- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 6 травня 2020 р. № 371 Київ |
Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
2. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім пункту 8 змін, затверджених цією постановою, який набирає чинності через два місяці з дня опублікування цієї постанови.
Прем'єр-міністр України |
Д.ШМИГАЛЬ |
Інд. 82 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 6 травня 2020 р. № 371
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України
1. В абзаці першому пункту 11 Положення про Український фонд соціальних інвестицій, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2000 р. № 740 "Про утворення Українського фонду соціальних інвестицій" (Офіційний вісник України, 2000 р., № 18, ст. 747; 2017 р., № 88, ст. 2684), слово "Мінекономрозвитку" замінити словом "Мінекономіки", а слово "МТОТ" - словом "Мінреінтеграції".
2. В абзацах першому і другому пункту 9 Порядку підтвердження факту народження дитини поза закладом охорони здоров’я, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 9 січня 2013 р. № 9 (Офіційний вісник України, 2013 р., № 3, ст. 65; 2018 р., № 3, ст. 113), слово "МТОТ" замінити словом "Мінреінтеграції".
3. У пунктах 10 і 11 Порядку використання коштів державного фонду регіонального розвитку, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 р. № 196 "Деякі питання державного фонду регіонального розвитку" (Офіційний вісник України, 2015 р., № 30, ст. 886; 2017 р., № 15, ст. 439), слово "МТОТ" замінити словом "Мінреінтеграції".
5. У постанові Кабінету Міністрів України від 8 червня 2016 р.
№ 376 "Деякі питання Міністерства з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 51, ст. 1802, № 101, ст. 3310; 2018 р., № 45, ст. 1581, № 97, ст. 3204; 2019 р., № 88, ст. 2942):
1) у постанові:
у назві постанови слова "Міністерства з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб" замінити словами "Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій";
у пункті 1 слова "Міністерство з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України" замінити словами "Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України";
2)
Положення про Міністерство з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України, затверджене зазначеною постановою, викласти в такій редакції:
"ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 8 червня 2016 р. № 376
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 6 травня 2020 р. № 371)
ПОЛОЖЕННЯ
про Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України
1. Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України (Мінреінтеграції) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Мінреінтеграції є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику з питань тимчасово окупованих територій у Донецькій і Луганській областях та тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим і м. Севастополя (далі - тимчасово окуповані території України), а також прилеглих до них територій, інформаційного суверенітету України (крім здійснення повноважень з управління цілісним майновим комплексом Українського національного інформаційного агентства "Укрінформ").
2. Мінреінтеграції у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
3. Основними завданнями Мінреінтеграції є:
1) забезпечення формування та реалізація державної політики з питань:
тимчасово окупованих територій України та захисту прав населення, що на них проживає, кінцевою метою якої є їх реінтеграція в єдиний конституційний простір України (далі - реінтеграція);
відновлення територіальної цілісності України в межах міжнародно визнаного державного кордону України;
внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованих територій України та громадян України, які покинули своє місце проживання на тимчасово окупованих територіях України внаслідок або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту та/або тимчасової окупації частини території України та виїхали за кордон (далі - особи, які виїхали за кордон), сприяння реалізації їх прав і свобод та створення умов для добровільного повернення таких осіб до покинутого місця проживання або інтеграції за новим місцем проживання;
дотримання норм міжнародного гуманітарного права на всій території України;
координації діяльності з надання гуманітарної допомоги цивільному населенню під час збройного конфлікту;
відновлення та розбудови миру, розвитку тимчасово окупованих територій України після їх реінтеграції, а також прилеглих до них територій;
інформаційного суверенітету України (крім здійснення повноважень з управління цілісним майновим комплексом Українського національного інформаційного агентства "Укрінформ");
2) участь у формуванні та реалізації державної політики щодо:
захисту державних активів;
захисту прав і свобод осіб, які порушено внаслідок тимчасової окупації частини території України або втрати контролю над її частиною;
здійснення заходів з протимінної діяльності, зокрема з інформування населення про небезпеку вибухонебезпечних предметів, надання допомоги постраждалим особам, а також забезпечення проведення обстеження території на предмет наявності в її межах вибухонебезпечних предметів, маркування і складання карт територій, забруднених та (або) імовірно забруднених вибухонебезпечними предметами;
3) сприяння:
реалізації прав і свобод громадян України, які проживають на тимчасово окупованих територіях України, а також прилеглих до них територіях;
задоволенню національно-культурних, мовних, освітніх потреб, розвитку етнічної самобутності корінних народів та національних меншин, що проживають на тимчасово окупованих територіях України, а також прилеглих до них територіях;
задоволенню соціально-економічних, екологічних, інформаційних та культурних потреб населення, що проживає на тимчасово окупованих територіях України, а також прилеглих до них територіях;
4) створення умов для вільного розвитку кримськотатарської мови, мов інших корінних народів та національних меншин, що проживають на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим і м. Севастополя.
