОМОГИ
Стаття 3
Митні адміністрації надаватимуть одна одній як з власної ініціативи так і на запит таку інформацію:
a. чи товари, що ввозяться на територію Держави запитуючої митної адміністрації, законно вивозяться з території Держави запитуваної митної адміністрації, та характер митної процедури, якщо така мала місце, що застосовувалась при переміщенні таких товарів;
b. чи товари, що вивозяться з території Держави запитуючої митної адміністрації, законно ввозяться на територію Держави запитуваної митної адміністрації, та характер митної процедури, якщо така мала місце, що застосовувалась при переміщенні таких товарів.
Стаття 4
Відповідно до законодавства їх Держав, митні адміністрації Договірних Сторін, за запитом або, при необхідності, після попереднього розслідування, обмінюються усією інформацією, необхідною що дозволяє їм забезпечувати правильне справляння митних зборів та податків, особливо такою інформацією, що дозволяє:
a) визначити вартість, що підлягає оподаткуванню, тарифну класифікацію та походження товарів,
b) застосувати положення щодо заборон, обмежень та контролю.
Стаття 5
На запит, запитувана митна адміністрація надає інформацію та здійснює особливий нагляд за:
a. особами, щодо яких запитуючій митній адміністрації відомо, що вони вчинили, або підозрюються у вчиненні митного порушення, особливо за особами, які в'їжджають на митну територію Держави запитуваної Договірної Сторони або виїжджають з неї;
b. товарами, що переміщуються чи зберігаються, про які запитуваною митною адміністрацією сповіщено як про такі, що можуть значно збільшити незаконну торгівлю в Державі запитуваної Договірної Сторони;
c. транспортними засобами що підозрюються запитуваною митною адміністрацією у використанні для вчинення митного порушення на митній території Держави будь-якої з Договірних Сторін;
d. місцями, що підозрюються запитуваною митною адміністрацією у використанні для вчинення митного порушення на митній території Держави будь-якої з Договірних Сторін.
Стаття 6
1. Митні адміністрації, з власної ініціативи чи на запит, надають одна одній інформацію та аналітичні дані про дії, вчинені чи заплановані, які є або можуть вважатися такими, що становлять митне порушення.
2. У надзвичайних випадках, які можуть становити серйозну загрозу економіці, громадській безпеці та здоров'ю, або іншим життєво важливим інтересам Держави Договірної Сторони, митна адміністрація іншої Договірної Сторони при можливості з власної ініціативи надає спеціальну інформацію.
Глава IV
ВИПАДКИ ДОДАТКОВОЇ ДОПОМОГИ
Стаття 7
1. На запит, запитувана митна адміністрація надає усю інформацію стосовно митного законодавства та митних процедур, що застосовуються у Державі цієї митної адміністрації та стосуються запитів щодо митних порушень.
2. Будь-яка з митних адміністрацій на запит або з власної ініціативи, надає одна одній усю інформацію, що знаходиться в їх розпорядженні, стосовно:
a) суттєвих змін в їх митному законодавстві,
b) нових методів застосування митного законодавства, які довели свою ефективність,
c) нових тенденцій, методів та шляхів у скоєнні митних порушень.
Стаття 8
На прохання, митна адміністрація однієї з Договірних Сторін відповідно до законодавства чинного на території Держави запитуючої Договірної Сторони, оповіщає чи просить компетентні органи оповістити зацікавлену особу, яка проживає або розташована на території її Держави, про усі документи та рішення, на які поширюється сфера застосування цієї Угоди, які надходять від запитуючої митної адміністрації.
Стаття 9
Митні адміністрації за взаємною згодою та відповідно до законодавства їхніх Держав, застосовують метод контрольованої поставки товарів у недоторканому вигляді, або з їх вилученням чи заміною повністю або частково.
Стаття 10
Митні адміністрації можуть надавати одна одній технічну допомогу в митних справах шляхом:
a) обміну співробітниками з метою кращого розуміння методів митних технологій, використовуваних у митній адміністрації,
b) навчання та надання допомоги у розвитку спеціальних навичок їхніх співробітників,
c) обмін експертами з митних питань.
ГЛАВА V
СПОВІЩЕННЯ ТА ВИКОНАННЯ ЗАПИТІВ
Стаття 11
1. Допомога, передбачена цією Угодою, здійснюється безпосередньо між митними адміністраціями.
2. Запит про допомогу відповідно до цілей цієї Угоди, робиться у письмовій формі. До запиту додаються документи, які вважаються необхідними для їх виконання. У випадках, що не терплять зволікання, запити можуть робитися в усній формі, але вони негайно підтверджуються у письмовій формі.
3. Запити згідно з пунктом 1 цієї статті мають містити таку інформацію:
a) назву запитуючої митної адміністрації;
b) суб'єкт запиту та підставу для нього;
c) стислий виклад справи, закони, правила та інші правові норми та характер розслідування;
d) назви та адреси осіб, що мають відношення до розслідування, якщо такі відомо.
4. Запит, поданий митними адміністраціями про вжиття певних заходів виконується згідно із національними правовими та адміністративними нормами, що застосовуються запитуваною Договірною Стороною.
5. Інформація, зазначена у цій Угоді, передається між посадовими особами спеціально призначеними для цього у кожного з митних адміністрацій. Митні адміністрації Договірних Сторін обмінюються переліком уповноважених посадових осіб згідно з пунктом 2 Статті 20 цієї Угоди.
Стаття 12
1. На прохання однієї з митних адміністрацій інша митна адміністрація розпочинає офіційне розслідування стосовно дій, які суперечать або про які відомо, вони можуть суперечити митному законодавству, чинному на території Держави запитуючої митної адміністрації. Про результати такого розслідування повідомляється запитуючій митній адміністрації.
2. Розслідування проводяться згідно з законодавством Держави запитуваної митної адміністрації. Запитувана митна адміністрація проводить розслідування, таким чином, як вона діяла б керуючись власними інтересами.
3. Якщо запитувана митна адміністрація не є компетентним органом для виконання запиту, вона повинна негайно передати запит компетентному відомству із проханням про сприяння цього відомства.
................Перейти до повного тексту