1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 25 березня 2025 р. № 371
Київ
Деякі питання реалізації експериментального проекту щодо надання базової соціальної допомоги
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Погодитися з пропозицією Міністерства соціальної політики стосовно реалізації протягом двох років з дня набрання чинності цією постановою експериментального проекту щодо надання базової соціальної допомоги (далі - експериментальний проект).
2. Затвердити такі, що додаються:
Порядок реалізації експериментального проекту щодо надання базової соціальної допомоги;
Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації експериментального проекту щодо надання базової соціальної допомоги.
3. Установити, що:
1) координатором експериментального проекту є Міністерство соціальної політики;
2) учасниками експериментального проекту є:
суб’єкти звернення за базовою соціальною допомогою - громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які постійно проживають на території України, особи, яких визнано в Україні біженцями або особами, які потребують додаткового захисту (крім осіб, які перебувають на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого в установленому Кабінетом Міністрів України порядку, для яких не визначена дата завершення тимчасової окупації, та осіб, які перебувають за кордоном):
- з 1 липня 2025 р. - на дату звернення за призначенням базової соціальної допомоги є отримувачами державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям; допомоги на дітей одиноким матерям; допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях; тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме;
- з 1 жовтня 2025 р. - також особи / сім’ї, не зазначені в абзаці третьому цього підпункту, якщо вони на дату звернення за призначенням базової соціальної допомоги відповідають вимогам та критеріям, визначеним Порядком реалізації експериментального проекту щодо надання базової соціальної допомоги, затвердженим цією постановою;
відповідальні за організацію та забезпечення реалізації експериментального проекту - Міністерство соціальної політики, Міністерство цифрової трансформації, Пенсійний фонд України;
3) джерелами фінансування експериментального проекту є кошти, передбачені у загальному фонді державного бюджету за бюджетною програмою 2501540 "Підтримка малозабезпечених сімей", та інші джерела, не заборонені законодавством;
4) розмір базової величини для розрахунку базової соціальної допомоги становить 4500 гривень.
4. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
5. Міністерству соціальної політики:
1) до 1 липня 2025 р. забезпечити:
технічне доопрацювання Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (далі - Єдина система) для забезпечення нарахування та виплати базової соціальної допомоги із застосуванням механізму, визначеного Порядком реалізації експериментального проекту щодо надання базової соціальної допомоги, затвердженим цією постановою, розроблення/ доопрацювання та впровадження функціоналу електронних кабінетів уповноважених банків, а також забезпечення технічної можливості отримання, накопичення, зберігання, обліку та моніторингу в Єдиному соціальному реєстрі, який є підсистемою Єдиної системи, зібраної, обробленої інформації про отримувачів такої допомоги, яким обчислено, призначено та здійснено відповідні виплати;
технічне доопрацювання Єдиної системи для забезпечення дворівневого (автоматичного та ручного) опрацювання Пенсійним фондом України рекомендацій за результатами проведеної Міністерством фінансів верифікації державних виплат відповідно до Закону України "Про верифікацію та моніторинг державних виплат" та інформування в електронній формі засобами Єдиної системи через мобільний додаток Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Дія)/на адреси електронної пошти отримувачів базової соціальної допомоги про прийняті рішення за результатами опрацювання;
електронну інформаційну взаємодію між Єдиною системою та інформаційно-комунікаційними системами уповноважених банків (через програмні інтерфейси електронних інформаційних ресурсів (сервіси) (за технічної можливості);
укладення договорів про електронну інформаційну взаємодію між Міністерством соціальної політики та уповноваженими банками (за технічної можливості запровадження електронної інформаційної взаємодії);
укладення договорів про електронну інформаційну взаємодію між Міністерством соціальної політики та уповноваженими банками для підключення робочих місць посадових осіб уповноважених банків до розробленого та впровадженого функціоналу електронного кабінету в Єдиній системі та/або налагодження з ними за технічної можливості електронної інформаційної взаємодії;
2) подавати щокварталу за результатами реалізації експериментального проекту Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо перегляду категорій суб’єктів звернення за базовою соціальною допомогою з урахуванням фінансових можливостей державного бюджету;
3) протягом двох місяців після завершення реалізації експериментального проекту подати Кабінетові Міністрів України звіт про результати реалізації експериментального проекту та пропозиції щодо внесення змін до законодавчих актів.
