1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Угода
між Україною та Республікою Індія про взаємну охорону секретної інформації
( Угоду ратифіковано Законом N 1671-IV від 07.04.2004 )
Дата підписання:
Дата ратифікації:
Дата набуття чинності:
12.08.2003
07.04.2004
18.06.2004
Україна та Республіка Індія, далі - "Сторони",
маючи намір забезпечити взаємну охорону усієї секретної інформації, що була засекречена однією Стороною і передана іншій Стороні,
бажаючи встановити правила взаємної охорони секретної інформації, які повинні розповсюджуватися на всі угоди про співробітництво, які укладаються між Сторонами і організаціями, та контракти, які передбачають обмін секретною інформацією,
погодились про таке:
Стаття 1
Визначення і порівняння термінів
У цій Угоді терміни вживаються в такому значенні:
"секретна інформація" - інформація з обмеженим доступом у будь-якій формі та будь-які документи, вироби, речовини або фізичні поля, на/в яких інформація міститься або може бути записана і яка в інтересах національної безпеки Сторін, відповідно до їх національного законодавства, підлягає охороні від несанкціонованого доступу і засекречена відповідним чином, включаючи спільно створену організаціями Сторін у рамках співробітництва і засекречену на основі національного законодавства Сторін і спільно погоджених критеріїв;
"Сторона-джерело" - Сторона, яка засекретила та передала секретну інформацію;
"Сторона-одержувач" - Сторона, якій передається секретна інформація;
"організація" - міністерство, інший державний орган та будь-яка юридична або фізична особа, що бере участь у міжнародному співробітництві або у виконанні контрактів, на які поширюється дія цієї Угоди;
"компетентний орган" - державний орган, який контролює виконання цієї Угоди або окремих її статей та визначений як такий відповідно до статті 12 цієї Угоди;
"контракт", "замовник" та "підрядчик" - мають звичайне значення;
"Інформація з обмеженим доступом" зокрема включає:
(а) в Україні:
Інформацію, що охоплює відомості у сфері оборони, економіки, науки і техніки, зовнішніх зносин, державної безпеки і охорони правопорядку, розголошення якої може завдати шкоди національній безпеці України, та яка визнана державною таємницею і підлягає охороні державою, а також інформацію, яка не підлягає оприлюдненню та поширенню у засобах масової інформації згідно з національним законодавством.
Введення обмежень на поширення та доступ до конкретної інформації з обмеженим доступом здійснюється шляхом надання документам та іншим матеріальним носіям інформації з обмеженим доступом відповідних грифів обмеження доступу:
"Особливої важливості" - застосовується до інформації в сфері оборони та державної безпеки, розголошення якої може нанести особливо значної шкоди національній безпеці України;
"Цілком таємно" - застосовується до інформації, розголошення якої може нанести значної шкоди державним інтересам та національній безпеці України;
"Таємно" - застосовується до інформації, розголошення якої може нанести шкоди державним інтересам та національній безпеці України;
"Для службового користування" - застосовується до інформації з обмеженим доступом, що має конфіденційний характер і не підлягає оприлюдненню або поширенню у засобах масової інформації.
(б) у Республіці Індія:
Інформацію, яка охороняється державою, у військовій, зовнішньополітичній, економічній сферах, а також сферах науки і техніки, розвідки, контррозвідки та розслідування злочинів, розголошення якої може завдати шкоди безпеці та іншим важливим інтересам Республіки Індія.
Залежно від шкоди безпеці або іншим важливим інтересам Республіки Індія, яка стала наслідком несанкціонованого розголошення секретної інформації, такій інформації присвоюються такі грифи обмеження доступу:
"Top Secret" - застосовується до інформації та матеріалів, несанкціоноване розкриття яких може заподіяти особливо великої шкоди національній безпеці або національним інтересам.
"Secret" - застосовується до інформації та матеріалів, несанкціоноване розголошення яких може заподіяти великої шкоди національній безпеці або національним інтересам або може значно ускладнити діяльність Уряду.