4. Мінреінтеграції відповідно до покладених на нього завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його повноважень, розробляє пропозиції щодо його вдосконалення, готує проекти законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та вносить їх на розгляд Кабінету Міністрів України;
2) погоджує проекти законів, інших нормативно-правових актів, які надходять для погодження від центральних органів виконавчої влади, готує висновки і пропозиції до проектів законів, інших нормативно-правових актів, які подаються на розгляд Кабінету Міністрів України, та проектів актів, внесених на розгляд Верховної Ради України іншими суб’єктами права законодавчої ініціативи;
3) координує діяльність центральних та місцевих органів виконавчої влади з питань, що належать до його компетенції;
4) взаємодіє з міжнародними гуманітарними організаціями щодо сприяння наданню гуманітарної допомоги та проведенню гуманітарних операцій;
5) збирає, аналізує та узагальнює інформацію про дотримання норм міжнародного гуманітарного права на тимчасово окупованих територіях України, а також прилеглих до них територіях і вносить пропозиції щодо реагування на факти порушення;
6) збирає та систематизує інформацію про факти порушення прав громадян України, іноземців та осіб без громадянства, зокрема позбавлених особистої свободи внаслідок дій незаконних збройних формувань, окупаційної адміністрації та/або органів влади Російської Федерації на тимчасово окупованих територіях України;
7) проводить моніторинг діяльності міжнародних гуманітарних організацій з питань, що належать до його компетенції;
8) вживає заходів до захисту прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, які порушені внаслідок збройного конфлікту та/або тимчасової окупації частини території України;
9) координує здійснення заходів щодо захисту і забезпечення прав та інтересів осіб, позбавлених особистої свободи внаслідок дій незаконних збройних формувань, окупаційної адміністрації та/або органів влади Російської Федерації на тимчасово окупованих територіях України, а також членів їх сімей;
10) сприяє в установленому законодавством порядку соціальному забезпеченню внутрішньо переміщених осіб та осіб, які виїхали за кордон, соціальній реабілітації осіб, які були позбавлені особистої свободи внаслідок дій незаконних збройних формувань, окупаційної адміністрації та/або органів влади Російської Федерації на тимчасово окупованих територіях України;
11) координує здійснення заходів з відновлення та розбудови миру, що спрямовані на зниження ризику виникнення або поновлення збройного конфлікту шляхом використання діалогових підходів, підготовки та впровадження засад перехідного правосуддя, підвищення національного потенціалу для врегулювання збройних конфліктів, а також на визначення основ для підтримання миру та розвитку, зміцнення стійкості приймаючих територіальних громад, створення умов для добровільного повернення до покинутого місця проживання або інтеграції за новим місцем проживання громадян України, іноземців та осіб без громадянства з тимчасово окупованих територій України, внутрішньо переміщених осіб та осіб, які виїхали за кордон, їх професійної та соціальної адаптації;
12) здійснює стратегічне планування соціально-економічного, інфраструктурного, гуманітарного та культурного відновлення і розвитку тимчасово окупованих територій України, а також прилеглих до них територій, ґрунтуючись на потребах та інтересах громадян України;
13) здійснює як державний замовник загальне керівництво і контроль за розробленням державних цільових програм та виконанням визначених у них заходів і завдань з питань, що належать до його компетенції;
14) проводить моніторинг та оцінку ефективності заходів з відновлення та розбудови миру на тимчасово окупованих територіях України, а також прилеглих до них територіях;
15) вживає заходів та організовує роботу щодо залучення інвестицій, кредитів та грантів, у тому числі коштів міжнародних фінансових організацій і міжнародної технічної допомоги, з метою підготовки та виконання завдань і реалізації проектів з питань, що належать до його компетенції;