6. Пенсійному фонду України до 1 липня 2025 р. забезпечити укладення відповідних договорів/ внесення змін до наявних договорів між Пенсійним фондом України та уповноваженими банками для підключення робочих місць посадових осіб уповноважених банків до розробленого та впровадженого функціоналу електронного кабінету.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 26


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 25 березня 2025 р. № 371
ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту щодо надання базової соціальної допомоги
1. Цей Порядок визначає механізм реалізації експериментального проекту щодо надання базової соціальної допомоги (далі - експериментальний проект).
2. Метою експериментального проекту є надання базової соціальної допомоги для забезпечення державною підтримкою сімей з низьким рівнем доходів.
3. Експериментальний проект реалізується за рахунок коштів, передбачених у загальному фонді державного бюджету за бюджетною програмою 2501540 "Підтримка малозабезпечених сімей", та інших джерел, не заборонених законодавством.
4. Базова соціальна допомога призначається на сім’ю та виплачується одному з її членів, який звернувся за її призначенням (далі - уповноважений представник сім’ї) строком на шість місяців з автоматичним продовженням виплати такої допомоги на наступний період, але не більше ніж протягом строку реалізації експериментального проекту.
Базова соціальна допомога, призначена на сім’ю, може виплачуватися рівними частинами (з округленням до найближчого цілого числа, більшого за розрахункове) на кожну повнолітню особу із числа членів сім’ї за їх бажанням.
Сім’єю є особи, які разом проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки. Права члена сім’ї має одинока особа.
До складу сім’ї включаються:
чоловік, дружина;
неповнолітні діти та тимчасово влаштовані в сім’ю діти, які залишилися без батьківського піклування віком до 18 років, а також повнолітні діти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти в закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти (зокрема в період між завершенням здобуття певного рівня освіти та зарахуванням для здобуття іншого рівня освіти за умови, що такий період не перевищує чотирьох місяців) і не мають власних сімей, - до закінчення закладів освіти, але не довше ніж до досягнення ними 23 років;
неодружені повнолітні діти, які визнані особами з інвалідністю з дитинства I і II групи або особами з інвалідністю I групи і проживають разом із батьками;
непрацездатні батьки чоловіка та дружини, які проживають разом із ними;
особа, яка проживає разом з одинокою особою з інвалідністю I групи і доглядає за нею;
жінка та чоловік, які проживають однією сім’єю та не перебувають у шлюбі, але мають спільних дітей.
При цьому до складу сім’ї включаються діти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти до закінчення закладів освіти, але не довше ніж до досягнення 23 років незалежно від їх фактичного та/або задекларованого/ зареєстрованого місця проживання.
До складу сім’ї не включаються особи, які перебувають на повному державному утриманні; які перебувають у полоні держави-агресора та позбавлені особистої свободи (затримані, взяті у заручники) органами влади держави-агресора (її окупаційними адміністраціями та збройними формуваннями), що підтверджується відомостями та/або документами, наданими уповноваженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, державними реєстраторами, суб’єктами державної реєстрації, підприємствами, установами та організаціями в порядку та випадках, визначених законодавством, або вважаються безвісно відсутніми за рішенням суду, або мають правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, або перебувають за кордоном.
Склад сім’ї уповноваженого представника сім’ї визначається на дату звернення за призначенням базової соціальної допомоги.
