- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 29 березня 2024 р. № 359
Київ
Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів, доступу до нього та користування ним
Відповідно до частини одинадцятої
статті 56 Закону України "Про правотворчу діяльність" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок ведення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів, доступу до нього та користування ним, що додається.
2. Міністерству юстиції вжити заходів до забезпечення державним підприємством, яке належить до сфери його управління та є адміністратором єдиних та державних реєстрів, до введення в дію
Закону України "Про правотворчу діяльність":
розроблення, тестування, впровадження, супроводження програмного забезпечення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів;
разом з технічним адміністратором Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів (ТОВ "ІАЦ "ЛІГА") перенесення інформації із збереженням її цілісності, зв’язків між нормативно-правовими актами та всіх інших відомостей з Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів, який діяв до введення в дію цієї постанови, до впровадженого програмного забезпечення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.
3. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, органам державної влади (за їх згодою) згідно з пунктом 4 розділу XIII Закону України
"Про правотворчу діяльність" протягом 12 місяців з дня введення в дію зазначеного Закону подати держателю Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів тексти чинних нормативно-правових актів, прийнятих ними з 24 серпня 1991 р. до дня введення Закону в дію та не включених до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.
4. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
5. Ця постанова набирає чинності одночасно з введенням в дію
Закону України "Про правотворчу діяльність", крім пункту 2 цієї постанови, який набирає чинності з дня її опублікування.
Прем'єр-міністр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 29 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 29 березня 2024 р. № 359
ПОРЯДОК
ведення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів, доступу до нього та користування ним
Загальні питання
1. Цей Порядок визначає механізм формування і ведення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів (далі - Реєстр), доступу до нього та користування ним, його інформаційного наповнення, перелік даних, що вносяться до Реєстру.
2. Реєстр є державною інформаційно-комунікаційною системою, яка створюється відповідно до вимог
статті 56 Закону України "Про правотворчу діяльність" (далі - Закон). Метою створення та ведення Реєстру є забезпечення збирання, накопичення, реєстрації, ведення обліку та зберігання нормативно-правових актів, а також надання доступу до нього та користування ним.
3. Держателем Реєстру є Мін’юст.
4. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
1) адміністратор Реєстру - юридична особа публічного права - державне підприємство, яке належить до сфери управління Мін’юсту;
2) веб-портал Реєстру - сукупність програмних та апаратних засобів з унікальною адресою в Інтернеті, що забезпечують цілодобовий доступ до реєстраційних карток нормативно-правових актів, текстів нормативно-правових актів, зокрема консолідованих текстів, у Реєстрі;
3) консолідований текст нормативно-правового акта - технічний інструмент ознайомлення в Реєстрі з поточною чинною редакцією кожної норми права та (або) редакцією кожної норми права, чинність якої відтерміновано, у відповідному нормативно-правовому акті;
4) користувачі - фізичні, юридичні особи та об’єднання громадян без статусу юридичної особи, які мають доступ до інформації, що міститься в Реєстрі, оприлюднена на веб-порталі Реєстру та Єдиному державному веб-порталі відкритих даних;
5) публічний реєстратор Реєстру (створювач реєстрової інформації) - посадова особа відповідного структурного підрозділу держателя Реєстру, до повноважень якої належить забезпечення ведення Реєстру, та режимно-секретного підрозділу держателя Реєстру, яка має доступ до Реєстру для вчинення реєстраційних дій у Реєстрі та надання інформації з нього відповідно до законодавства;
6) реєстраційна картка - складова частина Реєстру, в якій зазначаються реквізити нормативно-правового акта, текст нормативно-правового акта та зміни до нього;
7) реєстраційний код - система цифрових знаків, що складається з таких двох частин, як порядковий номер, який присвоюється нормативно-правовому акту під час включення його до Реєстру, і рік включення нормативно-правового акта до Реєстру.
5. Власником Реєстру є держава в особі держателя Реєстру.
6. Фінансування витрат, пов’язаних із створенням, формуванням, доопрацюванням, модернізацією та веденням Реєстру, здійснюється за рахунок джерел, не заборонених законодавством.
