- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 8 червня 2016 р. № 376
Київ
Деякі питання Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, що додається.
2. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
3. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
Прем'єр-міністр України | В.ГРОЙСМАН |
Інд. 71 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 8 червня 2016 р. № 376
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
ПОЛОЖЕННЯ
про Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України
( У тексті Положення слова "тимчасово окуповані території України", крім пункту 1, в усіх відмінках замінено словами "тимчасово окупована територія" у відповідному відмінку, слова "тимчасово окуповані території України, а також прилеглі до них території" в усіх відмінках замінено словами "тимчасово окупована територія, а також прилеглі до неї території" у відповідному відмінку, слова "тимчасово окуповані території України в процесі їх реінтеграції, а також прилеглі до них території" в усіх відмінках замінено словами "тимчасово окупована територія в процесі її реінтеграції, а також прилеглі до неї території" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ
№ 740 від 28.06.2022 )
1. Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України (Мінреінтеграції) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Мінреінтеграції є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику з питань тимчасово окупованої Російською Федерацією території України (далі - тимчасово окупована територія), а також прилеглих до неї територій, дотримання норм міжнародного гуманітарного права на всій території України (крім повноважень з координації розшуку осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, та вирішення інших пов’язаних з цим питань відповідно до
Закону України "Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин"), інформаційного суверенітету України (крім здійснення повноважень з управління цілісними майновими комплексами державного підприємства "Мультимедійна платформа іномовлення України" та Українського національного інформаційного агентства "Укрінформ"), у сфері захисту прав примусово переміщених (депортованих) осіб, зокрема захисту прав осіб, депортованих за національною ознакою.
2. Мінреінтеграції у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
3. Основними завданнями Мінреінтеграції є:
1) забезпечення формування та реалізація державної політики з питань:
тимчасово окупованої території та захисту прав населення, що на ній проживає, кінцевою метою якої є їх реінтеграція в єдиний правовий, інформаційний, соціально-економічний, культурний, освітній простір України (далі - реінтеграція);
відновлення територіальної цілісності України в межах міжнародно визнаного державного кордону України;
внутрішньо переміщених осіб та громадян України, які покинули своє місце проживання на тимчасово окупованій території внаслідок або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту та/або тимчасової окупації частини території України та виїхали за кордон (далі - особи, які виїхали за кордон), сприяння реалізації їх прав і свобод та створення умов для добровільного повернення таких осіб до покинутого місця проживання або інтеграції за новим місцем проживання;
( Абзац четвертий підпункту 1 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 740 від 28.06.2022 )
дотримання норм міжнародного гуманітарного права на всій території України (крім повноважень з координації розшуку осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, та вирішення інших пов’язаних з цим питань відповідно до
Закону України "Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин");
( Абзац п'ятий підпункту 1 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 975 від 12.09.2023 )
координації діяльності з надання гуманітарної допомоги цивільному населенню під час збройного конфлікту;
відновлення та розбудови миру;
( Абзац сьомий підпункту 1 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
№ 740 від 28.06.2022 )
розвитку тимчасово окупованої території після її реінтеграції, а також прилеглих до неї територій;
інформаційного суверенітету України (крім здійснення повноважень з управління цілісними майновими комплексами державного підприємства "Мультимедійна платформа іномовлення України" та Українського національного інформаційного агентства "Укрінформ");
2) участь у формуванні та реалізації державної політики щодо:
захисту державних активів;
захисту прав і свобод осіб, які порушено внаслідок тимчасової окупації частини території України або втрати контролю над її частиною;
здійснення заходів з протимінної діяльності, зокрема з інформування населення про небезпеку вибухонебезпечних предметів, надання допомоги постраждалим особам, а також забезпечення проведення обстеження території на предмет наявності в її межах вибухонебезпечних предметів, маркування і складання карт територій, забруднених та (або) імовірно забруднених вибухонебезпечними предметами;
3) сприяння:
реалізації прав і свобод громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території, а також прилеглих до неї територіях;
задоволенню національно-культурних, мовних, освітніх потреб, розвитку етнічної самобутності корінних народів та національних меншин, що проживають на тимчасово окупованій території, а також прилеглих до неї територіях;
задоволенню соціально-економічних, екологічних, інформаційних та культурних потреб населення, що проживає на тимчасово окупованій території, а також прилеглих до неї територіях;
4) створення умов для вільного розвитку кримськотатарської мови, мов інших корінних народів та національних меншин, що проживають на тимчасово окупованій території.