5. Базова соціальна допомога не призначається/не виплачується, якщо:
1) у складі сім’ї станом на початок періоду, за який враховуються доходи, є працездатні особи віком від 18 до 60 років, які не працювали, не проходили військової служби, не провадили підприємницької чи незалежної професійної діяльності, не здобували освіту за денною або дуальною формою здобуття освіти в закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти, не зареєстровані у центрі зайнятості як безробітні або не обліковані як такі, що шукають роботу, сумарно більше ніж три місяці протягом періоду, за який враховуються доходи, крім:
осіб, які сплатили або за них сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
осіб, які доглядали за дітьми до досягнення ними трирічного віку або за дітьми, які потребують догляду протягом часу, визначеного в медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більше ніж до досягнення ними шестирічного віку, за дітьми, хворими на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, за дітьми, які отримали тяжку травму, потребують трансплантації органа, потребують паліативної допомоги, яким не встановлено інвалідності, за особою з інвалідністю I групи, за особою з інвалідністю II групи внаслідок психічного розладу, за дитиною з інвалідністю віком до 18 років, а також за особами, які досягли 80-річного віку; надавали соціальні послуги з догляду відповідно до законодавства;
осіб, які перебувають у трудових відносинах та за них не сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з наявною заборгованістю роботодавця із сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
осіб, які на дату звернення за призначенням базової соціальної допомоги втратили працездатність, у тому числі осіб, які досягли віку, визначеного частиною першою статті 26 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування", але не набули права на пенсійну виплату у зв’язку з відсутністю страхового стажу, передбаченого зазначеною статтею;
2) особи, які входять до складу сім’ї, протягом 12 місяців перед місяцем звернення за призначенням базової соціальної допомоги або під час її отримання здійснили операцію на суму, яка на дату проведення операції перевищує 100 тис. гривень, а саме:
купівлю земельної ділянки, квартири (будинку) (крім житла, отриманого або придбаного за рахунок державного чи місцевого бюджету; крім купівлі протягом 12 місяців перед місяцем звернення житла (земельної ділянки), яке (яка) розташоване на територіях можливих бойових дій, територіях активних бойових дій, територіях активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси або тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого в установленому Кабінетом Міністрів порядку, для яких не визначена дата припинення можливості бойових дій, дата завершення бойових дій або тимчасової окупації, якщо купівля була здійснена до дати включення таких територій до переліку, затвердженого в установленому Кабінетом Міністрів України порядку, або житла, яке зруйновано), іншого нерухомого майна, транспортного засобу (механізму), цінних паперів та інших фінансових інструментів, віртуальних активів (у значенні, наведеному в Законі України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення"), будівельних матеріалів (крім будівельних матеріалів, придбаних за рахунок компенсації для відновлення окремих категорій об’єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням електронної публічної послуги "єВідновлення"), інших товарів довгострокового вжитку (крім, генеруючих установок, що виробляють електричну енергію з енергії сонячного випромінювання та/або енергії вітру, та їх комплектувальних виробів, з урахуванням положень Порядку надання фінансової державної підтримки фізичним особам, які встановлюють у власних домогосподарствах генеруючі установки, що виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 червня 2024 р. № 673 (Офіційний вісник України, 2024 р., № 58, ст. 3424) або оплату (одноразово) будь-якої роботи або послуги (крім медичних, освітніх та житлово-комунальних послуг згідно із соціальною нормою житла та соціальними нормативами житлово-комунального обслуговування);
платіж (платежі), що випливає з правочинів, за якими передбачено набуття майнових прав на нерухоме майно (крім житла, придбаного внутрішньо переміщеними особами, на суму, що не перевищує 100 тис. гривень) та/або транспортні засоби (механізми) (крім об’єктів спадщини та дарування);
внески до статутного (складеного) капіталу товариства, підприємства, організації;
благодійну діяльність (виключно у вигляді сплати коштів);
надання поворотної/безповоротної фінансової допомоги, позики;
3) особи, які входять до складу сім’ї, протягом 12 місяців перед місяцем звернення за призначенням базової соціальної допомоги або під час її отримання здійснили операції з купівлі безготівкової та/або готівкової іноземної валюти (крім валюти, отриманої від благодійних організацій або придбаної для оплати медичних та/або освітніх послуг), а також банківських металів на загальну суму, яка на дату проведення операції перевищує 100 тис. гривень;
