- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Протокол
ІМПЛЕМЕНТАЦІЙНИЙ ПРОТОКОЛ А (будівельна галузь)
між Міністерством соціальної політики України та Управлінням з питань населення та імміграції при Міністерстві внутрішніх справ Держави Ізраїль до Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль про тимчасове працевлаштування українських працівників в окремих галузях на ринку праці Держави Ізраїль
Дата підписання: |
15.05.2017 |
Дата набрання чинності для України: |
15.05.2017 |
Преамбула
Усі визначені в цьому Протоколі терміни використовуються в такому самому значенні, як в
Угоді.
Стаття 1. Визначення термінів
Кадровий підрядник - це юридична особа, яка одержала від Уряду Держави Ізраїль ліцензію на здійснення найму тимчасових іноземних працівників-будівельників для потреб замовників у порядку, визначеному Законом Ізраїлю про працевлаштування працівників кадровими підрядниками 1996 року.
Замовник робіт - це зареєстрована будівельна компанія, що уклала договір з кадровим підрядником про використання роботи тимчасових іноземних працівників-будівельників.
Працівник - це громадянин України, який уклав трудовий договір з кадровим підрядником в Ізраїлі з метою тимчасового працевлаштування в Ізраїлі в будівельній галузі відповідно до умов
Угоди та цього Протоколу.
Робота - це тимчасове працевлаштування в будівельній галузі в Ізраїлі згідно з договором із кадровим підрядником протягом періоду, встановленого в ізраїльському законодавстві або в запиті на працевлаштування, отриманому згідно зі статтею 3 цього Протоколу (використовується період, менший із двох зазначених).
Некомерційна організація - це некомерційна юридична особа, визначена Управлінням з питань населення та імміграції при Міністерстві внутрішніх справ Держави Ізраїль за погодженням із державною службою зайнятості України, яка уповноважена представляти Управління з питань населення та імміграції при Міністерстві внутрішніх справ Держави Ізраїль в Україні та надавати логістичну допомогу для проведення заходів, передбачених цим Протоколом.
Стаття 2. Компетентні органи
1. Міністерство соціальної політики України визначає компетентним органом для виконання цього Протоколу державну службу зайнятості (далі - ДСЗ).
2. Компетентним органом ізраїльської сторони для виконання цього Протоколу визначається Управління з питань населення та імміграції при Міністерстві внутрішніх справ Держави Ізраїль (далі - РІВА). Для виконання зобов’язань у межах цього Протоколу РІВА може залучати некомерційну організацію відповідно до пункту 2
статті 4 Угоди .
Стаття 3. Запит на працівників
1. РІВА направляє ДСЗ офіційний запит із пропозицією співпрацювати з метою відбору працівників з України для роботи в Ізраїлі (далі - запит). У запиті зазначаються максимальна кількість необхідних працівників (з урахуванням потреб роботодавців і відповідних рішень ізраїльського Уряду), максимальний строк тимчасової зайнятості в Ізраїлі, приблизні строки для відбору працівників, загальна інформація про середню заробітну плату, умови роботи та проживання, конкретні вимоги до заявників, вимоги щодо стану здоров’я та будь-які інші необхідні умови.
2. ДСЗ не пізніше ніж через 21 день інформуватиме РІВА, чи розпочинались відповідні процедури, та про конкретні вжиті заходи.
3. Якщо ДСЗ не надасть письмової відповіді на запит РІВА або повної відповіді згідно з пунктом 2 цієї статті, РІВА може анулювати запит.
4. Якщо необхідну кількість працівників не відібрано протягом визначеного в запиті строку, РІВА може повідомити ДСЗ про припинення подальшого відбору за таким запитом.
5. Відскановані копії всіх офіційних листів компетентних органів відправляються електронною поштою. Всі інші письмові повідомлення також можуть передаватись електронною поштою.
