- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 24 березня 2004 р. N 368
Київ
Про затвердження Порядку класифікації надзвичайних ситуацій за їх рівнями
( Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 380 від 29.05.2013 )
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 297 від 02.04.2009
N 380 від 29.05.2013
N 1405 від 29.12.2021 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок класифікації надзвичайних ситуацій за їх рівнями (додається).
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 380 від 29.05.2013 )
2. Визнати такими, що втратили чинність:
постанову Кабінету Міністрів України від 15 липня 1998 р.
N 1099 "Про порядок класифікації надзвичайних ситуацій" (Офіційний вісник України, 1998 р., N 28, ст. 106);
пункт 9 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 15 травня 2003 р.
N 717 (Офіційний вісник України, 2003 р., N 21, ст. 937).
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 33
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 24 березня 2004 р. N 368
ПОРЯДОК
класифікації надзвичайних ситуацій за їх рівнями
( Назва Порядку із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 380 від 29.05.2013 )
1. Класифікація надзвичайних ситуацій (далі - надзвичайна ситуація) за їх рівнями здійснюється для забезпечення організації взаємодії центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій у процесі вирішення питань, пов'язаних з надзвичайними ситуаціями та ліквідацією їх наслідків.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 380 від 29.05.2013 )
1-1. У цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
уражальний чинник джерела надзвичайної ситуації - складова частина небезпечного явища або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом) та перевищенням нормативних показників;
порушення нормальних умов життєдіяльності - відсутність питного водопостачання, водовідведення, електро-, газо- і теплопостачання (в осінньо-зимовий період) та/або така зміна технічного стану житлового будинку (приміщення), внаслідок якої він став аварійним або не придатним до експлуатації, та/або зміна стану території (об'єкта), внаслідок якої проживання населення і провадження господарської діяльності на території (об'єкті) є неможливим.
( Порядок доповнено пунктом 1-1 згідно з Постановою КМ
N 297 від 02.04.2009 )
2. Залежно від обсягів заподіяних наслідків, технічних і матеріальних ресурсів, необхідних для їх ліквідації, надзвичайна ситуація класифікується як державного, регіонального, місцевого або об'єктового рівня.
3. Для визначення рівня надзвичайної ситуації встановлюються такі критерії:
1) територіальне поширення та обсяги технічних і матеріальних ресурсів, що необхідні для ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
2) кількість людей, які внаслідок дії уражальних чинників джерела надзвичайної ситуації загинули або постраждали, або нормальні умови життєдіяльності яких порушено;
( Підпункт 2 пункту 3 в редакції Постанови КМ
N 297 від 02.04.2009 )
3) розмір збитків, завданих уражальними чинниками джерела надзвичайної ситуації, розраховується відповідно до Методики оцінки збитків від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 р.
N 175 (Офіційний вісник України, 2002 р., N 18, ст. 356; 2003 р., N 23, ст. 1070).
( Підпункт 3 пункту 3 в редакції Постанови КМ
N 297 від 02.04.2009 )
4. Державного рівня визнається надзвичайна ситуація:
1) яка поширилася чи може поширитися на територію інших держав або поширилася з території інших держав;
( Підпункт 1 пункту 4 в редакції Постанови КМ
N 1405 від 29.12.2021 )
2) яка поширилась на територію двох чи більше регіонів України (Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя), а для її ліквідації необхідні матеріальні і технічні ресурси в обсягах, що перевищують можливості цих регіонів, але не менш як 1 відсоток від обсягу видатків відповідних місцевих бюджетів (надзвичайна ситуація державного рівня за територіальним поширенням);
3) яка призвела до загибелі понад 10 осіб або внаслідок якої постраждало понад 300 осіб (постраждалі - особи, яким внаслідок дії уражальних чинників джерела надзвичайної ситуації завдано тілесне ушкодження або які захворіли, що призвело до втрати працездатності, засвідченої в установленому порядку) чи було порушено нормальні умови життєдіяльності понад 50 тис. осіб на тривалий час (більш як на 3 доби);
( Підпункт 3 пункту 4 в редакції Постанови КМ
N 297 від 02.04.2009 )
4) внаслідок якої загинуло понад 5 осіб або постраждало понад 100 осіб, чи було порушено нормальні умови життєдіяльності понад 10 тис. осіб на тривалий час (більш як на 3 доби), а збитки (оцінені в установленому законодавством порядку), спричинені надзвичайною ситуацією, перевищили 25 тис. мінімальних розмірів (на час виникнення надзвичайної ситуації) заробітної плати;
5) збитки від якої перевищили 150 тис. мінімальних розмірів заробітної плати;
................Перейти до повного тексту