- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 28 березня 2002 р. N 378 Київ |
Про затвердження Програми розвитку позашкільних навчальних закладів на 2002-2008 роки
Відповідно до абзацу третього пункту 1 статті 1 Указу Президента України від 9 жовтня 2001 р.
N 941 "Про додаткові заходи щодо забезпечення розвитку освіти в Україні" Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Програму розвитку позашкільних навчальних закладів на 2002-2008 роки (далі - Програма), що додається.
2. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям розробити регіональні програми розвитку позашкільних навчальних закладів з урахуванням завдань Програми та вжити заходів до залучення для її фінансування коштів місцевих бюджетів та з інших джерел, не заборонених законодавством.
3. Фінансування заходів Програми, які проводитимуться у 2002 році за рахунок коштів державного бюджету, здійснювати в межах асигнувань, передбачених Міністерству освіти і науки, Міністерству культури і мистецтв, Державному комітетові у справах сім'ї та молоді, Державному комітетові з питань фізичної культури і спорту за відповідними бюджетними програмами.
4. Міністерству освіти і науки, Міністерству культури і мистецтв, Державному комітетові у справах сім'ї та молоді, Державному комітетові з питань фізичної культури і спорту щороку під час формування проекту Державного бюджету України і Державної програми економічного та соціального розвитку на 2003-2008 роки передбачати асигнування на здійснення заходів Програми.
5. Координацію робіт, пов'язаних з виконанням Програми, покласти на Міністерство освіти і науки.
Прем'єр-міністр України | А.КІНАХ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 28 березня 2002 р. N 378
ПРОГРАМА
розвитку позашкільних навчальних закладів на 2002-2008 роки
Загальні положення
Сфера позашкільної освіти перебуває на важливому етапі розвитку, переходу до більш якісного стану. Відбуваються принципові зміни в суспільній свідомості, обумовлені соціальними, політичними та економічними перетвореннями.
Комерціалізація засобів масової інформації, значний неконтрольований потік в Україну видовищної продукції, що має агресивну спрямованість і низьку культуру, викликає необхідність створення умов для забезпечення змістовного дозвілля дітей. Зростає значення як для окремої людини, так і для суспільства в цілому позашкільної освіти, в основу якої було б покладено принципи гуманізму, демократизму, єдності загальнолюдських і національних цінностей, безперервності, наступності, багатоукладності й варіативності, добровільності, доступності та практичного спрямування.
Позашкільна освіта здобувається вихованцями, учнями та слухачами у позаурочний час у позашкільних та інших навчальних закладах незалежно від їх підпорядкування, типу і форми власності.
Великий інтерес проявляють діти до таких творчих об'єднань, як школи юних екологів, комп'ютерного зв'язку, природничих наук, журналістики, інформаційних технологій тощо. Зросло прагнення дітей до здобуття економічних знань, а також до експериментально-дослідницької роботи.
Водночас існують проблеми нормативно-правового, науково-методичного, кадрового забезпечення системи позашкільної освіти, соціального захисту учасників навчально-виховного процесу та інші. Найгострішою залишається проблема матеріально-технічного забезпечення гурткової роботи з вихованцями, учнями та слухачами. Відсутність технічного обладнання, туристського спорядження, обчислювальної техніки призводить до зменшення кількості гуртків науково-технічного, туристсько-краєзнавчого, еколого-натуралістичного та інших напрямів.
Мета та основні завдання
Метою Програми є забезпечення вільного творчого, інтелектуального, духовного розвитку дітей в позашкільних навчальних закладах, доступності позашкільної освіти, гарантування громадянам права на її здобуття.
Основними завданнями Програми є:
збереження та розвиток мережі позашкільних навчальних закладів, особливо у сільській місцевості;
створення умов для забезпечення фундаментальної практичної професійної та наукової підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників системи позашкільної освіти;
сприяння випуску науково-популярних видань, радіо- та телепередач з питань позашкільної освіти;
збереження та подальше зміцнення матеріально-технічної бази позашкільних навчальних закладів різних типів, вирішення питань їх фінансування;
соціальний захист учасників навчально-виховного процесу;
прискорення та поглиблення інтеграції України в європейський та світовий освітній простір, розширення співробітництва з іншими країнами, міжнародними організаціями у питаннях позашкільної освіти.
