1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
І НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 18 березня 2006 р. N 359 Київ
Про затвердження плану заходів на 2006 рік із запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму
Кабінет Міністрів України і Національний банк України
постановляють:
1. Затвердити план заходів на 2006 рік із запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму, що додається.
2. Центральним органам виконавчої влади інформувати щомісяця Кабінет Міністрів України про виконання плану заходів, затвердженого цією постановою.
Прем'єр-міністр України
Національного банку України
Ю.ЄХАНУРОВ
Голова

В.СТЕЛЬМАХ
Інд. 31
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
і Національного банку України
від 18 березня 2006 р. N 359
ПЛАН
заходів на 2006 рік із запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму
Запобігання виникненню передумов для легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансування тероризму
1. Продовжити роботу, спрямовану на впровадження міжнародних стандартів у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму, шляхом внесення змін до законодавства, зокрема:
розробити та подати Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо внесення змін до законодавства з питань запобігання та протидії легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму з метою подальшої імплементації положень Конвенції про відмивання, пошук, арешт та конфіскацію доходів, одержаних злочинним шляхом, сорока рекомендацій Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF), дев'яти Спеціальних рекомендацій щодо боротьби з фінансуванням тероризму Конвенції ООН про боротьбу з фінансуванням тероризму від 9 грудня 1999 р., а також виконання Резолюції 1373 (2001 рік), прийнятої Радою Безпеки ООН на 4385-му засіданні.
Держінмоніторинг, Мін'юст,
Мінекономіки, Держмитслужба, СБУ,
МВС, Державна податкова адміністрація,
Державна комісія з регулювання ринків
фінансових послуг, Державна комісія з
цінних паперів та фондового ринку за
участю Національного банку.
Протягом року;
розробити та подати Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо внесення змін до Закону України "Про режим іноземного інвестування" в частині впровадження механізму запобігання внесенню готівкою іноземних інвестицій, джерела походження яких неможлив підтвердити.
Мінекономіки, Мінфін,
Держфінмоніторинг, Державна податкова
адміністрація, Державна комісія з
регулювання ринків фінансових послуг,
Державна комісія з цінних паперів та
фондового ринку, МВС, СБУ, Мін'юст,
Національний банк.
IV квартал;
розробити та подати Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо законодавчого регулювання діяльності суб'єктів господарювання у сфері організації діяльності з проведення азартних ігор та визначення уповноваженого органу, який би здійснював державне регулювання та контроль за організацією цієї діяльності.
Мінфін, Держфінмоніторинг,
Держпідприємництво.
I квартал;
з урахуванням практики Європейського суду з прав людини розробити пропозиції щодо внесення змін до законодавства з метою приведення його у відповідність з Конвенцією про відмивання, пошук, арешт та конфіскацію доходів, одержаних злочинним шляхом, передбачивши можливість застосування конфіскації таких доходів, у разі смерті або переховування особи, а у разі, коли неможливо конфіскувати такі доходи, - стягнення їх вартості.
Мін'юст, МБС, СБУ,
Державна податкова адміністрація.
II квартал.
2. Підготувати та подати Кабінетові Міністрів України проект Державної програми розвитку масових безготівкових платежів.
Мінекономіки, Національний банк,
Державна комісія з питань впровадження
електронних систем і засобів контролю та
управління товарним і грошовим обігом,
Державна комісія з регулювання ринків
фінансових послуг, Мінфін, МВС, СБУ,
Мін'юст, Державна податкова
адміністрація, інші заінтересовані
центральні органи виконавчої влади.
Перше півріччя.
3. Розробити та подати Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо внесення змін до законодавства з питань приватизації стосовно надання потенційним покупцем відомостей про особу, в інтересах якої придбавається пакет акцій, як обов'язкової умови участі в конкурсах (відкритих торгах) з продажу державних пакетів акцій.
Фонд державного майна, Мін'юст.
I квартал.
Запобігання ризикам використання фінансової системи з метою легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансування тероризму
4. Вивчити питання щодо запровадження проведення обов'язкового аудиту для юридичних осіб - засновників інших юридичних осіб, що є учасниками ринку цінних паперів, у тому числі у разі зміни таких засновників.
Державна комісія з цінних паперів та
фондового ринку, Мін'юст,
Держпідприємництво.
Протягом року.
5. Переглянути власні нормативно-правові акти та в разі потреби внести зміни щодо запобігання формуванню статутних капіталів банків за рахунок коштів, джерела походження яких неможливо перевірити.
Національний банк, МВС, СБУ, Державна
податкова адміністрація.
Після внесення змін до Закону України
"Про банки і банківську діяльність"
( 2121-14 ) (реєстраційний номер
законопроекту 3669).
6. Проводити аналіз зовнішньоекономічних операцій, що здійснюються суб'єктами господарювання через офшорні зони, з метою виявлення та припинення діяльності з легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом.
Мінекономіки, Держфінмоніторинг,
Державна податкова адміністрація,
Держмитслужба, МВС, СБУ.