Стаття 4. Мінімальні вимоги до працівників
Працівники, які відбираються відповідно до цього Протоколу, повинні відповідати таким вимогам:
a) загальні вимоги:
1) не мають родичів першої лінії, які проживають чи працюють в Ізраїлі (крім рідних братів і сестер);
2) ніколи раніше не працювали в Ізраїлі;
3) не мають судимості;
4) фізично та психологічно є придатними до інтенсивної фізичної праці в будівельній галузі, у відповідних кліматичних умовах, включаючи роботу на висоті та переміщення важких предметів;
b) мінімальні професійні вимоги:
1). Працівники, відібрані відповідно до цього Протоколу, повинні підтвердити професійні навички, досвід і високий рівень здібностей в одній або кількох із зазначених сфер;
1) будівельні роботи - промислове будівництво, обробка деревини (обов'язковим є вміння читати плани будівництва);
2) робота з металом (обов’язковим є вміння читати плани будівництва);
3) покриття стін та підлоги керамічною плиткою;
4) штукатурні роботи.
Визначений відсоток працівників, необхідних за кожною із вищевказаних спеціальностей, зазначається в запиті РІВА у порядку, визначеному пунктом 1 статті 3 цього Протоколу.
2). Відповідно до цього Протоколу від заявників не вимагатиметься участь у приватних курсах професійної підготовки, а якщо в майбутньому РІВА та ДСЗ погодяться, що професійна підготовка є необхідною, то вона проводитиметься виключно РІВА та ДСЗ із можливим залученням некомерційної організації, а питання, пов’язані з фінансуванням, додатково обговорюватимуться РІВА та ДСЗ.
Стаття 5. Оголошений про можливість подання заяви про працевлаштування в Ізраїлі
1. ДСЗ та РІВА, за підтримки некомерційної організації, здійснюватимуть співробітництво для проведення широких інформаційних кампаній та інформаційно-заохочувальної діяльності відповідно до запиту Уряду Держави Ізраїль з метою повідомлення потенційних кваліфікованих працівників, які шукають роботу, про можливість подання заяв про працевлаштування в Ізраїлі. Текст оголошень узгоджується спільно ДСЗ та РІВА відповідно до запиту.
2. Інформація для осіб, які шукають роботу, включатиме:
1) запитувану кількість працівників, кваліфікаційні вимоги до працівників, орієнтовний розмір заробітної плати, загальну характеристику трудових обов’язків і тривалість трудових договорів;
2) інформацію щодо витрат працівника, пов'язаних з наданням послуг із працевлаштування, роз’яснення стосовно того, що лише такі збори чи платежі є дозволеними у зв'язку з процесом відбору, а також загальну характеристику довільного процесу відбору кваліфікованих працівників;
3) визначення кадрового підрядника безпосереднім роботодавцем в Ізраїлі, який є виключно відповідальним за виплату заробітної плати та належні умови праці;
4) номер телефону та/або електронну адресу РІВА чи некомерційної організації для подання запитів та скарг, включаючи інформування про незаконно стягнені в процесі працевлаштування додаткові платежі будь-якого типу. Відповідна телефонна лінія працюватиме в Україні українською мовою за підтримки РІВА або некомерційної організації;
5) повідомлення про те, що транспортні витрати покриваються працівником.
Стаття 6. Процедура подання заяви
1. Компетентні органи керуватимуть процесом подання заяви, забезпечуючи всім заявникам однакове ставлення та транспарентність процесу. З метою запобігання незаконному вимаганню від заявників будь-яких платежів чи зборів вживатимуться такі заходи:
a) заявники особисто звертатимуться до місцевих органів ДСЗ. Кожен заявник заповнює типову анкету, розроблену ДСЗ, та отримує реєстраційний номер із відповідною зазначеною датою подання документів;
b) при поданні заяви працівник отримуватиме від ДСЗ довідковий бюлетень українською мовою, що містить основну інформацію стосовно процесу працевлаштування та умов роботи. Такий довідковий бюлетень РІВА надає ДСЗ;
c) для отримання інформації щодо стану розгляду його заяви працівник може звернутись за номером телефону, вказаним відповідно до підпункту 4 пункту 2 статті 5, зазначивши свій реєстраційний номер та іншу необхідну інформацію;
d) ДСЗ перевірятиме відповідність поданої заяви та документів вимогам, визначеним Урядом Держави Ізраїль, у тому числі належний рівень усвідомлення заявником умов праці в Ізраїлі;
e) заявників, які не відповідають визначеним вимогам або не надали усіх необхідних документів у встановлений строк, ДСЗ письмово інформує про причини відхилення їхніх заяв, ДСЗ може звернутись до РІВА з проханням, щоб некомерційна організація поінформувала заявників у телефонному чи електронному режимі про причини відхилення, за умови, що ДСЗ надасть некомерційній організації усю необхідну інформацію.