Очікувані результати виконання
Виконання Програми дасть можливість:
впровадити типові навчальні плани і програми для гуртків, груп та інших творчих об'єднань за напрямами позашкільної освіти;
поліпшити забезпечення позашкільних навчальних закладів науково-методичними матеріалами;
створити ефективну систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів у сфері позашкільної освіти;
припинити скорочення мережі позашкільних навчальних закладів і створити умови для їх розвитку;
забезпечити соціальний захист учасників навчально-виховного процесу;
зміцнити матеріально-технічну базу позашкільних навчальних закладів;
створити дієву систему обміну інформацією та кадрами з міжнародними організаціями та окремими державами у сфері позашкільної освіти.
Фінансування
Фінансування Програми здійснюватиметься в межах асигнувань, передбачених центральним та місцевим органам виконавчої влади, що є виконавцями заходів Програми, у державному і місцевих бюджетах, та з інших джерел, не заборонених законодавством.
ОСНОВНІ ЗАХОДИ
щодо розвитку позашкільних навчальних закладів на 2002-2008 роки
(тис. гривень)
--------------------------------------------------------------------------
Зміст заходу |Відповідальні | Термін |Орієн- | Очікувані джерела
| виконавці |виконання,|товні | фінансування
| | роки |обсяги |----------------------
| | |фінан- |дер- |місцеві|поза-
| | |сування|жавний|бюджети|бюджет-
| | | |бюджет| |ні
| | | | | |кошти
--------------------------------------------------------------------------
Удосконалення нормативно-правової бази
1. Утворення МОН, МВС, 2002
міжвідомчої Мінкультури,
координаційно- Держкомспорт,
методичної ради з Держпідпри-
питань розвитку ємництво,
позашкільної Академія
освіти та педагогічних
затвердження наук
положення про неї
2. Розроблення та МОН, 2002-2004
затвердження Мінкультури,
нормативно- Держкомспорт,
правових актів з Державний
питань розвитку комітет у
позашкільної справах сім'ї
освіти та молоді,
Держпідпри-
ємництво,
Академія
педагогічних
наук
3. Розроблення та МОН, Мінфін, 2002
затвердження Мінекономіки,
типових штатних Мінпраці,
нормативів для Мінкультури,
позашкільних Держкомспорт
навчальних
закладів із
введенням
посади
соціального
педагога і
психолога
Поліпшення науково-методичного забезпечення
4. Забезпечення центральні 2003-2007
позашкільних органи
навчальних виконавчої
закладів влади, до
науково- сфери
методичними управління
матеріалами яких належать
позашкільні
навчальні
заклади
5. Видання МОН 2003 10 10
збірників
нормативно-
правових актів з
питань
позашкільної
освіти
6. Розроблення та центральні 2002-2007
затвердження органи
типових виконавчої
навчальних планів влади, до
і програм для сфери
здійснення управління
навчально- яких належать
виховного процесу позашкільні
в позашкільних навчальні
навчальних заклади
закладах різних
типів
7. Визначення Академія 2002-2003
перспективних педагогічних
напрямів наукових наук, МОН
психолого-
педагогічних
досліджень з
проблем
позашкільної
освіти
8. Підготовка та МОН 2003 30 30
видання 2004 30 30
навчально- 2005 30 30
методичної 2006 30 30
літератури для 2007 30 30
позашкільних 2008 30 30
навчальних
закладів
9. Забезпечення
проведення:
Всеукраїнського МОН, Академія 2002-2008
конкурсу на кращу педагогічних
науково-методичну наук
розробку з питань
позашкільної
освіти
всеукраїнських Академія -"-
науково- педагогічних
практичних наук, МОН,
конференцій, Державний
семінарів, комітет у
"круглих столів" справах сім'ї
з питань та молоді,
позашкільної Мінкультури
освіти (видання
збірників
науково-
практичних
статей)
регіональних МОН, 2002
семінарів- Мінкультури,
практикумів для Державний
працівників комітет у
позашкільних справах сім'ї
навчальних та молоді,
закладів Академія
педагогічних
наук, Рада
міністрів
Автономної
Республіки
Крим, обласні,
Київська та
Севастополь-
ська міські
держадмі-
ністрації
Всеукраїнського МОН, Академія 2002-2008
конкурсу педагогічних
майстерності наук
педагогічних
працівників
позашкільних
навчальних
закладів
10. Вивчення, -"- -"-
узагальнення та
поширення досвіду
з позашкільної
роботи
11. Забезпечення -"- 2002 20 20
................Перейти до повного тексту