4) особи, які входять до складу сім’ї, на 1 число місяця, з якого призначається базова соціальна допомога або на 1 число кожного місяця, в якому отримується така допомога, мають на вкладному (депозитному) банківському рахунку (рахунках) кошти у загальній сумі, що перевищує 100 тис. гривень, або облігації внутрішньої державної позики на загальну суму, що перевищує 100 тис. гривень;
5) на дату звернення за призначенням базової соціальної допомоги у власності сім’ї є друга квартира/будинок, крім житла, яке розташоване на територіях можливих бойових дій, територіях активних бойових дій, територіях активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси або тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого в установленому Кабінетом Міністрів порядку, для яких не визначена дата припинення можливості бойових дій, дата завершення бойових дій або тимчасової окупації, або житла, знищеного або пошкодженого (непридатного для проживання) внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, або з інших причин за наявності відповідної інформації у Державному реєстрі майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, або за умови подання документального підтвердження від органів місцевого самоврядування факту знищення/пошкодження житлового приміщення (квартири, будинку) або житлового приміщення (частини житлового приміщення загальною площею менш як 13,65 кв. метра на одного члена сім’ї), а також житла, отриманого дитиною-сиротою, дитиною, позбавленою батьківського піклування, особою з їх числа за рахунок державного чи місцевого бюджету; житлових приміщень у гуртожитках; житла, яке належить на праві спільної сумісної або часткової власності; житла, на яке оформлено право на спадщину, за умови, що жодне із житлових приміщень, яке перебуває у власності, зокрема на яке оформлено право на спадщину, не здається в оренду, що підтверджується актом обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства/фактичного місця проживання особи;
6) на дату звернення за призначенням базової соціальної допомоги у власності сім’ї є більше ніж один автомобіль, транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації, з року випуску якого минуло менше ніж 15 років (крім мопеда і причепа).
Не враховуються транспортні засоби, отримані безоплатно чи придбані на пільгових умовах через органи соціального захисту населення, у тому числі за рахунок грошової допомоги на придбання автомобіля, придбані батьками-вихователями дитячих будинків сімейного типу, особами з інвалідністю I та II групи, а також транспортні засоби, оголошені в розшук у зв’язку з незаконним заволодінням або знищені, за умови подання документального підтвердження.
6. Базову соціальну допомогу також може бути призначено, якщо у складі сім’ї є працездатна особа віком від 18 до 60 років, яка:
є особою з числа внутрішньо переміщених осіб і не сплатила або за неї не сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування протягом періоду, за який враховуються доходи;
та/або повернулася після міграції/тривалого перебування (не менше ніж 90 календарних днів) за кордоном, не перебуває на обліку як внутрішньо переміщена особа і не працює або не сплатила/за неї не сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування і яка звертається за призначенням базової соціальної допомоги не раніше ніж через 15 робочих днів після такого повернення.
Для осіб, зазначених в абзацах другому та третьому цього пункту, базова соціальна допомога може бути призначена на сім’ю, якщо у складі сім’ї є кілька непрацюючих працездатних осіб. Такі особи повинні на дату подання заяви про призначення допомоги бути зареєстровані в центрі зайнятості як безробітні або перебувати на обліку в центрі зайнятості як такі, що шукають роботу, зокрема для отримання ваучера на навчання.
7. Базова соціальна допомога призначається в автоматичному режимі програмними засобами Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (далі - Єдина система) у режимі реального часу на підставі заяви про намір отримати базову соціальну допомогу (далі - заява про намір) та заяви про призначення базової соціальної допомоги (далі - заява про призначення) уповноваженого представника сім’ї, поданих в електронній формі з використанням засобів Єдиного державного веб-порталу електронних послуг (далі - Портал Дія).
У разі відсутності відомостей/інформації в електронних інформаційних ресурсах, з якими відбувається електронна інформаційна взаємодія, щодо уповноваженого представника сім’ї та/або членів сім’ї, які необхідні для призначення базової соціальної допомоги, рішення про призначення такої допомоги може прийматися органом Пенсійного фонду України на підставі заяви про намір та заяви про призначення у паперовій формі. При цьому датою звернення вважається дата звернення засобами мобільного додатка Порталу Дія (Дія).
8. Уповноважений представник сім’ї може подати заяву про намір та заяву про призначення:
у паперовій формі до органів Пенсійного фонду України;
в електронній формі засобами мобільного додатка Порталу Дія (Дія).
