- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
Угода
між Кабінетом Міністрів України та Урядом Ісламської Республіки Іран про взаємну допомогу в митних справах
( Угоду затверджено Постановою КМ
N 588 від 29.04.2002 )
Дата підписання: 28.08.2000
Дата набуття чинності: 23.03.2005
Кабінет Міністрів України та Уряд Ісламської Республіки Іран, в подальшому поіменовані Сторонами,
Вважаючи, що митні порушення завдають шкоди економічним та соціальним інтересам державам Сторін;
Будучи переконаними у тому, що зусилля по запобіганню порушенням митного законодавства, включаючи ті, які стосуються стягнення імпортних та експортних мит, а також належного дотримання заборон, обмежень і контролю, будуть більш ефективними завдяки співробітництву між їх митними службами;
Маючи на меті сприяння подальшому розвитку і прискоренню руху пасажирів та товарів шляхом співпраці Сторін;
Враховуючи, що незаконна торгівля наркотиками, психотропними речовинами, їх аналогами та прекурсорами загрожує громадському здоров'ю та суспільству;
Беручи до уваги Рекомендацію Ради митного співробітництва щодо взаємної адміністративної допомоги від 5 грудня 1953 року;
домовилися про таке:
Стаття 1. Визначення
Для цілей цієї Угоди:
"Митне законодавство" означає сукупність законодавчих та нормативних актів держав Сторін, яким регулюється порядок імпорту, експорту та транзиту товарів, стягнення мита, зборів та інших платежів, надання пільг щодо сплати митних платежів, встановлення заборон і обмежень, а також контроль за переміщенням товарів через митні кордони держав Сторін;
"Порушення митного законодавства" означає будь-яке порушення або спробу порушення митного законодавства, відповідальність за вчинення якого передбачена національним законодавством держав Сторін;
"Митна адміністрація" означає
в Україні - Державну митну службу України;
в Ісламській Республіці Іран - Митну адміністрацію Ісламської Республіки Іран (IRICA);
"Особа" означає будь-яку фізичну або юридичну особу;
"Територія" означає митну територію Держави - Сторони;
"Контрольована поставка" означає метод, який дозволяє імпорт, транзит або експорт наркотичних засобів та психотропних речовин на території держав Сторін за дозволом та під контролем компетентних органів Сторін, спрямований на виявлення осіб, які займаються незаконним обігом наркотичних засобів та психотропних речовин;
"Інформація" означає будь-які дані, документи, звіти, перевірені та їх засвідчені копії, або інші повідомлення;
"Аналітичні дані" означає інформацію, яка була проаналізована для свідчень, що відносяться до порушень митного законодавства;
"Запитуюча адміністрація" означає митну адміністрацію, яка запитує про допомогу;
"Запитувана адміністрація" означає митну адміністрацію, яку було запитано про допомогу.
Стаття 2. Сфера застосування Угоди
1. Сторони, керуючись цією Угодою та через свої митні адміністрації, в межах своєї компетенції та у відповідності з митним законодавством своїх держав:
a) вживають заходів для покращання митного контролю пасажирів, товарів та поштових відправлень між державами Сторін;
b) надають допомогу у виявленні, попередженні та припиненні порушень митного законодавства;
c) за запитом, допомагають одна одній шляхом надання інформації та аналітичних даних, які можуть бути використані при контролі виконання та застосування митного законодавства;
d) надають одна одній допомогу у дослідженні, розробці та тестуванні нових митних процедур, в навчанні особового складу та обміні досвідом, а також у інших випадках, які потребуватимуть вжиття спільних заходів;
e) прагнуть до спрощення та вдосконалення митних формальностей між Сторонами та вирішення питань, пов'язаних з розбіжностями у національному законодавстві держав Сторін.
2. Взаємна допомога, передбачена цією Угодою, надається у відповідності з національним законодавством, яке діє на території держави запитуваної Сторони, та в межах компетенції і можливостей запитуваної митної адміністрації.
3. Ця Угода призначена виключно для взаємної адміністративної допомоги між Сторонами; положення цієї Угоди не будуть давати права будь-якій особі отримувати, приховувати чи відмовлятися від свідчень чи затримувати виконання запиту.