Стаття 7. Процедура відбору
1. Відомості про всіх заявників, які відповідають попереднім вимогам, вноситимуться ДСЗ до електронного реєстру та надсилатимуться РІВА. До електронного реєстру включатимуться такі відомості: повне ім’я (з поділом на дві колонки: ім’я та прізвище), ім'я батька, дата народження, номер і строк закінчення дії паспорта громадянина України для виїзду за кордон (якщо застосовується), ID-номер (якщо застосовується), ідентифікаційний номер, сімейний стан, місце проживання та номер телефону, досвід роботи та професійна спеціалізація, наявність родинних зв'язків з іншими заявниками, зареєстрованими в електронному реєстрі, та будь-яка інша інформація, погоджена між компетентними органами.
2. РІВА проводитиме попередню перевірку заявників, дані про яких внесено до електронного реєстру, на відповідність умовам отримання ізраїльської візи та письмово, в тому числі електронною поштою, повідомлятиме ДСЗ про осіб, яким відмовлено в її наданні та причини такої відмови. ДСЗ видалятиме відомості про таких заявників із електронного реєстру. ДСЗ письмово повідомлятиме таких заявників про причини відхилення їхніх заяв.
3. Після коригування електронного реєстру РІВА відправлятиме заявникам запрошення для проходження тестування (професійного іспиту та/або співбесіди). Тестування проводитиметься на попередньо погоджених майданчиках на території України за умови, що кількість претендентів для проходження тестування на кожній ділянці становитиме не менше 2000 осіб чи іншої узгодженої компетентними органами кількості. Ніякі документи, що підтверджують професійну кваліфікацію або досвід роботи у відповідних галузях, не вимагатимуться. РІВА залишає за собою право витребувати такі документи за необхідності.
4. Професійні іспити та/або співбесіди проводитимуться ізраїльською стороною чи неурядовими професійними організаціями на запит РІВА, у співпраці та/або під наглядом компетентних органів. Вживатимуться заходи для забезпечення транспарентності професійних іспитів та/або співбесід. РІВА може дозволити представникам кадрового підрядника бути присутніми на іспиті/співбесіді в якості спостерігачів, з урахуванням внутрішніх правил РІВА.
5. РІВА письмово інформуватиме ДСЗ, в тому числі електронною поштою, про результати професійних іспитів та/або співбесід заявників, включаючи результати кваліфікаційних випробувань.
6. Інформація про заявників, які не пройшли професійний іспит та/або співбесіду, видалятиметься з електронного реєстру на підставі вищенаведеної інформації, отриманої від РІВА. ДСЗ письмово повідомлятиме таких заявників про те, що вони не пройшли професійний іспит та/або співбесіду.
7. ДСЗ та РІВА спільно використовуватимуть електронний реєстр, який містить усю інформацію щодо заявників, які успішно пройшли іспит та/або співбесіду.
8. РІВА не зобов’язане відбирати з остаточного електронного реєстру всіх працівників, які пройшли іспит та/або співбесіду. Незалежно від запитуваної кількості працівників та кількості відібраних заявників максимальна чисельність українських працівників, відібраних ізраїльською стороною, не повинна перевищувати 75% загальної кількості працівників, інформація про яких міститься в остаточному електронному реєстрі.
9. РІВА використовуватиме випадковий комп’ютерний відбір заявників і надаватиме ДСЗ остаточний список довільно вибраних кваліфікованих працівників.
10. ДСЗ інформуватиме кожного вибраного заявника про те, що для працевлаштування необхідно мати паспорт громадянина України для виїзду за кордон, який є дійсним мінімум протягом 18 місяців.
11. Вибраний заявник повинен надати ДСЗ офіційну довідку про відсутність судимості.
12. Вибраний заявник повинен за власний рахунок пройти медичний огляд у визначених РІВА за погодженням із ДСЗ медичних закладах у визначеній РІВА формі. Вартість такого огляду повинна відповідати загальній розумній ринковій ціні. Медичний огляд включає аналіз за переліком захворювань, визначених РІВА.
13. Інформація про заявників, які не надали довідку відповідно до п. 11 статті 7 чи не пройшли медичний огляд, видалятиметься ДСЗ із електронного реєстру, про що вони інформуватимуться. РІВА може вибрати довільно іншого заявника.
................Перейти до повного тексту