Засобами мобільного додатка Порталу Дія (Дія) заява про намір та заява про призначення можуть бути подані уповноваженим представником сім’ї, який досяг 18-річного віку, має реєстраційний номер облікової картки платника податків, паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, посвідку на постійне або тимчасове проживання, оформлені засобами Єдиного державного демографічного реєстру, та є громадянином України або іноземцем, який на законних підставах перебуває на території України.
При цьому засобами мобільного додатка Порталу Дія (Дія) заява про намір та заява про призначення можуть бути подані уповноваженим представником сім’ї, до складу якої включаються особи, зазначені в абзацах п’ятому - сьомому пункту 4 цього Порядку.
Якщо член сім’ї отримує один або декілька таких видів державної допомоги: державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям; допомогу на дітей одиноким матерям; допомогу на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях; тимчасову державну допомогу дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме; державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю, то заява про намір та заява про призначення подаються отримувачем таких видів державної допомоги.
9. Для подання заяви про намір засобами мобільного додатка Порталу Дія (Дія) уповноваженому представнику сім’ї необхідно установити мобільний додаток Порталу Дія (Дія) на електронному носії, критерії якого підтримують його використання, пройти електронну ідентифікацію та автентифікацію з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, та/або інших засобів електронної ідентифікації, що мають високий або середній рівень довіри, та сформувати заяву про намір.
10. Заява про намір формується засобами мобільного додатка Порталу Дія (Дія) у формі, зручній для сприйняття її змісту, і містить відомості:
1) про уповноваженого представника сім’ї:
прізвище (за наявності), власне ім’я, по батькові (за наявності);
стать;
дата народження;
місце народження;
серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон, посвідки на постійне/тимчасове проживання, оформлені засобами Єдиного державного демографічного реєстру;
реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті громадянина України);
унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
адреса задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування);
контактні дані (номер телефону та/або адреса електронної пошти);
номер поточного рахунка, відкритого в уповноваженому банку, через який здійснюється виплата пенсій, грошової допомоги, виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням та заробітної плати працівникам бюджетних установ;
сімейний стан;
2) про членів сім’ї уповноваженого представника сім’ї:
прізвище (за наявності), власне ім’я, по батькові (за наявності);
стать;
дата народження;
серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України, посвідки на постійне/тимчасове проживання, оформлених засобами Єдиного державного демографічного реєстру;
для дитини віком до 14 років, а в разі відсутності паспорта громадянина України - до 16 років - серія та номер свідоцтва про народження дитини;
унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі;
сімейний стан/сімейний зв’язок;
реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті громадянина України);
контактні дані (номер телефону та/або адреса електронної пошти);
3) дата формування заяви про намір.
Під час формування заяви про намір засобами мобільного додатка Порталу Дія (Дія) отримуються/підтверджуються такі відомості:
з відомчої інформаційної системи ДМС через єдину інформаційну систему МВС - відомості про адресу задекларованого/зареєстрованого місця проживання, про особу (стать, дата народження, серія (за наявності), номер, дата видачі паспорта громадянина України, паспортного документа іноземця або посвідки на постійне/тимчасове проживання, найменування уповноваженого суб’єкта, що його видав, строк дії (за наявності);
з Єдиного державного демографічного реєстру через Єдину інформаційну систему МВС - відомості про унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
з електронного пристрою, за допомогою якого особа подає заяву, - відомості про геолокацію особи на момент подання такої заяви;
із Державного реєстру актів цивільного стану громадян - відомості про державну реєстрацію шлюбу, розірвання шлюбу, народження;
із реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування - про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), розмір сплаченого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та страховий стаж;
із Державного реєстру фізичних осіб - платників податків - про реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) та доходи уповноваженого представника сім’ї та членів його сім’ї, а також групу платників єдиного податку, до якої належить фізична особа - підприємець, що обрала спрощену систему оподаткування;
із Державного реєстру речових прав на нерухоме майно - про право власності на земельну ділянку, квартиру (будинок);
із Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України - про знищення/ пошкодження житлового приміщення (квартири, будинку);
з Єдиного державного реєстру транспортних засобів - про наявність у членів сім’ї транспортних засобів;
з Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб - про перебування на обліку як внутрішньо переміщеної особи;
з Єдиної державної електронної бази з питань освіти - про форму здобуття освіти щодо осіб, які досягли 18 років;
з Єдиної системи - про наявність інвалідності, про отримання базової соціальної допомоги, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, допомоги на дітей одиноким матерям, допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях, тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме, державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю.