"Confidential" - застосовується до інформації та матеріалів, несанкціоноване розкриття яких може заподіяти шкоди національній безпеці або національним інтересам або може ускладнити діяльність Уряду.
"Restricted" - застосовується до інформації та матеріалів, які мають використовуватись лише з офіційною метою і які не підлягають оприлюдненню або розкриттю будь-кому, крім як з офіційною метою.
Стаття 2
Порівняння грифів обмеження доступу
Сторони погодились, що грифи обмеження доступу порівнюються так:
В Україні В Республіці Індія
ОСОБЛИВОЇ ВАЖЛИВОСТІ TOP SECRET
(цілком таємно)
ЦІЛКОМ ТАЄМНО SECRET
(таємно)
ТАЄМНО CONFIDENTIAL
(конфіденційно)
ДЛЯ СЛУЖБОВОГО КОРИСТУВАННЯ RESTRICTED
(для службового користування)
Стаття 3
Заходи охорони
1. Сторони в рамках свого національного законодавства вживають всіх необхідних заходів щодо охорони секретної інформації, яка передається або створюється. Вони забезпечують стосовно такої секретної інформації щонайменше таку саму охорону, яка передбачається при поводженні з власною секретною інформацією відповідного ступеня секретності.
2. Сторони не надаватимуть доступ до зазначеної секретної інформації третій стороні без попередньої письмової згоди Сторони, за розпорядженням якої її засекречено. Це положення чинне, зокрема, щодо порядку архівування та оприлюднення, встановленого Сторонами. Секретна інформація використовується виключно для обумовлених цілей. Зокрема, доступ до секретної інформації надається лише уповноваженим особам, яким він необхідний у зв'язку з виконанням службових обов'язків.
3. Процедура перевірки для оформлення допуску до секретної інформації не відрізняється від тієї, яка необхідна для одержання доступу до прирівняної секретної інформації власної держави.
4. Сторони забезпечують на своїй території проведення необхідних інспекційних перевірок та дотримання правил взаємної охорони секретної інформації.
Стаття 4
Підготовка передачі секретної інформації
Якщо Сторона-джерело має намір передати секретну інформацію до організації Сторони-одержувача або доручає це зробити своїй організації, вона попередньо робить запит компетентному органу Сторони-одержувача щодо підтвердження того, що організація Сторони-одержувача пройшла перевірку для отримання дозволу на роботу з секретною інформацією необхідного ступеня секретності та має відповідні можливості для забезпечення належної охорони секретної інформації. Це підтвердження містить зобов'язання забезпечити відповідність заходів охорони, які вживає організація, що пройшла перевірку, національному законодавству, і здійснення компетентним органом нагляду за ними.
Стаття 5
Здійснення передачі секретної інформації
1. Компетентний орган Сторони-джерела несе відповідальність за надання грифів секретності всій секретній інформації, яка передається або створюється в рамках контракту. За запитом компетентного органу Сторони-одержувача він повинен повідомити надані грифи секретності переданої секретної інформації у вигляді списку (список грифів секретності). У цьому разі компетентний орган Сторони-одержувача одночасно сповіщає, що організація, яка одержала секретну інформацію, дала зобов'язання поводитися з довіреною їй секретною інформацією так само, як і з секретною інформацією відповідного ступеня секретності власної держави.
2. Після того як компетентний орган Сторони-одержувача одержав список грифів секретності, який він запросив, він письмово підтверджує його одержання та у разі необхідності надсилає список далі підряднику.
3. Компетентний орган Сторони-одержувача повинен забезпечити, щоб організація, яка одержала секретну інформацію, поводилася з секретною інформацією іншої Сторони як з секретною інформацією відповідного ступеня секретності власної держави.
4. Сторони повинні забезпечити, щоб контракт з підрядчиком укладався лише після того, як підрядчик вжив необхідних заходів охорони секретної інформації.

................
Перейти до повного тексту