1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 31 січня 2018 р. № 36
Київ
Про затвердження критеріїв оцінки допустимості державної допомоги на відновлення платоспроможності та реструктуризацію суб’єктів господарювання
Відповідно до частини другої статті 6 Закону України "Про державну допомогу суб’єктам господарювання" Кабінет Міністрів України
постановляє:
Затвердити критерії оцінки допустимості державної допомоги на відновлення платоспроможності та реструктуризацію суб’єктів господарювання згідно з додатком.
Прем'єр-міністр України В.ГРОЙСМАН
Інд. 67
Додаток
до постанови Кабінету Міністрів України
від 31 січня 2018 р. № 36
КРИТЕРІЇ
оцінки допустимості державної допомоги на відновлення платоспроможності та реструктуризацію суб’єктів господарювання
Загальні питання
1. Ці критерії застосовуються Антимонопольним комітетом для проведення оцінки допустимості державної допомоги на відновлення платоспроможності та реструктуризацію суб’єктів господарювання під час прийняття рішення відповідно до частини четвертої статті 6 Закону України "Про державну допомогу суб’єктам господарювання" .
2. Терміни, що вживаються у цих критеріях, мають таке значення:
довгострокова рентабельність суб’єктів господарювання - прибутковість господарської діяльності суб’єктів господарювання, в тому числі їх фінансова стійкість та конкурентоспроможність на ринку, без залучення державної допомоги протягом наступних п’яти років з моменту закінчення періоду дії програми державної допомоги;
скрутне становище суб’єктів господарювання - незадовільний стан фінансової і господарської діяльності суб’єктів господарювання, якому притаманні ознаки, визначені цими критеріями.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному у Господарському кодексі України, Бюджетному кодексі України, Законах України "Про державну допомогу суб’єктам господарювання", "Про захист економічної конкуренції", "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", наказах Мінфіну від 7 лютого 2013 р. № 73 "Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 "Загальні вимоги до фінансової звітності", від 14 липня 2016 р. № 616 "Про затвердження Порядку проведення оцінки фінансового стану потенційного бенефіціара інвестиційного проекту, реалізація якого передбачається на умовах фінансової самоокупності, а також визначення виду забезпечення для обслуговування та погашення позики, наданої за рахунок коштів міжнародних фінансових організацій, обслуговування якої здійснюватиметься за рахунок коштів бенефіціара".
3. Державна допомога на відновлення платоспроможності та реструктуризацію суб’єктів господарювання вважається допустимою, коли така допомога надається з метою відновлення платоспроможності та/або довгострокової рентабельності суб’єктів господарювання.
4. До категорій отримувачів державної допомоги на відновлення платоспроможності та реструктуризацію належать суб’єкти господарювання незалежно від форми власності, організаційно-правової форми, в тому числі суб’єкти малого та/або середнього підприємництва, що перебувають у скрутному становищі та:
провадять господарську діяльність у будь-якій сфері;
провадять господарську діяльність не менш як три роки з дня їх державної реєстрації;
виконали рішення Антимонопольного комітету про повернення незаконної державної допомоги, недопустимої для конкуренції (у разі наявності такого рішення), у порядку, передбаченому законодавством про державну допомогу;
не є резидентами та/або не перебувають під контролем резидентів держави-агресора стосовно України або до яких застосовуються спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України "Про санкції" ;
не є отримувачами державної допомоги за іншими програмами державної допомоги, крім визначених цими критеріями.
5. Суб’єкти господарювання вважаються такими, що перебувають у скрутному становищі, якщо наявна хоча б одна з таких ознак:
втрата суб’єктами господарювання більш як половини статутного капіталу через накопичені збитки чи з інших причин;
обсяг зобов’язань суб’єктів господарювання (крім суб’єктів малого та/або середнього підприємництва) за останні два роки більш як у 7,5 раза перевищує обсяг власного капіталу;
прибуток суб’єктів господарювання до оподаткування без вирахування відсотків за користування кредитами (позиками) та амортизації є меншим за витрати на сплату відсотків за кредитами (позиками) відповідного періоду;
порушення щодо суб’єктів господарювання справи про банкрутство відповідно до законодавства про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом;
кредитний рейтинг суб’єктів господарювання характеризується низькою та дуже низькою кредитоспроможністю порівняно з іншими українськими позичальниками або борговими інструментами згідно з Національною рейтинговою шкалою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2007 р. № 665 (Офіційний вісник України, 2007 р., № 32, ст. 1294).
Стан фінансової і господарської діяльності суб’єктів господарювання визначається за даними фінансової звітності суб’єктів господарювання згідно з Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 1 "Загальні вимоги до фінансової звітності", затвердженим наказом Мінфіну від 7 лютого 2013 р. № 73.
6. Суб’єкти господарювання, що перебувають у скрутному становищі, можуть отримувати державну допомогу на відновлення платоспроможності та реструктуризацію незалежно від застосування системи заходів щодо відновлення платоспроможності суб’єктів господарювання відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" .
Сукупний розмір державної допомоги на відновлення платоспроможності та реструктуризацію суб’єктів господарювання становить розмір державної допомоги на відновлення платоспроможності та реструктуризацію суб’єктів господарювання.
7. Державна допомога на відновлення платоспроможності надається з метою тимчасової підтримки поточної діяльності (ліквідності) суб’єктів господарювання, що перебувають у скрутному становищі, строком до шести місяців.
8. Максимальний розмір державної допомоги на відновлення платоспроможності суб’єктів господарювання обмежується розміром державної допомоги, що необхідний для підтримки їх поточної діяльності (ліквідності), та розраховується надавачами державної допомоги за такою формулою:

................
Перейти до повного тексту