Інформація, що міститься в державних електронних інформаційних ресурсах, отримується/підтверджується шляхом електронної інформаційної взаємодії.
11. Під час формування заяви про намір засобами мобільного додатка Порталу Дія (Дія) отримується згода на обробку персональних даних кожного повнолітнього члена сім’ї, на якого розраховується базова соціальна допомога, яка підтверджується шляхом накладення віддаленого кваліфікованого електронного підпису "Дія.Підпис" ("Дія ID") або кваліфікованого електронного підпису, або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису та відображається в заяві про намір під час її формування.
12. Формування заяви про намір засобами мобільного додатка Порталу Дія (Дія) припиняється, якщо:
уповноважений представник сім’ї або члени його сім’ї є отримувачами базової соціальної допомоги на день заяви про намір або раніше подана заява про намір вже опрацьовується засобами Єдиної системи;
відомості щодо уповноваженого представника сім’ї та/або членів сім’ї з державних електронних інформаційних ресурсів не відповідають вимогам, визначеним цим Порядком;
відомості щодо уповноваженого представника сім’ї та/або членів сім’ї отримані/надані не в повному обсязі;
зазначені в заяві про намір відомості не відповідають вимогам арифметичного та форматологічного контролю;
відсутня згода на обробку персональних даних хоча б одного повнолітнього члена сім’ї, на якого розраховується базова соціальна допомога.
Відповідальність за повноту та достовірність відомостей, що містяться в заяві про намір, несе уповноважений представник сім’ї.
13. Сформована засобами мобільного додатка Порталу Дія (Дія) заява про намір з накладеним на неї віддаленим кваліфікованим електронним підписом "Дія. Підпис" ("Дія ID") або кваліфікованим електронним підписом, або удосконаленим електронним підписом, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису уповноваженого представника сім’ї, блокується для редагування та передається до Єдиної системи для проведення розрахунку майбутнього (орієнтовного) розміру базової соціальної допомоги.
Результат такого розрахунку повідомляється уповноваженому представнику сім’ї засобами мобільного додатка Порталу Дія (Дія).
14. Підтвердження згоди з майбутнім (орієнтовним) розміром базової соціальної допомоги здійснюється шляхом накладення віддаленого кваліфікованого електронного підпису "Дія.Підпис" ("Дія ID") або кваліфікованого електронного підпису, або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису уповноваженого представника сім’ї та кожного з повнолітніх членів сім’ї на сформовану засобами мобільного додатка Порталу Дія (Дія) заяву про призначення. Під час формування заяви про призначення уповноваженим представником сім’ї та кожним з повнолітніх членів сім’ї надається згода на:
1) припинення у разі наявності виплати раніше призначених одному або декільком членам із складу сім’ї таких видів державної допомоги:
державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям;
допомоги на дітей одиноким матерям;
допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях;
тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме;
державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю.
У таких випадках виплата раніше призначених видів державної допомоги припиняється з місяця, в якому уповноваженому представнику сім’ї призначено базову соціальну допомогу. У разі проведення виплати раніше призначених видів державної допомоги у місяці, з якого призначено базову соціальну допомогу, виплата базової соціальної допомоги здійснюється з урахуванням раніше виплачених сум таких видів державної допомоги.
Рішення про припинення виплати таких видів державної допомоги уповноважений представник сім’ї отримує засобами мобільного додатка Порталу Дія (Дія)/засобами Єдиної системи/на адресу електронної пошти;
2) автоматичне продовження виплати базової соціальної допомоги на наступний період, але не більше ніж протягом строку реалізації експериментального проекту.