7. Держатель Реєстру:
1) забезпечує здійснення організаційних заходів, пов’язаних із створенням та забезпеченням функціонування Реєстру;
2) здійснює нормативно-правове, методологічне та інформаційне забезпечення Реєстру;
3) забезпечує здійснення фінансування щодо створення, доопрацювання та супроводження програмного, технічного і технологічного забезпечення, інформаційного наповнення Реєстру, збереження та захисту даних, що містяться в ньому;
4) здійснює контроль за функціонуванням Реєстру, інформує адміністратора Реєстру про виявлені недоліки у роботі Реєстру, вносить пропозиції щодо їх усунення та вдосконалення роботи;
5) надає роз’яснення щодо ведення Реєстру (крім технічного та програмного забезпечення Реєстру);
6) включає нормативно-правові акти до Реєстру, вносить дані нормативно-правових актів до реєстраційної картки, встановлює інформаційні зв’язки між нормативно-правовими актами та між текстом первинного нормативно-правового акта та змінами до нього, контролює правильність встановлення адміністратором Реєстру статусу нормативно-правового акта (набрання, втрата чинності нормативно-правовим актом, зупинення (припинення) дії, скасування нормативно-правового акта або окремого його структурного елемента), забезпечує наповнення та ведення довідників у Реєстрі;
7) надає інформацію з Реєстру на запити відповідно до
Закону України "Про доступ до публічної інформації".
8. Адміністратор Реєстру:
1) здійснює заходи із створення, доопрацювання та супроводження програмного забезпечення Реєстру, технічне і технологічне забезпечення, збереження та захист даних, що містяться в Реєстрі, надання доступу до Реєстру, проведення навчання щодо роботи з ним та інші заходи з технічного адміністрування, визначені цим Порядком та держателем Реєстру;
2) здійснює підготовку (форматування), розміщення тексту первинного нормативно-правового акта та змін до нього у Реєстрі, а також забезпечує підтримку консолідованих текстів нормативно-правових актів;
3) формує гіперпосилання в Реєстрі;
4) вносить до Реєстру інформацію та здійснює контроль за набранням, втратою чинності нормативно-правовим актом, зупиненням (припиненням) дії, скасуванням нормативно-правового акта або окремого його структурного елемента;
5) здійснює разом з держателем Реєстру заходи щодо забезпечення загальнодоступного (крім інформації з обмеженим доступом), цілодобового та безоплатного доступу користувачів до веб-порталу Реєстру, публічної інформації у формі відкритих даних на офіційному веб-сайті держателя Реєстру та на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних;
6) здійснює інші заходи з адміністрування, визначені законодавством та цим Порядком.
9. Реєстр складається з таких модулів:
1) модуль нормативно-правових актів;
2) модуль реєстрації;
3) модуль архівних даних;
4) модуль консолідованих текстів нормативно-правових актів.
Структура та опис Реєстру затверджуються держателем Реєстру.
10. Реєстр ведеться державною мовою. Суб’єкти правотворчої діяльності подають нормативно-правові акти державною мовою.
11. Обробка нормативно-правових актів у Реєстрі здійснюється відповідно до вимог, визначених частиною десятою
статті 56 Закону.
12. Ведення Реєстру здійснюється за допомогою технічних і програмних засобів, які забезпечують опрацювання, ідентифікацію, реєстрацію, ведення обліку, включення нормативно-правових актів до Реєстру, автоматичне формування та присвоєння дати включення нормативно-правового акта до Реєстру та реєстраційного коду, захист даних, що містяться в Реєстрі, від несанкціонованих дій, оновлення, архівування та відновлення даних, внесених до Реєстру, пошук публічним реєстратором Реєстру (створювачем реєстрової інформації) та користувачем нормативно-правових актів за даними, наведеними в пункті 17 цього Порядку.
Включення нормативно-правових актів до Реєстру
13. До Реєстру включаються:
1) закони, постанови Верховної Ради України, укази Президента України, постанови Кабінету Міністрів України, нормативно-правові акти Національного банку - після їх опублікування в порядку, встановленому законом;
2) підзаконні нормативно-правові акти, прийняті (видані) суб’єктами правотворчої діяльності, необхідність державної реєстрації яких передбачена законодавством, - після їх державної реєстрації;
3) інші нормативно-правові акти, необхідність включення до Реєстру яких передбачена законом.
................Перейти до повного тексту