16) забезпечує координацію діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади щодо реалізації міжнародних проектів і програм з питань, що належать до його компетенції;
17) здійснює в установленому законодавством порядку підготовку та реалізацію інвестиційних проектів і програм, а також підготовку пропозицій щодо здійснення державно-приватного партнерства з питань, що належать до його компетенції;
18) спрямовує та координує діяльність ресурсних фондів, зокрема Цільових фондів багатьох партнерів;
19) здійснює в координації з МЗС співробітництво з міжнародними організаціями, бере участь у підготовці міжнародних договорів України, готує пропозиції щодо укладення, денонсації таких договорів, укладає міжнародні договори України та забезпечує виконання зобов’язань України за міжнародними договорами, зокрема в рамках
Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, з питань, що належать до його компетенції;
20) взаємодіє з міжнародними організаціями, зокрема ООН, ОБСЄ, Радою Європи, відповідними органами та неурядовими організаціями іноземних держав, міжнародними неурядовими організаціями, громадськими об’єднаннями, засобами масової інформації з метою проведення моніторингу ситуації з дотриманням прав людини на тимчасово окупованих територіях України;
21) готує пропозиції щодо постачання гуманітарних вантажів, товарів та надання послуг, зокрема водо-, газо- та електропостачання на тимчасово окуповані території України;
22) збирає та аналізує інформацію про необхідність здійснення заходів із відновлення об’єктів інфраструктури (транспортної, енергетичної, житлово-комунальної, соціальної тощо) на тимчасово окупованих територіях України, а також прилеглих до них територіях;
23) розробляє пропозиції щодо визначення об’єктів інфраструктури, що потребують першочергового відновлення;
24) забезпечує координацію розроблення та здійснення заходів, спрямованих на відновлення та стале функціонування об’єктів промисловості, соціальної і транспортної інфраструктури, житлового фонду, систем життєзабезпечення на тимчасово окупованих територіях України в процесі їх реінтеграції, а також прилеглих до них територіях;
25) здійснює контроль та координує здійснення заходів, спрямованих на відновлення та розвиток паливно-енергетичного комплексу, вугільної, газової промисловості та електроенергетики на тимчасово окупованих територіях України в процесі їх реінтеграції, а також прилеглих до них територіях;
26) забезпечує координацію та аналізує стан розроблення і здійснення заходів, спрямованих на забезпечення економічної безпеки, відновлення зруйнованої економіки на тимчасово окупованих територіях України в процесі їх реінтеграції, а також прилеглих до них територіях, створення робочих місць та умов для повернення до них людського потенціалу;
27) координує здійснення заходів, спрямованих на захист та відновлення права на активи державної, комунальної та приватної власності, що перебувають на тимчасово окупованих територіях України;
28) координує здійснення заходів із відновлення інфраструктурно-логістичних і транспортних зв’язків на тимчасово окупованих територіях України в процесі їх реінтеграції, а також прилеглих до них територіях, подає пропозиції щодо їх удосконалення;
29) аналізує діяльність центральних та місцевих органів виконавчої влади щодо використання ними бюджетних коштів, коштів міжнародної технічної допомоги та ресурсів міжнародних фінансових організацій, щодо виконання ними державних стратегій і програм, які стосуються тимчасово окупованих територій України, а також прилеглих до них територій, подає пропозиції щодо їх удосконалення;
30) координує та контролює здійснення заходів, спрямованих на відновлення функціонування фінансових установ та стабілізацію банківської системи, адміністративних послуг і служб на тимчасово окупованих територіях України в процесі їх реінтеграції, а також прилеглих до них територіях, визначає пріоритетні напрями їх вдосконалення;
31) координує та контролює здійснення заходів, спрямованих на відновлення системи освіти, культури, охорони здоров’я на тимчасово окупованих територіях України в процесі їх реінтеграції, а також разом із уповноваженими центральними органами виконавчої влади на прилеглих до них територіях, подає пропозиції щодо їх удосконалення;