При цьому автоматичне продовження з автоматичним перерахунком виплати базової соціальної допомоги проводиться з урахуванням відповідності вимогам цього Порядку та за умови, що у складі сім’ї є працездатні особи, які працюють, провадять підприємницьку діяльність/незалежну професійну діяльність, зокрема, які протягом попередніх шести місяців отримання допомоги працевлаштувалися, зареєструвалися в центрі зайнятості як безробітні або перебувають на обліку в центрі зайнятості як такі, що шукають роботу, та проходять перенавчання, зареєструвалися як фізична особа - підприємець та розпочали відповідну діяльність або отримали допомогу на здобуття економічної самостійності/мікрогрант/грант на створення або розвиток власного бізнесу/ваучер на навчання, або особи віком до 23 років, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти в закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти.
Про відсутність згоди повнолітніх членів сім’ї уповноважений представник сім’ї повідомляється засобами мобільного додатка Порталу Дія (Дія).
15. Сформована засобами мобільного додатка Порталу Дія (Дія) заява про призначення з накладеними на неї віддаленим кваліфікованим електронним підписом "Дія. Підпис" ("Дія ID") або кваліфікованим електронним підписом, або удосконаленим електронним підписом, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису уповноваженого представника сім’ї, блокується для редагування та передається до Єдиної системи для прийняття в автоматичному режимі рішення про призначення базової соціальної допомоги з урахуванням критеріїв, визначених цим Порядком.
16. Про прийняте рішення уповноважений представник сім’ї повідомляється засобами мобільного додатка Порталу Дія (Дія).
17. У разі виявлення під час подачі в електронній формі заяви про намір засобами мобільного додатка Порталу Дія (Дія) відсутності, неповних або недостовірних відомостей/інформації в державних електронних інформаційних ресурсах, з якими відбувається електронна інформаційна взаємодія, щодо уповноваженого представника сім’ї та/або членів сім’ї, які необхідні для призначення базової соціальної допомоги, уповноважений представник сім’ї отримує роз’яснення щодо можливості звернення за призначенням базової соціальної допомоги до органів Пенсійного фонду України з підтвердними документами.
Уповноважений представник сім’ї отримує повідомлення щодо документів/відомостей, які повинні бути подані додатково для спростування/уточнення відомостей, а також про те, що у разі зміни фінансово-майнового стану, що може вплинути на право отримання базової соціальної допомоги, внаслідок звільнення з місця роботи чи зменшення розміру оплати праці уповноважений представник сім’ї може подати до органів Пенсійного фонду України документи, що підтверджують доходи протягом періоду, за який враховується дохід.
Документами, що підтверджують доходи протягом періоду, за який враховується дохід, є:
копія трудової книжки із зазначенням дати звільнення (за наявності);
у разі відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній - інші документи про звільнення з роботи (витяг з наказу про звільнення);
довідка з місця роботи про простій;
довідка про нарахування допомоги по безробіттю;
довідка з місця роботи про доходи.
У разі коли у підтвердних документах, поданих до заяви в паперовій формі уповноваженого представника сім’ї відповідно до абзацу першого цього пункту до органів Пенсійного фонду України, виявлено розбіжності з інформацією в державних реєстрах, інформація про такі документи/їх реквізити передається (за технічної можливості) в порядку електронної інформаційної взаємодії Пенсійного фонду України, Мінфіну та органу, який є володільцем, розпорядником та/або адміністратором автоматизованих інформаційних систем, реєстрів, баз даних інформації, для подальшого наповнення відомостями/усунення відповідних розбіжностей в державних електронних інформаційних ресурсах, з якими відбувається електронна інформаційна взаємодія, щодо уповноваженого представника сім’ї та/або членів сім’ї.
Якщо документи/відомості будуть подані не пізніше ніж протягом 30 календарних днів з дня надсилання повідомлення, зазначеного в абзаці другому цього пункту, місяцем звернення за призначенням допомоги вважається місяць звернення засобами мобільного додатка Порталу Дія (Дія).