4. Мінреінтеграції відповідно до покладених на нього завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його повноважень, розробляє пропозиції щодо його вдосконалення, готує проекти законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та вносить їх на розгляд Кабінету Міністрів України;
2) погоджує проекти законів, інших нормативно-правових актів, які надходять для погодження від центральних органів виконавчої влади, готує висновки і пропозиції до проектів законів, інших нормативно-правових актів, які подаються на розгляд Кабінету Міністрів України, та проектів актів, внесених на розгляд Верховної Ради України іншими суб’єктами права законодавчої ініціативи;
3) координує діяльність центральних та місцевих органів виконавчої влади з питань, що належать до його компетенції;
4) взаємодіє з міжнародними гуманітарними організаціями щодо сприяння наданню гуманітарної допомоги та проведенню гуманітарних операцій;
5) збирає, аналізує та узагальнює інформацію про дотримання норм міжнародного гуманітарного права на тимчасово окупованій території (крім повноважень з координації розшуку осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, та вирішення інших пов’язаних з цим питань відповідно до
Закону України "Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин"), а також прилеглих до неї територіях і вносить пропозиції щодо реагування на факти порушення;
6) збирає та систематизує інформацію про факти порушення прав громадян України, іноземців та осіб без громадянства, зокрема позбавлених особистої свободи внаслідок дій збройних формувань Російської Федерації, окупаційної адміністрації та/або державних органів Російської Федерації на тимчасово окупованій території;
7) проводить моніторинг діяльності міжнародних гуманітарних організацій з питань, що належать до його компетенції;
8) вживає заходів до захисту прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, які порушені внаслідок збройного конфлікту та/або тимчасової окупації частини території України (далі - тимчасова окупація);
8-1)здійснює підготовку та подання Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо застосування, скасування та внесення змін до спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), що вносяться Кабінетом Міністрів України на розгляд Ради національної безпеки і оборони України відповідно до
Закону України "Про санкції", та бере участь у формуванні, реалізації та моніторингу ефективності державної санкційної політики з питань, що належать до його компетенції;
9) координує здійснення заходів щодо захисту і забезпечення прав та інтересів осіб, позбавлених особистої свободи внаслідок дій збройних формувань Російської Федерації, окупаційної адміністрації та/або державних органів Російської Федерації на тимчасово окупованій території, а також членів їх сімей;
9-1) координує здійснення заходів з повернення на територію України, на якій органи державної влади здійснюють свої повноваження в повному обсязі, громадян України, зокрема дітей, примусово переміщених (депортованих) на тимчасово окуповану територію або на територію Російської Федерації, інших держав;
9-2) координує здійснення заходів з організації гуманітарних коридорів для забезпечення безпечного транзиту гуманітарної допомоги на тимчасово окуповану територію та/або надання медичної допомоги цивільному населенню та пораненим на тимчасово окупованій території та/або евакуації цивільного населення, поранених та загиблих з тимчасово окупованої території;
9-3) забезпечує відповідно до компетенції здійснення заходів із передачі військовополонених ворогів державі-агресору та звільнення оборонців України, які перебувають у полоні держави-агресора, зокрема координує діяльність облдержадміністрацій (обласних військових адміністрацій) щодо забезпечення звільнених оборонців України та інших звільнених осіб речами першої необхідності;
9-6) забезпечує функціонування та взаємодію Національного інформаційного бюро з державними органами, Міжнародним комітетом Червоного Хреста, контролює діяльність зазначеного Бюро;
9-7) забезпечує в особливий період координацію діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади, інших державних органів з питань організації роботи з військовополоненими;