32) аналізує та координує здійснення органами виконавчої влади заходів, спрямованих на забезпечення належних умов в’їзду осіб на тимчасово окуповані території України та виїзду осіб з таких територій, зокрема доступу населення до гуманітарно-логістичних центрів;
33) бере участь у координації здійснення підготовчих заходів, спрямованих на створення належних передумов для організації підготовки та проведення виборів відповідно до закону на тимчасово окупованих територіях України після їх реінтеграції;
34) координує здійснення заходів, спрямованих на відновлення функціонування органів державної влади на тимчасово окупованих територіях України, кінцевою метою чого є реінтеграція таких територій;
35) взаємодіє з Міноборони, Генеральним штабом Збройних Сил, СБУ, МВС, Адміністрацією Держспецзв’язку, Національною гвардією, Адміністрацією Держприкордонслужби, Управлінням державної охорони, Національною поліцією, ДСНС, розвідувальними органами, іншими військовими формуваннями та правоохоронними органами з метою захисту цивільного населення, що проживає вздовж лінії розмежування та на тимчасово окупованих територіях України;
36) розробляє разом із заінтересованими органами державної влади та органами місцевого самоврядування нормативно-правові акти, які регламентують порядок в’їзду осіб, переміщення товарів на тимчасово окуповані території України та виїзд осіб, переміщення товарів з таких територій;
37) збирає та аналізує інформацію про необхідність забезпечення житлом та вирішення інших питань соціального захисту внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованих територій України та осіб, які виїхали за кордон;
38) розробляє та подає Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо здійснення заходів із забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованих територій України та осіб, які виїхали за кордон;
39) розробляє державні програми з питань, що стосуються внутрішньо переміщених осіб з тимчасово окупованих територій України та осіб, які виїхали за кордон;
40) сприяє разом із МОН та органами місцевого самоврядування здобуттю внутрішньо переміщеними особами та громадянами України, які проживають на тимчасово окупованих територіях України, дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти, освіти дорослих, зокрема післядипломної освіти;
41) здійснює заходи, спрямовані на виконання державних і регіональних програм соціально-економічного та культурного розвитку, захист конституційних прав і законних інтересів громадян України, які вимушено залишили тимчасово окуповані території України, зокрема внутрішньо переміщених осіб;
42) взаємодіє з уповноваженими представницькими органами кримськотатарського народу, неурядовими організаціями іноземних держав, які представляють інтереси кримських татар;
43) визначає заходи, спрямовані на задоволення соціально-економічних, екологічних та культурних потреб населення, що проживає на тимчасово окупованих територіях України, а також прилеглих до них територіях;
44) сприяє залученню в установленому порядку коштів міжнародних організацій, неурядових організацій іноземних держав, міжнародних неурядових організацій, інших осіб для виконання програм, спрямованих на забезпечення захисту прав і свобод осіб, які порушено внаслідок дій незаконних збройних формувань, окупаційної адміністрації та/або органів влади Російської Федерації на тимчасово окупованих територіях України;
45) сприяє захисту внутрішньо переміщеними особами з тимчасово окупованих територій України, особами, що проживають на тимчасово окупованих територіях України та особами, які виїхали за кордон, їх прав у міжнародних судових інстанціях;
46) взаємодіє з Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини, Уповноваженим Президента України у справах кримськотатарського народу, Уповноваженим Президента України з прав дитини, Уповноваженим Президента України з прав людей з інвалідністю, Представництвом Президента України в Автономній Республіці Крим;
................Перейти до повного тексту