Протягом року.
7. Запровадити проведення моніторингу укладених торговцями цінними паперами угод, сторонами яких є особи, що мають місце реєстрації в офшорних зонах.
Державна комісія з цінних паперів та
фондового ринку.
I квартал.
8. Вжити відповідно до своєї компетенції заходів до запобігання проникненню коштів, одержаних злочинним шляхом, до статутних фондів фінансових установ та підприємств інвестиційно привабливих галузей економіки.
Держфінмоніторинг, Державна комісія з
цінних паперів та фондового ринку,
Державна комісія з регулювання ринків
фінансових послуг, Мінекономіки,
Державна податкова адміністрація, МВС,
СБУ.
Протягом року.
9. Забезпечувати виявлення механізмів та схем застосування нових банківських та фінансових технологій, що можуть використовуватися для легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансування тероризму, та вживати заходів до запобігання їх використанню.
Держфінмоніторинг, Державна податкова
адміністрація, Мінекономіки, МВС, СБУ,
Національний банк, Державна комісія з
цінних паперів та фондового ринку,
Державна комісія з регулювання ринків
фінансових послуг, інші заінтересовані
центральні органи виконавчої влади.
Протягом року.
Удосконалення механізму регулювання та нагляду за суб'єктами первинного фінансового моніторингу
10. Здійснювати відповідно до своєї компетенції забезпечення виконання суб'єктами первинного фінансового моніторингу законодавства, яке регулює відносини у сфері запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом.
Національний банк, Державна комісія з
регулювання ринків фінансових послуг,
Державна комісія з цінних паперів та
фондового ринку.
Протягом року.
11. Проводити аналіз результативності заходів щодо запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму, які вживаються суб'єктами первинного фінансового моніторингу, зокрема гральними закладами, ломбардами, юридичними особами, що проводять будь-які лотереї, операторами поштового зв'язку, небанківськими фінансовими установами, які здійснюють переказ грошей за допомогою міжнародних платіжних систем.
Держфінмоніторинг, Держпідприємництво,
обласні, Київська та Севастопольська
міські держадміністрації, Мінтрансзв'язку,
Державна комісія з регулювання ринків
фінансових послуг, Державна комісія з
цінних паперів та фондового ринку.
Протягом року.
12. Здійснювати відповідно до своєї компетенції методичне забезпечення діяльності суб'єктів первинного фінансового моніторингу, а також вживати заходів до організації навчання та підвищення кваліфікації їх працівників з питань запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму.
Держфінмоніторинг, Навчально-методичний
центр перепідготовки та підвищення
кваліфікації спеціалістів з питань
фінансового моніторингу, Державна
комісія з цінних паперів та фондового
ринку, Державна комісія з регулювання
ринків фінансових послуг, Мінфін,
Національний банк.
Протягом року.
Підвищення ефективності діяльності правоохоронних органів
13. Розробити типології легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, з урахуванням досвіду компетентних органів іноземних держав, фінансових, правоохоронних і контролюючих органів України, набутого в 2005-2006 роках, для використання з метою запобігання вчиненню відповідних злочинів та довести їх до відома суб'єктів первинного фінансового моніторингу шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Держфінмоніторингу.
Держфінмоніторинг, Державна податкова
адміністрація, МВС, СБУ, Державна
комісія з цінних паперів та фондового
ринку, Державна комісія з регулювання
ринків фінансових послуг,
Держмитслужба, Адміністрація
Держприкордонслужби, інші
заінтересовані центральні органи
виконавчої влади, Національний банк.
IV квартал.
14. Забезпечувати виявлення фактів приховання чи маскування незаконного походження доходів, джерел їх походження, місцезнаходження, шляхів переміщення, напрямів використання (зокрема для провадження підприємницької, інвестиційної, іншої господарської та благодійної діяльності, здійснення розрахункових і кредитних операцій), а також проведення пошуку, арешту таких доходів та ліквідації їх джерел.
Держфінмоніторинг, Державна
податкова адміністрація, МВС, СБУ,
Держмитслужба.
Протягом року.
15. Забезпечувати виявлення та припинення діяльності організованих груп або злочинних організацій, зокрема міжнародних, що здійснюють операції з легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, і фінансування тероризму.
СБУ, МВС, Державна податкова
адміністрація, Адміністрація
Держприкордонслужби, Держмитслужба.
Протягом року.
16. Продовжити практику здійснення спільних комплексних заходів (у рамках окремих оперативних та профілактичних заходів) для запобігання незаконному переміщенню через митний кордон України товарів, валюти, історичних і культурних цінностей, а також предметів, заборонених до вільного обігу (зброї, отруйних, сильнодійних, вибухових речовин тощо).
Держмитслужба, Адміністрація
Держприкордонслужби, МВС.
Протягом року.
17. Проводити аналіз тенденцій, методів та схем фінансування тероризму. Доводити результати аналізу і відповідні рекомендації до відома суб'єктів державного та первинного фінансового моніторингу.

................
Перейти до повного тексту