10) сприяє в установленому законодавством порядку соціальному забезпеченню внутрішньо переміщених осіб та осіб, які виїхали за кордон, соціальній реабілітації осіб, які були позбавлені особистої свободи внаслідок дій збройних формувань Російської Федерації, окупаційної адміністрації та/або державних органів Російської Федерації на тимчасово окупованій території;
10-1) здійснює методичне забезпечення діяльності та в межах повноважень, визначених законом, координацію взаємодії центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, у тому числі центрів надання адміністративних послуг, з питань внутрішньо переміщених осіб, підготовки та здійснення заходів із забезпечення захисту прав осіб, депортованих за національною ознакою;
10-2) сприяє разом з Мінсоцполітики забезпеченню надання внутрішньо переміщеним особам гуманітарної допомоги;
10-3) забезпечує разом з Мінекономіки та Державною службою зайнятості інформування внутрішньо переміщених осіб про можливості працевлаштування у відповідних населених пунктах, а також сприяє їх працевлаштуванню;
10-4) здійснює заходи щодо організації прийому, облаштування та адаптації осіб, депортованих за національною ознакою;
10-5) вивчає та аналізує проблеми осіб, депортованих за національною ознакою, розробляє заходи щодо їх культурного та мовного розвитку;
10-6) приймає рішення про надання та позбавлення статусу особи, депортованої за національною ознакою;
10-7) сприяє діяльності органів виконавчої влади у сфері міжнародного співробітництва щодо розв’язання проблем осіб, депортованих за національною ознакою;
10-8) організовує та проводить роботу з фінансування заходів, спрямованих на облаштування осіб, депортованих за національною ознакою, їх адаптацію та інтеграцію в українське суспільство;
10-9) вносить пропозиції щодо визначення порядку відшкодування вартості проїзду і перевезення багажу особам, депортованим за національною ознакою, до місця постійного проживання в Україні; надання їм одноразової матеріальної допомоги на завершення будівництва індивідуального житла; забезпечення житлом, збудованим або придбаним за рахунок бюджетних коштів; повернення майна або відшкодування його вартості особам, депортованим за національною ознакою, або їх спадкоємцям (у разі смерті таких осіб);
10-10) організовує роботу з виплати передбачених законодавством відшкодувань і матеріальної допомоги особам, депортованим за національною ознакою;
10-11) здійснює інші заходи щодо забезпечення захисту прав осіб, депортованих за національною ознакою;
11) координує здійснення заходів з відновлення та розбудови миру, спрямованих на зниження ризику виникнення або поновлення збройного конфлікту, зокрема шляхом запровадження діалогових підходів, проводить моніторинг та оцінку ефективності таких заходів;
11-1) забезпечує підготовку та впровадження засад і заходів перехідного правосуддя;
11-2) координує створення умов для добровільного повернення до покинутого місця проживання або інтеграції за новим місцем проживання громадян України, іноземців та осіб без громадянства з тимчасово окупованої території, внутрішньо переміщених осіб та осіб, які виїхали за кордон, їх професійної та соціальної адаптації;
12) здійснює стратегічне планування соціально-економічного, інфраструктурного, гуманітарного та культурного відновлення і розвитку тимчасово окупованої території, а також прилеглих до неї територій, ґрунтуючись на потребах та інтересах громадян України;
13) здійснює як державний замовник загальне керівництво і контроль за розробленням державних цільових програм та виконанням визначених у них заходів і завдань з питань, що належать до його компетенції;
15) вживає заходів та організовує роботу щодо залучення інвестицій, кредитів та грантів, у тому числі коштів міжнародних фінансових організацій і міжнародної технічної допомоги, з метою підготовки та виконання завдань і реалізації проектів з питань, що належать до його компетенції;
16) забезпечує координацію діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади щодо реалізації міжнародних проектів і програм з питань, що належать до його компетенції;
17) здійснює в установленому законодавством порядку підготовку та реалізацію інвестиційних проектів і програм, а також підготовку пропозицій щодо здійснення державно-приватного партнерства з питань, що належать до його компетенції;
18) спрямовує та координує діяльність ресурсних фондів, зокрема Цільових фондів багатьох партнерів;