18. Для призначення базової соціальної допомоги уповноважений представник сім’ї також може звернутися до органу Пенсійного фонду України незалежно від зареєстрованого/задекларованого місця проживання уповноваженого представника сім’ї (за принципом екстериторіальності).
Якщо член сім’ї отримує один або декілька таких видів державної допомоги: державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям; допомогу на дітей одиноким матерям; допомогу на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях; тимчасову державну допомогу дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме; державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю, то заява про намір та заява про призначення в паперовій формі подаються отримувачем таких видів державної допомоги.
Заява про намір у паперовій формі подається за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Подана уповноваженим представником сім’ї заява про намір, документи/відомості опрацьовуються Пенсійним фондом України засобами Єдиної системи, після чого такому представнику повідомляється про розмір розрахунку майбутнього (орієнтовного) розміру базової соціальної допомоги.
Під час подання заяви про намір засобами інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України/Єдиної системи (за технічної можливості) отримуються/підтверджуються відомості про уповноваженого представника сім’ї та членів його сім’ї, зазначені у цьому пункті.
Засобами інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України/Єдиної системи (за технічної можливості) отримуються/підтверджуються такі відомості про уповноваженого представника сім’ї та членів його сім’ї:
з відомчої інформаційної системи ДМС через єдину інформаційну систему МВС - відомості про адресу задекларованого/зареєстрованого місця проживання, про особу (стать, дата народження, серія (за наявності), номер, дата видачі паспорта громадянина України, паспортного документа іноземця або документа, що посвідчує особу без громадянства, або посвідки на постійне/тимчасове проживання, або посвідчення біженця, або посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, найменування уповноваженого суб’єкта, що його видав, строк дії (за наявності);
з Єдиного державного демографічного реєстру через Єдину інформаційну систему МВС - відомості про унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
із Державного реєстру актів цивільного стану громадян - відомості про державну реєстрацію шлюбу, розірвання шлюбу, народження;
із реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування - про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), розмір сплаченого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та страховий стаж;
із Державного реєстру фізичних осіб - платників податків - про реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) або серію (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті громадянина України) та доходи уповноваженого представника сім’ї та членів його сім’ї, а також групу платників єдиного податку, до якої належить фізична особа - підприємець, що обрала спрощену систему оподаткування;
із Державного реєстру речових прав на нерухоме майно - про право власності на земельну ділянку, квартиру (будинок);
із Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, - про знищення/ пошкодження житлового приміщення (квартири, будинку);
з Єдиного державного реєстру транспортних засобів - про наявність в осіб транспортних засобів;
з Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб - про перебування на обліку як внутрішньо переміщеної особи;
з Єдиної державної електронної бази з питань освіти - про форму здобуття освіти щодо осіб, які досягли 18 років;
з Єдиної системи - про наявність інвалідності, про отримання базової соціальної допомоги, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, допомоги на дітей одиноким матерям, допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях, тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме.
Відповідальність за повноту та достовірність відомостей, що містяться в заяві про намір, несе уповноважений представник сім’ї.
Уповноваженому представнику сім’ї пропонується попередньо ознайомитися з актуальними відомостями та інформацією про нього та членів його сім’ї, а також з майбутнім (орієнтовним) розміром базової соціальної допомоги.
Підтвердження згоди з майбутнім (орієнтовним) розміром базової соціальної допомоги здійснюється шляхом підписання уповноваженим представником сім’ї та кожним з повнолітніх членів сім’ї заяви про призначення за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку, в якій також зазначається згода на припинення виплати раніше призначених одному або декільком членам із складу сім’ї таких видів державної допомоги:
державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям;
допомоги на дітей одиноким матерям;
допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях;
тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме;
державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю.
У таких випадках виплата раніше призначених видів державної допомоги припиняється з місяця, в якому уповноваженому представнику сім’ї призначено базову соціальну допомогу. У разі виплати раніше призначених видів державної допомоги у місяці, з якого призначено базову соціальну допомогу, виплата базової соціальної допомоги здійснюється з урахуванням раніше виплачених сум таких видів державної допомоги.

................
Перейти до повного тексту