Стаття 3. Форми співробітництва та взаємної допомоги
Митні адміністрації Сторін з власної ініціативи або за запитом:
a) надають одна одній всю необхідну інформацію та аналітичні дані щодо нижчевикладеного;
b) здійснюють обмін досвідом між митними адміністраціями з питань, що стосуються нових напрямків, способів та методів боротьби з порушеннями митного законодавства;
c) обмінюються інформацією щодо нових форм порушень митного законодавства;
d) інформують одна одну про зміни в митному законодавстві держав Сторін, які стосуються положень цієї Угоди, про технічні засоби контролю та методи їх застосування, а також проводять робочі зустрічі для обговорення питань, що становлять взаємний інтерес;
e) обмінюються інформацією щодо застосування національних правил визначення країни походження товарів;
f) обмінюються інформацією щодо автентичності заявленої митної вартості товарів.
Стаття 4. Передача інформації
1. Митні адміністрації Сторін обмінюються наявною інформацією та аналітичними даними, включаючи передачу повідомлень, протоколів та інших матеріалів або їх завірених копій, які стосуються:
a) обставин, пов'язаних із стягненням мита та митних податків, а також застосування митних преференцій;
b) дій, вчинених та запланованих, які суперечать митному законодавству держави запитуючої Сторони.
2. Митні адміністрації Сторін передають якнайшвидше і без будь-якого попереднього запиту дані щодо можливих порушень митного законодавства, у боротьбі з якими Сторони найбільшим чином зацікавлені. Це, в першу чергу, стосується порушень митного законодавства при переміщенні:
a) товарів, небезпечних для довкілля та здоров'я громадян;
b) зброї, військового спорядження, вибухівки та вибухових пристроїв;
c) товарів, які обкладаються високим митом та митними податками.
Окрім цього, митні адміністрації Сторін інформують одна одну щодо:
a) місць зберігання товарів, з яких можуть бути незаконно ввезенні на територію держави іншої Сторони значні обсяги товарів;
b) застосування заборон і обмежень при імпорті, експорті та транзиті товарів або звільнення товарів від сплати мита, митних податків та інших митних платежів;
c) будь-яких транспортних засобів, які використовувалися або підозрювалися у використанні для вчинення порушень митного законодавства.
Стаття 5. Контрольована поставка
1. Метод контрольованої поставки наркотичних засобів та психотропних речовин з метою виявлення осіб, причетних до їх незаконного переміщення, застосовується лише за взаємною згодою митних адміністрацій Сторін.
2. Наркотичні засоби та психотропні речовини, у відношенні яких застосовується метод контрольованої поставки, за взаємним погодженням митних адміністрацій Сторін можуть бути перехоплені і переміщені через кордон у недоторканому вигляді або з їх вилученням чи повною або частковою заміною.
3. Рішення про застосування методу контрольованої поставки приймаються Сторонами щодо кожного конкретного випадку і можуть, у разі необхідності, враховувати фінансові домовленості Сторін та рішення відносно їх реалізації.
Стаття 6. Інформація щодо переміщення товарів
Митна адміністрація однієї Сторони, з власної ініціативи або за запитом, надає митній адміністрації іншої Сторони наступну інформацію щодо:
a) законності вивезення з території держави однієї Сторони товарів, які ввозяться на територію держави запитуючої Сторони;
b) законності ввезення товарів на територію держави однієї Сторони, які були вивезені з території держави запитуючої Сторони;
c) законності ввезення чи транзиту через територію запитуваної сторони товарів, які переміщувалися транзитом через територію запитуючої адміністрації.
Стаття 7. Інформація щодо іншої діяльності
Митна адміністрація однієї Сторони, з власної ініціативи або за запитом, передає митній адміністрації іншої Сторони всю наявну інформацію щодо порушень чинного на території держави цієї Сторони митного законодавства, зокрема, відносно:
a) осіб, про яких відомо або які підозрюються у вчиненні порушень митного законодавства на території держави іншої Сторони;
b) товарів, які незаконно переміщуються;
c) транспортних засобів, про які відомо або які підозрюються у використанні для вчинення порушень чинного на території держави іншої Сторони митного законодавства;
d) приміщень, які підозрюються запитуючою адміністрацією у використанні для вчинення порушень митного законодавства на території іншої Сторони.
................Перейти до повного тексту