19) здійснює в координації з МЗС співробітництво з міжнародними організаціями, бере участь у підготовці міжнародних договорів України, готує пропозиції щодо укладення, денонсації таких договорів, укладає міжнародні договори України та забезпечує виконання зобов’язань України за міжнародними договорами, зокрема в рамках
Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, з питань, що належать до його компетенції;
20) взаємодіє з міжнародними організаціями, зокрема ООН, ОБСЄ, Радою Європи, Міжнародним комітетом Червоного Хреста та їх структурами, відповідними органами та неурядовими організаціями іноземних держав, міжнародними неурядовими організаціями, громадськими об’єднаннями, засобами масової інформації з метою забезпечення дотримання та захисту прав людини на тимчасово окупованій території;
21) готує пропозиції щодо постачання гуманітарних вантажів, товарів та надання послуг, зокрема водо-, газо- та електропостачання на тимчасово окуповану територію;
22) збирає та аналізує інформацію про необхідність здійснення заходів із відновлення об’єктів інфраструктури (транспортної, енергетичної, житлово-комунальної, соціальної тощо) на тимчасово окупованій території, а також прилеглих до неї територіях;
23) розробляє пропозиції щодо визначення об’єктів інфраструктури, що потребують першочергового відновлення;
24) забезпечує координацію розроблення та здійснення заходів, спрямованих на відновлення та стале функціонування об’єктів промисловості, соціальної і транспортної інфраструктури, житлового фонду, систем життєзабезпечення на тимчасово окупованій території в процесі її реінтеграції, а також прилеглих до неї територіях;
25) здійснює контроль та координує здійснення заходів, спрямованих на відновлення та розвиток паливно-енергетичного комплексу, вугільної, газової промисловості та електроенергетики на тимчасово окупованій території в процесі її реінтеграції, а також прилеглих до неї територіях;
26) забезпечує координацію та аналізує стан розроблення і здійснення заходів, спрямованих на забезпечення економічної безпеки, відновлення зруйнованої економіки на тимчасово окупованій території в процесі її реінтеграції, а також прилеглих до неї територіях, створення робочих місць та умов для повернення до них людського потенціалу;
27) координує здійснення заходів, спрямованих на захист та відновлення права на активи державної, комунальної та приватної власності, що перебувають на тимчасово окупованій території;
28) координує здійснення заходів із відновлення інфраструктурно-логістичних і транспортних зв’язків на тимчасово окупованій території в процесі її реінтеграції, а також прилеглих до неї територіях, подає пропозиції щодо їх удосконалення;
29) аналізує діяльність центральних та місцевих органів виконавчої влади щодо використання ними бюджетних коштів, коштів міжнародної технічної допомоги та ресурсів міжнародних фінансових організацій, щодо виконання ними державних стратегій і програм, які стосуються тимчасово окупованої території, а також прилеглих до неї територій, подає пропозиції щодо їх удосконалення;
30) координує та контролює здійснення заходів, спрямованих на відновлення функціонування фінансових установ та стабілізацію банківської системи, адміністративних послуг і служб на тимчасово окупованій території в процесі її реінтеграції, а також прилеглих до неї територіях, визначає пріоритетні напрями їх вдосконалення;
31) координує та контролює здійснення заходів, спрямованих на відновлення системи освіти, культури, охорони здоров’я на тимчасово окупованій території в процесі її реінтеграції, а також разом із уповноваженими центральними органами виконавчої влади на прилеглих до неї територіях, подає пропозиції щодо їх удосконалення;
32) аналізує та координує здійснення органами виконавчої влади заходів, спрямованих на забезпечення належних умов в’їзду осіб на тимчасово окуповану територію та виїзду з неї, зокрема доступу населення до гуманітарно-логістичних центрів;
33) бере участь у координації здійснення підготовчих заходів, спрямованих на створення належних передумов для організації підготовки та проведення виборів відповідно до закону після деокупації тимчасово окупованої території;
34) координує здійснення заходів, спрямованих на відновлення функціонування органів державної влади після деокупації тимчасово окупованої території;
................Перейти до повного тексту